XXL Nutrition

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL

Volgende keer weer beter. Straks weer flink eten en weer lekkere zware trainingen neerzetten.

beterschap :) Goed herstel is belangrijker dan trainen, daarna weer vol gas :D

Ai, klinkt waardeloos, je had het echt flink te pakken.. :(
En tsja, je benoemt al zelf dat je koppig bent, dus ik ga daar maar gewoon niets over zeggen ;).
Hoop dat je de komende dagen verder opknapt.. Verplicht languit op de bank met dekje en serietjes mag wel hoor, zal je goeddoen ;).

• Topic Starter Topic Starter
Volgende keer weer beter. Straks weer flink eten en weer lekkere zware trainingen neerzetten.
Ja die zware trainingen komen wel weer, nu eerst ff weer goed eten!!

beterschap :) Goed herstel is belangrijker dan trainen, daarna weer vol gas :D
Dank je:) Herstel is indd belangrijker, maar ik ben gewoon hartstikke eigenwijs :p

Ai, klinkt waardeloos, je had het echt flink te pakken.. :(
En tsja, je benoemt al zelf dat je koppig bent, dus ik ga daar maar gewoon niets over zeggen ;).
Hoop dat je de komende dagen verder opknapt.. Verplicht languit op de bank met dekje en serietjes mag wel hoor, zal je goeddoen ;).
Inmiddels aardig opgeknapt, maar eigenlijk veel teveel gedaan van het weekend (vriendlief was hele weekend weg ivm met de opnames van hun band:(). Morgen alweer aan het werk pff.. Ben echt aan vakantie toe

------

Heb wel getraind, maar niet volgens schema. Kracht is gewoon kut nu. Heb echt het gevoel dat ik terug bij af ben (is niet zo, maar zo voelt het). Gewicht ook flink gekelderd :( Als het doelbewust was dan is t anders, maar nu is t gewoon shit

Heb besloten om m'n schema opnieuw te beginnen (met een paar aanpassingen die ik anders sowieso wou doorvoeren voor blok 2). Ik merk nu wel dat forceren averechts werkt, dus ff verstandig doen nu door een stapje terug te doen.. ja niks voor mij, I know

We doen allemaal weleens 2 stappen voorwaarts en 3 achterwaarts.

Belangrijkste is gewoon door zetten.

Voeding gaat weer beter als je zelf beter voelt.
Zelfde met kracht.

We doen allemaal weleens 2 stappen voorwaarts en 3 achterwaarts.

Belangrijkste is gewoon door zetten.

Voeding gaat weer beter als je zelf beter voelt.
Zelfde met kracht.
Klopt helemaal wat je zegt. Eetlust is met de dag beter gelukkig. Vandaag redelijk m'n oude schema qua eten op kunnen pakken (het valt alleen nog erg zwaar!).

Zoals zo vaak wordt gezegd: trainen is een marathon en geen sprint. Komt goed allemaal, met weer goed kunnen eten en trainen ben je zo weer de ouwe!

Zoals zo vaak wordt gezegd: trainen is een marathon en geen sprint. Komt goed allemaal, met weer goed kunnen eten en trainen ben je zo weer de ouwe!
Klopt!

Eten gaat weer goed, maar wel vandaag een extra dag rust. Morgen pak ik m'n schema weer op:)

Herken het maar al te goed. Je verstand weet precies wat het moet doen, maar het gevoel erbij is gewoon erg kut.
Je weet zelf gelukkig dat je niet terug bij af bent, maar het is altijd even slikken om een stapje achteruit te moeten doen. Heb er vertrouwen in dat de twee stapjes vooruit op een gegeven moment 'vanzelf' komen. Je werkt hard en hebt veel inzet en motivatie, dat kan niet anders dan goed komen :)

Weet niet of je er wat aan hebt, maar wat mij goed heeft geholpen (wat ik in de toekomst weer wil toepassen wanneer het 'minder' cq. ruk gaat) is
- het invoeren van nieuwe oefeningen, 'fris' schema
- opnieuw beginnen met programma gericht op kracht, 10% van mijn max af en daar een programma op berekenen
- enkele trainingen niet loggen, niet schrijven, puur op gevoel doen

Herken het maar al te goed. Je verstand weet precies wat het moet doen, maar het gevoel erbij is gewoon erg kut.
Je weet zelf gelukkig dat je niet terug bij af bent, maar het is altijd even slikken om een stapje achteruit te moeten doen. Heb er vertrouwen in dat de twee stapjes vooruit op een gegeven moment 'vanzelf' komen. Je werkt hard en hebt veel inzet en motivatie, dat kan niet anders dan goed komen :)

Weet niet of je er wat aan hebt, maar wat mij goed heeft geholpen (wat ik in de toekomst weer wil toepassen wanneer het 'minder' cq. ruk gaat) is
- het invoeren van nieuwe oefeningen, 'fris' schema
- opnieuw beginnen met programma gericht op kracht, 10% van mijn max af en daar een programma op berekenen
- enkele trainingen niet loggen, niet schrijven, puur op gevoel doen

- Aan een nieuw programma beginnen maakt het volgen van je progressie weer lastig. Als je weer allerlei andere oefeningen en andere reps / sets hanteert is het moeilijker om in te schatten of je vooruit gaat of niet.
- Tweede kan wel ja.
- Niets mis met licht trainen, maar "op gevoel" liever niet. Wederom, je moet gewoon consistent bijhouden wat je aan het doen bent voor PL. Licht trainen is prima, maar weet dan wel op welke percentages je aan het werk bent en log dit gewoon. Volume is tenslotte volume (mits relevant).

Overigens is geforceerd doorgaan inderdaad kut. In een ideale wereld wil je dat iedere rep die je doet (behalve op eventuele wedstrijden) gewoon gaat met nog wat over. Als je tegen je limieten aan zit te hikken en het halen van je sets een struggle is kun je inderdaad beter wat deloaden.

Zo daar was ik weer:D Ben weer helemaal fit! Extra rustdag genomen en gisteravond weer m'n schema opgepakt, maar met wat aanpassingen (structuur blijft hetzelfde alleen ga ik meer met het rts systeem werken).

Op naar meer prs en vprs!

SQ
Werksets
4 x 65
4 x 70
4 x 4 x 75

BP
Werksets
5 x 50
5 x 55
5 x 57.5
(5 rm pr, telt die?:p)
3 x 3 x 55

Hip thrust
3 x 12 x 60

+ assistance

(E1rm is ingesteld op 92 kg voor de sq en 67 kg voor de bench.. voor de dl kijk ik ff nog hoe donderdag gaat)

Laatst bewerkt:
Had niet gezien dat je een nieuw logje hebt...dus een beetje laat maar IN
Ben benieuwd hoe ver je t gaat schoppen!

Fijn dat je weer fit bent :kiss:

ja gelukkig wel zeg, al 2 x ziek deze maand! Pff.. hopelijk nu klaar voor t hele jaar

Spiek soms mee en je gaat super vooruit!
Je manier van het hanteren van RTS is gewoon goed. Zie je ook niet vaak ''overshooten'' wat een goed teken is.
Las een paar uitspraken betreft belt vs beltless trainen en heb een overzichtelijk artikeltje voor je , sinds je van de theorieën was toch ?

Hierbij : http://strengtheory.com/the-belt-bible/
Overzichtelijke illustratie van de data http://www.strengtheory.com/wp-content/uploads/2015/01/Belt-vs2.png
Thnx:)

Mooi artikel is dat! Heb m volgens mij wel eens gezien, maar nooit uitvoerig gelezen. Sowieso top website wat betreft informatie, heb je de squat seminar van afgelopen weekend al gezien?

Gisteravond was het weer deadliftdag. Heb besloten om het volume voor m'n armen iets te verhogen. Dikkere armen zorgen voor een betere hefboomwerking toch;)?

Deadlift
5 x 107.5 kg
5 x 3 x 100 kg
R.i.p rug (iets met vrouwgedoe weer wat echt k*t is voor m'n rug/bekken.. rdl nog geprobeerd maar ging niet..)
Explosiviteit en techniek wel on point.

+assistance (rug, hams, biceps, rear-lateral delt, kuiten)

Vanavond SQ en Bp. Samen met m'n vriend dit x. Echt zin in! Hij heeft z'n 1rm test aankomende trainingen. Hij heeft flink veel kracht gewonnen afgelopen weken dus ben erg benieuwd wat 1 maand powerliften hem heeft opgeleverd. Ik heb het idee dat z'n armen kleiner zijn geworden en zijn benen en borst groter. Ach hem boeit het niks. Hij traint met meer plezier nu.

Mwa volgens mij houdt grotere biceps triceps niet perse in dat je dan ook sterker bent;) zou ze idd wel blijven trainen maar dat deed je toch ook al?

Leuk die 1rm test. Beetje een idee waar hij op uit gaat komen?
Fijn dat hij er plezier in heeft.

Heb je dan zoveel kramp/steken dat dl beweging gewoon niet kan?

Mwa volgens mij houdt grotere biceps triceps niet perse in dat je dan ook sterker bent;) zou ze idd wel blijven trainen maar dat deed je toch ook al?

Leuk die 1rm test. Beetje een idee waar hij op uit gaat komen?
Fijn dat hij er plezier in heeft.
Volgens het schema zou hij ongeveer op 140 kg squat, 153 kg deadlift en 99 kg bench uit moeten komen. Vanavond heeft hij z'n SQ getest en 140 ging nog redelijk easy. 145 kg kwam tegen het rek aan:p Toen was hij er klaar mee.
Heb je dan zoveel kramp/steken dat dl beweging gewoon niet kan?
Nee geen kramp, maar lage rug en bekkenpijn. Had t dit x wel wat erger dan normaal, misschien door het hogere volume.

-----

Training vandaag vanavond ging ok. Bench ging lekker, alleen squat wat minder (rug voelt nog niet goed).

Paused bench
4 x 40
4 x 45
4 x 50
4 x 50
4 x 50
4 x 50
4 x 50
4 x 50
4 x 50 (nog steeds geen rpe 9 dus volgende week uppen)
[Link niet meer beschikbaar]
Kreeg nog een tip van iemand dat ik m'n rug op het bankje moet houden haha:D

SQ (licht)
6 x 50
6 x 60
6 x 70
6 x 60
6 x 60

Incline bp
8 x 40
8 x 40
8 x 40 (vpr.. wel met moeite! Laatste rpe 10)

+Tricep extensions, tricep bench pushups, cable rotation etc.

Zondag is de sportschool dicht dus ik ga morgen (en aangepast).

Terug
Naar boven