AndroidHealthClinic

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL

Balen van je pols! Niets wat je daar verder aan kunt doen?

• Topic Starter Topic Starter
ff langs een fysio. Zit, als het goed is x-keer in je pakket.
Kan zoveel zijn
Hij heeft alleen de basis verzekering (geen idee of daar fysio bij zit), maar hij kan iig 1x gratis in de sportschool langs (inloopspreekuur).
Heb momenteel ook zo'n blessure, maar dan aan de linkerkant. Bij mij vermoed ik dat het bij de aanhechting van mijn linker trap zit.
Shit is dat, kun je nog wel een beetje trainen?

Balen van je pols! Niets wat je daar verder aan kunt doen?
Niet dat ik weet iig. Denk toch maar naar de dokter van de week. Bench was echt favoriet, maar ik zie er nu steeds meer tegenop.

Week 2.1 project momentum

Ik had normaal echt zin om te trainen, maar nu ontbreekt het me echt aan motivatie. Ik ga gewoon eerlijk zijn, ik vind het schema echt helemaal niets.

Het schema is prima (werkt geweldig voor sommige mensen, voor anderen weer minder), maar het is niets voor mij.

Mijn vriend zei nog, "don't change a winning team!", want ik ging nog bijna wekelijks vooruit op mijn "oude" dup schema.

Los van of gisteren gewoon een slechte dag was, ontbreekt het me aan motivatie (weer zo'n ellendige lange training met alleen bench, dl, sq en zonder wat bodybuilding spul).

Denk wel dat je heeeeul erg van de grote 3 moet houden met dit schema en het prima vind om uren in de sportschool te verblijven. Ik vind al dat bodybuilding spul ook erg leuk om te doen (a la layne norton styl). Maar goed, wou het een kans geven om iets uit mijn comfortzone te doen.

Net als een goed dieet kan mislukken door motivatiegebrek, zo is dat ook met trainen. Kortom, ik ga verder met mijn eigen dup trainingsschema.

Ik heb gisteren de hele training gedaan dus ik log nog wel even.

8 x 40
8 x 50
5 x 60
3 x 70
1 x 80
1 x 90
1 x 100,5 @9 (vorige x @8)
2x5x72% 77
5 x 75.5
5 x 75.5

Paused SQ
1 x 85.5 rpe 8 e1rm 92
89% 82
3 x 80.5 @8.5
3 x 76.5
3 x 76.5

Bench (4x5x65%)
10 x 20
8 x 30
5 x 40
5 x 42.5
5 x 42.5
5 x 42.5
5 x 42.5

Towel press met een p*ssy pad om de stang
1 x 60 @ 8.5 e1rm 64
1 x 60 @10 (vergeten gewicht eraf te halen xD)
3 x 55 @9
3 x 50
3 x 50
(Voelde allemaal 10 x zwaarder dan normaal)

Deadlift (3x5x65%)
5 x 60
5 x 80
5 x 80
5 x 80
Voelde mega licht, in paar min klaar

Totaal 1:40 min

Eigenlijk gaat alleen dl erg lekker (1 x zwaar en de rest licht is voor dl wel fijn), de rest voelt zwaarder dan anders. Vorige week ging 100 kg sq nog redelijk easy, nu zat er hooguit 1 rep in de tank. Bench gaat mede door m'n pols niet lekker.

Ok, genoeg gejammerd:p

Laatst bewerkt:
Goede jammer training, die heb je ook nodig!

Bij project momemtum moet je ook 5-6 x per week trainen.

'Die bodybuilding spul' hoor je te doen op dagen dat je niet traint (GPP dagen).
Maar idd als je bodybuilding spul op dag zelf ook nog extra erbij wilt doen is dat wel een killer :).

Ik zou het persoonlijk voor jou ook bij dup houden. :) projectmometum is net te veel van goede zoals ik al eerder zei.

Lijkt me een goed besluit over te stappen naar je oude schema, met bijna tegenzin gaan trainen heeft imo geen meerwaarde, zo haal je geen plezier meer uit de sport..
Nu vraag ik me eigenlijk stiekem toch af waarom je dat 'bodybuilding spul' hoort te doen op dagen dat je niet traint? Zolang je compounds maar als allereerste pakt is er toch geen probleem? Ben erg benieuwd @Hero07, welke reden er achter zit :).

Omdat het een powerlift gericht programma is en de main focus dus sterker worden in de main lifts. (ik heb het niet over compound vs isolatie). Met dit programma ben je meestal 2-3 uur bezig (vooral mensen die met zwaardere gewichten tillen en langere rust nemen). Daarom wordt aangeraden om je niet-trainingsdagen te veranderen in dagen waarin je de oefeningen doet die niet een al te groot inpakt hebben op je herstel ( isolatie/rows/abs) cardio etc. Project mometum heeft al zoveel oefeningen (veel volume) dat de meeste mensen geen zin of geen energie meer hebben om nog eens 10 sets aan isolatie te doen.

Bij project momemtum moet je ook 5-6 x per week trainen.

'Die bodybuilding spul' hoor je te doen op dagen dat je niet traint (GPP dagen).
Maar idd als je bodybuilding spul op dag zelf ook nog extra erbij wilt doen is dat wel een killer :).

Ik zou het persoonlijk voor jou ook bij dup houden. :) projectmometum is net te veel van goede zoals ik al eerder zei.

Op papier leek het een mooi schema, maar om nu stug door te gaan zonder motivatie gaat mij vast niet de resultaat opleveren die het anders had opgeleverd.

Zal ook heel persoonlijk zijn. De energie is na zo'n training wel op en dan heb je echt geen zin in isolatie oefeningen, dat is blijkbaar iets wat ik wel leuk vond aan mijn training. Eerst de zware compounds en daarna wat 10-15 reppers als afsluiter. Meer zoals cody lefever zijn schema's zijn opgebouwd .

Ach soms moet je iets doen om erachter te komen wat nou eigenlijk motiveert:)

Het idee achter project momentum, ook de reden waarom ik het een kans wou geven, is gewoon een hele goede methode (merk dat mijn techniek vooruit gaat en dat al na ruim een week). Vooral het "High frequency" spreekt me aan.

Lijkt me een goed besluit over te stappen naar je oude schema, met bijna tegenzin gaan trainen heeft imo geen meerwaarde, zo haal je geen plezier meer uit de sport..
Nu vraag ik me eigenlijk stiekem toch af waarom je dat 'bodybuilding spul' hoort te doen op dagen dat je niet traint? Zolang je compounds maar als allereerste pakt is er toch geen probleem? Ben erg benieuwd @Hero07, welke reden er achter zit :).
Inderdaad, sporten doe ik vooral voor mijn plezier! Daar kom ik nu nog meer achter. Resultaat geeft motivatie, maar de training an sich moet ook leuk zijn (slechte dagen daar bij ingecalculeerd).

Beetje zoals met een dieet. Als je met tegen zin dingen moet eten dan ga je het minder lang volhouden. Tenminste, niet als het een hobby is en je je brood er niet mee verdiend.

Omdat het een powerlift gericht programma is en de main focus dus sterker worden in de main lifts. (ik heb het niet over compound vs isolatie). Met dit programma ben je meestal 2-3 uur bezig (vooral mensen die met zwaardere gewichten tillen en langere rust nemen). Daarom wordt aangeraden om je niet-trainingsdagen te veranderen in dagen waarin je de oefeningen doet die niet een al te groot inpakt hebben op je herstel ( isolatie/rows/abs) cardio etc. Project mometum heeft al zoveel oefeningen (veel volume) dat de meeste mensen geen zin of geen energie meer hebben om nog eens 10 sets aan isolatie te doen.

Indd, met dit schema ben je 2-3 uur met enkel bench, dl, sq bezig (of een variant zoals sldl, deficit dl, Ohp, cosegrip bench, paused sq, front sq). De intensiteit is niet heel hoog (over het geheel), maar na 2 uur wil je wel graag naar huis:p

Gisteravond lekker getraind. Incline bench was idioot lang bezet dus dan merk je wel hoe zo'n impact je schouders en biceps hebben met benchen (vooral om controle te houden).

Sumo deadlift
10 x 60
5 x 80
Werksets 80-92%
+80%
5 x 100
+85%
3 x 110 (@8.5)
+90%
1 x 115 @8 (1erm 125)
+85%
3 x 105
3 x 105
Voelde goed!

Had hier Incline bp willen doen, maar was langdurig bezet:/

Pullups (hammer, widegrip)
5 x
5 x
5 x
(Zwaarder dan anders, bw niet veel omhoog)

Dumbell curl
3 x 15 reps

Concentration curls
3 x 15 reps

Side lateral raises met 5 kg schijfjes
3 x 20 reps (die pomp O.o)

Bent over flys (met stop bovenin) 2.5 kg schijfjes
3 x 15

Front raise (met schijf)
15 x 10
15 x 10
10 x 15
10 x 15 (ofzoo)

Incline bp
8 x 30
8 x 30
7 x 40
5 x 40
(Normaal is 3 x 8 x 45 licht, maar dit was echt zwaar na al die isolatie oefeningen)

Toes to the bar
6 x
6 x
6 x

Beetje oefeningen uit de oude doos, maar ff behoefte aan. Nu week aankloten en er weer fris tegenaan!

Totale trainingsduur:
1 uur 15 min

Laatst bewerkt:
Damn zoveel oefeningen in korte tijd. Hoe doe je dat:p

Zolang je wekelijk progressie boekt zou je ook nog lang niet aan project momentum moeten beginnen.
Prima keuze om er mee te stoppen als je er geen plezier uit haalt. Geloof in je training(schema) en plezier is toch ook erg belangrijk in je progressie.
Overigens doen ze bij RTS amper aan isolatie oefeningen, dat is ook niet direct waar je nou echt sterk van wordt.

Wel geinig, jaren geleden moest ik er niet aan denken om elke training sq/bp/dl te doen.
Dat was in het begin toen ik meer op kracht ging trainen dan bb-en.
Nu is het compleet andersom, nu doe ik vrij weinig isolatie.
Het is ook maar net wat je doelen zijn, en hoelang je al traint.
Op een bepaald niveau (dan heb ik het over powerliften) word je niet veel sterker als het grootste gedeelte van je trainingen uit isolatie bestaan.
Frequentie en volume op de basisoefeningen is dan gewoon erg belangrijk.

Zolang je wekelijk progressie boekt zou je ook nog lang niet aan project momentum moeten beginnen.
Prima keuze om er mee te stoppen als je er geen plezier uit haalt. Geloof in je training(schema) en plezier is toch ook erg belangrijk in je progressie.
Overigens doen ze bij RTS amper aan isolatie oefeningen, dat is ook niet direct waar je nou echt sterk van wordt.

Wel geinig, jaren geleden moest ik er niet aan denken om elke training sq/bp/dl te doen.
Dat was in het begin toen ik meer op kracht ging trainen dan bb-en.
Nu is het compleet andersom, nu doe ik vrij weinig isolatie.
Het is ook maar net wat je doelen zijn, en hoelang je al traint.
Op een bepaald niveau (dan heb ik het over powerliften) word je niet veel sterker als het grootste gedeelte van je trainingen uit isolatie bestaan.
Frequentie en volume op de basisoefeningen is dan gewoon erg belangrijk.

Ik had eigenlijk verwacht dat ik het juist wel leuk zou vinden om enkel de competitie lifts te doen (en varianten), dat vind ik normaal gesproken het leukste van m'n hele training! Maar goed, dit was misschien een TE grote overgang.

Vorig schema zat niet zoveel isolatie oefeningen in (wel vergeleken met rts natuurlijk). 3. x week de competitie lifts (dl 2 x) en daar bovenop bench assistance (Incline/ohp/pushups), sq assistance (hip thrusts), dl assistance (sumo dl, rdl, hip thrusts) + rug & delts & abs & isolatie.

Ook deels gericht op hypertrophie wat in de toekomst meer zal opleveren. Echte blok periodisatie leek mij nog niet nodig omdat ik beidde (kracht/hypertrophie) kon bewerkstelligen.

Waarom dan toch project momentum kwam vooral denk ik doordat ik in een gigantische dip belande toen ik werd uitgeschreven voor de drc (had iets nieuws nodig). Trainingsdip iig:p Ik heb nu iets meer tijd en de rust om aan mijn lifts te werken dus heb er nu meer dan vrede mee hehe.

Goed m'n les geleerd om niet zo'n programna hopper te worden! Heb iig nu wel mijzelf uit de comfortzone te halen om oefeningen als deficit sldl, lowbar squat, front squat etc te doen. Denk dat ik opnieuw terug ga naar 1 volume dag, 1 zware dag met minder volume en 1 lichte dag (daar dan ruimte voor dingen als front squat, lowbar squat etc).

Bp
12 x 20
8 x 30
8 x 40
8 x 50 @8
5 x 55 @8
5 x 50 @7
8 x 50 @9

Dumbell press (schouders) half jaar niet meer gedaan ofzo.. ff weer opbouwen
Veel minder stabiel dan het was..
10 x 2 x 10
10 x 2 x 10
10 x 2 x 10

SQ
12 x 20
8 x 40
8 x 50
8 x 60
8 x 70 @8
5 x 80 @8
5 x 70 @6
8 x 70 @8 (cardio reps, zuurstof op:p)

SLDL
8 x 60
8 x 60
8 x 60
Ben meer fan van rdl, sowieso voor iemand met extreem lange benen een @#%÷×& oefening:p

Tricep overhead rope extension
Superset
Triceps bench pushups
8 x 14 / 8 x
8 x 14 / 8 x
8 x 14 / 8 x

Tricep pushdown
10 x 23
10 x 23
10 x 23

Legextension
Superset
Vcrunch 2e gaatje
8 x 68 / 10
8 x 77 / 10
8 x 86 / 10

Best fijne training!

Totale duur:
1 uur 20 min

Vandaag pull (mijn favoriete dag)

Laatst bewerkt:
Neem je wel voldoende rust tussendoor?
Vind nogal kort voor zoveel sets op je bench en sq.

Geen idee, tussen de zware werksets wel ongeveer 3 minuten gok ik. Zal ff gaan timen.

Hoeveel rust neem jij tussen de sets?

Vaak heb je gevoel dat je langer rust helemaal als je korter gewend bent.

Heb geen idee hoelang. Ben vaak bijna 2 uur bezig in de gym. Ligt er ook aan hoeveel sets ik per oef moet gaan doen. Ene keer is het 5 andere x 7 a 8.

Hoe ging je pull vandaag? :rolleyes:
(Is overigens ook nog altijd mijn grote favoriet!)

Hoe ging je pull vandaag? :rolleyes:
(Is overigens ook nog altijd mijn grote favoriet!)
Pull was gisteren:) vandaag rustdag, naja, moest toch nog ff inspannen (praktijkdag).

Heb m'n theorie examen vandaag gehad. Volgens mij ging het wel ok! Nu het praktijkexamen nog!!!

Gisteren 5 x 105 kg @rpe 9 sumo deadlift gedaan. Ging wel lekker! Ik krijg iig geen nieuwe blauwe plekken haha

Sldl is heerlijk. Die stretch op je hams voelt zo fijn.

Theorie van fit vak A?

Terug
Naar boven