XXL Nutrition

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL

Techniek lijkt nog steeds aardig goed te zijn, goed bezig :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.003
Ben inmiddels ook druk met het schema.. ik test nu eerst de.grote lijnen uit voor ik alles op exact op papier zet, mocht ik toch het idee hebben dat het volume te hoog of te laag is. Over het algemeen heb ik weinig spierpijn na boxdeads, maar als ik dat zou verzwaren of bijv rdls zou toevoegen dan zou dat mijn squats/bench in de weg staan. Dit zijn dingen die ik gewoon nu even moet ondervinden, eerst mijn squats weer naar werksets met 100+ kg krijgen:)
Denk dat een 12 weken wel een goed tijdsbestek is.

Ook qua progressie vorm zit ik nog even te bedenken wat nu het handigst is. Ik heb mijn bench flink op kunnen bouwen begin dit jaar door in kleine stappen reps/sets toe te voegen. Rpe hou ik over het algemeen relatief laag. Een beetje a la sheiko, maar dan met meer autoregulatie.

• #2.004
Vandaag weer de gewogen. Nu 70.4kg. 2 ons in de laatste 4 dagen. Had ook Net wat strakker kunnen zijn qua voeding (iets teveel op het oog ingeschat), maar alsnog -1.1 kg in de laatste 10 dagen dus ben niet ontevreden:)

Aankomende zondag is er een culinaire proeverij dus dan zal ik wat hoger uitkomen.

• #2.005
SQUATS
5x75 +5kg
5x75
3x80 +10kg
3x80
3x80
5x70
*zelfde aantal reps, hogere intensiteit*
Niet heel zwaar verder, maar merk wel dat mijn knieën en heupen weer moeten wennen. Gewoon langzaam blijven opbouwen (zeg ik er tegen mijzelf omdat ik in het verleden nog wel eens te hard van stapel liep na een blessure of operatie).

BENCH
geskipt, tenminste.. na 5x50 in de warming up voelde ik al dat ik nog niet ben hersteld.

SHOULDER DB PRESS
14X2X12
14X2X12
14X2X12

HIP THRTUST DOUBLE BANDED
10X
10X
10X

HANGING KNEE RAISE
8X
8X
8X

Laatst bewerkt:
  • #2.006

3x80

Nog steeds beltless.. ook nog niet nodig gok ik zo. Dl doe ik trouwens ook beltless..

Eigenlijk pas ik mijn belt niet momenteel lol, maar kan hem natuurlijk verstellen..

• #2.007
Bench voelde gisteren nog steeds niet top, maar beter dan eregisteren.

BENCH
5X50
4X55
4X55
4X55
4X55

LATERAL RAISES
16X6 P KANT
16X6
16X6

FACEPULL SS REARDELT FLYS
15X35 / 15X28.5
15X35 / 15X28.5
15X35 / 15X28.
(Exacte reps weet ik zo niet meer...)

+
ARMEN 3 SETS

minder gedaan voor de armen dan ik had gewild ivm geen oppas.. de resterende arm oefeningen plak ik achter mijn training aan

Vandaag weer boxdeads!! Min 20 reps, ff kijken of ik weer werksters kan doen met 140kg

• #2.008
Volgende week ga ik btw weer verder met mijn dieet, nu de laatste vakantie dagen van mijn dochter zijn we veel van huis en merk dat dat niet optimaal is (meerdere dagen zijn we buiten de deur gaan eten)...

Heb geen haast dit keer:)

Probeer je wel n beetje te genieten? :)

• #2.011
BOXDEADS BELTLESS
5X130
5X140
5X140
4X140 RIP handen:(

GHR SS ABS
19X
19X
19X

PULLUPS PAARS
6X @7
6X
6X
6X @8

VBAR ROWS
10X57
10X57
10X57 @7.5

BOR
10X77
10X77

Nog steeds lekker bezig hier, zie ik:thumb:
Doe je helemaal geen gewone deadlifts meer, ik zie je altijd sumo of blok pulls doen?

• #2.013
Nog steeds lekker bezig hier, zie ik:thumb:
Doe je helemaal geen gewone deadlifts meer, ik zie je altijd sumo of blok pulls doen?
Thnx:)
Yes alleen boxdeads sinds HAGL is geconstateerd. Ooit waag ik mij wel weer aan reguliere deads.. zag net nog een oud filmpje en mis dat wel.. Ik weet wel zeker dat ik een comeback naar pl ga maken als die scheur gefixt is!:)

Laatst bewerkt:
  • #2.014
SKWAATS EN BENCHES
Ik zit er nu sterk aan te denken om bp op een andere dag te doen (samen met de delts/armen). Wellicht zou dan ivm herstel sq/bp/dl/rust een betere volgorde zijn. Heeft vooral met tijd te maken. Sq/bp kost vrij veel tijd in combi met de opwarm sets..

BP
7X50
7X50
7X50
7X50

SQ BELTLESS
5X70
5X75
5X75
5X75
5X75
5X75
+5kg tov vorige week en RPE rond de 6:)
binnenkort wil ik weer sbd kneesleeves bestellen. Ondanks de lage gewichten voelen mijn knieën nier heel lekker. Ik heb mijn oude sbds verkocht, ik wil sowieso een maat kleiner (maat m ipv l). Ik heb geen dikke kuiten (alleen brede knieën) dus dat wil vast wel:p
Prijsverschil met die ik nu heb is gigantisch, maar kwaliteit ook!

SCHOUDER DB PRESS
10X2X14 +2KG (-4 REPS)
10X2X14
10X2X14

LEGPRESS LIFEFITNESS
10X175
10X175
10X175

LEGEXT
bezet.. geskipt

Blijft mentaal lastig om te bevatten dat ik dezelfde reps deed met 65 kg begin dit jaar.. moet nu echt geduld hebben, maar zo lastig!! Met gelijk bw was dat echter 5 reppers met 60 kg, dus dat zou een mooi doel voor nu zijn.
Ik was natuurlijk niets voor niets gestopt met benchen, ik heb dan het meest last van de instabiliteit.. maar ja, nu heb ik enigzins spijt van die beslissing ook al ging bench echt niet lekker. Het opbouwen gaat vrij langzaam (moet ook natuurlijk..).

Laatst bewerkt:
  • #2.015
Dl heb ik vd week overgeslagen. Mijn rug voelt de laatste dagen niet lekker.

Gisteren heb ik weer gebencht
Voor het eerst in 6 maanden heb ik weer 60 kg gebencht! Voelt vrij onwennig nog. Kan niet wachten tot mijn kracht weer terug is.

BENCH
5X50
3X55
3X55 rpe 7
2X60 rpe 8
2X60
5X55

+ ARMEN/DELTS

Laatst bewerkt:
  • #2.016
Hoeveel tijd kost het eigenlijk om weer terug op het oude niveau te komen na een tijd niets doen, operatie of blessure?

Ik had verwacht dat het veel sneller zou gaan, maar dat valt toch best tegen. Geduld is duidelijk niet mijn sterkste punt:p

Dat hangt van zoveel factoren af :) Sowieso geraak je veel sneller terug op een eerder niveau dan initieel de eerste keer daar te geraken. Ik merk dat nu ook bij mezelf: 8 maanden stilgelegd maar nu met stronglifts weer bezig en gaat snel vooruit. Sowieso wat geduld hebben denk ik, je komt er wel.

• #2.019
Dat hangt van zoveel factoren af :) Sowieso geraak je veel sneller terug op een eerder niveau dan initieel de eerste keer daar te geraken. Ik merk dat nu ook bij mezelf: 8 maanden stilgelegd maar nu met stronglifts weer bezig en gaat snel vooruit. Sowieso wat geduld hebben denk ik, je komt er wel.
Ik was even benieuwd hoe dit anderen is afgegaan. Mijn vriend gaat altijd mega snel vooruit na een tijd niets doen, maar die is sowieso nog een beginner-intermediate. Om mijn bench van 60 naar geschat 80+ te krijgen heeft mij 1.5 jaar gekost. Nu sta ik weer op geschat 68 kg (Omdat bw ook een rol speelt streef ik weer naar 75 kg, dat heb ik op mijn huidige bw gehaald en ook nog gepauzeerd).

Heb nog geen tijd om te kijken, maar ga ik zeker doen! Heb zelf het idee dat mijn spiermassa redelijk gelijk is dus ik denk vooral neurologisch?

• #2.020
Squat ging vrijdag erg lekker

SQ BELTLESS
5X70
5X75
4X80
4X80
4X80
4X80

Verder heb ik nog legextension, legpress en hipadduction gedaan

--
Gisteren heb ik RUG + GLUTES gedaan. Dl ging niet vanwege rugpijn (lijkt alsof er een zenuw in de knel zit ergens bij mijn traps:/)

Training van vandaag

BENCH
5X50
5X55
5X55
5X55
6X55 @9 (FILMPJE)
gaat steeds iets beter..

SCHOUDER DB PRESS
12X2X14
10X2X14
10X2X14

+ SIDERAISE, FACEPULL & REARDELT MACHINE FLYS

armen pak ik morgen mee, was te laat in de sportschool..

Terug
Naar boven