MuscleMeat

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL

• Topic Starter Topic Starter
Training ging brak. Veel te moe. Morgen nog bench + assistance en als mijn rug het toelaat ook squats.. mijn lijf schreewt om rust dus 2 dagen niks doen is wel welkom:p

Zag dat je in vrouwensectie heel lang niet meer had gereageerd, dus ben erg blij je op dit gedeelte van het forum weer terug te vinden!
Ben weer terug! :wave:

En tooeenn had ik slecht nieuws:(

Had gisteravond al last, maar nog goeie hoop dat het weg zou trekken na een goede nachtrust. Gistermiddag moest ik dus met een rotgang mm dochter naar t kinderfeestje toebrengen, alleen hadden we tegenwind en moest ik haar ook duwen.. nou dat ging dus niet goed. Kreeg ineens flinke steken in mn rug (zenuwpijnscheuten). Toen ik daarna wou lopen zakte ik 1 x half door mijn been heen. Dacht echt wtf. Fietsen ging wel, trainen ook wel maar geen pullups.

In de sportschool vandaag dachten een aantal lui aan ichias. Heb geen idee, maar na kerst maar ff naar de dokter.

Vreemd genoeg gaat trainen wel, mits ik stabiel sta (of lig).

Archen ging niet dus alleen schoiders gelockt en moest op mm tenen want anders pijn. Uiteindelijk 5 setjes van 5 met 45 kg gebencht (2-3 sec gepauzeerd).
Incline kon ik zonder pijn doen (3x10x35)

Voor de rest veel machines en alles hoog in de reps en weinig gewicht.

Baaalll zo erg!!!!! Rug voelde al niet zo lekker vd week. Heb altijd lichte rugpijn als ik ongesteld moet worden, maar miss dat het allemaal net teveel was deze week (ook de 3x3 deads erbij).

Hooelijk is het iig niet iets wat vreselijk lang duurt.

Zooo na 2 dagen niks doen weer een training.

Gelukkig is mijn rugpijn al veel minder dus ik kon weer normaal benchen. Morgen ff kijken hoe squaten gaat. Deadlift wacht ik nog ff mee tot het 100% ok 8s of denken jullie dat een lichte training op 50% van 1rm sowieso wel kan?

Mijn schoonmoeder en vader (beidden verpleegkundigen) denken dat ik ichias heb. Kan heel snel over gaan dus geen drama gelukkig verder.

Treen van vandaag.
Di 27 dec
Bp
8 x 50
8 x 50 @rpe7
5 x 52.5
5 x 52.5
5 x 52.5 @rpe7.5

Pullups widegrip
4x6 @rpe8

Overh. Wide grip pulldown
10 x 41
10 x 45
8 x 50 @rpe9
10 x 45
10 x 45 @rpe8

Db sh press
12 x 2 x 12 @rpe7
10 x 2 x 14 @rpe8
7 X 2 x 16 @rpe9
12 x 2 x 14 @rpe9

DB Side raise
12 x 2 x 8
12 x 2 x 8
12 x 2 x 8 @rpe8

Upright rows
12 x 32
12 x 36 @rpe7
9 x 41 @rpe9
12 X 36

Ugh, Ischias, is een bekend verhaal.
Zou zeker niets forceren en vooral wat hoger volume op laag gewicht proberen om het aan te voelen.
Heb het toen zelf geforceerd waarna ik ook enorme pijnscheuten in door mijn rug en billen erbij kreeg, was niet echt te doen.
50 % is wel te doen, mits pijnloos, lijkt mij? :)

beetje proberen omheen te trainen.

Heel laag gewicht starten en rustig verhogen zolang je niks voelt.

Zou idd niet te hard van stapel lopen en aanvoelen wat wel en niet kan. Niet dat het er ineens weer in schiet.

Hopelijk knap je snel weer op!

Ugh, Ischias, is een bekend verhaal.
Zou zeker niets forceren en vooral wat hoger volume op laag gewicht proberen om het aan te voelen.
Heb het toen zelf geforceerd waarna ik ook enorme pijnscheuten in door mijn rug en billen erbij kreeg, was niet echt te doen.
50 % is wel te doen, mits pijnloos, lijkt mij? :)

beetje proberen omheen te trainen.

Heel laag gewicht starten en rustig verhogen zolang je niks voelt.

Sluit me hierbij aan over wat ik zelf zou doen

Zou idd niet te hard van stapel lopen en aanvoelen wat wel en niet kan. Niet dat het er ineens weer in schiet.

Hopelijk knap je snel weer op!

Ik zie jullie berichten nu pas en heb dus al getraind en gedeadlift :p

Ik voelde vandaag dus helemaal niks naddaa!! Zo raar hoe iets van de 1 op andere moment zo'n pijn kan doen en ook zo snel weg kan gaan (gelukkig maar).

Omdat ik niets wou forceren heb ik meer op techniek getraind. Voelde verder goed:) Van het weekend even kijken of ik zwaarder kan gaan. Niet werken zal ook zeker hebben geholpen (zitten is zoooo slecht voor de rug).

Squats
7 x 85
7 x 85
7 x 85
Na een week niet te hebben gesquat voelde dit niet heel soepel, maar komt wel weer. Conditioneel gezien zwaar, op de benen niet zwaar:p

Close stance smith squats
6 x 90
6 x 90
6 x 90

Sumo dl beltless
6 x 100
2 x 110
2 x 110
6 x 100
6 x 100

Legextension
12 x 77
12 x 86
10 x 95
9 x 104
8 x 109

Mooi dat het goed ging. Hopelijk blijven je klachten weg.

Wanneer is de meet in Groningen?
Officiële wedstrijd of?
Voor mij dichtbij maybe kom ik even kijken .

Wanneer is de meet in Groningen?
Officiële wedstrijd of?
Voor mij dichtbij maybe kom ik even kijken .
18-19 februari. Is een officiele beginners meet, maar geen kwalificatie wedstrijd. Moet wel een singlet aan etc.

Leuk als je ff komt kijken!! Voor mij ook dichtbij:)

Prima training neergezet!

Zitten is echt verschrikkelijk voor je gehele rug inderdaad... Wat voor werk doe je dat je (haal ik uit je verhaal) zoveel zit?

Prima training neergezet!

Zitten is echt verschrikkelijk voor je gehele rug inderdaad... Wat voor werk doe je dat je (haal ik uit je verhaal) zoveel zit?
Dank je:)

Ik digitaliseer landkaarten dus ik zit de hele dag achter een beeldscherm:/

Beide dagen ook dus? Zal ff kijken met werk ...
Ik weet niet welke dag ik moet, maar zodra ik het weet dan laat ik t hier wel weten! (Rare zin:p)

Officieel nu coachloos. Met nog 8 weken te gaan ga ik zelf aan de slag met een programma tot de meet. Ik heb al 2 a4tjes vol geklad dus dat gaat goed komen. Hoe en wat zal ik morgen wel ff uittikken.

Whut, dat zonder coach komen te zitten, komt dat zomaar uit de lucht vallen?
Je hebt inmiddels wel bewezen dat je zelf de benodigde kennis hebt om een eigen schema samen te stellen, dus dat komt inderdaad vast goed!
En fijn dat je rug helemaal over is, rugblessure kan vaak lang duren, dus gelukkig blijft dat je bespaard ^^.

Terug
Naar boven