XXL Nutrition

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL

• Topic Starter Topic Starter
Squats gingen gevoelsmatig niet heel mooi gisteren (kwam vooral door mn pols die ineens weer loopt te etteren), bench was ok maar ook niet top. Setjes waren verder wel makkelijk te doen. 3x5x82.5kg squat en 4x6x50 bench. Bench laatste set rpe 7, idem voor squat. Niet zwaar verder.. geen vids want foon ging dood.

Aankomende week ga ik terug naar een 2 x p. week frequentie voor de bodybuilding dagen (jeej:)) dus nog steeds een flink volume op die dagen maar meer verspreid.
Ik kon na 18 setjes rug ook amper concentreren op mn bicep setjes waar ik dus nog 12 van moest. Ik kan tricep/biceps ook mooi supersetten, scheelt weer in tijd! En ja, ik denk dat een hogere freq altijd beter is ivm meerdere eiwitsynthese pieken gedurende de week.. maar goed, denk dat de coach wel een reden had voor de brosplit (waar ik overigens niks nadaa sterker door ben geworden.. eerder slapper)

Het is de bedoeling om te gaan powerliften uiteindelijk?

plan is wel om volgend jaar mee te doen met de DRC en dit keer zet ik meerdere! alarmen aan om op tijd te kunnen inschrijven :D Mijn vriend gaat ook mee doen, de competitie in fox afgelopen jaar heeft hem over gehaald:)

Weet jij trouwens of er in fox überhaupt nog wedstrijden gehouden gaan worden? Zou wel leuk zijn iig.

plan is wel om volgend jaar mee te doen met de DRC en dit keer zet ik meerdere! alarmen aan om op tijd te kunnen inschrijven :D Mijn vriend gaat ook mee doen, de competitie in fox afgelopen jaar heeft hem over gehaald:)

Weet jij trouwens of er in fox überhaupt nog wedstrijden gehouden gaan worden? Zou wel leuk zijn iig.
Eind februari begin maart dacht ik? @Beowulf gaat daarover :p

Is het niet te kort om al te zeggen of je er sterker van wordt? Hoelang heb je nu coaching?
Ben wel benieuwd naar je 1rm over tijdje want volgens mij is dat wel omhoog gegaan als ik zie hoe easy je lifts gaan. :p

Techniek is ook al beter alleen je knieën bij dl en ellebogen bij bench is tricky en jammer als daardoor afgekeurd wordt.

Is het niet te kort om al te zeggen of je er sterker van wordt? Hoelang heb je nu coaching?
Ben wel benieuwd naar je 1rm over tijdje want volgens mij is dat wel omhoog gegaan als ik zie hoe easy je lifts gaan. :p

Techniek is ook al beter alleen je knieën bij dl en ellebogen bij bench is tricky en jammer als daardoor afgekeurd wordt.
5 weken. Kan natuurlijk weinig zeggen over mn lifts, maar wel over het hypertrophy deel. Merk daar (met name bij de pullups) dat het stroever gaat.

Ik ben ook benieuwd! Bench gaat iig wel lekker, dus hoop vooral daar een keer de 70 te kunnen halen:) Over die knieën bij de dl heb ik indd opmerking over gehad vd coach, had eigenlijk helemaal niet door dat ik ze niet echt goed lockte.. Is denk ik gekomen toen ik een blessure kreeg in mn heup (had alleen last bij t locken). Voor bench is dat nu nog niet zo van belang (pas bij de lagere repranges).Focus voor de bench lag voor nu op het spanning houden (lat activatie etc.).

Sta er verder qua coaching postitief in iig! Ga er nog wel een tijdje mee door, heb er nu al veel aan gehad.

Laatst bewerkt:
Super relaxte trainingsweek. Intensiteit lichtelijk verhoogd, reps verlaagd. Tot dusver waren de laatste trainingen echt super easy. Filmpjes staan op insta, maar zal ze later ff op youtube gooien zodat ik ze hier kan gaan posten.

Opzich allemaal positief, maar de intensiteit vs reps komt absoluut niet in de buurt van wat ik voor de coach deed. Kan dus weinig zeggen over mijn progressie in kracht.

Do
Bench
8x48.5
8x48.5
8x48.5 rpe 7

Daarna smithsq tot 60 kg excl stang
3x7

Pullthrough
15x41
15x41
15x41

Upright rows
12x27
12x27
12x27

VR
Upperbody
DB shoulderpress
10x2x12
10x2x12
10x2x12
10x2x12
10x2x12 rpe 7.5
Volgende training verhogen naar 11reps

Rest niet echt onthouden:p
Iig bor, low seated row, one arm cable curls, tricep pushdown, lateral raise, reardeltraise

Za X

Zo
Paused squats
7 x 77.5
7 x 77.5 rpe 7

Bench
6 x 50
6 x 50
6 x 50 rpe 7

Smal bankdrukken
12 x 30
12 x 30
12 x 30
12 x 30
12 x 30
12 x 30 rpe 6
Volgende x +2.5kg

Legcurls superset legextension
sets met 8 reppers totaal ramped (ik verhoog meestal 9 a 10 kg per keer tot ik 8 niet haal dus tot failure)
Legcurls 50 tm 77kg
Leg extension
70 tm 109kg (fullstack)

Vanavond week upperbody

Maybe wat proberen los te laten? Hoor je veel over volume /gewicht en je kracht daarbij.

Ook met meer volume kun je zeker merken of je sterker wordt;)

Mooie paused squats!
Vorm ook stuk beter (rustiger /gecontroleerder :P )

Maybe wat proberen los te laten? Hoor je veel over volume /gewicht en je kracht daarbij.

Ook met meer volume kun je zeker merken of je sterker wordt;)

Mooie paused squats!
Vorm ook stuk beter (rustiger /gecontroleerder :P )
Ja snap wat je bedoeld:p Ergens in mijn hoofd denk ik, maar ik deed al setjes van 4 met veel meer gewicht! Aan de andere kant gaat alles nu een stuk mooier (gecontroleerder) en dat is ook gewoon progressie. Dat stukje moet ik indd loslaten, daar ben ik mij wel bewust van:)

En thnx voor het compliment!

De vids

En bench

Gisteren de zwaarste dag vd week. Qua intensiteit, niet qua gevoel. Ondanks wat spierpijn her en der ging het wel aardig. Helaas wel beetje verkouden, dus ik merk wel dat ik slechter herstel. Iets minder tevreden met mn squats qua techniek, ging ook moeizamer dan verwacht.

3x86.5kg laatste set

4x52.5kg 2e set bench. Laatste set rpe 7

Ik heb mn schema nog niet voor morgen, maar ik ben best wel benieuwd. Deze week is het volume behoorlijk geschrapt, dus ben wel klaar voor een nieuw blok!

Laatst bewerkt:
Uit interesse, hoe wijd sta je met squats? Het lijkt alsof je hak iets van de grond komt op je diepste punt doordat je knieën naar binnen willen. Misschien valt daar nog iets te halen?

Update van mn wederhelft

3x6x144kg deadlift heeft hij net niet gehaald op 1 rep na. Ik heb in het schema voor volgende week de intensiteit verlaagd voor de woensdag en voor dag 2 5x4 terug gebracht naar 3x4 en de intensiteit met 2.5% verhoogd (naar 153kg). Deze sessie was relatief makkelijk te doen voor hem afgelopen zondag.

Squat en bench gaan beidden 2.5% omhoog qua intensiteit. Bench naar 3x5x73kg en squat van 3x5 naar 3x4x128kg

Squat van afgelopen woensdag
3x7x117kg @rpe 8

Bench
3x8x64kg @rpe7 (heb de intensiteit behoorlijk verlaagd ivm een schouderblessure, nu dus weer per week aan het ophogen). Zijn techniek was ook bout dus heb t idee dat hij daarom een blessure kreeg (ohp etc gaat nog steeds niet).

Zijn gewicht is sinds zijn blessure aan zijn rug gekelderd naar 82kg en daar hangt hij al tijden op. Denk dat hij eens flink moet gaan bulken!

Laatst bewerkt:
Squat ziet er niet zo moeizaam uit ;)

Terug
Naar boven