MuscleMeat

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL

• Topic Starter Topic Starter
Gisteren beesstt wel moe tijdens t trainen:zzz: Mn vriend was laat thuis en pas half 9 8n de sportschool terwijl ik voor half 6 al op was.. pff.. sowieso beetje te weinig slaap gehad deze week.

Bench ging wel redelijk. Laatste set op rpe 8
8x48.5
8x48.5
8x48.5

Deadlift
5x100
5x100
5x100
5x100
Ging niet zo lekker door pijn in mn handen (verkeerde stang..)
Oowww en had een dikke blooper die jammer genoeg niet op film staat.. voor de lol mega wijde sumo gedaan en pleurde half om:laugh:

Smithsquat (bijna vloeken in de kerk dit:scratch:)
8x80
8x80
7x80

Had nog meer willen doen maar was te laat

_______

Training van vandaag
Rug/delts (morgen een extra trainingsdag met mn broertje, pak dan armen en hams/glutes)
Ow en ben weer loggen in mn notitieboekje, helpt mee qua motivatie en ga weer meer met ramped sets en piramide trainingg doen.. ja bro dingen dus;)

Shoulder DB press
Voor t eerst in tijden weer 14 kg gepakt. Ff weer opbouwen hiermee.
W.u. (10x2x8 / 8x2x10 / 5x2x12)
8x2x14kg
8x2x14kg @rpe9
10x2x12

BOR (cable)
12x59
10x68
10x72
10x82
8x91

OHP
10 x 24
10 x 24
10 x 24 rpe 9

Facepull
12 x 27
12 x 27
12 x 27

Upright row
12 x 27
12 x 32
12 x 36

Laatst bewerkt:
Vanwaar eigenlijk geen losse squats dan? :)

Bro boks ouwe.

(Zolang je de compounds gewoon trouw blijft doen, kan er best wat bro stuff in je schema)

Laatste trainingen gingen erg lekker!

Gisteren paused squats 3x5x77,5kg en 4x6x50kg bench.. allebei easy (met name bench). De coach ging de intensiteit opvoeren zei hij dus ben benieuwd! Blijkbaar is mijn "workcapacity" flink verbeterd, want herstel een stuk sneller tussen de trainingen. Alleen deadlift voelt als een achtergeschoven kindje.

Ik heb (heel stiekem) een extra deadlift sessie gedaan zaterdag maar dan high rep en super laag gewicht (puur om techniek te oefenen). Beetje eigenwijs, maar ja dat ben ik nu eenmaal:P

Filmpjes komen er nog aan!

Mn vriend heeft voor het eerst reps gemist op zowel deadlift als squats dus ik laat hem deze week deloaden en zondag testen (amrap op rpe 9). Bench verhoog ik nog steeds 2.5% per week en hij is nog niet boven rpe 8 uitgekomen dus dat gaat prima! Zijn lichaamsgewicht is 1.5 kg naar beneden dus geen goede zaak (dat zou mede een reden kunnen zijn waarom deadlift en squats te zwaar waren). Hij is er toch een beetje van geschrokken dus hij zegt het nu bij te gaan houden (ben benieuwd:P). Ik ben zelf door al het sinterklaas/sintmaartenspul iets zwaarder LOL. Nu 69.8 en kom ook al weken niet meer onder de 69.

HIgh reps dl is 15-20 reps?

Die voel je wel conditioneel

Gisteren delts+rug
Ben een stuk meer gemotiveerd nu ik zelf meer vrijheid heb over mn bro trainingen.
Ik heb de dumbellpress/ohp op zondag gedaan na mn pl training. Gisteren dus vooral gefocust op de zij en achterkant, want vandaag mijn heavy benchdag en wil mn front delts sparen door geen zware shoulder presses te doen op maandag.

Voelt iig fijn om mijn schouders weer fatsoenlijk te trainen:)

Pullups met volledig uithangen (paars elastiek)
Gymgewicht 72.9kg
8 x @8
8 x @9
7 x @9
Zonder elastiek 3 + 3 met elastiek @10

Lat pd (vbar)
12 x 41
8 x 45
7 x 51
12 x 41 met rest-pause @10

Upright rows (rope)
12 x 27
12 x 32
11 x 36 @8.5
9? x 41

Facepull
12 x 23
12 x 27
12 x 27
12 x 27

Bent over Prone reardelt raise ss seated lateral raise (strict)
12 x 2 x 4 / 12 x 2 x 4 10-15 sec rust
12 x 2 x 4 / 12 x 2 x 4 10-15 sec rust
12 x 2 x 4 / 12 x 2 x 3 10-15 sec rust
12 x 2 x 4 / 12 x 2 x 4

Vanavond heavy skwots en bench... relatief dan. Is nog steeds maar 77.5-79% met 3-4 reppers en dat is met mn oude RM.

Filmpjes van afgelopen trainingen

squats 5x77.5kg paused (laatste set)

squats 3x86.5kg (laatste set)

Bench 6x50kg 1e set

Schema voor deze week weer binnen. Volume opnieuw omhoog.

Gisteren mn hypertrophy training gehad ipv vandaag. Mn dochter was ziek (met kotsen en al) en zelf daardoor weinig slaap gehad. Gelukkig was het maar 1 dag. Heb vanmorgen mn pl training gedaan, maar ging wel moeizaam. Alle sets gehaald verder en tot max rpe 8 dus dat is prima.
Vanmorgen te wein8g tijd coor hele training dus ik kijk ff of ik vanavond oppas kan krijgen:p

Sumo dl
5x100
5x100
5x100
5x100
5x100 @8

Ik deadlift liever vaker dan 1 x p. week en liever met meer intensiteit en minder reps.. maar goed, voor nu geduld hebben:p

Bench
8x 48.5
8x 48.5
8x 48.5
8x 48.5 @8

5 reps vind je al veel?

Hehe nee, maar 5x5 deadlift wel:p

-----

Vrijdagavond besloot ik de rest vd training te doen, maar voelde me niet lekker worden tijdens de training dus alles met mega weinig gewicht gedaan.. eenmaal thuis voelde ik me raar op de maag en zaterdagochtend goed ziek. Kon amper rechtop staan dus in bed blijven liggen (koorts enzo). In de middag ging het wel dus gewoon lekker koppig nog naar t centrum gefietst. Zondag voelde ik me zo goed als de oude dus gewoon mn schema aangegouden.

Helaas vandaag weer aan het werk en kreeg alweer koorts:( Ook weer maagpijn en hoofdpijn. grr.. weinig eetlust ook verder (wat voor mijn doen best bijzonder is)

Vanavond wou ik mn bb training doen.. ik twijfel nu of ik wel moet gaan. Koorts is wel gezakt, alleen nu nog hoofdpijn en beetje raar op de maag.
Ik kan ook gewoon gaan en dan kijken hoe t gaat toch:p? En ja, ben gewoon stronteigenwijs..

Benchsessie van gisteren (laatste set)

Elke bench sessie is op het moment erg easy.
Ik denk dat 50 kg ongeveer mijn 12rm is. Vreemd genoeg was deze sessie gevoelsmatig veel lichter dan die van vrijdag.

Mn vriend heeft zn testdag gehad (4 reps op 85%) en zijn squat is geschat 6 kg omhoog (155 naar 161). Dl kon hij door pijn in zn handen niet goed testen. Bench verhoog ik nog 2.5% per week, dus ik vind het niet nodig dat te testen zolang hij onder rpe 8 zit.

Nieuw blok zal vooral gericht zijn op meer reps/lagere intensiteit. Het powerliften kost hem zoveel energie dat hij alleen al 3 kwartier bezig is met squats. Ik heb nu ook rusttijden in het schema gezet zodat er genoeg tijd over blijft voor de rest. Ipv 3 dagen krijgt hij een 4 dagen schema (daardoor ook minder lange sessies).

Hij is ook weer afgevallen dus we vonden dat hij eerst moet focussen op het aankomen en minder op zware sets. Dat komt daarna wel weer!

Doordeweeks is het eten niet zon punt voor hem, het zijn juist de vrije dagen wanneer hij te weinig eet. Kwestie van beter plannen

Laatst bewerkt:
Balen zeg, beterschap!

Ik zou zeggen: vanavond even lekker overslaan. Ik ken je niet persoonlijk, maar bij mij zakt de moed meestal in de schoenen als ik in zo'n geval toch ga trainen en alles op (bij wijze van) 50% doe... Of je gaat toch te hard en dan zit je morgen sowieso weer ziek thuis :p

Rond 14s lijk je veel spanning te verliezen, vooral ook vanwege het herpositioneren van de voet. Herken jij je hierin? Je kunt ook helemaal klaar liggen en dan pas unracken, zo is het voor velen makkelijker spanning te behouden.

De squats die ik gezien heb gaan jou makkelijk af.

Rond 14s lijk je veel spanning te verliezen, vooral ook vanwege het herpositioneren van de voet. Herken jij je hierin? Je kunt ook helemaal klaar liggen en dan pas unracken, zo is het voor velen makkelijker spanning te behouden.

De squats die ik gezien heb gaan jou makkelijk af.
Heb geen idee, is ook alweer van vorige week dus moet dan echt puur op beeld af gaan. Laatste sessie was gisteren (ook 6x50kg maar dan laatste set). Filmpje daarvan staat in mn laatste berichtje. Naar mijn idee had ik daar meer spanning (ook meer legdrive).

Rack ligt helaas net iets te hoog! Als ik in positie lig dan kan ik net niet unracken, maar klopt wel wat je zegt. Squatrek heb ik beetje zelfde probleem. Helaas geen pl gym hier:p

Balen zeg, beterschap!

Ik zou zeggen: vanavond even lekker overslaan. Ik ken je niet persoonlijk, maar bij mij zakt de moed meestal in de schoenen als ik in zo'n geval toch ga trainen en alles op (bij wijze van) 50% doe... Of je gaat toch te hard en dan zit je morgen sowieso weer ziek thuis :p
Thnx:)
Klopt zeker wat je zegt. Baal dan ook als ik toch ga en shittie train heb terwijl ik rust had kunnen pakken...
Maarrr wat je al vernoed lig io nu onder de wol op de bank:p

Heb paar nogo's: misselijk/kotsen/koorts/migraine
Voel me nu licht misselijk:( Wel wat gegeten, maar baby porties. Baal wel, maar is niet anders!

Dat klinkt echt niet lekker... :(
Dan maar even goed uitzieken en af en toe een ommetje buiten maken, boodschappen doen, etc. Meer niet. Des te sneller je er weer bovenop bent en weer lekker kan trainen!

Terug
Naar boven