AndroidHealthClinic

Sportscholen ''discrimineren'' moslima's

Indirecte discriminatie is en blijft, ook volgens de wet , discriminatie. En laat ons eerlijk debatteren. JE weet best dat het doel is hoofddoeken te verbieden. Ik heb nog geen enkele club weten te zeggen tegen een jonge gast: "hey, je pet af he", of "hey, je bandana af he". Pure discriminatie.

wat een ongelooflijke onzin.

Waarom moet er een uitzondering komen voor geloof? Verbod op hoofdbedekking is gewoon een verbod. Daar hebben die moslima's niks over te zeggen. Laat ze lekker een andere sportschool vinden waar ze wel een doek op 't hoofd kunnen dragen.

Pure waanzin. Iemand dwingen om iemand anders in hun private eigendom te laten is een schending van individuele vrijheid, eigendomsrechten en huisvredebreuk. Stuk voor stuk belangrijkere principes dan godsdienstvrijheid.

Verder zie ik niet in waarom je niet zou mogen eisen hoe je klanten zich kleden. Er zijn genoeg bedrijven die dergelijke dresscodes hebben. Bevalt de dresscode je niet? Ga je toch lekker ergens anders fitnessen, of richt je eigen gym op, hoofddoek only als je dat per se wilt.

Dus als een man een restaurant opent, dan mag hij Afrikanen weigeren? "Sorry, ik wil geen n*gers in mijn zaak".
Dat kan je niet menen?
Ik ga akkoord dat er een dresscode kan opgelegd worden, maar men mag daar niet te ver in gaan. Als men zich "met klasse moet kleden", dan kan men dat ook met een hoofddoek. De rest is verdoken racisme van die clubs.

Hoe gegrond is de beschuldiging dat het hier louter gaat over haat en discriminatie jegens moslims in plaats van elementen die de eigenaars belangrijk vinden in hun gym zoals hygiëne, veiligheid, netheid, of zelfs een bepaalde sfeer in de gym?

Een gym wilt zoveel mogelijk klanten en goede reclame. Ze hebben er geen baat bij om te discrimineren, tenzij ze denken dat het beter is voor business.

Nu, zélfs als een gym winst zou opofferen omdat ze toch zo'n hekel zouden hebben aan die hoofddoek, dan is dit nog steeds hun recht! Het is hun gym, niet die van jou, niet die van de staat, en niet die van het College voor de Rechten van de Mens.

Je hebt het recht om die gym te boycotten en je abonnement er op te zeggen. Dat is jouw recht als klant. Je hebt niet het recht om hun te vertellen hoe ze hun zaak moeten runnen. Hoe achterlijk hun beleid ook mag zijn. Elke gym kan klanten weigeren om wat voor reden dan ook, ik ben ooit ergens geweigerd vanwege het willen dragen van een tank top. Geeft mij dat het recht om één of andere vrijheid in te roepen? Tanktopvrijheid? Nee, ik leg mij erbij neer en zoek een andere gym. Dat is vrijheid.

Dit, in onze gym is de dresscode mouwen aan een T-shirt voor de heren (dus vrouwen mogen het wel) ik vind dat ook klote maar daarom train ik er wel, ik kies er zelf voor om daar te trainen. ik heb zelf mijn handtekening gezet. is dat man/vrouw discriminatie? nee dat zijn gewoon huisregels van de gym. ook al vind ik het wel onzin

wat een ongelooflijke onzin.

Waarom moet er een uitzondering komen voor geloof? Verbod op hoofdbedekking is gewoon een verbod. Daar hebben die moslima's niks over te zeggen. Laat ze lekker een andere sportschool vinden waar ze wel een doek op 't hoofd kunnen dragen.

Dit is een discussie die we jaren kunnen voeren zonder dat we er uit geraken. Het gaat om de rechten van de ene en de rechten van de andere die botsen.

Dus als een man een restaurant opent, dan mag hij Afrikanen weigeren? "Sorry, ik wil geen n*gers in mijn zaak".
Dat kan je niet menen?
Ik ga akkoord dat er een dresscode kan opgelegd worden, maar men mag daar niet te ver in gaan. Als men zich "met klasse moet kleden", dan kan men dat ook met een hoofddoek. De rest is verdoken racisme van die clubs.

is net zoiets als dat allochtonen worden geweigerd bij een club, nee sorry je moet voldoen aan een dresscode of nog leuker je moet een members card hebben die niemand heeft.

Dit is een discussie die we jaren kunnen voeren zonder dat we er uit geraken. Het gaat om de rechten van de ene en de rechten van de andere die botsen.

1. Mobiel bellen is uitsluitend toegestaan in de lounge. Niet bellen in de sportzalen dus.
2. Het gebruik van een (sport)handdoek tijdens het sporten is verplicht, evenals alle (gratis)
lockers.
3. Tijdens het sporten gebruikt u schone, niet buiten gedragen sportschoenen. U kunt niet
op blote voeten, op sokken of op slippers sporten.
4. Het dragen van mouwloze shirts is alleen toegestaan in de groepsleszalen.
5. Om redenen van uw en onze hygiëne en veiligheid is het niet toegestaan om - tijdens het
sporten - buitenkleding noch petten, sjaals en elke vorm van hoofdbedekking te dragen.
Nota bene; deze huisregels gelden uitsluitend op het moment dat u actief sport of zich
tussen de toestellen bevindt. Op elk ander moment is iedereen vrij binnen LifeCity het door
haar of hem gewenste kledingstuk te dragen.

6. Roken, alcohol en het gebruik van drugs of steroïden zijn niet toegestaan binnen LifeCity.
7. Etenswaren kunnen uitsluitend worden genuttigd in onze lounge.
8. Het is onze sportcode na het gebruik losse onderdelen en gewichten op de daarvoor
bestemde plek terug te leggen. Na het gebruik van uw toestel of oefenbanken verwachten
wij dat u deze weer schoonmaakt. Er zijn hiervoor voldoende voorzieningen getroffen.
9. Binnen LifeCity wordt uitsluitend Nederlands gesproken, tenzij blijkt dat u geen
Nederlands paspoort bezit.
10. U kunt (helaas) geen huisdieren meenemen.

Kijk dan, het staat gewoon in de regels.. die lui komen daar en verwachten dat de regels aangepast worden op hun. Het is toch te belachelijk voor woorden? En dat er dan mensen zijn die het ook nog gaan verdedigen ook :roflol:

wat een omgekeerde wereld.

Hoe gegrond is de beschuldiging dat het hier louter gaat over haat en discriminatie jegens moslims in plaats van elementen die de eigenaars belangrijk vinden in hun gym zoals hygiëne, veiligheid, netheid, of zelfs een bepaalde sfeer in de gym?

Een gym wilt zoveel mogelijk klanten en goede reclame. Ze hebben er geen baat bij om te discrimineren, tenzij ze denken dat het beter is voor business.

Nu, zélfs als een gym winst zou opofferen omdat ze toch zo'n hekel zouden hebben aan die hoofddoek, dan is dit nog steeds hun recht! Het is hun gym, niet die van jou, niet die van de staat, en niet die van het College voor de Rechten van de Mens.

Je hebt het recht om die gym te boycotten en je abonnement er op te zeggen. Dat is jouw recht als klant. Je hebt niet het recht om hun te vertellen hoe ze hun zaak moeten runnen. Hoe achterlijk hun beleid ook mag zijn. Elke gym kan klanten weigeren om wat voor reden dan ook, ik ben ooit ergens geweigerd vanwege het willen dragen van een tank top. Geeft mij dat het recht om één of andere vrijheid in te roepen? Tanktopvrijheid? Nee, ik leg mij erbij neer en zoek een andere gym. Dat is vrijheid.

Perfect omschreven, het heeft niks te maken met discriminatie.

Heeft niks met racisme te maken, heeft gewoon met realisme en realiteit te maken. Dat een grote groep moet lijden onder het wangedrag van een kleinere groep in 'die clubs' is pijnlijk maar wel begrijpelijk.

Heeft niks met racisme te maken, heeft gewoon met realisme te maken. Dat een grote groep moet lijden onder het wangedrag van een kleinere groep in 'die clubs' is pijnlijk maar wel begrijpelijk.

Dus we hadden het over het dragen van een hoofddoek en dat is dus het wangedrag waar je onder lijdt? Te veel gedronken?

Dat kan je niet menen?

Nochtans is het wel perfect toegelaten om mannen te weigeren. Waarom mag men wel een "vrouwenclub" of een "mannenclub" oprichten, maar geen "geloofsneutrale club"?

Kijk dan, het staat gewoon in de regels.. die lui komen daar en verwachten dat de regels aangepast worden op hun. Het is toch te belachelijk voor woorden? En dat er dan mensen zijn die het ook nog gaan verdedigen ook :roflol:

wat een omgekeerde wereld.

Zo kan je het bekijken, misschien ook zo: men wil geen hoofddoeken in de gym en schaft daarom alle andere vormen van 'hoofdbedekking' af om het te rechtvaardigen.

zeg nou zelf, het is toch pure onzin dat men niks op zijn hoofd mag zetten tijdens het trainen? Als je logisch nadenkt kun je zelf ook wel bedenken dat een argument gebaseerd op 'veiligheid' natuurlijk nergens op slaat. Hygiëne al helemaal niet.

---------- Post toegevoegd 3 July 2013 om 20:26 ----------

Je hebt het recht om die gym te boycotten en je abonnement er op te zeggen. Dat is jouw recht als klant. Je hebt niet het recht om hun te vertellen hoe ze hun zaak moeten runnen. Hoe achterlijk hun beleid ook mag zijn. Elke gym kan klanten weigeren om wat voor reden dan ook, ik ben ooit ergens geweigerd vanwege het willen dragen van een tank top. Geeft mij dat het recht om één of andere vrijheid in te roepen?
Tanktopvrijheid? Nee, ik leg mij erbij neer en zoek een andere gym. Dat is vrijheid.

Er bestaat ook nog een grondwet en een regering die regels bedenkt en daar dient een organisatie zich aan te houden. Wetten als vrijheid van godsdienst bijvoorbeeld. Een organisatie heeft dus ook beperkingen in zijn vrijheid, en dat is denk ik maar goed ook.

---------- Post toegevoegd 3 July 2013 om 20:29 ----------

Daarnaast ben ik niet perse pro islam ofzo (ik heb er ook niks tegen), maar voor een maatregel als deze kan ik niet echt een goede reden bedenken (behalve discriminatie). Ik persoonlijk vind die argumenten over 'vrijheid en hygiëne' redelijke bullshit namelijk

Mensen die het over discriminatie hebben.
Het staat zelfs in hun huisregels dat GEEN ENKELE hoofdbedekking gedragen mag worden.
Wat is nu het punt?!

Wetten als vrijheid van godsdienst bijvoorbeeld.

Dat is het belachelijke. Als ik een christelijke organisatie opricht, en ik link daar een sportschool aan, dan zou ik perfect mensen met een hoofddoek mogen weren, net zoals christelijke scholen dat mogen.

Religies mogen blijkbaar volop andere religies uitsluiten (of bv vrouwen uit het beroep van priester). Wanneer dat gebeurt op atheïstische/seculiere basis wordt het echter racisme/discriminatie genoemd.

Dat is het belachelijke. Als ik een christelijke organisatie opricht, en ik link daar een sportschool aan, dan zou ik perfect mensen met een hoofddoek mogen weren, net zoals christelijke scholen dat mogen.

Religies mogen blijkbaar volop andere religies uitsluiten (of bv vrouwen uit het beroep van priester). Wanneer dat gebeurt op atheïstische/seculiere basis wordt het echter racisme/discriminatie genoemd.

Ook als christelijke organisaties hoofddoeken weren, noem ik het discriminatie.
Dan is het feitelijk gezien ook discriminatie.

Nog een keer: ik vind het onzin om hoofddoeken te verbieden in de gym. onhygiënisch? gevaarlijk? wat een onzin.
het stoot misschien wel mensen af ja..Dat is de reden;)

Ook als christelijke organisaties hoofddoeken weren, noem ik het discriminatie.
Dan is het feitelijk gezien ook discriminatie.

Nog een keer: ik vind het onzin om hoofddoeken te verbieden in de gym. onhygiënisch? gevaarlijk? wat een onzin.
het stoot misschien wel mensen af ja..Dat is de reden;)

17 jaar en reeds o zo wijs. Ik ga straks nog gaan geloven in de toekomst :)

2 moslims die het er niet mee eens zijn.. wow, wat een verassing.

Terug
Naar boven