Fitness Seller

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL

Klinkt als nood aan wat rust! Zeker als je telkens bankdrukt met pijn... tijd om de koppen eens samen te steken en wat te puzzelen denk ik!

Die kittens zijn voor de verkoop neem ik aan?

Of was het ongelukje?

Ook al heb je geen motivatie, geef jezelf schop onder reet en ga gewoon.

Zoals gezegd zal de assistance oef wel kunnen worden aangepast.

Compounds moeten gewoon, punt.

• Topic Starter Topic Starter
Bespreek je dit ook met je coach? Wat vind hij er van?
Neem aan dat je schema kwa indeling vast nog wel zou veranderen.

Heb hem er wel van op de hoogte gebracht. Ik moet mijn schema voor aankomende week nog binnen krijgen!

Klinkt als nood aan wat rust! Zeker als je telkens bankdrukt met pijn... tijd om de koppen eens samen te steken en wat te puzzelen denk ik!
Die extra dag rust heb ik al verplicht gehad:P Misschien ergens wel goed ook.

Die kittens zijn voor de verkoop neem ik aan?

Of was het ongelukje?

Ook al heb je geen motivatie, geef jezelf schop onder reet en ga gewoon.

Zoals gezegd zal de assistance oef wel kunnen worden aangepast.

Compounds moeten gewoon, punt.
kittens waren voor de verkoop indd:)

Ik ga eigenlijk altijd, geen motivatie is voor mij iig nooit een reden om niet te gaan:) Ik heb geen idee wat er wordt aangepast. Heb het idee dat ik beter ga op hogere freq zwaardere squats, maar goed, wie ben ik he:D Nu maar 2 x week squats waarvan maar 1 dag normale squats.. voelt nu ook elke keer wat onwennig..

---------------------

Gisteren wederom 4x5x85 kg gesquat.. hoop dat ik voor de nieuwe maand wat meer variatie krijg in mijn schema!! Gewoon weer normale deadlifts zou erg fijn zijn!!!!
Heb mijn volume gehaald, maar ging duidelijk moeizaam. Squats voelde een tijdje terug eindelijk lekker (ik was toen 3 x per week op 80-85% aan het squaten), maar nu voelen ze gewoon niet goed meer.

Benchen daarentegen gaat wel steeds beter (technisch gezien). Had niet verwacht dat ik een maand lang met dezelfde gewichten moest werken (is dan echt zo'n mentaal ding, herkent iemand dat?), maar volume is wel behoorlijk verhoogd!

Gisteren 4x6x52.5kg bench

+ 3x15x36kg pull throughs als afsluiter.. voor de glutes jeweetwel..
vanavond rug/biceps.

Heb de update voor deze week binnen. Toch een lichte deload week, maar niet voor deadlifts (daar is het volume van verhoogd). Nog steeds maar 1 x p. Week dl en alleen paused:( Iemand zei zelfs gisteren.. he ik zie je nooit meer deadliften:p!!

Qua hypertrophy veranderd er niet veel behalve dat ik gewoon over het hoofd heb gezien dat ik een week volume target heb. Dat stond wel in de sheet, maar had ik gemist. Mag dus zelf bepalen hoe ik het haal, als ik het binnen de marges maar haal. Dat geeft weer een stukje vrijheid!

Gisteren ook de 1e sessie in 5 weken dat ik me ruim minder sterk voelde dan toen ik begon met de coaching. Pullups gingen belachelijk moeizaam.. nuja, alles eigenlijk. Ergens denk ik logisch, heb al 4 weken op rij precies hetzelfde gedaan! Ik ga de oefeningen switchen en nu wel goed op het weekvolume letten:p

Ik ga terug naar een paar fav. oefeningen. One arm cable curls, bent over row met touw en straight lat pulldown.. pullups hou ik voor wat t is, maar doe wel op eigen iniatief bw pullups tussen de sets op overige dagen.

Je coach heeft vast wel reden voor 1x in de week dl.

Later ga je vast minder squatten per week en dan meer dl per week.

Neem aan dat hij gewoon met periodiseren werkt.

Je coach heeft vast wel reden voor 1x in de week dl.

Later ga je vast minder squatten per week en dan meer dl per week.

Neem aan dat hij gewoon met periodiseren werkt.
Ja zal ook wel een reden voor zijn, alleen mis het het "gewone" deadliften. Nu maar hopen dat het loont! Technisch gezien is er al zoveel verbeterd, dus dat is iig mooi.

Squats van maandag --> 4x5x85

Goeie skwaats!

Squats hebben sowieso een grote carryover naar deadlifts, in tegenstelling tot andersom. Dus 1x per week deadliften is weinig mis mee, zie je wel in veel meer schema's terug.

Laatst bewerkt:
Goeie skwaats!

Squats hebben sowieso een grote caryover naar deadlifts, in tegenstelling tot andersom. Dus 1x per week deadliften is weinig mis mee, zie je wel in veel meer schema's terug.
thnx!!
ja klopt!! Merk ook dat het dusdanig belastend is dat ik ook wel wat rust daarna kan gebruiken (helemaal door die pauze en volume is met 6x6! best hoog vind ik zelf.. ben niets gewend natuurlijk:P). Het is meer dat ik het deadliften mis, puur als oefening. Ik vind het veel leuker dan squats:P

thnx!!
ja klopt!! Merk ook dat het dusdanig belastend is dat ik ook wel wat rust daarna kan gebruiken (helemaal door die pauze en volume is met 6x6! best hoog vind ik zelf.. ben niets gewend natuurlijk:P). Het is meer dat ik het deadliften mis, puur als oefening. Ik vind het veel leuker dan squats:P
Hehe, betere leverages voor deadlift ook denk ik? Ik heb korte benen dus squats gaan mij het makkelijkst af en vind ik leuker dan deadlifts, al heb ik ook wel periodes dat ik deads weer heel fanatiek doe.

Hehe, betere leverages voor deadlift ook denk ik? Ik heb korte benen dus squats gaan mij het makkelijkst af en vind ik leuker dan deadlifts, al heb ik ook wel periodes dat ik deads weer heel fanatiek doe.
ja klopt, die extreem lange stelsels helpen niet mee met squaten:P Meestal is het ook wel zo dat het geen wat makkelijker af gaat leuker vind! Heb daarom echt een haat/liefde verhouding met benchen. Momenteel gaat benchen wel weer lekker, maar dat is wel is anders geweest hehe.

Deze week een kleine deload week voor squats en bench (qua intensiteit, niet qua volume). Deadlift was afgelopen keer een drama. Had ten eerste al verkeerd gekeken (ipv gepauzeerde deadlifts moest ik "gewone" deadlifts doen) en daarbij is mijn riem te krap geworden waardoor ik naast zuurbranders ook een blaasprobleem kreeg (nooit eerder gehad O.o). Kon geen spanning zeten dus faalde al bij de de laatste rep van de 3e set.

Ik ging zwaar gedemotiveerd naar huis :( FF contact met de coach erover gehad en die was gelukkig zeer begripvol. Er worden nu een aantal aanpassingen gedaan dus ik wacht het even af.

Gisteren gelukkig een lekkere training gehad. Ook wel fijn om een relatief lichte training te hebben:)

Squat
3x7x74 (laatste set op rpe 7 of minder)
Laatste set ging beter, maar die had ik niet gefilmd helaas. Ik raakte bij de 2e rep het rek aan.
Iets smallere stance (focus meer op de quads) en 2 sec zakken.

Bench
4x8x46.5kg easypeasy
video komt er nog aan
Laatste set ook rpe 7

Extra:

Pullthrough
15 x 36
15 x 41
15 x 46
15 x 51

Leg extension
8 x 73
8 x 82
8 x 91
8 x 100

ab cable crunch
15 reppers (4 sets) met 30-50kg

Ik heb besloten om vanaf deze week rustig aan te beginnen met cutten. Heb afgelopen jaar voornamelijk gebulkt (met her en der korte cuts van 1 a 2 weken tussendoor) en sinds juni heb ik alleen maar gebulkt. Ik was aan het begin van het jaar nog vrij droog (tussen de 13-16% op de vierpunts), maar dat is inmiddels wel wat meer. Hoeveel meer dat weet ik niet precies (moet mn vet nog laten meten), maar meer dan 16% is het sowieso!

Ik voelde mij heel eerlijk het beste bij 13%, maar ik wou ook wat kracht/massa bouwen dus dat was belangrijker. Ik was van het weekend kleding aan het passen en was niet bepaald content met wat ik zag dus vond het wel tijd om een korte cut in te voeren (denk 4 weken) om weer rustig verder te kunnen met het bulken tot de lente.

Ik heb nu zolang weer gebulkt dat eten me gewoon echt niet meer smaakt waardoor ik ook niet heel gezond meer eet. Krijg alles (met name brood) echt met pijn en moeite naar binnen:/

Stond vanmorgen op 69.1kg (+9kg tov mijn cut van 2015)

ow en voordat iemand roept dat 13% wel heel laag is, het gaat hier om een 4 punts meting (durnin) en kwam op dexa sowieso paar % hoger uit (en mijn benen stonden op 21% vet bij een totaal vet% van 14% destijds.. oftewel, die zijn nu richting de 30%.. je snapt mn punt).

Ik hou voor trainingsdagen 2700 kcal aan.. lijkt me een mooi rustig begin:)

Laatst bewerkt:
Riem wat losser zetten?

Laat het je niet demotiveren. Er zullen altijd periodes bij zitten dat sommige lifts zwaar ruk gaan. Leg je er bij neer en weer vol gas de volgende training.

Riem wat losser zetten?

Laat het je niet demotiveren. Er zullen altijd periodes bij zitten dat sommige lifts zwaar ruk gaan. Leg je er bij neer en weer vol gas de volgende training.
Ja alleen lastige is dat hij voor squats wel goed zit.. miss 2e riem gaan kopen

Maar is zeker zo.. benchen ging lange tijd ruk en dat gaat de laatste tijd wel lekker!

Bench van afgelopen maandag
4x8x46.5kg dus lekker licht. Vanavond 4x6x50 (of 5x6x50?) dus ook relatief licht.

Rug/bicep training van gisteren

Chinups met de paarse band
7 x 72,2
7 x 72,2
7 x 72,2
7 x 72,2
7 x 72,2 rpe 10
nu aan het cutten dus dat moet volgende x beter gaan:P

Lat pulldown vbar
10 x 41
10 x 41
10 x 41
10 x 41
10 x 41 rpe 8

cable row
12 x 69
12 x 69
12 x 69
12 x 69 rpe 9

One arm seated row
15 x 2 x 27
15 x 2 x 27
15 x 2 x 27
15 x 2 x 27 rpe 7

One arm bicep cable curl
12 x 2 x 9
12 x 2 x 9
12 x 2 x 9
12 x 2 x 9
12 x 2 x 9
12 x 2 x 9 rpe 10

concentration curls
6 sets (beetje zoeken naar gewicht/reps.. weet zo ff niet meer)

Lateral raise met rotatie
14 x 2 x 6
14 x 2 x 6
14 x 2 x 6 rpe 10

Was een lekkere training:) Voel me ook weer fit!

Stevige rug/bicep training!

Ik zou nog de trainingen van mn vriend posten, maar op de 1 of andere manier heeft hij constant blessures. Op zijn schouder na gaat het wel weer goed, alleen heeft hij aardig wat trainingen gemist door de drukte met zijn band afgelopen maand. Had al een schema voor hem, maar meer dan 2 x trainen zat er afgelopen maand nog niet in. Maar goed, dit weekend hebben ze de laatste opnames dus daarna zou hij toch mooi vooruit moeten kunnen.

Dit is iig een voorbeeld van het schema. Wie het schema ook graag wil mag me wel pm-en. Het is iig een dup schema en oefeningen kunnen uit het dropdown menu worden gehaald naar eigen wens.
schema boye.jpg

Terug
Naar boven