MuscleMeat

SP'S COMEBACK LOG | BABY'S & BARBELLS |

• Topic Starter Topic Starter
Hoe zit het eigenlijk met belt gebruiken en abs trainen tijdens zwangerschap? Vermoed dat dit beide na een tijdje niet meer mag?
Abs trainen (als in de rechte buikspieren) wordt compleet afgeraden. Belt heb ik niet veel over gelezen eigenlijk. Op den duur past dat gewoon niet meer:p Ik merk dat ik zonder belt mijn rug meer belast, wat ook weer minder veilig is denk ik omdat mijn banden wat slapper zijn door de hormonen. Wel iets om nog even goed uit te zoeken:D

En omdat ik ook eens in mijn leven fatsoenlijke glutes wil nog een glute circuit>> 2 RONDES ZONDER PAUZE

KNEELING HIPTHRUST BANDED (20 REPS)+
KICKBACKS BW (15 REPS)+
FROGPUMPS BANDED (30 REPS)

TRAINING!

Iets minder gedaan gepland, kiddo was mee:p

SQUAT eerste keer!!
10X40
8X50
8X50
8X50
man dat voel ik

GOBLETSQ WIDESTANCE
10X17,5
10X17,5
10X17,5

DB SH PRESS (zonder rugleuning, bankje bezet)
12X2X10
12X2X10
12X2X10

ONE ARM DB ROW
10X20 P KANT
10X20
10X20

LATERAL RAISES
12X2X5
12X2X5
12X2X5

Denk dat ik morgen nog een training in ga plannen. Bench was de hele tijd bezet!! Ik wil dan ook deadliften:)

Oja heb gisteren nog glutes getraind 🍑

Laatst bewerkt:
DELTS

LATERAL RAISES PARTIALS / SLOOWW
15X2X3
15X2X3
15X2X3
15X2X3
exacte reps weet ik niet meer dus zoiets

REARDELT RAISE ONE ARM
even wat nieuws geprobeerd voor de spiegel, ik voel de reardelt zo een stuk beter!
20x3 p arm
20x3
20x3
20x3

Vanavond train ik nog dl+chest+armen @ de sportschool:)

CollageMaker_20200521_121027671.jpg

shape enzo.. hopelijk maak ik nu de gym soort van open is weer wat progressie!

METING 20 MRT / 9 APRIL (WEEK 9) / 5 MEI (WEEK 13) / 13 MEI (WEEK 14) / 21 MEI (WEEK 15)
BW 72 / 71,5 KG / 72,9 KG / 73 KG / 73,9

ARM GESTREKT KOUD 30 CM / 29 CM / 30 CM (niet gemeten) / 30,5 CM
TAILLE 69 CM / 69 CM / 70,2 CM / 70,3 CM / 73 CM
BUIK 87,5 CM / 85 CM / 89 CM / 88 CM / 90,5 CM
GLUTES 101 CM / 99 CM / 102 CM / 101,5 CM / 103 CM
BBEEN 61 CM / 59 CM / 60 CM / 60 CM / 61 CM
HP TAILLE 7,5 MM (13 MEI) / 8,5 MM (21 MEI)

Laatst bewerkt:
Wat kun je aanraden voor een ongetrainde zwangere vrouw die last krijg van de rug?

DELTS

LATERAL RAISES PARTIALS / SLOOWW
15X2X3
15X2X3
15X2X3
15X2X3
exacte reps weet ik niet meer dus zoiets

REARDELT RAISE ONE ARM
even wat nieuws geprobeerd voor de spiegel, ik voel de reardelt zo een stuk beter!
20x3 p arm
20x3
20x3
20x3

Vanavond train ik nog dl+chest+armen @ de sportschool:)

CollageMaker_20200521_121027671.jpg

shape enzo.. hopelijk maak ik nu de gym soort van open is weer wat progressie!
Je hoort weleens dat zwangeren eten voor twee, dit is meer trainen voor twee.

Geloven ze jou wel eens niet als je ze vertelt dat je zwanger bent?

• Like
Waarderingen: Bubs
Wat kun je aanraden voor een ongetrainde zwangere vrouw die last krijg van de rug?
Dat is helaas niet mijn expertise! Ik heb zelf tijdens mijn 1e zwangerschap ook heel veel rugpijn gehad (rond de 20 weken is dat toen begonnen). Behalve fietsen deed ik toen vrij weinig. Ik had een beetje de hoop dat ik door te trainen de spieren sterk hou zodat ik de banden enigzins ontzie. Of het effect gaat hebben moet nog blijken:p
Je hoort weleens dat zwangeren eten voor twee, dit is meer trainen voor twee.

Geloven ze jou wel eens niet als je ze vertelt dat je zwanger bent?
:roflol:

Nee daar is mijn pens al te dik voor:p

TREEN!!

BENCH
15X20
10X40 @6
6X45 @6
4X50 @7
4X50 @7
5X50 @8
2e Set

INCLINE DB PRESS
12X2X15
12X2X15
10X2X15

DOODLIFT SUMO
10X60
10X60
10X60
Vanaf hier weer rustig opbouwen!

CONCENTRATION CURLS SUPERSET
8X10 / 8X10
8X10 / 8X10
12X7,5 / 12X7,5

TRICEP OVERHEAD EXTENSION
12X15
12X15
12X15

Je billen zijn solidair met je buik zo te zien :p. Booty gains :peachy: !

Screenshot_20200522-133206_Endomondo.jpg

Super zwaar dit 😬 Voortaan een andere route. Hier waren iets teveel klinkerweggetjes en mijn skates zijn niet bepaald nieuw meer.

Doel is om eerst naar de 15 km/h toe te werken. Ik heb nu even stil gestaan om de route te bepalen dus dat moet lukken. Vroeger skeelerde ik zo alle fietsers voorbij. Waar is die tijd toch gebleven:p

Vroeger skeelerde ik zo alle fietsers voorbij. Waar is die tijd toch gebleven:p
Tegenwoordig hebben ze E-bikes, vaak zie je dat niet aan de buitenkant :p
Het klokje tikt gewoon door, gelukkig wel, dat doet jouw klokje ook, want je beleefd het allemaal :p

Tel je zegeningen :)

Ik heb er toch een beetje moeite mee dat mijn gewicht zo snel is toegenomen. Ik ben mijn vorige zwangerschap geëindigd met flink overgewicht, dus het is vooral mentaal een dingetje.

Aangezien het juist zo snel is gegaan sinds de sportschool open is zal het zeker ook wel deels daarmee te maken hebben (meer vocht in de spieren), maar dat betekent alsnog dat er bijna 4 kg bij is gekomen sinds week 0.

Enige wat ik nu kan doen is iets meer op mijn voeding letten:) De basis is prima, maar ik eet wel elke dag aardig wat extra's. Bewegen doe ik op het moment ruim voldoende.

Ik zit qua gewicht nu op het punt waar ik in week 18 op zou moeten zitten (75 kg) :emo: Zou mooi zijn als het nu iets langzamer gaat.

Screenshot_20200523-090228_Chrome.jpg

Ik heb er toch een beetje moeite mee dat mijn gewicht zo snel is toegenomen. Ik ben mijn vorige zwangerschap geëindigd met flink overgewicht, dus het is vooral mentaal een dingetje.

Aangezien het juist zo snel is gegaan sinds de sportschool open is zal het zeker ook wel deels daarmee te maken hebben (meer vocht in de spieren), maar dat betekent alsnog dat er bijna 4 kg bij is gekomen sinds week 0.

Enige wat ik nu kan doen is iets meer op mijn voeding letten:) De basis is prima, maar ik eet wel elke dag aardig wat extra's. Bewegen doe ik op het moment ruim voldoende.

Ik zit qua gewicht nu op het punt waar ik in week 18 op zou moeten zitten (75 kg) :emo: Zou mooi zijn als het nu iets langzamer gaat.

Screenshot_20200523-090228_Chrome.jpg
Ik zou toch proberen om je niet te veel zorgen te maken om gewichtstoename. Volgens mij ben je hartstikke goed bezig met de hoeveelheid beweging en aandacht voor de voeding. De ene vrouw komt nu eenmaal meer aan dan de andere vrouw tijdens een zwangerschap. Heel veel zaken (hoeveelheid vruchtwater etc.) waar je geen invloed op hebt. Geen reden tot zorgen naar mijn idee :)

Ik zou toch proberen om je niet te veel zorgen te maken om gewichtstoename. Volgens mij ben je hartstikke goed bezig met de hoeveelheid beweging en aandacht voor de voeding. De ene vrouw komt nu eenmaal meer aan dan de andere vrouw tijdens een zwangerschap. Heel veel zaken (hoeveelheid vruchtwater etc.) waar je geen invloed op hebt. Geen reden tot zorgen naar mijn idee :)
Het is meer dat ik mijzelf heb gezworen niet nog een keer zoveel aan te komen als bij mijn 1e zwangerschap. Ik eet op dit moment simpelweg teveel en het mag ook zeker nog wat gezonder dus daar valt wel wat winst te behalen:)

Dat grafiekje geeft wel goed weer wat je minimaal en maximaal aan zou moeten komen per 2 weken. Het is nog geen ramp dat ik daar nu boven zit, maar zeker wel iets om in de gaten te houden! Mijn startpunt was al na een bulk namelijk🙈

• Like
Waarderingen: GO02
lekker boeiend, dat ding is ook maar een indicatie. Ik heb je foto's gezien en je bent nog steeds mega fit. Denk dat menig (niet zwangere) vrouw een moord zou doen voor je shape.
Lekker genieten van je zwangerschap!

Terug
Naar boven