MuscleMeat

Sp's 2016 log

• Topic Starter Topic Starter
Haha, heb precies hetzelfde uitgangspunt: alleen cardio als dat betekent dat ik meer kan eten :roflol:
Benieuwd hoe ver je komt met PR op hipthrust, je glutes zullen er in ieder geval een flinke opdonder van krijgen..!

Hip thrust is gewoon een vrouwen oef :p

Al hele week hoestbuien, niezen, snotteren.. Vandaag weer iets aan de betere hand gelukkig. Afgelopen dagen heb ik me best verrot gevoeld. Hoofd stond er echt niet naar om ook nog moeilijk te doen over eten. Morgen een frisse start en dan 2 weken om er iets strakker bij te staan.

Morgen start m'n nieuwe schema. Hoop dat ik nu fit blijf zodat ik weer goed vooruit kan.

Training van vandaag
DL sumo
Werksets 5/2x3 85%
5 x 105 @9
3 x 105
3 x 105 @9

Bench 5x5 80%
Werksets
5 x 52.5 @7
5 x 52.5
5 x 52.5
5 x 52.5
5 x 52.5

Amrap bw pullups (@ de sportschool 69.3kg)
5 x

OHP 5/2x3 85%
Heeeel lang niet gedaan en afgelopen weer volume mee gedraaid. Had geen idee wat ik kon hebben, blijkbaar vrij weinig:p Zal wel rap omhoog gaan denk ik
5 x 20
5 x 25
5 x 30 @7
2 x 35
3 x 30 @7

Lateral raise superset reardelt pulls
3 sets

Had volgens mij tientallen excuses om gisteren niet m'n squats te pushen (buikpijn, verkouden, moe, beetje spierpijn, blahblah), maar deed het toch!!!
Ben de laatste maanden niet echt fit. Vaak ziek ook en dat had ik vorig jaar bijna nooit! Zelfs helemaal niet ziek geweest tijdens mijn 5 maanden prep en aan het einde zelfs niet op 9% bf. Maar goed, kan er niet elke keer aan toegeven want heb de laatste tijd altijd wel wat! Sowieso pds wat heel pijnlijk is soms. Laatste maanden begint mijn spiraal uit te werken en ook dat is merkbaar:p

Ik moet mijzelf leren om door te zetten, ook daar waar ik mij niet top voel. Daarom ook maar goed dat ik een schema volg waar je hoe dan ook 5x5 doet en wekelijks verhoogd..

Na 3x5 gisteren wou ik stoppen. Gelukkig ging ik door, want voel me best trots nu! Ik heb geen 5x5 gehaald, maar heb me wel verzet.

Goed mijn training:)

Squat
Werksets +2.5kg
5 x 87.5 @8
5 x 87.5
5 x 87.5
4 x 87.5 @9.5
4 x 87.5 @9
Die laatste set ging soepeler, vreemd
Totaal 45 minuten inclusief warming up

Incline bp
10 x 35@7
10 x 35
10 x 35 (vol!!!) @9.5

Pullups rode band (69.7 sportschool gewicht)
5 x @8
5 x
5 x @10

Concentration curls superset overhead tricep extension
10 x 8 per kant / 15 x 12
8 x 10 / 12 x 14
8 x 12 @10 / 12 x 16

Cable BOR (touw) superset rear delt flys
3 sets

Totaal 1.5 u getraind

Sinds gisteren weer aan het cutten (nog 2 weken tot m'n vakantie).
Gewicht 68.5
Cms
Been 59
Taille 68
Buik 82

Vandaag al aardig wat vocht gedropt (67.7). Macro's zijn iets aangepast. Minder carbs, meer vet (2300 kcal 236 carbs 70 g vet). Eiwit min 130 en geen maximum (ik kom meestal niet over de 160 g heen, maar bij erge honger heb ik iig een buffer).

66.2 kg WHUTTT??
Raar lichaam ook. Hou soms gewoon in een paar dagen paar kg vast en nu meer dan 3 kg weer foetsie:p

Ook weer wat lijnen terug. Vocht is a b*ch, serieus.

Die zware squatsets van eregisteren hebben er flink ingehakt, spierpijn allovertheplace.. Heb ik niet vaak van squats maar sinds die 5x5 op 80% al 2 weken op rij dikke spierpijn

Sumo deadlift (volume)
Werksets
5 x 100 @7
5 x 100
5 x 100
Vooral aan techniek gewerkt!

Hip thrust (kon m'n glutes niet voelen, teveel spierpijn:/)
10 x 60
10 x 60
10 x 60

Bench (licht/recovery)
Werksets
5 x 47.5
5 x 47.5
5 x 47.5

OHP strict ss calve raises
5 x 27.5
5 x 27.5
5 x 27.5

Delt mega set
Rear delt cable flys onder / reardelt cable flys horizontaal / bent over one arm cable raise / reardelt cable flys onder en weer boven
5 kg
5 reps/10reps/8reps/5reps/5reps
Daarna nog zo'n mega set..

3 sets Lateral plate raise + dropset

Knee raise
2 x 10

Volgens mij nog nooit zo'n goede pomp in de reardelts gehad en lekker tijdbesparend:)

Laatst bewerkt:
uhgg spierpijn lekker maar ook vervelend. lekker bezig!
reageer niet vaak maar lees wel lekker mee :D
Succes met trusters!

Doe eens mega set voor benen dan :cool:

uhgg spierpijn lekker maar ook vervelend. lekker bezig!
reageer niet vaak maar lees wel lekker mee :D
Succes met trusters!

Haha geen probleem! Vind 't wel voldoening geven spierpijn, heb 't niet vaak namelijk:p

Doe eens mega set voor benen dan :cool:
No thank you:D Echter wel een x 100 reps op de legpress gedaan met een degelijk gewicht (shock training van de coach destijds). Dan ga je minstens 10 x tot failure in 1 set. Laatste sets elke keer 5 reps ofzo. Vreselijk. Zou het nooit meer doen:)

Gisteren hersteltraining voor squats. 70 kg 3x5 op normale schoenen en beltless. Best een klap gehad van m'n volume dag met 87.5 kg, 70 kg voelde al aardig zwaar:p

Ook bench amrap maar absoluut nog niet hersteld (3x57.5 kg @rpe10). Texasmethod method werkt eigenlijk zo dat je van volume tot de intensiteitsdag hersteld. Heb eigenlijk m'n recovery dag te zwaar gedaan. Volgende week ga ik 5x5x53.5 doen en hou m'n IT dag op 57.5. Dan hoop ik op 5 reps op rpe 9.

Andere optie is dat ik bench in een langere cyclus doe bijv zwaar-medium-zwaar-licht-licht intensiteitsdag
Staan meerdere opties in het programming for strengthtraining handboek, moet ff ontdekken wat het beste werkt.

Ben ook aan het cutten dus herstel duurt ook wel wat langer.

Sta vandaag op 66.5. Alle centimeters zijn -1cm dus ik ben tevreden:) Nog 1 weekje en vind het eigenlijk nu alweer genoeg haha. Hele herfst-winter ga ik gewoon bulken:p

Laatst bewerkt:
Als je tijd te kort hebt zijn zulke sets wel leuk/lekker

of benen afsluiten met grote dropset leg extensions bijvoorbeeld.

PL-ers zijn natuurlijk liever lui als moe :cool:

kan je met Texas method niet verspringen met 1 dag voor beter herstel?

Als je tijd te kort hebt zijn zulke sets wel leuk/lekker

of benen afsluiten met grote dropset leg extensions bijvoorbeeld.

PL-ers zijn natuurlijk liever lui als moe :cool:

kan je met Texas method niet verspringen met 1 dag voor beter herstel?
Dropset op de Legextension vind ik wel fijn:) Daar wordt ik niet zo moe van:p

Is indd goed idee. Had gisteren geen oppas dus wou eerst 2 trainingen in 1 doen. Heb nu m'n schema opgeschoven. Wel fijn 1 dag extra rust!!

Vandaag 65.7 kg en vet 2% omlaag (nu 14.1%). Wtf. Heb serieus heel wat extra kcal verbrand door pokemon go whaha..te erg (en natuurlijk doe ik net of ik het alleen samen met mijn dochter doe;))

Ben eigenlijk wel tevreden nu!! Heb m'n lijnen weer terug, nu aankomende week behouden en kcal weer iets omhoog (2300 is ook wel erg laag voor mij).

Voel me verder weer super fit! Heb verder stuk gezonder gegeten en ben met hoge doseringen cacao begonnen wat ook qua humeur en energie goed lijkt te helpen.

Kracht is wat minder maar dat neemt ik maar voor lief.. komt wel weer

Niet moe van drop set leg ext? Doe je iets niet goed:P

Goed bezig! Ga je nog verder of vind je t zo prima?

Fijn dat het zo lekker gegaan is!

Qua humeur helpt ook wel carbs zo hoog mogelijk houden in cut ;)

Niet moe van drop set leg ext? Doe je iets niet goed:P

Goed bezig! Ga je nog verder of vind je t zo prima?
Tov een compound zoals squat of walking lunges niet nee:p Dan ga ik pas echt stuk!

Vind het nu prima! Niet ripped, maar wel weer lijnen in de benen en buik. Vind het wel goed zo:) Nog droger maak je mij niet blijer mee huhu

Fijn dat het zo lekker gegaan is!
indd:)

Qua humeur helpt ook wel carbs zo hoog mogelijk houden in cut ;)
Dat sowieso! 200 is voor mij heel laag, lager dan dat ga ik sowieso niet qua carbs.

---

Trainings update

Eindelijk weer een goede dag, die extra dag rust doet me goed blijkbaar! Ook een goed idee om dat vaker te doen tijdens een cut, 6 dagen trainen is te slopend.

SQ (lowbar + belt)
Werksets
5 x 90 pr! Ging redelijk makkelijk dus ik verwacht dat die 5 x 92.5 volgende week gaat lukken (en ik stop met cutten:p)
3 x 90
3 x 90
Heel blij mee, ik woog gisteren 65.7 dus met dit gewicht 5x90 squaten ben ik extra blij mee! Helaas gaat m'n bench niet zo mooi nog, de vraag is nu of het volume te hoog ligt of herstel te kort (denk het laatste trouwens).

Voelde allemaal relatief licht, maar merk dat die 5x5 sowieso slopender is (want ja volume enzo!)
Vorige week lukte de 5x5x87.5 net niet, hopelijk lukt dat dinsdag wel!

Walking lunges
16 x 40
16 x 40
16 x 50 pr:) jeej

Pull through
10 x 32
10 x 36
10 x 41

Bicep Concentration curls ss overhead tricep extension seated
10 x 8 / 10 x 14
10 x 10 / 10 x 16
8 x 12 / 10 x 18

Bicep cable curl ss Tricep vbar pushdown ss high pully rear delt row
10 x 23 / 14 x 27 / 15 x 23
10 x 27 / 14 x 32 / 15 x 23
10 x 27 / 14 x 32 / 15 x 23
Zoiets..

Fijne training:)

Goeie training zeg!

Straks lekker genieten van je vakantie :)

Btw diepte is wel tricky wbt je sq zag ik of ligt het aan je hoek? Lijkt meer par.

Thnx:)

Straks lekker genieten van je vakantie :)

Btw diepte is wel tricky wbt je sq zag ik of ligt het aan je hoek? Lijkt meer par.

Komt zeker goed, mega veel zin in:D

Denk door filmpje? Kniegewricht ligt lager dan heupgewricht iig

Rep 1-3 bij elkaar
1468782778330.jpg

Terug
Naar boven