AndroidHealthClinic

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL

Heb besloten langzaam aan te gaan cutten. Doel was +70kg voor ik weer zou ik gaan cutten, maar ben daar al flink overheen:p

Heb een nieuwe weeschaal (oude woog een kg te licht), dus sowieso een kg extra.

73kg
Taille 70 cm
Buik/lovehandles 85 cm
Billen 98 cm
B. Been 62 cm

Vet% moet ik nog meten
Ik zou eerst even de feestdagen doorkomen, veels te veel lekkers allemaal! :p En dan lekker met de rest van NL aan de lijn! Ik vrees dat ik er ook aan moet geloven.

Ik zou eerst even de feestdagen doorkomen, veels te veel lekkers allemaal! :p En dan lekker met de rest van NL aan de lijn! Ik vrees dat ik er ook aan moet geloven.

Denk dat dit ook het meest verstandige is. Gewoon 2 januari starten. Dan heb je geen stress voor de aankomende weken.

Wat is je doel? Of ga je gewoon aankijken wanneer je tevreden bent?

Van uitstel komt afstel dames ;)

• Topic Starter Topic Starter
Heb heel eerlijk geen idee. Denk sowieso richting de 65-66 kg.

Ik ben gewoon lekker tegendraads haha. Ik ben ook niet zo van de goede voornemens en plan gewoon refeeddagen in rond kerst etc. Kan prima denk ik:)

Denk dat dit ook het meest verstandige is. Gewoon 2 januari starten. Dan heb je geen stress voor de aankomende weken.

Wat is je doel? Of ga je gewoon aankijken wanneer je tevreden bent?
Stress heb ik sowieso niet hoor:) Ik doe gewoon gezellig mee en de rest vd dagen strict.

Ja denk indd tot io tevreden ben, maar denk zo rond de 65 kg.

Van uitstel komt afstel dames ;)
Klopt:)

Sumo techniek training van vandaag. Dikke glute ham pomp wat ik normaal niet heb. Gebruik duidelijk bij de zware sets mn spieren verkeerd. Ik was iig tevreden vandaag:) Perfect komt wel.

Ben een uur bezig geweest met setjes van 5-7 en 80 kg + armtraining van ongeveer een uur

Heb bericht vd coach terug. Techniek goed, maar vergat weer mn knie te locken:p Beetje bij beetje...

Train van vandaag

SQ
5 x 85
5 x 85
5 x 85 @rpe6

Paused SQ
5 x 77.5
5 x 77.5
5 x 77.5 @rpe7

Bench
6 x 50
6 x 50
6 x 50
6 x 50
6 x 50 @rpe6

Seated shoulder db press
8 x 2 x 14
8 x 2 x 14
7 x 2 x 16 @rpe9

Incline bench (moest eigenlijk closegrip bench doen maar pols liep te kutten)
8 x 35
8 x 35
10 x 35 @rpe8.5

Lange training dit, helemaal gaar nu. Slapen gaat laatste week niet meer goed en dat heeft best wel veel effect op mijn functioneren. Pols gaat ook ff minder (vooral na lowbar paused sq). Met bench weet ik nu mm pols zo te draaien dat ik geen pijn heb, maar ik verlies wel spanning tijdens het squaten door mn pols.

RSI klachten zijn ook verergerd (ik deed ff andere werkzaamheden op t werk), maar dat bleek de boel flink te vergeren. Nu ook pijn op de bovenkant van mn onderarm (zit ook vocht op) . Met training gaat t welmaar op werk niet bepaald.

Maar goed, nog maar 4 dagen werken en dan vakantie! Hopelijk valt mn lijf niet voor die tijd uit elkaar lol.

Ander werk geen optie?

Je wilt toch niet blijvende klachten houden door werk neem ik aan.

Menu voor vandaag.
Dag 1 cut! BW 72.5kg
M1
40 g whey
10 g pindakaas
1 appel
1 banaan

M2
80 g volkoren pasta
10 g pesto genovese
100 g kipdij

M3
225 g kwark vanille (ipv een eiwireep, dat komt vandaag binnen)
50 g honing granola
Evt nog een stuk fruit

M4
80 g volkoren pasta
100 g mager gehakt
5 g pesto
100 g tomatenblokjes
Div groente (paprika, ui etc)

M5
Post WO
200 g ovenfriet ah
40 g whey
10 g pindakaas

2264kcal
Eiwit 158 g / 29%
Kh 230 / 41%
Vet 75 / 30%

Ik heb nog 300-400 kcal aan carbs over dus er kan nog wel wat bij.

Menu is eigenlijk zelfde als altijd alleen minus alle mayo, eierkoeken, krentebollen, dropjes, koeken etc:p Zo'n 1000 kcal minder
.

Laatst bewerkt:
Met die 300-400 kcals erbij zit je zelfs boven mijn bulk macro's :roflol:

Met die 300-400 kcals erbij zit je zelfs boven mijn bulk macro's :roflol:
Haha ja het is niets voor niets dat ik opmerkingen op werk krijg dat ze mij altijd zien eten lol.

Ik begon mijn cut in 2015 met 2800 kcal en viel 1% bf per week af, best bizar. Ik fietste toen wel meer dan nu (sportschool was 6.5 km en nu 3 km), dus 2600 is denk ik een mooi begin.

Deze foto is alweer van ruim een jaar geleden (na 3 maanden cutten). Toen 62 kg (heup -8cm, taille -5cm, been -8cm tov nu). Zou tof zijn als ik bij een paar kg meer dezelfde lijnen zie, dit is iig wel weer mijn doel. Hier voelde ik mij erg goed bij!

legs.jpg

Waarom niet gewoon bulken tot 83,9 kilo?

Allemaal gains voor die gewichtsklasse. :P

In de cut zou ik persoonlijk wel eiwitten hoger als 30% doen.
Maar dit is wat je zelf prettig vindt.

Waarom niet gewoon bulken tot 83,9 kilo?

Allemaal gains voor die gewichtsklasse. :P

In de cut zou ik persoonlijk wel eiwitten hoger als 30% doen.
Maar dit is wat je zelf prettig vindt.
Lol ja alles kan:P

Zodra ik kcal ga schrappen zal dit vet/carbs zijn dus dan zou sowieso het % aan eiwitten omhoog gaan.

Haha ja het is niets voor niets dat ik opmerkingen op werk krijg dat ze mij altijd zien eten lol.

Ik begon mijn cut in 2015 met 2800 kcal en viel 1% bf per week af, best bizar. Ik fietste toen wel meer dan nu (sportschool was 6.5 km en nu 3 km), dus 2600 is denk ik een mooi begin.

Haha alleen maar lekker toch. Ik zou het wel weten met die hoeveelheid kcals :p

Denk dat dat ook een mooi begin is ja. Foto is helaas te klein om op mobiel te kunnen zien, in ieder geval duidelijk te zien.

Haha alleen maar lekker toch. Ik zou het wel weten met die hoeveelheid kcals :p

Denk dat dat ook een mooi begin is ja. Foto is helaas te klein om op mobiel te kunnen zien, in ieder geval duidelijk te zien.
Ja zag pas later hoe klein die was hehe.

Meer kcals is wel relaxed omdqt je meer keuze hebt qua voeding, qua honger maakt het helaas niet zoveel uit. Zodra ik onder de 2000 kcal kom begin ik droge rijst zelfs te waarderen lol.

Ja zag pas later hoe klein die was hehe.

Meer kcals is wel relaxed omdqt je meer keuze hebt qua voeding, qua honger maakt het helaas niet zoveel uit. Zodra ik onder de 2000 kcal kom begin ik droge rijst zelfs te waarderen lol.

Ja precies, vind dat ook fijn. Koekjes en wat vettere dingen fitten nu gewoon makkelijker en dat is gewoon lekker :)

Upperbodytraining van gisteravond. Was echt weer absurd druk!! Eigenlijk best een lekkere training, alleen heb door de drukte oefeningen omgegooid en ben daardoor beetje van mn padje af gegaan qua structuur en sets.

Pullups widegrip overhands (paarse powerband)
7 x 74.8
7 x 74.8
7 x 74.8
7 x 74.8 @9
Zal straks ook makkelijker gaan zodra ik wat kilo's kwijt ben! Bw pullups gaan tragisch moeizaam. Sinds vorige week wel weer 2 x p. week in mn schema en nu overhands widegrip.

Latpulldown widegrip overh. (Ook deze veranderd van vbar naar widegrip)
12 x 41
10 x 45
9 x 50
10 x 45
10 x 45

Low seated cable row
15 x 41
15 x 41
(Deze gaat eruit. Voelt niet lekker in mn schouder)

Upright row (rope)
12 x 27
12 x 32
12 x 36
11 x 36
9 x 36

Cable lat raise (doe ik nooit en ga m ook niet vaker doen hehe)
10 x 5
10 x 5
10 x 5

Strict lat raise seated (alles boven 6 kg bezet ;/)
12 x 2 x 6 (extra langzaam)
12 x 2 x 6
12 x 2 x 8
12 x 2 x 8
12 x 2 x 8
12 x 2 x 8

Wou eigenlijk facepull doen maar wederom alles bezet

Bicep db curl (hh vergeten maar iets van 10-12 per kant)
12 x 2 x 10
12 x 2 x 10
12 x 2 x 10
12 x 2 x 10
12 x 2 x 10

Tricep rope pushdown
12 x 23
12 x 23
12 x 23
12 x 23

Facepull
4 sets

Dikke chaos train.. naja so be it

Laatst bewerkt:
Nieuw schema binnen (vanaf donderdag).

Minder reps en een hogere intensiteit :D Bench tot max 57.5 kg (3 reppers), squat tot 95 kg (2 reppers) en dl 115 (3 reppers).

Terug
Naar boven