XXL Nutrition

Hoofddoekdiscriminatie op sportschool

ik vind al die negatieve opmerkingen beetje jammer. :(
Ik begrijp niet waarom mensen een hoofddoek vergelijken met petjes of whatever.

De meisjes hebben zelf al een dillemma. Ze willen graag sporten, maar kunnen hun hoofddoek niet af doen. Als je voor een hoofddoek kiest dan draag je hem altijd waar vreemde mannen bij zijn, dat kan je niet tijdelijk af doen(alleen als er alleen maar vrouwen zijn) zoals petjes of wat dan ook. Ik weet zeker dat als dat kon, de meisjes dan zonder hoofddoek zouden sporten. Maar wat moet je dan anders?

Dus als een meisje met hoofddoek in een sportschool wilt sporten, omdat ze haar hoofddoek niet tijdelijk af kan doen, waarom niet? ze betaalt er immers voor. Als ze er niet voor zou betalen dan was het een ander verhaal geweest. Ze betaalt net als elke ander sporter hetzelfde bedrag, daar wordt toch niet op uitgezonderd. Als ze verder niemand lastig valt, wat is dan het probleem?

Kijk ik zeg eerlijk, als ik persoonlijk een hoofddoek droeg, dan zou ik gewoon thuis ofso sporten, omdat je anders op sportschool vol wordt aangestaard en door sommige mensen zelfs met haat aangekeken. Ik heb echt respect voor de meisjes die het wel doen.
En wat jullie niet weten is dat het een hoop moeite kost voor de meisjes om zich in te schrijven op een sportschool, vanwege het feit dat het niet mag van de ouders. En krijgen ze eindelijk een akkoord, komen jullie weer met jullie gezeik.

En btw de reden dat fit for free ermee akkoord is gegaan, is echt niet gebaseerd op morele waarden! even ter herinnering: MAAR OM COMMERCIELE REDENEN!! dus als ze het zouden verbieden die hoofddoeken dan hebben ze doelgroep minder en dus minder winst! (zoals de meeste mensen blijken vergeten te zijn)

En nog iets, Een hoofddoek wordt door de meeste mensen hier niet goedgekeurd tijdens het sporten, maar zodra een vrouw in haar string of wat dan ook wilt sporten dan werd er hier niet tegen gestribbeld. Dan zou het dus ineens geen problemen meer opleveren..
Oowja, wat stom van mij, heb het over het hoofd gezien, er is toch wel degelijk een verschil, de meisjes met hoofddoek zijn moslims, dus die moeten hun bek houden, voordat ze "meer" rechten krijgen dan de niet moslims.

pfff, zielig dit. Leef en laat leven man. Zo komt niemand vooruit.

Laatst bewerkt:
Als ze al een "moslimwet" overtreden door naar de gym te komen, kunnen ze het evengoed doorzetten en ook even dat doekje afnemen. Ofwel hou je je aan de regels, ofwel niet. Je enkel aan de regels houden die je goed uitkomen, gaat nergens over.

Moet je die foto op powned zien, ik zou me kapot zweten met een broek, rok, hoofddoek en al die andere lappen er omheen.

Als ze al een "moslimwet" overtreden door naar de gym te komen, kunnen ze het evengoed doorzetten en ook even dat doekje afnemen. Ofwel hou je je aan de regels, ofwel niet. Je enkel aan de regels houden die je goed uitkomen, gaat nergens over.

"moslimwet"--> De islam verbiedt het sporten niet?;)

Moet je die foto op powned zien, ik zou me kapot zweten met een broek, rok, hoofddoek en al die andere lappen er omheen.
Dat wel, maar dat denk ik ook bij mensen die in een trui sporten.
Heb er echter geen last van, snap ook niet hoe anderen dat wel kunnen hebben?
Leven en laten leven.

Zo moet je ook lekker in tanktop kunnen sporten. Misschien dat een sportschool wel een minimale eh... bedekkingsgraad kunnen invoeren.
Shirtloos sporten vind ik weer niet zo fris.

De meisjes hebben zelf al een dillemma. Ze willen graag sporten, maar kunnen hun hoofddoek niet af doen. Als je voor een hoofddoek kiest dan draag je hem altijd waar vreemde mannen bij zijn, dat kan je niet tijdelijk af doen(alleen als er alleen maar vrouwen zijn) zoals petjes of wat dan ook. Ik weet zeker dat als dat kon, de meisjes dan zonder hoofddoek zouden sporten. Maar wat moet je dan anders?

Dus als een meisje met hoofddoek in een sportschool wilt sporten, omdat ze haar hoofddoek niet tijdelijk af kan doen, waarom niet? ze betaalt er immers voor. Als ze er niet voor zou betalen dan was het een ander verhaal geweest. Ze betaalt net als elke ander sporter hetzelfde bedrag, daar wordt toch niet op uitgezonderd. Als ze verder niemand lastig valt, wat is dan het probleem?

Kijk ik zeg eerlijk, als ik persoonlijk een hoofddoek droeg, dan zou ik gewoon thuis ofso sporten, omdat je anders op sportschool vol wordt aangestaard en door sommige mensen zelfs met haat aangekeken. Ik heb echt respect voor de meisjes die het wel doen.
En wat jullie niet weten is dat het een hoop moeite kost voor de meisjes om zich in te schrijven op een sportschool, vanwege het feit dat het niet mag van de ouders. En krijgen ze eindelijk een akkoord, komen jullie weer met jullie gezeik.

En btw de reden dat fit for free ermee akkoord is gegaan, is echt niet gebaseerd op morele waarden! even ter herinnering: MAAR OM COMMERCIELE REDENEN!! dus als ze het zouden verbieden die hoofddoeken dan hebben ze doelgroep minder en dus minder winst! (zoals de meeste mensen blijken vergeten te zijn)

En nog iets, Een hoofddoek wordt door de meeste mensen hier niet goedgekeurd tijdens het sporten, maar zodra een vrouw in haar string of wat dan ook wilt sporten dan werd er hier niet tegen gestribbeld. Dan zou het dus ineens geen problemen meer opleveren..
Oowja, wat stom van mij, heb het over het hoofd gezien, er is toch wel degelijk een verschil, de meisjes met hoofddoek zijn moslims, dus die moeten hun bek houden, voordat ze "meer" rechten krijgen dan de niet moslims.

Subtiel verschil tussen een moslim- en een vrije westerse samenleving ja, iets wat dus niet mengt en ook niet gedwongen zou moeten worden.

Je moet als niet gelovige steeds meer je best doen om niet geconfronteerd te worden met extreme geloofsuitingen van anderen, dat ze daarbij ook nog eens speciale privileges krijgen moet je dan ook maar slikken. We gaan terug in de tijd zo.

...........

Als ze zo graag willen gaan sporten met een hoofddoek op zoeken ze toch gewoon een sportschool op die dat wel toelaat? Waarom moet er telkens voor een geloof of wat dan ook uitzonderingen gemaakt worden?

Dat het dan op discriminatie aankomt volgens hen is helemaal te belachelijk voor woorden.

En een hoofddoek wordt hier vergeleken met een petje vanwege het feit dat ze beide onder de categorie hoofdbedekking vallen, ook al hebben mensen verschillende redenen om de ene wel en de andere niet te dragen.

Subtiel verschil tussen een moslim- en een vrije westerse samenleving ja, iets wat dus niet mengt en ook niet gedwongen zou moeten worden.

Je moet als niet gelovige steeds meer je best doen om niet geconfronteerd te worden met extreme geloofsuitingen van anderen, dat ze daarbij ook nog eens speciale privileges krijgen moet je dan ook maar slikken. We gaan terug in de tijd zo.

Precies. Komt er nog bij dat er hier gewoon Nederlanders, zoals oh oh iris etc. Met hun opmerking leven laten leven, fl**ker toch op dat kan je ook wel tegen die sportschool zeggen laat hun EIGEN regels ook leven. Door zulke slappe job cohen uitspraken krijg je die mensen nooit goed geïntegreerd. Gewoon paal en perk stellen dit zijn regels en deal with it. Je moet die mensen een beetje opvoeden hoe de westerse maatschappij werkt en niet als een verwend kind overal maar uitzonderingen maken. Ohja en ik stem VVD

Laatst bewerkt:
En moslima's uit sportscholen weren draagt wel bij aan integratie?
Ken genoeg meiden met hoofddoek die perfect meedraaien in deze maatschappij, dus dat heeft er niets mee te maken.

Ik ben trouwens geen Iris he ;)

Mensen die hun pet niet af willen doen worden ook geweerd he dus ga nou niet doen of dat iets vreselijks is..

En de wil om te integreren moet vanuit hunzelf komen in plaats van dat ze alles maar aangrijpen om in de slachtofferrol te blijven hangen.

Weetje dit is gewoon een eindeloze discussie. Heb gezegt wat ik wilde zeggen en de rest maak ik me niet druk om. Willen jullie dat wel doen, be my guest.
Je maakt je zelf druk om iets dat al gebeurd is en zo zal blijven ookal ben je het zelf er niet mee eens.
Zolang ik maar me eigen ding kan doen, vind ik het prima. :)

Dit is allemaal niets nieuws, het was vroeger al op school zo.

Leraar : Pet af in de klas, wil je gezicht zien.
Leerling : zet hem wel achterste voren meester.
Leraar : NEE pet af regels zijn regels.
Leerling : en fatima dan?
Leraar : hoofddoekje mag wel.
Fatima : hihihi

Komt mede allemaal door die wereldverbeteraars, die alles maar accepteren, steeds maar dogen dat ze slechts hun religie handhaven.
Ik hou er niet van, heb geen probleem met ze, zo lang ze maar dezelfde regels hanteren als wij.
En niet overal hun eigen draai aan weten te geven, en er steeds mee weg komen en gelijk krijgen.
Ze hebben het niet moeilijk, ze maken het zichzelf moeilijk.

Ik heb wel medelijden met al die linkse wereldverbeteraars: ze nemen het op voor deze meisjes om hun geloof uit te dragen maar daarmee gaan ze wel tegen hun eigen principes in om man en vrouw als gelijke te zien. Dus als een groep gediscrimineerd wordt neem je het voor die groep op maar als deze groep vervolgens zelf discrimineert dan is dat ok? Kan een links iemand misschien uitleg geven over deze hypocriete levensvisie?

Ik heb wel medelijden met al die linkse wereldverbeteraars: ze nemen het op voor deze meisjes om hun geloof uit te dragen maar daarmee gaan ze wel tegen hun eigen principes in om man en vrouw als gelijke te zien. Dus als een groep gediscrimineerd wordt neem je het voor die groep op maar als deze groep vervolgens zelf discrimineert dan is dat ok? Kan een links iemand misschien uitleg geven over deze hypocriete levensvisie?

Nu wil ik de wereld niet verbeteren maar wat bedoel je nou eigenlijk? Wie discrimineert wie dan?

Ben overigens tegen hoofddoekjes in de meeste gevallen, maar aangezien er vrijheid van religie is horen daar (helaas) ook de uitingen bij van die religies.

Eigenlijk moet je mensen die het alleen maar over 'links' hebben niet eens serieus nemen.

"Links" neemt de rest van Nederland toch al vele tientallen jaren niet serieus, vandaar ook hun winst bij de verkiezingen haha..

Och ze zijn zo superieur..

Als hoofddoeken niet mogen, moeten petten en mutse ook niet mogen.
Ondanks dat ik op een of andere manier petten "geaccepteerd" heb in mn school, vind ik dat bij weigering van het dragen van een hooefddoek er ook regels moeten worden opgesteld voor het dragen van de pet. Buiten het feit dat een hoofddoek een religieuze achtergrond heeft. Het gaat mij dan om gelijke behandeling mbt een hoofddeksel.

En moslima's uit sportscholen weren draagt wel bij aan integratie?
Ken genoeg meiden met hoofddoek die perfect meedraaien in deze maatschappij, dus dat heeft er niets mee te maken.

Ik ben trouwens geen Iris he ;)

excuses voor dat ik je een ander zag. Maar even weer ontopic, dat jij dat als weren ziet, completen misvatting van jou kant. Begrijp je het niet of wil je het niet begrijpen ? Ze moeten hun eigen verantwoordelijkheid pakken, draag je een hoofddoek dan moet je ook niet raar aankijken dat je dan geweerd word omdat de regels zeggen, geen hoofd bedekking. Dus wat doe je dan, dan ga je lekker naar een ander gym of thuis trainen dat is toch niet zo moeilijk of wel ?

Over dat integratie vraagstuk, dit soort kleine dingen laat al zien dat zulke mensen nooit helemaal zouden integreren als ze dat geloof zo aanhouden. Kijk maar naar de streng christelijken gemeenschappen op de Veluwe, precies hetzelfde. Daarom vind ik dit ook zorgelijk voor in de toekomst.

Laatst bewerkt:
Nu wil ik de wereld niet verbeteren maar wat bedoel je nou eigenlijk? Wie discrimineert wie dan?

Ben overigens tegen hoofddoekjes in de meeste gevallen, maar aangezien er vrijheid van religie is horen daar (helaas) ook de uitingen bij van die religies.
En waarom zou vrijheid van religie boven andere vrijheden staan? Iedereen moet in de sportschool de vrijheid opgeven om hoofddeksels te dragen, maar omdat je een irrationeel geloof hebt zou je plots alle regels en wetten aan je laars mogen lappen.

Vrijheid van religie wordt misbruikt om positief gediscrimineerd te worden, en dat is waar de grens overschreden wordt.

Dus ofwel laat je iedereen toe om een hoofddeksel te dragen, ofwel niemand. Ik heb deze onzin persoonlijk ondervonden in mijn schoolgaande jeugd, en het is een belediging en onrechtvaardigheid voor niet-gelovigen.

Terug
Naar boven