AndroidHealthClinic

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL

• Topic Starter Topic Starter
Sldl is heerlijk. Die stretch op je hams voelt zo fijn.

Theorie van fit vak A?
Ja indd van fitvak a!

Nu alleen nog 1 praktijkdag, stageverslag en een praktijkexamen (die is wel pittig).

----

Zaterdag niet kunnen trainen ivm studie en gisteren niet ivm Pinksteren. Baal ik wel van. Ben helemaal uit m'n ritme!

Weer eten vergeten mee te nemen. Alweer geteerd op alleen ontbijt (3 pannenkoeken en 1 shake) voor 3 uur lang. Veel te weinig, had na een uur al honger.

SQ
5 x 80
5 x 85
3 x 90
3 x 85
3 x 85 @9

Bench
5 x 50
5 x 55
3 x 57.5
3 x 57.5
3 x 57.5 @9

Shoulder dumbell press
10 x 2 x 10
10 x 2 x 10
10 x 2 x 12 @9

+ isolatie oefeningen

Eten tijdens trainen of?
Altijd vervelend als je iets vergeet en dan juist heb je het nodig. :p

Nice train!
Hoe gaat het met je pols?

Eten tijdens trainen of?
Altijd vervelend als je iets vergeet en dan juist heb je het nodig. :p

Nice train!
Hoe gaat het met je pols?
Ja tijdens trainen. Heb voorraad aan eiwitrepen in huis dus dat was nu ideaal geweest!

Pols gaat nog steeds niet echt goed. Ben ook bang dat het chronisch is. Nog niet naar de HA geweest dus daar moet ik nog ff achteraan. Eigenlijk heb ik vooral last met vlak benchen en alles wat onderhands is zoals chinups. De rest weinig tot niet. Incline benchen heb ik weer nauwelijks last, best vaag!:p

Pols wraps dan?

Wat houdt praktijk examen fitvak a in dan ? Schema's maken voor mensen?
Alles correct voordoen?

Pols wraps dan?

Wat houdt praktijk examen fitvak a in dan ? Schema's maken voor mensen?
Alles correct voordoen?
Heb nu wel een soort brace. Helpt wel beetje, maar het blijft irriteren.

Voor het praktijkexamen moet je een casus uit kiezen en voor die specifieke casus een training maken. Hier moet ik zelf mensen voor mee gaan nemen en helaas helemaal in Nieuwegein! Je moet op alle beoordelingspunten een voldoende scoren. Had afgelopen zaterdag al een onvoldoende bij de voorbereiding omdat ik bij het voordoen van een tafelpushup niet mijn duim op de rand hield. 1 onvoldoende betekent dus al dat je zakt. Andere jongen had een dumbell op pad neer gelegd en kreeg daar een onvoldoende voor ivm de veiligheid. Moet dus echt aan alles denken!!

Kreeg nog wel een dikke pluim voor het voordoen van de oefeningen:p

Best streng zeg!

Nog een project momentum. Volg. Toch een interessant programma. Na log van @zunnepitte heeft het ook mijn interesse. Zo veel tijd kost het alleen haha.

Oei, best streng inderdaad.. Lijkt me dat je aan enorm veel dingen tegelijk moet denken, wekt denk ik aardig wat zenuwen op :p

Ff een update!

Inmiddels weer aan het trainen met een duidelijk plan. Heb tussendoor nog gedeload, om weer rustig te kunnen opbouwen vanaf daar.

Bench is wat minder nog, maar sq gaat wel erg goed.

Ben begonnen op 65%/75%/80% van mijn geschatte 1rm's voor alle 3 de lifts. Ik ga per week 1 set (tot max 5 sets, daarna terug naar 3) of in gewicht omhoog (circa 4%). Zodra ik 5 singles over hou dan ga ik weer opnieuw mijn 1rm testen voor die lift.

Qua reps verder op rpe. Eerste set probeer ik rpe 7/8 aan te houden.

Laatste trainingen
SQ
2x5x82.5 8x82.5 lowbar + belt @rpe8.5 (e1rm 110)
2x7x80 10x80 lowbar + belt
2x5x70 1x8x70 op chucks, geen belt, brede stand (na dl amrap)

BP
2x5x55 6x55 @10
3x7x50
4x10x45

Sumo dl
2x4x105 3x105 @9.5 (te hoog begonnen qua rpe)
4,5,3x100 (na sq amrap + diverse stances)
2x8x85 1x10x85 @8

Ik doe momenteel nog een upper/lower, meer gericht op hypertrophie nog. DL heeft wel wat te lijden na het squaten merk ik, die krijgt zodra ik weer over ga op FB weer een eigen dag.

SQ gaat erg lekker momenteel. Beter dan ooit!

Laatst bewerkt:
Gaat tov vorige week allemaal weer een stuk soepeler!

Dl heb ik donderdag 3x5x105 3x105 gedaan en sq vrijdag 3x5x82.5 8x82.5 (vpr)

Bench 3x5x55 en 8x55 wat een ook vpr is volgens mij.

Vandaag volume sumo dl dag!
4x8x85 3e set op film

Volgende week gaat alles weer 2.5 kg omhoog!

Die eerste paar reps vliegen omhoog zeg.

Ook mooi dat jullie soort (yes stigmatiseren) 8 reps volume vindt :D

Of bedoel je 4 sets van 8 is volume?

Die eerste paar reps vliegen omhoog zeg.

Ook mooi dat jullie soort (yes stigmatiseren) 8 reps volume vindt :D

Of bedoel je 4 sets van 8 is volume?
Hehe moest ook, is m'n lichte dl dag vd week

bedoel indd die 34 reps totaal als een hoog volume. 8 reps is wel echt cardio:p

Hoor net pas die oerkreten XD ik was t niet lol..

Zelf luie pl-ers hebben voor een wedstrijd een periode waar ze veel volume draaien ja.
Ga je dat wel overleven ??
Ja dat komt wel goed;) Heb ooit een obstakel run gedaan van ruim 13 km en was toen net begonnen met hardlopen haha.. Heb dat ook overleefd (al had ik een bijna dood ervaring na een bak ijswater O.o)

Inmiddels weer schema in excel gemaakt.. die houvast heb ik ook echt nodig! Helaas laatste weken niet fit wegens griep/verkoudheid en daarbij wat lichte blessures. Verkoudheid is op z'n retour dus hoop dat ik weer steady kan gaan ophogen. Enige is wel dat ik pas over 2 weken boven mn onderhoud zit (dan op vakantie!!) dus ik verwacht dan ook pas echt goede progressie te kunnen maken als alles mee zit. Heb overigens wel de luxe dat er halters/schijven zijn op het resort:D

Qua programma weer back to basic.
Voor SQ/DL/BP ga ik weer Texas method doen (iets aangepast).
Dus weer een volume dag (5x5 80% of 3x5 80% voor DL), een hersteldag (3x5 70%) en een piekdag voor een nieuw 5 RM (+2x3 voor extra volume).

SQ/DL gaat per week 2,5 kg omhoog en BP 1/1,5 kg.

OHP heb ik sinds vorige week toegevoegd en ik verwacht daar wat noobie coordinatie gains. Heel simpel 2 dagen 3x5 en 1 dag voor een 5rm (per training +2,5 kg). Daarna over op dezelfde progressievorm als hierboven (a la TM) zodra ik geen 3x5 meer kan doen.

Mijn vriend heeft afgelopen 2 maanden een rugblessure gehad waardoor hij geen enkele lift meer kon doen. Daarvoor was hij praktisch een beginner.

Hij is sinds vorige week begonnen met het programmingtowin beginners programma
http://www.powerliftingtowin.com/programmingtowin/

Ik zal ook zijn progressie hier bij gaan houden, wellicht wel interessant voor beginnende powerlifters.

Mijn lifts van afgelopen week (mijn ziekweek:P) 5x5 of 5rm
OHP 5x30 rpe 7
BP 5x5x52,5
SQ lowbar 5x5x85
SUMODL 5x105 rpe 9

Laatst bewerkt:
Gisteren verhoogd tov vorige week sq. Had niet gerekend op 5x5, maar wou er wel voor gaan (vorige week maar 1 productieve sq sessie namelijk).

SQ +2.5
5 x 87.5 @8
5 x 87.5
5 x 87.5
4 x 87.5 @9.5
4 x 87.5 @9
Hoop zaterdag 5 x 90 / 2 x 3 x 90 te kunnen doen. Laatste vpr is 5 x 88.5 dus dat zou een nieuwe vpr kunnen zijn.

Toch blij mee!

Laatst bewerkt:
Vakantie komt dus als geroepen nu je een tijdje aan het kwakkelen bent! Ga je in de vakantie ook wat training betreft geheel rust houden om te herstellen? Denk dat het je herstel erg ten goede zou komen.. Of het vol te houden is om niet te trainen, da's een tweede :p.

Terug
Naar boven