XXL Nutrition

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL

2 dagen achter elkaar maxen?

Is dat niet teveel van het goede?

• Topic Starter Topic Starter
2 dagen achter elkaar maxen?

Is dat niet teveel van het goede?
Lijf voelde vandaag best goed dus lijkt me geen probleem:)

Alleen nog m'n 1 rm paused bench bepalen deze week, deloaden en maandag start ik met een nieuw programma.

Persoonlijk vind ik ook dat al die pl~ers beetje aanstellen met 1x per 10/12 weken maxen

(Rel incoming :D )

Nee ik begrijp het wel, pas aan eind van je schema testen.

Welk schema ga je gebruiken?

Goed bezig. Mooie dl.

deadlift zag er netjes uit! Mooi pr

Persoonlijk vind ik ook dat al die pl~ers beetje aanstellen met 1x per 10/12 weken maxen

oei ik zou bijna happen hoor :scold:

...

Laatst bewerkt:

Deels eigen schema deels rts. Ben er nog mee bezig:)

dubbel bericht:/

Laatst bewerkt:
Update

Huidige 1rm's van m'n vriend en vorige 1rm's
8 weken terug, 4 weken terug, recent

Squat
125 / 140 / 150
Bench
90 / 95 / e1rm 2 weken terug 100.5 maar hij heeft daarna niet meer gebencht (last van zijn rechter schouder.. hij begint vrijdag weer)
Deadlift
120 / 160 / 180

Voor zijn nieuwe schema laat ik hem sumo erbij doen, kijken of dat wat vo9r hem is.

Zijn bench techniek is echt typisch als een bodybuilder. Geen arch (voelt wel zo voor hem) en hij krijgt zijn schouders niet gelockt. Nog niet althans. Ivm zijn schouder blessure is dat wel een aandachtspunt (schouder is wel ooit gebroken geweest dus hopelijk is dat niet de reden).

Edit: dubbel bericht

Iemand dit al een x gemeten?

Ik kom op 44% uit (Arm = 31cm dus extreem lang) en torso op 39% wat weer super kort is (heb ook vaak gelijke heup hoogte met mensen groter dan 1.80)
Denk dat jij op sumo uit komt ofniet @natty87 ?

1461855956465.jpg

Ik vroeg me af of sumo ook voordelen heeft voor mij en heb m'n antwoord

Ik ga de sumo meer prioriteit geven (heb geen wedstrijd nu dus nu kan het!!)

http://www.powerliftingtowin.com/powerlifting-technique-deadlift-form/

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of je echt op zulke berekeningen af moet gaan. Het zijn maar cijfertjes en daarnaast zal er ook een aantal zijn die er alsnog buiten vallen. Zoveel factoren kunnen een rol spelen nl.
Denk dat tijd ook zal leren;)

Ik weet niet of je echt op zulke berekeningen af moet gaan. Het zijn maar cijfertjes en daarnaast zal er ook een aantal zijn die er alsnog buiten vallen. Zoveel factoren kunnen een rol spelen nl.
Denk dat tijd ook zal leren;)
Zeker niet, is gewoon leuk vind ik. Dat artikel geeft eigenlijk wel een goed beeld (daar staat ook in dat de sterkte van je spieren ook een grote rol spelen en meer) .

Klopt wel interessant stuk! :)

Vandaag en gisteren al wat rts toegevoegd aan mijn training. Dacht dat wordt een makkie, maar dat viel nog ff tegen die shitload aan volume op een lagere intensiteit (vooral sldl was pittig). Maandag start ik met het schema (ik ga net als @zunnepitte project momentum volgen).

Huidige wilks is 307 (eigenlijk iets meer omdat ik 100 op sq meer een rpe 8 of 8.5 was en ook de 135 dl was geen rpe 10).

Ik ga het schema grotendeels volgen, met hooguit wat kleine aanpassingen. Had wel een beetje vrees voor de lage intensiteit.

Normaal sq ik bijvoorbeeld 4 setjes van 5 op 80%, dat is nu rond de 70%. Frequentie ligt wel hoger. Momenteel sq en bench ik 3 dagen en 2 dagen dl.

Goed, wordt vervolgd..

Vandaag een rpe 8 sumo + 74% 2x5 (filmpje van de topset staat op insta)

Laatste training voor ik met een nieuw schema begin!

Bench paused
Ff extra gewerkt aan m'n bench techniek en voelde echt veel beter nu. Heb op advies van de bedrijfsarts een brace voor mijn pols en dat helpt enorm (nog nauwelijks pijn:))
1 x 60 @RPe 8
1 x 65 @RPe 10 PR!
5 x 50 2 sec paused
5 x 50 rpe 6? Licht iig
[Link niet meer beschikbaar]

Incline bp
8 x 45
8 x 45
8 x 45 rpe 8
[Link niet meer beschikbaar]

SQ
5 x 70.5
5 x 70.5
5 x 70.5 rpe 6

Pushpress
11 x 25
11 x 25
11 x 25 rpe 7
11 x 20
11 x 20
11 x 20
(Stond 10 zag ik later, week erop 11.. maakt nu niet zoveel uit is ook meer om te kijken welke gewichten ik moet pakken volgende week!)

Tricep pushdown superset toes to the bar
13 x 27 rpe 7/ 8 x
13 x 27 / 8 x
13 x 27 / 8 x
13 x 27

Legextension ramped (4 sets tot 105 kg)

als je vriend bencht als BB (zoals het hoort:D ) gaat dat wel voordeel geven voor zijn borstontwikkeling.

Jullie soort archen zo erg dat je gewoon aan het decline drukken bent :P

volume kan je maar op 1 manier aan wennen en dat is doen.

Let maar op, je gaat ervan houden ;)

als je vriend bencht als BB (zoals het hoort:D ) gaat dat wel voordeel geven voor zijn borstontwikkeling.

Jullie soort archen zo erg dat je gewoon aan het decline drukken bent :P

volume kan je maar op 1 manier aan wennen en dat is doen.

Let maar op, je gaat ervan houden ;)
Hehe klopt, zijn chest gaat mooi vooruit. Heeft hij btw geen aanleg voor dus dat is mooi meegenomen.

Lol ja als ik sommigen zie is het meer decline bench. Zo flexibel ben ik (nog) niet:)

Hou wel van volume, maar die lage intensiteit moet ik denk ik heel erg aan wennen. Moet ineens weer onder de 50 kg benchen O.o Ook niet veel reps verder (normaal doe ik 3x7x75% en dat gaat op sommige dagen 3x5x68% worden). Ik ga het gewoon een kans geven, bevalt het niet dan kan ik dit iig van m'n lijstje afstrepen:p

Jammer dat het nu net dag 1 was van project momentum maar had een vreselijk slechte dag. Beetje last van oververmoeidheid en kon vanwege het werk van m'n vriend pas laat weg dus kon niet de hele training doen (opzich geen punt, want wat ik niet kan doen doe ik op dag 5).

Project momentum w1/d1

SQ w/belt 1@8 2x5x74%
1 x 90 rpe 6
1 x 100 rpe 8 (2.5 kg kg schijfjes waren foetsie)
5 x 80
5 x 80 rpe 8

SQ 2 sec paused 1@8 4@9 2 sets loaddrop
1 x 80 rpe 6
1 x 85 rpe 7
1 x 90 rpe 8
2 x 85 rpe 9 (4 @9)
3 x 80 rpe 9
4 x 75 rpe 8
Nam te weinig rust tussen de sets! Leer moment voor volgende week

Competitie Bench (zonder brace helaas)
4 x 5 x 68%
5 x 45
5 x 45
5 x 45
5 x 45

Towel press (p*ssy pad voor gebruikt, gewoon om de stang heen)
1@8 4@9 2 sets loaddrop
1 x 50
1 x 60 rpe 8
4 x 55 rpe 8
4 x 50
4 x 50 rpe 6
Last van mijn pols en brace vergeten dus rpe was niet goed in te schatten

Totaal 60 min

+
3x5 bw pullups
3x12-15 facepulls

Deadlift niet gedaan, want het was al super laat en kost minstens half uur. Vandaag helaas ook laat weg, maar wel meer tijd dan gisteren.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven