AndroidHealthClinic

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL

• Topic Starter Topic Starter
Vakantie komt dus als geroepen nu je een tijdje aan het kwakkelen bent! Ga je in de vakantie ook wat training betreft geheel rust houden om te herstellen? Denk dat het je herstel erg ten goede zou komen.. Of het vol te houden is om niet te trainen, da's een tweede :p.

Ja komt als geroepen:)

En nee, ga gewoon m'n schema doen:p Genoeg gedeload laatste tijd (en elke dag AYCE!!!!):) Nu ik weer beter ben ga ik gewoon knallen! Kom maar op met die gains! Ben wel toe aan nieuwe prs:D

Training van gisteren
SUMO DL (volume)
5 x 100
5 x 100
5 x 100
Film op insta van de 2e set (rpe 7 gok ik)

Beetje aangepaste TM (TM is officieel ook geen pl schema). Ipv 1 x p week 5 reps als werkset heb ik nu 1 volume sumo dag (3x5 80% ongeveer), 1 intensiteit dag 5 rep pr +2x3 op 85% en 1 reguliere dl dag waar ik langzaam aan gewicht van ga verhogen (nu op 70% 3x5).

Iets lager begonnen qua gewicht, want liep de laatste keer mega snel vast (mede door andere omstandigheden maar toch).

BP (recovery) 3x5 70%
5 x 47.5
5 x 47.5
5 x 47.5
Zag pas later dat dit 45 had moeten zijn.

OHP strict
5 x 27.5
5 x 27.5
5 x 27.5

+hipthrusts/delts/calves/abs

Laatst bewerkt:
ninmiddels ruim 2 maanden verder:P In de zomer be ik niet zo actief geweest op dbb (heb het ook rustig aan gedaan wat trainen betreft), maar ben van plan om nu weer meer te gaan loggen.

Ik ben sinds vorige week met een coach aan de slag. Heb heel bewust naar een coach gezocht waar ik qua denkwijze etc op 1 lijn lig (anders luister ik toch niet :P).

Uiteindelijk met de Amerikaanse coach Jake in contact gekomen en na wat mailwisseling had ik het gevoel dat hij mij goed kan helpen! Heb ook Katie ann gemaild, maar dat was een beetje boven mijn budget O.o

sessie van gisteren.
Gepauzeerde dl
6 x 93,5
6 x 93,5
6 x 93,5
6 x 93,5 rpe 7

Bench
10 x 45
10 x 45
10 x 45
10 x 45 rpe 8 (beetje slordige set, maar ok)

Leg press
9 x 100
9 x 100
9 x 100
9 x 100 rpe 8

Laatst bewerkt:
Slow skwaatsss 3x7x77.5kg + bench 3x8x48.5kg.

Squat beter dan vorige week, toen zat ik op de 2e set al op rpe 10 waardoor ik moest verlagen naar 70 kg. Nu iig alle 3 de sets gehaald. Vorm nog niet waar het moet zijn, maar wel wat tips meegekregen voor volgende week! Althans, ik ga ze ook meenemen voor vandaag want heb mn zwaarste squatdag (in gewicht hoor, niet qua gevoel!!). Ik merk dat ik in de knoop kom qua ademhaling. 4 sec adem inhouden is dodelijk o.O. Elke rep werd ik steeds duizeliger..gaat dit nog wennen?
Laatste set op film
Edit: waren dat er 8?? Damn.. zelf nog zwaarder gemaakt dus:p

Bench ging ok. Ook daar wat tips mee gekregen. Voelde zwaarder door wat DOMS in mn triceps en schouders.
Ook de laatste set

Ow en heb eindelijk sbd kneesleeves!! Wat een idioot verschil maakt dat. Pijn in mn knie helemaal weg in de hole. Dit maakt squaten een STUK leuker:)

Laatst bewerkt:
Laatste sessie bench (4x6x52.5) niet gefilmd, maar dat ging wel aardig. Laatste set op rpe 8.

laatste set squats van maandag @rpe7.5(3x5x85) en laatste set sumo dl van gisteren (4x6x93.5)

Schema is pittiger dan op papier leek. Heb aardig wat spierpijn:P

De coach was tevreden met mn squatsessie. Nu zonder de kniepijn (dank je sleeves!!!) kan ik beter druk zetten op de quads. Blijft lastig deadliften en squaten met extreem lange benen, maar waar een wil is...

Laatst bewerkt:
De coach was tevreden met mn squatsessie. Nu zonder de kniepijn (dank je sleeves!!!) kan ik beter druk zetten op de quads. Blijft lastig deadliften en squaten met extreem lange benen, maar waar een wil is...

Idee om je sleeves ook bij sumo-DL te gebruiken.
Ik zet nogal wat kracht op mijn knieën met sumo-DL tov conventioneel DL.

Nominatie :clap:

Extreem lange benen voor je lengte bedoel je?

Armen zijn wel normaal ?

Dat maakt dl wel kut ja.

Hoe lang ben je?

Niks aan je bouw te doen.

Gewoon stapje harder trainen als de rest ;)

Sta je nu anders nu je kneesleeves gebruikt? Gezien je geen pijntjes meer hebt. Of was misschien je warm up slecht?

Sta je nu anders nu je kneesleeves gebruikt? Gezien je geen pijntjes meer hebt. Of was misschien je warm up slecht?
Geen van beidde. Had alleen wat last in de hole maar ze zitten best strak dus geeft onderin net genoeg steun. Had verder geen last bij leg extension, lopen, fietsen, sumodl ettc.

ja die indd:)

Had mn trainingen een beetje ongelukkig gepland vorig weekend dus kon dinsdag niet benchen (dag ervoor mn 4x6 sets gedaan en voelde bij 20 kg al dat t m niet ging worden). Heb t gisteren gecombineerd met mn schouder/tricep dag. Moet helaas alsnog vandaag benchen (4x8) dus hopelijk lukt dat vandaag wel want dan ben ik weer bij!

Bench was gelukkig niet heel zwaar ondanks dat ik nu 2 sets meer doe dan week 1!! Laatste set op vid (rpe 7.5) 45 kg

Seated ohp
10 x 24
10 x 24
10 x 24
10 x 24
10 x 24

Lat. Raise
12 x 2 x 6
12 x 2 x 6
12 x 2 x 6
12 x 2 x 6

Rear delt raise seated
15 x 2 x 4
15 x 2 x 4
15 x 2 x 4
15 x 2 x 4

Tricep dips + paarse band
12 x
12 x
12 x
12 x
12 x
12 x
3e set

Tricep pushdown
15 x 23
15 x 23
15 x 23
15 x 23
15 x 23
15 x 23

Vandaag weer paused squats O.o Niet mijn favoriet. Heb serieus een conditioneel probleem lol. Liever 90+ kg squats dan.

Heel nornaal dat conditie probleem bij pl-ers hoor :D

Je went alleen aan volume door vaak met volume te trainen.

Heel nornaal dat conditie probleem bij pl-ers hoor :D

Je went alleen aan volume door vaak met volume te trainen.
Klopt:)

Aha kwam haar naam tegen bij de prime time lifters van USA Nationals die nu bezig zijn. Sterke dame !
Ja idioot sterk, bijna 200 kg squat raw met een bw van 71 kg O.o

-----

Laatste trainingen gingen niet zo mooi. Planning was beetje klote deze week dus moest 2 dagen achter elkaar benchen :/ Met dikke spierpijn paar setjes gebencht tot rpe 10 en gisteren nog steeds spierpijn (ondanks dag rust) en na set 2 rpe 10.
Toen maar verlaagd naar 50 kg en nog 2 sets met 6 reps gebencht.

Baal enorm. Volume was al verhoogd, maar had ik prima aan moeten kunnen aangezien bijne elke laatste set op rpe 7 of 8 uit kwam vorige week. Ik had achteraf gewoon voor een extra rustdag moeten kiezen ipv 2 dagen achter elkaar benchen. Dan was ik daarna gewoon bij. Nu moest ik een hele week in 6 dagen proppen:p

Squat wel 4x5x85 gedaan, maar laatste rep dikke grinder. Dat ging vorige week ook een stuk soepeler (wel een ochtend training ipv avond).

Deze week hopelijk een betere week:) De hypertrofie dagen bevallen me erg goed! Het dodelijke volume begint te wennen. Deze week paar dingen ff verhogen omdat ik met een aantal oefeningen op rpe 7 uit kwam laatste set.

Ik denk dat ik dumbel drukken ga verhogen naar 14 kg (5 sets van 8).

Gisteren weer rug/biceps getraind.

Ik heb afgelopen half jaar minstens 2 a 3 x per week rug/biceps getraind dus het is best gek voor mij om alles in 1 dag te doen (wel met een lager volume natuurlijk.. week volume zal niet veel verschillen). Ik merk nu dat het volume voor mijn rug dusdanig hoog is dat ik na de 3e oefening mijn focus begin te verliezen en zodra ik nog 12 sets biceps moet doen vind ik het eigenlijk al wel best (maar dan doe ik die 12 sets wel nog braaf:P).

Goed dit was de training
pullups (knie in de paarse powerband)
gymgewicht 72 kg (met schoenen)
8 x
8 x
8 x
8 x
8 x rpe 9.5

Lat pulldown met een vbar
10 x 41
10 x 41
10 x 41
10 x 41
10 x 41 rpe 8

Low seated rows
12 x 41
12 x 41
12 x 41
12 x 41 rpe 7

One arm cable rows
15 x 23 (per arm)
15 x 23
15 x 23
15 x 23

Bicep cable curl
12 x 23
12 x 23
12 x 23
12 x 23
12 x 23
12 x 23 rpe 10

Bicep hammer curl
15 x 2 x 6
15 x 2 x 6
15 x 2 x 6
15 x 2 x 6
15 x 2 x 6
15 x 2 x 6 rpe 9
Meer last van pomp in mn onderarm dan biceps ondanks het zeer strict uitvoeren:/ Had ik eerder nooit last van (toen deed ik overigens ook geen 15 reps maar stuk of 10)

Wat mij iig is opgevallen is dat mijn rug minder snel verzuurd raakt (dit is alweer mijn 4e rug training sinds het schema vd coach). Biceps aan het einde blijft vervelend, maar ook dat zal wennen!

Laatst bewerkt:
Afgelopen week was zeker weten geen topweek. Vrijdag vergat ik mn squatschoenen en damn, dan besef je je ineens hoe erg je je bent gaan hechten aan je plspul. Gewicht 2 kg verlaagd en ipv van tempo squats reguliere squats gedaan op sokken.
3x7x75.5kg

Bench ging mwah. Merk dat sinds ik 2 dagen achter elkaar heb gebencht ik constant met spierpijn heb gebencht. Zat elke x 1 dag rust tussen, maar ook echt niet genoeg.

Totaal 4x8x47.5 kg gebencht waarvan de laatste set op rpe 10.. huilie huilie

EN gisteren wou ik naar de sportschool (wat al een hoop geregel was omdat ik totaal 6 kittens heb moeten verlaten en daardoor met een mega strakke planning zat en was hele weekend zonder kerel.. die zat lekker hele weekend in de stuidio:/), was ik net onderweg ging mn fiets stuk:( Had maar voor 2 uur oppas dus dat werd m niet:(

Alsof dat niet genoeg is zat ik ook nog met vrouw emo sjizzle:p Echt ALLES trek ik in twijfel pff.. tis wat:p

Heb ook totaal geen trainingsmotivatie momenteel (alles is nu voorgekauwd!!). Ik mis ook bepaalde oefeningen en eigenlijk gewoon mn eigen schema. Maar goed, ik zou dit een kans geven dus ik zet door! Tot dusver voelt het alsof mn physique verslechterd en mn kracht afneemt.. laten we maar hopen dat ik gewoon aan een deload toe ben..

En ja sorry voor mn geratel:p ben ook maar een mens lol

Bespreek je dit ook met je coach? Wat vind hij er van?
Neem aan dat je schema kwa indeling vast nog wel zou veranderen.

Terug
Naar boven