XXL Nutrition

Sparks log, do you even lift bro?

En toen ook nog de instructeur met een heel verhaal dat 5x5 nu geen goed idee was want te intensief ofzo.
Als hij er iets bij zei dat refereerde naar leeftijd dan had je hem toch wel 5x5 bitchslaps gegeven mag ik hopen?

In figuurlijke zin uiteraard.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.062
Als hij er iets bij zei dat refereerde naar leeftijd dan had je hem toch wel 5x5 bitchslaps gegeven mag ik hopen?

In figuurlijke zin uiteraard.
Née, zo erg was het niet. Low reps is juist beter als je wat ouder bent volume en het herstel er van is dan juist een issue. Dus je kant dan beter naar3x 5 gaan later dan 3x 12.

Sowieso wil ik de compounds gewoon technisch goed uitvoeren en juist wel intensief. Voor de assistance ga ik dan wel voor wat meer reps.

• #1.064
Zo, het is maandag en de spierpijn is bijna weg 🤣

Morgen weer naar de sportschool, zal wat minder spierpijn opleveren. Vandaag en eergisteren 9km gerend. Doen beetje rustig aan met al die ‘nieuwe’ belasting.

Volgende week eindelijk weer beetje beter weer, dan kan ik weer hardlopen naar het strand om me daar vol te vreten en te volleyballen. Tijd dat de zomer een beetje begint … ik ben er lean genoeg voor inmiddels…als in- niet bb lean, maar beter dan 95% van de mannen op het strand lean.

• #1.065
Tweede post lockdown training:

sq:
5x5x80 (ging heel wat makkelijker, gaat geen spierpijn meer opleveren)

ohp
5x5x45 (waren de dumbells toch ergens goed voor)

bor
5x5x65 (eitje)

cable crossover
3x12x20

facepull
3x10x30

plank
3x1m

skullcrushers
3x8x30

vorige keer was echt afzien en zwaar enzo. Nu was het lekker en zal me denk ik maar een klein beetje spierpijn opleveren. Kracht komt inderdaad vrij snel terug merk ik.

Hoe bevalt die powermeter op je fiets trouwens? Miss al review gedaan maar heb ik gemist 🙃

• #1.067
Hoe bevalt die powermeter op je fiets trouwens? Miss al review gedaan maar heb ik gemist 🙃
Nah, die was slecht leverbaar. Heb hem nu binnen, moet nog gemonteerd. Dus dat duurt nog even. Sowieso met dit weet geen fietsen. Alles onder de modder en zooi. Dan ga ik we rennen en naar de gym.

• #1.068
Trouwens wel weer echt lekker. Het gevoel na een training is toch wel echt uniek. En op de een of andere manier gaat de testosteron er bij mij wel van stromen ofzo, veel meer dan met hardlopen.

• #1.069
Zo. Training 3 zit er weer op. In het kader van voorzichtig opbouwen en geen blessures oplopen bouw ik alles iets rustiger op dan ik lekker zou vinden. Te veel gezeik met schouder, elleboog en brachialis gehad, waarvan de schouder nog gevoelig is en de linker elleboog nog een ontsteking heeft (wie weet kan ik het eruit trainen).

bp:
5x5x57,5 easy peasy

sq
5x5x80

assisted pull-up
3x8xbw-55

standing calf raise
3x12x85

hanging leg raise
3x10xbw

hyperextension
3x10xbw +10

barbell curls
2x10x30
7x30 fail (jeumig)

En weer fietsen naar huis. Voelt goed, het is op de curls na eigenlijk niet zo zwaar, maar na de lange lockdown voel ik het toch wel. Laat de pezen etc maar even wennen.

Morgen rennen, zaterdag weer naar de gym en zondag een trail van 18km hardlopen door de duinen.

Zo. Training 3 zit er weer op. In het kader van voorzichtig opbouwen en geen blessures oplopen bouw ik alles iets rustiger op dan ik lekker zou vinden. Te veel gezeik met schouder, elleboog en brachialis gehad, waarvan de schouder nog gevoelig is en de linker elleboog nog een ontsteking heeft (wie weet kan ik het eruit trainen).

bp:
5x5x57,5 easy peasy

sq
5x5x80

assisted pull-up
3x8xbw-55

standing calf raise
3x12x85

hanging leg raise
3x10xbw

hyperextension
3x10xbw +10

barbell curls
2x10x30
7x30 fail (jeumig)

En weer fietsen naar huis. Voelt goed, het is op de curls na eigenlijk niet zo zwaar, maar na de lange lockdown voel ik het toch wel. Laat de pezen etc maar even wennen.

Morgen rennen, zaterdag weer naar de gym en zondag een trail van 18km hardlopen door de duinen.
Mooi vooruitzicht voor de zondag!

Ja, met een zonnetje, rugzakje om, water, dextro en gaan.
Deze wil ik ook ooit nog proberen

Voor duursporters, wel aan de prijs mja

• #1.073
Deze wil ik ook ooit nog proberen

Voor duursporters, wel aan de prijs mja
Ik heb gewoon isostar poeder. Cluster dextrine is iets langzamer afbreekbaar. Ik neem gewoon een banaan voordat ik ga rennen 😉

Mijn niveau is niet hoog genoeg om verschil te merken. Ik neem wat dextro om na een kilometer of tien duinen geen hongerklop te krijgen en wat zout aan te vullen. Normaal loop ik 15 km ook wel zonder eten, maar de intensiteit van de duinen en het strand vragen om wat carbs.

Denk trouwens dat dat spul wat je laat zien niet zo lekker is, met Monk fruit en stevia- drop achtige nasmaak.

Ik heb gewoon isostar poeder. Cluster dextrine is iets langzamer afbreekbaar. Ik neem gewoon een banaan voordat ik ga rennen 😉

Mijn niveau is niet hoog genoeg om verschil te merken. Ik neem wat dextro om na een kilometer of tien duinen geen hongerklop te krijgen en wat zout aan te vullen. Normaal loop ik 15 km ook wel zonder eten, maar de intensiteit van de duinen en het strand vragen om wat carbs.

Denk trouwens dat dat spul wat je laat zien niet zo lekker is, met Monk fruit en stevia- drop achtige nasmaak.
Als ik (hopelijk van de zomer) regelmatig over de 2 uur kom ga ik gelletjes overwegen.

Isostar zou in beginsel voor zouten, mineralen en wat koolhydraten moeten zorgen, zou ik niet in m'n waterzak willen hebben, wel in bidon.

• #1.075
Als ik (hopelijk van de zomer) regelmatig over de 2 uur kom ga ik gelletjes overwegen.

Isostar zou in beginsel voor zouten, mineralen en wat koolhydraten moeten zorgen, zou ik niet in m'n waterzak willen hebben, wel in bidon.
Ik heb een liter water en een 500ml bidon, daarin doe ik de isostar.

• #1.076
Zo, vandaag weet naar de gym. Lichaam is weer aan het wennen aan gewichten.

sq
5x5x80 ( morgen 18km rennen. Ik ga maandag beginnen met verhogen)

ohp
5x5x42,5

bor
5x5x67,5

Cable crossover
3x12x25

facepull
3x10x30

skullcrushers
3x8x30

plank
3x1.10

prima prima. Daarna nog gesport op het strand. Heerlijk lenteweer.

• #1.079
Met de 19 km van gisteren nog in de benen weer naar de gym.

bp
5x5x60

assisted pull-up
3x8xbw-50

sq
5x5x82,5

standing calf raise
3x12x90

hanging leg raise
3x13

hyperextension
3x10x15

barbell curl

13-11-10x30
En weer fietsen naar huis. Op bp na voel ik dat de kracht nu snel terug komt. Maar ga nu echt rustig aan opbouwen in her kader van langzaam en blessurevrij opstarten.

• #1.080
Vanavond 55km gefietst met een klein clubje. Lekker weer!

Terug
Naar boven