AndroidHealthClinic

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL

• Topic Starter Topic Starter
Vanaf welk punt bedoel je dat?
Als je start met je pull. Lijkt alsof je heel je rug strak trekt, maar het onderste nivo nog los laat van je rug.

Als je coach het goed vind prima hoor, ik ben je coach niet en werk niet regelmatig met je, dus luister aub naar hem, maar het viel me op.

Als je start met je pull. Lijkt alsof je heel je rug strak trekt, maar het onderste nivo nog los laat van je rug.

Als je coach het goed vind prima hoor, ik ben je coach niet en werk niet regelmatig met je, dus luister aub naar hem, maar het viel me op.
Ik snap wat je bedoeld ja. Punt is wel dat mijn sumo er erg waardeloos uit zag en nu langzaam aan er beter uit begint te zien. Perfect is het nog lang niet. Wat de coach wel zegt is dat we stap voor stap aan de cues gaan werken.

Ik zie zelf nog meer punten. Schenen staan bijv. niet verticaal en vraag me ook af of ik daar wel de mobiliteit voor heb!

Ik snap wat je bedoeld ja. Punt is wel dat mijn sumo er erg waardeloos uit zag en nu langzaam aan er beter uit begint te zien. Perfect is het nog lang niet. Wat de coach wel zegt is dat we stap voor stap aan de cues gaan werken.

Ik zie zelf nog meer punten. Schenen staan bijv. niet verticaal en vraag me ook af of ik daar wel de mobiliteit voor heb!
Mobiliteit kan je trainen toch, dat moet geen probleem zijn. Duidelijk dus dat je coach gewoon nog steeds aan het schaven is met je en je niet gelijk overdondert met 10 punten die nog niet goed genoeg zijn. Als onze coach dat zou doen zou ik ook gek worden. :D

Mobiliteit kan je trainen toch, dat moet geen probleem zijn. Duidelijk dus dat je coach gewoon nog steeds aan het schaven is met je en je niet gelijk overdondert met 10 punten die nog niet goed genoeg zijn. Als onze coach dat zou doen zou ik ook gek worden. :D
Haha ja precies. Als hij zegt goed, dan bedoeld hij voor nu goed genoeg lol.

Train van gisteren

SQ
3 x 90 easssyy
3 x 95 oook nog easy
3 x 100 rpe 7 (laatste rep niet zo mooi als de eerste 2, maar fijn om weer wat zwaardere gewichten te hebben gevoeld)
3 x 90

BP
1 en al ellende. 40 voelde al zwaar (meestal geen goed teken) en eenmaal bij de werksets wist ik al dat het er vandaag niet in zat. Overal pijntjes en lichaam voelt gewoon dood.
4 x 55
4 x 55 @9
Toen gestopt. Vorige week was dit gewicht echt super easy.

Pullthrough
15 x 41
15 x 45
15 x 45
15 x 45

Leg extension
10 x 75
10 x 84
10 x 93
10 x 102
8 x 111 (fullstack)

Benen voelen nog goed (draai daar ook niet zoveel volume mee), maar rest van mn lijf is op.

Baalde eerst echt flink dat ik 2 trainingsdagen moet inleveren ivm kerst, maar het is nu een mooie gelegenheid om te deloaden. Vooral in mijn rug, schouders, heupen heb ik her en der wat lichte pijntjes/spanning.

Ik moet alleen nog wel deze week 3 x 3 x 115 dl overleven :p Wel eindelijk weinig volume dus dat is fijn!

Voor de rest doe ik rustig aan deze week. Volume iig flink omlaag en niks tot failure of in de buurt van failure iig.

Laatst bewerkt:
Update van wederhelft:

We hebben allebei reeva griphandschoen (nuja geen handschoen, maar geen idee hoe ik het anders moet noemen) besteld.

Morgen mag ik ze voor het eerst uittesten tijdens het deadliften. Laatste paar keer had ik enorm veel pijn in mijn handen. Werd mij verteld dat dat in de loop van de tijd minder wordt, nou mooi niet dus! Ik zit elke week weer met half afgescheurd eelt en pijn. Ik verlies daardoor ook veel spanning. Ik moet wel zeggen dat we erg brakke stangen hebben bij f4f en we mogen geen magnesium gebruiken.

Van de coach tip gekregen om deels straps te gebruiken, maar een laagje leer helpt ook wel:)

Mijn vriend had vandaag zijn volume dl dag. Hij had het schema verkeerd gelezen en deed 9 reppers ipv 7 lol.

Uiteindelijk heeft hij 3x9x140 en 1x8x140 gedaan (laatste op rpe 8)

Squat gaat ook mooi vooruit, laatste keer een easy 3x140 als topset (rpe 6). Deze week een piramide met als laatste set 140 tot rpe 9. Ben benieuwd hoeveel reps hij haalt!

Bench blijft zijn zwakkere ligt (tov van de andere 2), maar hij maakt daar nog steeds lineaire progressie mee. Vandaag 10 reppers met 70 kg.

Oja en we hebben ons allebei ingeschreven voor de beginners meet in grunn!! Ook super leuk dat we dit samen kunnen doen:D

Geen magnesium...snappen ze niet dat dat eigenlijk gevaarlijk is om dat te verbieden? :mad:

Meet in Groningen?

Bij nsb?

Wie noemt een gym ook nsb :roflol:

Voor de oplettende lezer zoals @natty87 heb ik inderdaad het schema iets naar eigen hand gezet. Ik heb nog voor de coaching betaald voor deze maand dus dan nog maar de schijn ophouden. Ben sowieso nog wel benieuwd wat er aankomende weken in mijn schena staat! Maar goed, ik betaal per maand en er komt een dag voor de nieuwe week een update en ja dit is allemaal niet zo netjes. Ik wou alleen niet nu al de stekker er uit trekken dus dan maar een stukje autoregulatie in mijn schema.

Vanavond wel braaf aan de 3x3x115 dl houden, ik verwacht dat dat mega zwaar gaat worden:p Heb nog nooit met zoveel reps sumo getild met dat gewicht (max 5 x 112.5 meen ik).

Reden waarom je met coaching bent gestopt?

Reden waarom je met coaching bent gestopt?
Eigenlijk meerdere redenen. De cues die ik krijg zijn goed, alleen is er niemand die het voor kan doen of ter plekke kan aansturen dus ben alsnog op youtube aan het speuren hoe ik bepaalde cues voor elkaar krijg.

Ik mis een stukje autoregulatie in het schema. Ik heb meerdere malen boven de 5 reps in de tank gehad tijdens de laatste set. Dat is prima als hersteldag of puur om de techniek goed te krijgen, maar ik denk dat ik meer uit het schema had kunnen halen als ik op sommige dagen iets intensiever kon trainen.

Ik merk dat de coach extreem voorzichtig is. Nu is dat ook een goed iets, maar ik ken mijn eigen lichaam vrij goed. Laatste (zware) squat sessie was ontzettend makkelijk, maar hij had het gewicht niet verhoogd omdat hij bang was dat ik 5 dagen na de walking lunges niet meer goed kon squaten. Ik moest 4x3x90 doen, maar ik heb 3x90 3x95 3x100 3x90 gedaan zonder problemen. 3x100 was op rpe 8

Ook moet ik regelmatig vragen om een update (die krijg ik soms een uur voor de training pas en 1 x zelfs een dag te laat).

Daarnaast mis ik het om zelf een sheet te maken. Dat is gewoon iets wat ik erg leuk vind.

Nadelen van geen coach ben ik mij ook heel bewust van. Ik wil nog wel eens teveel nadenken en teveel doen. Dat is iets wat ik in de afgelopen maanden heb geleerd. Ook het rustiger opbouwen (niet te snel willen) en deloads houden. Ook zal ik er des te meer op moeten letten dat techniek boven alles gaat en niet gewoon het gewicht een x aantal reps omhoog te hijssen. Liever dan een paar reps minder.

Is een lange uitleg geworden lol.

Treen van gister

Doodlifts
3 x 115
3 x 115
3 x 115
Ging best aardig. Startpositie is nog ietswat te laag waardoor mn heupen (te ver) omhoog schieten en knieen naar binnen gaan dus dat is nog wel ff iets waar ik op moet letten. Niet ontevreden verder, locken gaat al een stuk beter!

Bench
7 x 50
8 x 50 (perongeluk:p)
7 x 50 @6
Easyyyy
Deel vd bench.

Smithsquat
7 x 80
7 x 90
7 x 90
Stuk gaan dit

Walking lunges
20 x 40
20 x 40
20 x 40
Vooral last van een zuurstof en balans probleem:p

________

Training van vandaag
Nummer 1 (vanavond nummer 2 lol)
Skullcrusher (was paar weken terug nieuw maar armen trillen al niet meer zo erg gelukkig)
12 x 18
12 x 18
12 x 18
12 x 18
Volgende x 2.5 kg erbij

Overhead extension
12 x 27
12 x 32
12 x 32
10 x 36 (zwaar)

Pushdown
12 x 27
12 x 27
12 x 27
12 x 27

Bicep db curl
20 x 2 x 10
20 x 2 x 10
20 x 2 x 10
20 x 2 x 10

Cable drag curl
12 x 23
12 x 23
12 x 23
12 x 23

One arm cable curl
10 x 11.5
10 x 11.5
10 x 11.5
10 x 11.5

Sinds ik nu een vrij degelijke tricep training doe merk ik aanzienlijk veel verschil. Helpt ook mee in mn lockout heb ik het idee ach en anders voor de looks enzo

Laatst bewerkt:
Ik zat gemiddeld op 2600 kcal deze week en ook al 1.5 kg kwijt. Vandaag en morgen ga ik niet eens macro's bijhouden. Dikke kans dat ik te weinig eet want ben weer eens veel te druk!

Vanmorgen shake + 50 g granola gehad. Daarna kiddo naar school, trainen, kado halen, kiddo halen, boodschappen doen, eten (1 pakje sesam crackers + clean eiwitreep en paar suikervrije dropjes), kiddo naar feestje brengen (20 min tegen de wind in fietsen en weer terug :/), huishouden (ok dit moet nu nog haha), kiddo weer halen (dis weer 40 min fietsen), eten maken, eten, NOG een keer trainen en vreten als een malle:)

Straks ook nog maar ff fatsoenlijk eten (ik heb nog burrito's liggen:)).

Morgen weer zo'n dag, want moet ook nog kerst en verjaardags kadootjes halen. Daarna 2 dagen keihard chillen:D Gym is ook dicht.

Drukteeee :roflol:

Lekker chillen en eten zometeen inderdaad! En nog meer eten.

Dl ziet er met zwaardere gewichten een stuk rustiger uit:)

Succes met t shoppen. Zou vroeg gaan. Was hier drama in de supermarkt en stad:o

Terug
Naar boven