MuscleMeat

Sp's 2016 log

Goeie armen!

• Topic Starter Topic Starter
Nice train.

Legdrive hoef je niet altijd gebruiken alleen als lastiger wordt. Ik zet alleen overal spanning wat op en meer als t echt max moet gaan.
In het begin vermoeide het sowieso, niets gewend overal pijn na tijd en gewichten niet wat t was.

Maar idd maybe even lezen hoe of wat t inhoudt. Meer info nooit mis.

Nu heb je meer bb style gebencht?
thnx!

Ik zet er wel spanning op (ook arch), maar ik begon al met keihard aanspannen tijdens de eccentrische fase (besef ik me nu pas). Archen voelt iig niet meer zo krampachtig pijnlijk!
Op deze manier benchen is hoe dan ook vermoeiender :P

Die ohp start je vanachter je hoofd? Of vooraan en achteruit uitduwen?
Het 2e.. voor het hoofd beginnen en achter het hoofd uitstrekken (zelfde als een staande ohp eigenlijk).

dank je:)

Voeten wel in de grond duwen en wel spanning maar idd anders dan wanneer je steeds die legdrive gebruikt. Vermoeid imo ook meer.

Archen was in t begin echt killing. Zo nu en dan wat rek en strek oefeningen hielp ook wel. Door al dat kt wordt je niet leniger:p

Voeten wel in de grond duwen en wel spanning maar idd anders dan wanneer je steeds die legdrive gebruikt. Vermoeid imo ook meer.

Archen was in t begin echt killing. Zo nu en dan wat rek en strek oefeningen hielp ook wel. Door al dat kt wordt je niet leniger:p
haha nou ik iig niet:p Ben nooit lenig geweest, ook niet toen ik als kind op gym zat:P

Wat een aparte spiegel, moest even 2 keer kijken :p. Wel mooie pomp though ^^.
Tdawg begon laatst ook over die legdrive, maar denk wellicht juist de laatste tijd te veel na over techniek waardoor de uitvoering soms wel erg geforceerd wordt.. Als je het geheim van leg drive hebt gevonden, dan hoor ik het graag ;).

Zit je nu trouwens ook wat beter in je vel dan de afgelopen weken? Hoop dat je inmiddels weer helemaal de oude bent :).

Wat een aparte spiegel, moest even 2 keer kijken :p. Wel mooie pomp though ^^.
Tdawg begon laatst ook over die legdrive, maar denk wellicht juist de laatste tijd te veel na over techniek waardoor de uitvoering soms wel erg geforceerd wordt.. Als je het geheim van leg drive hebt gevonden, dan hoor ik het graag ;).

Zit je nu trouwens ook wat beter in je vel dan de afgelopen weken? Hoop dat je inmiddels weer helemaal de oude bent :).
Dank je:)

Teveel nadenken helpt totaal niet mee met benchen heb ik gemerkt. Motivatie wordt minder en je kan toch nooit alles in 1 x goed doen. Ik denk dat ik beter stapje voor stapje dingen moet gaan bijschaven. Die druk van de wedstrijd is er af dus ik kan nu ook. Mijn vriend zei dat ik ook beter nog een jaar moet wachten met het mee doen omdat hij me te goed kent ben ik bang (perfectionistisch enzo). Ik neem het te serieus terwijl ik nog in feite een beginner ben en het niet om een mega grote wedstrijd gaat (voelt voor mij wel zo:p). Wow heel verhaal weer haha. Mooi dat ratelen in het vrouwenhoekje, hier mag het Haha XD. Wat betreft legdrive, ik ga er nog het 1 en ander over opzoeken.. wordt vervolgd:) Vandaag m'n heavy bench dag dus ben benieuwd hoe het gaat!

Ik zit btw weer goed in m'n vel! Zonder druk van een wedstrijd nu luister ik meer naar m'n lichaam. Gisteren extreem moe tijdens het trainen (was ook al erg laat), dus niet gesquat verder. Maak me daar nu niet druk om. Qua progressie zou ik denk ik beter strakker aan een schema moeten houden, maar dan hoor je ook niet na half 10 in een sportschool te zijn:p

Neem btw sinds een week 3mg melatonine, wondermiddel! Slaap in 1 stuk door en merk nu duidelijk verschil:) Slaap is echt zoooo belangrijk (ben daar ook laatste tijd mee bezig)

Welkom:)

----

Training van gisteravond
Moe en hoofdpijn. Niet optimaal, maar maakt niet uit verder. Volgende week een extra set erbij, hopelijk dan 4x4x105 of 5jes.. Moet lukken als ik dan misschien wat vroeger ga en zonder hoofdpijn:p
Sumo DL +5kg
4 x 105 (zag serieus sterretjes daarna.. stomme hoofdpijn)
4 x 105
3 x 105 @9

Walking lunges +5kg
16 x 40 pr
16 x 40 pr
16 x 40 pr
Ow en vandaag ook weer fijn glute spierpijn:p

Rdls (langzaam zakken en daarna keihard de glutes aanspannen en gewicht omhoog, dat kan namelijk stuk beter in m'n deadlift nog)
10 x 40
10 x 60
10 x 60
10 x 60
Fijne bilpomp daarna:p

Legcurl ss leg extension
12 x 59 pr +3kg/ 10 x 82
12 x 59 pr / 10 x 82
Toen naar huis.. zat alleen maar te gapen

Training van vandaag.

SQ (met adipower + belt)
5 x 80 lowbar
5 x 82.5 high bar
5 x 82.5 lowbar
8 x 82.5 @8/8.5 lowbar pr:)
Voelt erg zwaar op m'n rug lowbar, maar verder voelde het super easy!! Geschatte 1rm nu 108-113

Ik ga pas testen als m'n zwaarste dag 5 x een single bevat, dus dat duurt nog wel even aangezien ik met 3.5 kg verhoog per 2 weken.

Bench
3 x 50
5 x 55
5 x 55
6 x 55 amrap
Erg zwaar. Zwaarder dan ruim maand terug, maar wel progressie tov laatste weken. Ik moet het er maar mee doen.

High incline bench press
8 x 40
8 x 40
11 x 40 amrap (kont van de bench want anders haalde ik hem niet:p.. dus eigenlijk 10 reps)

Tricep overhead extension staand
10 x 14
10 x 16
10 x 18

Bicep curl ss Tricep pushdown vbar (weinig tijd dus echt maar 30 sec rust tussen de sets)
10 x 32 / 8 x 36
10 x 32 / 10 x 32
10 x 32 @10/ 10 x 32@10

Laatst bewerkt:
Lekker bezig weer!

Low als in erg laag of ff lager dan je nek?
Heb ook wel eens stuk lager geprobeerd maar damn das moeilijk en gevoel dat hij er zo af rolt.

Lekker bezig weer!

Low als in erg laag of ff lager dan je nek?
Heb ook wel eens stuk lager geprobeerd maar damn das moeilijk en gevoel dat hij er zo af rolt.
Dank je!! Motivatie is ook weer terug gelukkig:)

Lager op de rug. Nu ik hem smaller vast pak en niet te rechtop wil staan gaat het goed:) Heb gelukkig een goede schouder mobiliteit.

Zal als ik samen train wel ff filmen. Ben zelf benieuwd naar de verschillen, wel minder zwaar voor de quads en knie iig

Nice wacht t filmpje af. :)

Toch een erg goed idee om dan inderdaad te wachten met het meedoen van een wedstrijd.. Wederom herken ik die gevoelens maar al te goed, op een gegeven moment lijkt het een soort ongezonde prestatiedruk te worden, en verandert alles in het heilige 'Moeten'. Daarom juist ook ontzettend fijn dat het nu lukt beter naar je lichaam te luisteren, ook absoluut een winst!

Heerlijk dat je baat hebt bij Melatonine. Zelf heb ik nooit echt een werking ervan mogen ervaren.. Overigens weet ik wel dat je een soort webwinkel hebt waar je grotere hoeveel melatonine per pilletje kan kopen, vooral mensen die ploegendiensten draaien bestellen daar. Weet het even niet meer uit mijn hoofd, maar mocht je toch interesse hebben: geef dan maar even een gil :).

Toch een erg goed idee om dan inderdaad te wachten met het meedoen van een wedstrijd.. Wederom herken ik die gevoelens maar al te goed, op een gegeven moment lijkt het een soort ongezonde prestatiedruk te worden, en verandert alles in het heilige 'Moeten'. Daarom juist ook ontzettend fijn dat het nu lukt beter naar je lichaam te luisteren, ook absoluut een winst!

Heerlijk dat je baat hebt bij Melatonine. Zelf heb ik nooit echt een werking ervan mogen ervaren.. Overigens weet ik wel dat je een soort webwinkel hebt waar je grotere hoeveel melatonine per pilletje kan kopen, vooral mensen die ploegendiensten draaien bestellen daar. Weet het even niet meer uit mijn hoofd, maar mocht je toch interesse hebben: geef dan maar even een gil :).
Ja precies zoals je zegt, door prestatiedrang wordt het een "moeten" en het frustreert me dat ik nog niet zoveel lift als andere dames (wat ook logisch is, gezien de tijd, maar toch).

Voor mij is 3mg nogal veel. Beter is denk ik 1mg of de helft. Was overdag ook nog een beetje slaperig lol. Ik heb het bij body en fitshop besteld. Ook nog spot goedkoop.

Gisteren glute/light sq/dl dag
Niet zo bijzonder verder
3 setjes 85 kg sumo dl (2x8 reps en 1x10 reps), sq wide stance op chucks 2x5x70 + 1x8x70

---

Vandaag rugdag, heerlijk:D Beetje als vanouds:p

Gisteren vet gemeten
15.3% (+0.6%) en 68.2 kg (+1kg). Denk dat m'n vet meer is gestegen dan 0.6%, maar ben afhankelijk van m'n vriend qua meting helaas:p

Rug 12 juni
Pulldown overhands
8 x 41
8 x 45
8 x 45
8 x 45
8 x 45

Bench
10 x 45
10 X 45
10 x 45
10 x 45 @8.5
+1set

One arm Low pully row
10 x 27 per kant
10 x 27
10 x 27

BOR rope
Ramped tot full stack (92kg?) 5 sets
+1set

Straight pulldown
10 x 27
10 x 27
10 x 27
10 x 27 @7
+1set

Bicep Concentration curls ss lateral raises
8 x 10 pr (per arm)/ 12 x 2 x 6
8 x 10 pr / 10 x 2 x 8
8 x 10 pr / 12 x 2 x 6
8 x 10 pr / 12 x 2 x 6
+ 1set

Bicep cable curl ss vbar Tricep pushdown
10 x 27 / 12 x 32
8 x 32 / 12 x 36 vpr
8 x 32 / 14 x 36 vpr amrap

Met m'n pols gaat het beter! Vandaag helemaal geen last:)

Laatst bewerkt:
Hoeveel punten meet je dan?
Als hij t steeds op zelfde manier doet kan er niet veel mis gaan toch. Anders zelf doen;)

Hoeveel punten meet je dan?
Als hij t steeds op zelfde manier doet kan er niet veel mis gaan toch. Anders zelf doen;)
Ja steeds t zelfde (4 punts). Rug was 1mm gedaald, tricep 2mm erbij. Lijkt me niet logisch:p Veel mis kan er niet gaan, maar dacht toch wel hoger uit te komen (gevoelsmatig)

Als hij even iets harder of zachter knijpt scheelt het al paar mm.

Daarom altijd hard knijpen :D

Mooie training gehad en top dat je geen last meer hebt van je pols, houden zo!

Mooie training gehad en top dat je geen last meer hebt van je pols, houden zo!
Thanks! Gisteren vergat ik m'n brace en lowbar squat voelt best kut aan de pols. Moet daar dus ook ff extra op gaan letten.

----

13 juni
Legs

SQ lowbar (+belt) +2.5kg
7 x 80
7 x 80
10 x 80 @8 vpr!
Ging vrij makkelijk al voelde het gewicht wel zwaar op m'n rug:p

Sumo dl
Energie na sq al beetje op
4 x 100 (smallere sumo)
5 x 100 (medium stance)
3 x 100 (extra wide stance)
Medium vloog omhoog, dat is was duidelijk:p
Voor de rest gaat deadliften zwaar, zwaarder dan ik had gehoopt. Maar goed, het volume (in de zin van extra sets) gaat eerst omhoog nu dus ben benieuwd of ik tov deze week progressie maak. Hoop iig op extra reps.

Legcurl ss leg extension
12 x 61 pr / 10 x 82
12 x 61 pr / 10 x 82
15 X 61 pr amrap / 10 x 82 @10

Vcrunch ss calve raises
2 sets (20 reps)
Abrotation ss calve raises
2 sets (10 x 14 kg /15 x 20 kg)

Vandaag 68.9 kg. Zal wel vocht vast houden I guess. Denk sowieso te gaan cutten na t weekend al is het omdat weer wat fatsoenlijker te gaan eten:p Ben een serieuze drop addict en inmiddels liggen die krengen ook op kantoor..aahhh

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven