MuscleMeat

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL

als je setjes van 5x80 kan draaien moet 1x 100 echt wel lukken.

• Topic Starter Topic Starter
Bij mij komt mijn geschatte 1rm aardig overeen tot dusver. Denk dat 80 m'n 8 rm is (= 101 e1rm).

Oja nog een vraagje:p

Ik dacht dat de gene met de hoogste wilks wint in een gewichtsklasse maar nu hoor ik dat dit om het hoogste totaal gaat O.O Klopt dat?

Dan moet ik of bulken of toch maar richting -63 (vandaag 66 kg dus zit ik niet ver vanaf)

Meet update. Blijkbaar had ik het vorige x mis, geen 15.3% maar 15.8%. Maakt ook niet zoveel uit verder hehe.

Heb gisteren gerefeed dus de meting komt dan ook beter overeen ivm vocht
3 april
68.6 15.8%
10 april
66.8 14.7%
Gemiddeld 1 cm kwijt en -2 mm op de benen

Maar goed, ik zat eigenlijk goed in de flow (qua cutten) en nu weet ik niet zeker waar ik voor ga qua gewichtklasse (zie m'n bericht hierboven). Ik ga denk ik nog 2 weken? zo door en dan ff zien waar ik op uit kom. Daarna is het idee om mijn gewicht te behouden tot de drc (dmv een reversed diet) en dan als het nodig is nog wat vocht droppen voor de -63.

Obv van wilks heb ik sowieso genoeg voor het NK als ik in de -63 sta dus dat lijkt me nu de beste optie (en zomer enzo:)). Hadden ze die -67 nog maar, dat was beter geweest!

bij vrouwen zijn die 1rm ratio's wel iets anders :o je ziet vaak dat vrouwen beter kunnen reppen en relatief minder goed in 1rm zijn
Vrouwen schijnen vooral beter te kunnen reppen omdat ze hun vorm niet zo verkloten als de meeste kerels. Of het nou 5 of 12 reps zijn, doorgaans blijft de vorm iedere set goed. Daarom laten veel coaches vrouwen meer reps draaien dan mannen. Grinden daarentegen zijn mannen weer beter in, zit altijd net iets meer in de tank. Gewoon wat internet wijsheid, maar zie het ook terug bij mevrouw Starx.

Vrouwen schijnen vooral beter te kunnen reppen omdat ze hun vorm niet zo verkloten als de meeste kerels. Of het nou 5 of 12 reps zijn, doorgaans blijft de vorm iedere set goed. Daarom laten veel coaches vrouwen meer reps draaien dan mannen. Grinden daarentegen zijn mannen weer beter in, zit altijd net iets meer in de tank. Gewoon wat internet wijsheid, maar zie het ook terug bij mevrouw Starx.

Ik dacht, laat ik maar een schermkopie maken ipv zelf uitleg te geven:p

Volgens de tabel voor vrouwen zou ik op 90% 5 reps moeten halen en dit komt bij mij niet goed overeen. Waarschijnlijk wel voor de meeste vrouwen. Hoe is dit bij jou @natty87 ?

Schermafbeelding te groot, 1 moment:p

1460278267746.jpg

1460278248821.jpg

Bij mij komt mijn geschatte 1rm aardig overeen tot dusver. Denk dat 80 m'n 8 rm is (= 101 e1rm).

Oja nog een vraagje:p

Ik dacht dat de gene met de hoogste wilks wint in een gewichtsklasse maar nu hoor ik dat dit om het hoogste totaal gaat O.O Klopt dat?

Dan moet ik of bulken of toch maar richting -63 (vandaag 66 kg dus zit ik niet ver vanaf)

ja gaat inderdaad op totaal. Dat hele wilks gedoe is eigenlijk helemaal niet zo boeiend. Maar omdat ze hier in Nederland die kwalificaties opeens op willks doen begint iedereen in NL opeens over die wilks

Zou dat niet meer met mentale aspect te maken hebben als het fysieke?

ik weet niet hoe het komt. Maar dat bleek toen ze van een hoop dames de resultaten vergeleken :o

Ik dacht, laat ik maar een schermkopie maken ipv zelf uitleg te geven:p

Volgens de tabel voor vrouwen zou ik op 90% 5 reps moeten halen en dit komt bij mij niet goed overeen. Waarschijnlijk wel voor de meeste vrouwen. Hoe is dit bij jou @natty87 ?

Ehhh heb geen flauw idee. Dat zou dan rond 100kg zijn. Train niet op 5 reps.
Zat tijdje terug op 3x100.
Imo is de tabel vrij hoog.

Training van gisteravond. Squaten gaat momenteel echt lekker! Belt is nu maatje kleiner (taille is paar cm geslonken) en kan nu dus weer fatsoenlijk bracen. Damn voelde m'n abs behoorlijk hard werken :p Was van het weekend al, maar nu met meer gewicht merk ik duidelijk het verschil.

Skwaats
Amrap 3+ 92%
5 x 88.5 (e1rm 102.5) PR!
Ik denk nog geen rpe 10, maar alles met goede techniek en laatste wel wat langzamer.

2 sec paused squats 80%
3 x 82.5
3 x 82.5
3 x 82.5

Heel happy mee, want het was toch echt m'n slechtste lift. Binnenkort ff filmen weer.

Bench gaat iets minder, maar heeft meer met m'n hand/pols te maken. Vandaag ff met m'n manager overleggen wat ik nu het beste kan doen. Links muizen is echt 10 x niks.

Bench
AMRAP 3+ 92%
5 x 63.5 (e1rm 73.8)
Maaaarr hij telt niet. Weer een slechte spotter:( Elke rep werd met de vingers bijgestuurd (en had nog uitgelegd dat ik geen hulp wou tenzij het gewicht dood viel!!). Had min 3 moeten halen. Heb er nu 4 van gemaakt, maar dat is eigenlijk een wilde gok. Hij zegt niks te hebben gedaan, maar dat geloof ik niet.

2 sec paused bench 77%
3 x 55
3 x 55
3 x 55
Vpr (vorige week haalde ik net de 3e rep niet)

Hip thrust
10 x 70
10 x 70
10 x 70

OHP staand (normaal doe ik hem zittend, maar sinds een week? doe ik hem staand ivm de drukte op de bankjes)
10 x 23.5
6 x 28.5
6 x 28.5
Geen explosieve reps, maar vooral ff gefocust op het bracen en m'n techniek

Bench pushups (smal, einde bench) superset met facepull
3 sets

Lateral raise (schijf) superset met abrotat ion 2 sets

Leg extension (30 sec rust tussendoor)
8 x 88
8 x 88
8 x 88
7 x 88 rip quads:p

Laatst bewerkt:
Waarom blijft ie er niet met zijn poten vanaf als jij dat hebt gezegd?

Zoveel mensen kunnen totaal niet spotten.

Mooie training! Lekker die squats.
Jammer van je BP. Sommige snappen er ook helemaal niks van. Nog niet zover dat je hem zelf kunt doen? Of was het 1 zware set?

Waarom blijft ie er niet met zijn poten vanaf als jij dat hebt gezegd?

Zoveel mensen kunnen totaal niet spotten.

Indd, zelfs met aanwijzingen kunnen de meeste niet spotten:P Ik zei vorige week bij iemand anders dat hij hem alleen naar boven moest halen als ik echt dood viel. Maar nee, hoor, op 3/4 werd hij alsnog naar boven gehijst.

Mooie training! Lekker die squats.
Jammer van je BP. Sommige snappen er ook helemaal niks van. Nog niet zover dat je hem zelf kunt doen? Of was het 1 zware set?
thnx!

1 zware set indd. Ik laat ook alleen mn bench amraps spotten 1 x p. week. Misschien maar weer zelf doen met 1 rep in de tank, of naar een andere dag zodat mn vriend mee kan.

Damn, zie toch flink zware gewichten voorbij komen.. Je gaat mooi!
En tsja, spotters.. Heb zelf de luxe er praktisch nooit om hoeven te vragen. Maar áls het moet.. Dan ga ik altijd voor degene die het er grootst en het meest hardcore uitziet, tot nu toe hebben die het mij namelijk allemaal zelf laten doen :o.

Damn, zie toch flink zware gewichten voorbij komen.. Je gaat mooi!
En tsja, spotters.. Heb zelf de luxe er praktisch nooit om hoeven te vragen. Maar áls het moet.. Dan ga ik altijd voor degene die het er grootst en het meest hardcore uitziet, tot nu toe hebben die het mij namelijk allemaal zelf laten doen :o.
Dank je meis!

Heb alle soorten spotters gehad, maar echt goede spotters zijn amper te vinden (juist bodybuilders grijpen snel in om vervolgens nog 10 reps mee te helpen want excentrisch trainen weetjewel:D). Alleen m'n vriend is een goede spotter, want hij heeft ook last van slechte spotters dus snapt me ook helemaal:p

Training van gisteravond

DL 80%
Werksets
4 x 106
4 x 106
4 x 106
4 x 106
4 x 106

SUMO dl
5 x 92.5 pr
5 x 92.5
5 x 92.5

Wide grip hammer pullups
4 x 5 x bw

Low seated cable rows
10 x 45
10 x 45
10 x 45
10 x 45

Biceps rope curl superset reardelt rows
3 sets

Rear delt flys superset dumbell curl
3 sets

Legcurl superset Hanging leg raise
3 sets

Ik was in 1.5 uur klaar. Ben vroeg naar bed gegaan, maar na een uur wakker van een bliksemstorm:/ Weer een nacht weinig slaap :( Niet echt goed voor de gainzzz. Goed, weer een dag zombie modus en vanaf vrijdag ff flink gaan uitslapen. Zaterdag ook nog m'n 1e praktijkdag!!

Mooie training, sterk!!
Uggh, heb zelf ook ruk geslapen.. Hoor meer mensen klagen de laatste tijd, misschien hangt het in de lucht ofzo ;).
Zaterdag dus je eerste praktijkdag, spannendddd :D.

Terug
Naar boven