XXL Nutrition

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL

.. Het mag af en toe toch ook wel beetje gezellig zijn toch? ;)
Vreselijk trouwens, hoe veel geld je in deze 'hobby' kwijt bent.. Is natuurlijk maar net zo gek je het zelf maakt, maar er is gewoon veel te veel fijns te koop :rolleyes:

Je kan het zo duur maken als je wilt. Maar goed je wilt ook wel wat kwaliteit hebben natuurlijk. Prut heb je niks aan en vaak duurder uit.

Heb je al enig idee welke gewicht klasse je mee gaat doen?

• Topic Starter Topic Starter
.. Het mag af en toe toch ook wel beetje gezellig zijn toch? ;)
Vreselijk trouwens, hoe veel geld je in deze 'hobby' kwijt bent.. Is natuurlijk maar net zo gek je het zelf maakt, maar er is gewoon veel te veel fijns te koop :rolleyes:
Het is wel heel erg vaak heel gezellig:D Ik ga er iig niet minder hard m trainen, alleen mn focus is dan wat minder.

Het is indd een dure hobby als je het een beetje serieus neemt:p

Je kan het zo duur maken als je wilt. Maar goed je wilt ook wel wat kwaliteit hebben natuurlijk. Prut heb je niks aan en vaak duurder uit.

Heb je al enig idee welke gewicht klasse je mee gaat doen?
Het moest wel ipf approved zijn dus dat maakt het direct 2 x zo duur:p

Voor de drc cup zit je niet met gewichtsklasses, maar voor een hogere score hoop ik wel rond de 63 te wegen. Ik moet dan minstens 280 kg liften (bijv bp 60 sq 95 dl 125) totaal voor de kwalificatie eis.. die is overigens 40 kg meer dit jaar!!).

Eerst zien of dat gaat lukken! Ik had er eignlijk op gerekend da ik nog een vol jaar had.

Laatst bewerkt:
Ah oké. Kwalificatie eis voor drc of om verder te kunnen daarna?
Niet bang dat je dmv cut weer wat kracht gaat verliezen?

Ah oké. Kwalificatie eis voor drc of om verder te kunnen daarna?
Niet bang dat je dmv cut weer wat kracht gaat verliezen?
De eisen zijn voor het NK in december.

Ik zit nu op een high carb high sodium dieet dus dat scheelt zo een paar kilo wat in een paar dagen kan wordn geloosd. Dan moet ik natuurlijk niet nog meer vet bij gaan winnen of ik moet echt nog meer halen op het totaal.

Is alleen de drc een kwalificatie daarvoor?

Weet niet wat jij met een paar dagen bedoelt maar kan nog vies tegen gaan vallen. Weegt nu ong 67 toch?

Is alleen de drc een kwalificatie daarvoor?

Weet niet wat jij met een paar dagen bedoelt maar kan nog vies tegen gaan vallen. Weegt nu ong 67 toch?
Voor de drc zelf is geen kwalificatie eis

Paar dagen low sodium en extra kalium kan zo 2 kg schelen. Ga t er niet op gokken hoor. Ik weeg monteel 66 kg.
]

Training vn vanvond.

Heb dit x mn bluetooth koptelefoon meegenomen en wat harde muziek (oa slipknot, deftones, blindside) op gezet. Damn, dat was ff anders trainen:D Alsof ik een mega dosis pwo had gehad :p Ow en ik neem tegenwoordig helemaal geen pwo meer met stimulanten.. ik slaap nu veel vaster.

Voortaan dus mn koptelefoon mee op de zware dagen:)

Ff kijken wat ik heb onthouden
Ow en heb ff geen lichte dage dagen meer.. ik zal nu ook niet herstellen, maar de bedoeling is dat volgende zondag alle opgebouwde trainingsstress weg is.
SQ
Werksets 4 x 5 79%
4 x 5 x 70.5 kg
Gung lekker:) Laatste rep van de laatste set ging wel tragisch langzaam.

Bench paused 4 x 5 79%
4 x 5 x 45
Reps gehaald maar ging niet lekker. Arch lukte niet en alles ook nog flink verzuurd van maandag.

Hip thrust
4 x 10 x 60

Pullup
3 x 3

Bent over rope rows
10 x 64
10 x 68
10 x 74 in feite vpr maar boeit niet zo

Seated rear delt pull
3 x 10 x 18

Dips bw
8
7
6

Bfr ezcurl
20 x 13
3 x 10 x 13

Nog verzuurd van maandag met benchen? Bench je 3x per week momenteel? Dan misschien de assistance oefeningen tijdelijk iets terugbrengen die dezelfde spiergroepen pakken tot je gewend bent aan het hoge volume benchen.

Nog verzuurd van maandag met benchen? Bench je 3x per week momenteel? Dan misschien de assistance oefeningen tijdelijk iets terugbrengen die dezelfde spiergroepen pakken tot je gewend bent aan het hoge volume benchen.
Ja ik bench nu ongeveer 2 maanden 3 x per week obv 1 volume dag, 1 herstel dag en 1 dag met een hogere intensiteit en een laag volume.

Vanwege de meet heb ik voor deze en aankomende week de herstel training eruit gehaald en ben aan het begin van deze week in een hogere reprange begonnen met iets meer volume (4x7 op 74% ipv 5x5+ op 76%). Intensiteit ligt nu wat hoger om in een kort tijd te kunnn wennen aan de zwaardere gewichten (dag 1 74% dag 2 79% dag 3 89% en volgende week gaat dat omhoog en sets omlaag). Normaal herstel ik wel voldoende van de volume training om op de IT dag progressie te kunnen maken.
2 weken is alleen veel te kort, maar maakt opzich niet uit, ik doe niet mee om te winnen:p

Al het assistance werk gaat er volgende week uit en heb dan nog 2 volle dagen rust.

Laatst bewerkt:
Had echt een lekkere training gisteren. Geheel in m'n nieuwe outfit (oa een verlaat verjaardagscadeau namelijk een biolayne tanktop met "doyouevensience" erop:D). Natuurlijk ook m'n belt mee en dat voelt toch wel ff anders hoor!

SQ
10 x 20
10 x 40
8 x 50
5 x 60
3 x 70
1 x 80
Werksets
1+ 92% 3x4 86%
4 x 83 PR:D e1rm weer 3 kg omhoog (93)
4 x 3 x 77,5
Laatste rep vd 83 ging traag, maar heel misschien zat er nog een 5e grinder in.

BP paused (met commando)
10 x 20
8 x 30
5 x 40
3 x 45
1 x 50
Werksets
1+ 92 4x3 86
Althans.. dat was de bedoeling
Ik vergat om meer dan 1 rep te doen en ben toen maar m'n 1 rm gaan testen. Gewoon de 3 pogingen gedaan die ik anders zou doen:per
1 x 53
1 x 55
1 x 57,5
Zat ook niet meer in dus tevreden:) Dit is m'n 3e x dat ik gepauzeerd bench en dat is echt veeel zwaarder
Afgemaakt met 3x3x50 (zonder spot en ook gepauzeerd)

Overhead press s.
8 x 29
2 x 7 x 29
(Soort van vpr. Vorige sessie 4x6x29

Bodyweight dips (gisteren weer 67.5 lol.. ben weer net zo zwaar als voor m'n prep haha)
3 x 6 (of waren 't 4 sets?)

Legextension ramped
8 x 73
8 x 77
8 x 82
8 x 86
8 x 91
8 x 95
8 x 100

Geen abs en kuiten.. ik ga vanavond ipv nu en heb m'n deadlift dag. Ben benieuwd of het ook echt een stuk beter gaat (ben in de ochtend niet op m'n best:p).

Ik pak morgen een extradag voor wat assistance werk (abs, kuiten, glutes..).

Yieeehaaa, een PR op je SQ, nice! :D

Pr zetten een week voor de meet? :p

Yieeehaaa, een PR op je SQ, nice! :D
Was er ook blij mee:D SQ was altijd m'n slechte oefening (knieën altijd te ver naar voren, zware reps kwam met halve good mornings omhoog). Nu begint 't bijna m'n favoriete oefening te worden:) 3 x p. Week squaten did the trick blijkbaar

Pr zetten een week voor de meet? :p
Is nog steeds in de trend:) Had alleen verwacht dat 't inmiddels wel zou stagneren. Hoop volgende week een mooi 1rm pr te zetten, al is alles boven de 83 nu een pr omdat ik nooit meer dan 3 x 80 heb gesquat:p

Training van gisteravond is het loggen niet waard. M'n vriend had vertraging vanwege een ongeluk dus we waren pas om half 10 in de sportschool. Ik had dikke koppijn en had zin om te maffen. Na een half uur was ik er wel klaar mee. Deadlift ging technisch ruk (kon geen spanning houden). Nog wel 2x1x113 kg getild (wat denk ik m'n 2 rm is) en vervolgens nog 3x3x100. Daarna nog bfr bicep curls gedaan en voor de rest niet zo veel. (Voor de curls nog poging tot pullups en rdls maar ik kon niet meer.. was op)

Normaal is het m'n rustdag, maar ik ga vandaag alles wat ik niet heb kunnen doen vandaag trainen. Na de foxmeet heb ik nog 15 weken (die ga ik onder verdelen in 3 blokken van 5 weken). Schema gaat er iets anders uit zien. Ik ga met name wat assistance werk meer op aparte dagen doen.

Training van vandaag

Squats waren killing! Zoals verwacht Heb wel elke rep kunnen doen die ik moest doen

3x7 76%
SQ
10 x 20
10 x 40
8 x 50
5 x 60
Werksets
3x7x70.5

3x7 76%
Bp paused
10 x 20
8 x 30
4 x 40
Werksets
3x7x43.5

High Incline bp
2 x 9 x 35
10 x 35

Leg extension
2 x 10 x 73
12 x 73 amrap
+ 6 reps

Ohp
3 x 6 x 30 pr
+ 1 kg

Hanging leg raise superset bodyweight dips
8 / 8
8 / 8
8 / 8

Dips gaan ook weer lekker!

Voor de drc cup zit je niet met gewichtsklasses, maar voor een hogere score hoop ik wel rond de 63 te wegen. Ik moet dan minstens 280 kg liften (bijv bp 60 sq 95 dl 125) totaal voor de kwalificatie eis.. die is overigens 40 kg meer dit jaar!!).

Eerst zien of dat gaat lukken! Ik had er eignlijk op gerekend da ik nog een vol jaar had.

Je moet wel meedoen op de DRC in de gewichtsklasse waarin je je inschrijft, meestal kan je klasse op z'n laatst ongeveer 2 weken van tevoren gewijzigd worden.

Je moet wel meedoen op de DRC in de gewichtsklasse waarin je je inschrijft, meestal kan je klasse op z'n laatst ongeveer 2 weken van tevoren gewijzigd worden.
Je bedoeld de juiste kwalificatie klasse voor het NK? Dus stel ik zou 64 kg tijdens de drc cup wegen dan zou ik niet in de -63 kg mee kunnen doen tijdens het NK?

Allemaal hypothetisch natuurlijk, want ik moet me eerst maar zien te kwalificeren:p

Je bedoeld de juiste kwalificatie klasse voor het NK? Dus stel ik zou 64 kg tijdens de drc cup wegen dan zou ik niet in de -63 kg mee kunnen doen tijdens het NK?

Allemaal hypothetisch natuurlijk, want ik moet me eerst maar zien te kwalificeren:p

dat bedoel ik niet :p

Je zei dat je niet met gewichtsklasses zit bij DRC. Maar je moet nog steeds meedoen in een bepaalde gewichtsklasse. Je kunt je bijv. niet voor de DRC inschrijven voor -63 en dan aankomen aan 66 kg.

dat bedoel ik niet :p

Je zei dat je niet met gewichtsklasses zit bij DRC. Maar je moet nog steeds meedoen in een bepaalde gewichtsklasse. Je kunt je bijv. niet voor de DRC inschrijven voor -63 en dan aankomen aan 66 kg.
Dan heb ik dat waarschijnlijk verkeerd begrepen. Dan ga ik alsnog maar naar de -63 toe werken:p

DL
8 x 60
5 x 70
3 x 80
1 x 90
Werksets 81%
5 x 4 x 95
Ging beter dit keer:)
Donderdag ga ik naar de 98% toe (ben benieuwd hoe dat gaat).

Pullups wide grip bodyweight
4 x
3 x 3

Bent over rope rows ramped
8 x 64
8 x 69
8 x 74
8 x 79
8 x 84
(Bijna full stack)

Lateral raise (staand).
3 x 10 x 2 x 8

Bloodflowrestriction ezcurl (30 sec rust)
30 x 10.5
3 x 15 x 10.5

Standing calve raises smith
3 x 15 x 50

Dl voelde relatief licht gisteravond, ben best wel benieuwd waar mn 1 rep max op uit gaat komen zondag.

Terug
Naar boven