- Waardering
- 16.020
- Lengte
- 1m77
- Massa
- 76kg
- Vetpercentage
- 19%
TREEN! (van gisteren)
Dit keer in de avond. Ik heb gemerkt dat ik na het eten en voor de lunch meer energie heb dus ik probeer die momenten te pakken om te trainen/skeeleren.
PISTOLSQUAT BANKLEUNING
14X P KANT
14X
14X
Lekker verzuren dit
CHAIRPUSHUPS (LAAG)
12X
12X
12X
12X
PULLUPS (BANDED)
5X
5X
5X
avondgewicht dus zwaar
ONE ARM DB CURL STRICT
13X7
13X7
12X7
HAMMER CURL
12X7
FRONT DB RAISE (SOORT FRONT PLATE RAISE
) SUPERSET
13X9,5
13X9,5
13X9,5
REARDELT FLYS KNEELING PRONATED
20X2X3
20X2X3
20X2X3
Erg fijne superset!
aantal reps weet ik niet precies meer van alle oefeningen...
Nieuw schema is klaar. Anders dan anders ligt de focus niet op de oefening/sets/reps, maar puur op.het aantal werksets per week!
Blauw is hierin echt minimaal (voor spierbehoud of minimale progressie), groen is het meest optimaal. Rood zit dicht bij het maximale waar een individu van kan herstellen. Dit schema is gebaseerd op renaissance periodization. Ik heb alles even visueel gemaakt, zo hoef ik alleen maar hokjes af te vinken
Ik heb uitgerekend dat ik ongeveer 18-22 sets per dag moet doen (obv 6 dagen).
Ik had dit eerder willen doen, maar goed, de zwangerschapskwaaltjes hebben ook niet bepaald mee geholpen in quarantaine tijd.
Ik moet hier nog wel even aan toevoegen dat dit een leidraad is met grote individuele verschillen. Normaal gesproken zouden DL/SQ/LEGPRESS/LUNGES etc. onderdeel zijn van de meeste schema's, maar in menig thuisschema is het gewicht te laag om de glutes uit te dagen en zonder halter is het helemaal een ander verhaal. Het minimale aantal werksets voor glutes om progressie te maken (of massa te behouden) is dus in een thuisschema vele malen hoger! Ook de type oefeningen zijn minder belastend, dus de MEV ligt waarschijnlijk voor sommige andere spiergroepen ook hoger. Deze vlieger gaat ook op voor vrouwen (of mannen) die zware compound oefeningen vermijden.
Dit keer in de avond. Ik heb gemerkt dat ik na het eten en voor de lunch meer energie heb dus ik probeer die momenten te pakken om te trainen/skeeleren.
PISTOLSQUAT BANKLEUNING
14X P KANT
14X
14X
Lekker verzuren dit
CHAIRPUSHUPS (LAAG)
12X
12X
12X
12X
PULLUPS (BANDED)
5X
5X
5X
avondgewicht dus zwaar

ONE ARM DB CURL STRICT
13X7
13X7
12X7
HAMMER CURL
12X7
FRONT DB RAISE (SOORT FRONT PLATE RAISE
) SUPERSET13X9,5
13X9,5
13X9,5
REARDELT FLYS KNEELING PRONATED
20X2X3
20X2X3
20X2X3
Erg fijne superset!
aantal reps weet ik niet precies meer van alle oefeningen...
Nieuw schema is klaar. Anders dan anders ligt de focus niet op de oefening/sets/reps, maar puur op.het aantal werksets per week!
Blauw is hierin echt minimaal (voor spierbehoud of minimale progressie), groen is het meest optimaal. Rood zit dicht bij het maximale waar een individu van kan herstellen. Dit schema is gebaseerd op renaissance periodization. Ik heb alles even visueel gemaakt, zo hoef ik alleen maar hokjes af te vinken
Ik heb uitgerekend dat ik ongeveer 18-22 sets per dag moet doen (obv 6 dagen).Ik had dit eerder willen doen, maar goed, de zwangerschapskwaaltjes hebben ook niet bepaald mee geholpen in quarantaine tijd.
Ik moet hier nog wel even aan toevoegen dat dit een leidraad is met grote individuele verschillen. Normaal gesproken zouden DL/SQ/LEGPRESS/LUNGES etc. onderdeel zijn van de meeste schema's, maar in menig thuisschema is het gewicht te laag om de glutes uit te dagen en zonder halter is het helemaal een ander verhaal. Het minimale aantal werksets voor glutes om progressie te maken (of massa te behouden) is dus in een thuisschema vele malen hoger! Ook de type oefeningen zijn minder belastend, dus de MEV ligt waarschijnlijk voor sommige andere spiergroepen ook hoger. Deze vlieger gaat ook op voor vrouwen (of mannen) die zware compound oefeningen vermijden.
Laatst bewerkt:

!