Fitness Seller

Sportscholen ''discrimineren'' moslima's

Inderdaad fabul...dinges.
Het gaat niet om de hoofddoek, maar och och als ze ook maar iets kunnen vinden om discriminatie te vinden nou nou.
Ze schreeuwen als moord en brand en waarom?
Heb een hekel aan hun denkwijze, altijd denken dat ze zelf worden gediscrimineerd.
Plus sporten met zoon ding op, dat zit toch ook niet lekker?!
En als een pet, muts of weet ik wat voor n hoofddeksel geweerd word is dat oke, maar als mevrouw zich beledigd voelt om zonder hoofddoek te sporten is dan wel erg?! Lekker meten met twee maten weer dit.
Gaat niet om geloof, maar gewoon om de regels die die sportschool erop nahoud over hoofddeksels.
Ongeacht wat mijn/hun mening is.

Ik zie niet direct een moslima met strakke fitnesskleding en alleen een hoofddoek voor me. Maar die zal je vast ook wel hebben.

Ja hoor die zijn er ook, ook zonder strakke fitnesskledij met hoofddoek en ook met strakke kledij en geen hoofddoek.
alle soorten combinaties mogelijk.

Wel kijken in de grote steden bij de Basicfits of Fit4Free's als je ze irl wilt bewonderen.

nog nooit een moslima zonder hoofddoek gezien? ik weet niet of ik nou moet lachen of huilen.

Is zo'n hoofddoek trouwens uberhaupt niet discriminerend tegenover vrouwen

nog nooit een moslima zonder hoofddoek gezien? ik weet niet of ik nou moet lachen of huilen.

Ik zeg toch dat ik ze zie, sommige zusjes van vrienden van me droegen of dragen ook geen hoofddoek en buiten zie je toch ook zat lopen die geen doek dragen, is niks speciaals aan toch?

Hij vroeg met strakke fitness kleding en dan een hoofddoek, nou die zijn er ook :)

Ik zeg toch dat ik ze zie, sommige zusjes van vrienden van me droegen of dragen ook geen hoofddoek en buiten zie je toch ook zat lopen die geen doek dragen, is niks speciaals aan toch?

Hij vroeg met strakke fitness kleding en dan een hoofddoek, nou die zijn er ook :)

ik had het niet tegen jou, la_mujer

"Niemand mag worden geweigerd om het dragen van een hoofddoek. Dat staat in de wet. Dit is discriminatie op grond van het geloof", aldus een woordvoerder van het College in het AD.

Pure waanzin. Iemand dwingen om iemand anders in hun private eigendom te laten is een schending van individuele vrijheid, eigendomsrechten en huisvredebreuk. Stuk voor stuk belangrijkere principes dan godsdienstvrijheid.

Verder zie ik niet in waarom je niet zou mogen eisen hoe je klanten zich kleden. Er zijn genoeg bedrijven die dergelijke dresscodes hebben. Bevalt de dresscode je niet? Ga je toch lekker ergens anders fitnessen, of richt je eigen gym op, hoofddoek only als je dat per se wilt.

het gaat in dit geval toch alleen om de hoofddoek..

er zal best een kans bestaan van 0,000000000000004 procent dat die hoofddoek voor gevaar gaat zorgen, maar in dat geval zijn er nog 1000 dingen die gevaarlijker zijn: kettinkjes, ringen,. VETERS IN SCHOENEN:haar:

Inderdaad. Het is duidelijk discriminatie. Vind de hoofddoek op zich niet meer van deze tijd, maar ze gaan verbieden omdat ze gevaarlijk zouden zijn, of "vies" is echt wel belachelijk.
Vandaag zag ik een man trainen, kletsnat van het zweet, en maakte alle toestellen kletsnat omdat hij geen handdoek bijhad. Hoe kan een hoofddoek nu onhygiënisch zijn? Een extra stuk stof die uitvallend haar en druppend zweet tegenhoudt. WAt een k*tsportclub.

kan het toch gewoon ook uit doen??? altijd drama maken over discriminatie ...

Inderdaad. Het is duidelijk discriminatie. Vind de hoofddoek op zich niet meer van deze tijd, maar ze gaan verbieden omdat ze gevaarlijk zouden zijn, of "vies" is echt wel belachelijk.
Vandaag zag ik een man trainen, kletsnat van het zweet, en maakte alle toestellen kletsnat omdat hij geen handdoek bijhad. Hoe kan een hoofddoek nu onhygiënisch zijn? Een extra stuk stof die uitvallend haar en druppend zweet tegenhoudt. WAt een k*tsportclub.

Als ze een verbod hebben op hoofdbedekkende items dan is het toch geen discriminatie van de sportschool om hoofddoeken te verbieden. Als het alleen om hoofddoeken gaat en petten en dergelijke zijn wel toegestaan dan kan ik het wel begrijpen.

ben ik de enige die moest lachen met het beeld van een moslima die met haar hoofddoek vastzat in een pulldown-machine.

Ik zie ze al hangen :roflol:

ben ik de enige die moest lachen met het beeld van een moslima die met haar hoofddoek vastzat in een pulldown-machine.

Ik zie ze al hangen :roflol:

't zou me eerlijk gezegd geen **** kunnen boeien als er 1 in hangt :roflol:

wie niet luisteren wilt moet maar voelen

Hier was het in dit geval wel degelijk discriminatie. En dat ze Arabisch lopen te praten is hier irrelevant.
Hoe gegrond is de beschuldiging dat het hier louter gaat over haat en discriminatie jegens moslims in plaats van elementen die de eigenaars belangrijk vinden in hun gym zoals hygiëne, veiligheid, netheid, of zelfs een bepaalde sfeer in de gym?

Een gym wilt zoveel mogelijk klanten en goede reclame. Ze hebben er geen baat bij om te discrimineren, tenzij ze denken dat het beter is voor business.

Nu, zélfs als een gym winst zou opofferen omdat ze toch zo'n hekel zouden hebben aan die hoofddoek, dan is dit nog steeds hun recht! Het is hun gym, niet die van jou, niet die van de staat, en niet die van het College voor de Rechten van de Mens.

Je hebt het recht om die gym te boycotten en je abonnement er op te zeggen. Dat is jouw recht als klant. Je hebt niet het recht om hun te vertellen hoe ze hun zaak moeten runnen. Hoe achterlijk hun beleid ook mag zijn. Elke gym kan klanten weigeren om wat voor reden dan ook, ik ben ooit ergens geweigerd vanwege het willen dragen van een tank top. Geeft mij dat het recht om één of andere vrijheid in te roepen? Tanktopvrijheid? Nee, ik leg mij erbij neer en zoek een andere gym. Dat is vrijheid.

Ik snap eigenlijk niet waarom een hoofddoek niet zou mogen, het blokkeert geen zicht ofzo. Een pet wel, maar wat maakt dat uit in de gym?

Nederlands met elkaar praten lijkt me wel een normale vereiste. Dat geldt voor hun, maar net zo goed voor Polen of de paus

Als ze een verbod hebben op hoofdbedekkende items dan is het toch geen discriminatie van de sportschool om hoofddoeken te verbieden. Als het alleen om hoofddoeken gaat en petten en dergelijke zijn wel toegestaan dan kan ik het wel begrijpen.

Indirecte discriminatie is en blijft, ook volgens de wet , discriminatie. En laat ons eerlijk debatteren. JE weet best dat het doel is hoofddoeken te verbieden. Ik heb nog geen enkele club weten te zeggen tegen een jonge gast: "hey, je pet af he", of "hey, je bandana af he". Pure discriminatie.

Terug
Naar boven