AndroidHealthClinic

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL

• Topic Starter Topic Starter
Lekker gelift vandaag hoor. Jammer dat in de laatste maand er een heel aantal vrouwelijke afzeggingen waren.
Thnx:)
Ja was indd jammer dat er weinig vrouwen waren!

Netjes, hoor. De ervaring telt ook mee, volgende keer sta je alweer een stuk zelfverzekerder.
Dank:)
Ja is helemaal waar. Heb ook beetje impulsief 2 weken terug bedacht om me te doen en pas zaterdag commando's geoefend lol. Volgende x gaat hoe dan ook beter en ben ik zelf hoop ik wat minder gespannen :)

Gisteren weer naar de sportschool geweest, maar niet voor mijzelf. Mijn lichaam was nog gesloopt:p Sowieso al sinds donderdag? nauwelijks slaap gehad en dan met die spanning erbij. Goeie les voor de drc cup, dan neem ik mooi wat extra vrije dagen op:p

M'n vriend was ook mee naar pl wedstrijd in fox en die is helemaal enthousiast geworden! Ik ben direct aan de slag gegaan en heb een redelijk basic dup programma gemaakt voor hem.
4 dagen full body (3 x bench 3 x squat 2 x dl + acc).

Hij is nog een soort van beginner. Volgens mij traint hij nu sinds september vorig jaar weer serieus (4 x p. week). Doel was om wat massa te bouwen op zijn bovenlichaam. Heb er nog wel 1 benendag ingesneakt, maar ik kreeg 'm niet aan het deadliften :p Hij is van 76 kg (1.81) naar 84-85 kg gegaan met een gelijk vet% (9-10%) dus ik denk dat dat een prima basis is om kracht mee op te bouwen.. Heb er alleen voor mannen geen verstand van, welke lengte in welke gewichtsklasse etc.

Zal proberen om af en toe zijn resultaten etc ook te loggen. Ben zelf natuurlijk ook nog veel aan het leren dus ik kan hem maar tot een zekere hoogte helpen.

Hij bencht momenteel 4 x 6 x 70 en 3 x 8 x 65 (op de bb manier) en hij squat 5 x 5 x 95 (ruim onder paralel). Volgens mij typische beginner stats? DL gaan we van de week ff kijken hoe dat gaat.

Vanavond pak ik m'n training weer op, maar ik start wel wat lichter.

Goede wedstrijd gedraaid ;) Heb je log toch weer gevonden hehe @instagram

Wel leuk om samen dezelfde sport te beoefenen. Mijn vrouw is ook al een tijd overgestapt van het "Bodyshapen" naar het thuisliften. Ze squat inmiddels 80 en deadlift iets van 90.

Wel leuk om samen dezelfde sport te beoefenen. Mijn vrouw is ook al een tijd overgestapt van het "Bodyshapen" naar het thuisliften. Ze squat inmiddels 80 en deadlift iets van 90.
Ja klopt, dat motiveert wel:) Was eigenlijk best wel verrast haha.

Als we samen wat verder zijn dan kunnen we elkaar ook beter helpen.

Wil je vrouw niet met je mee naar de gym?

Ik kan helaas niet zo heel vaak samen trainen ivm oppas, maar ik train ergens ook wel graag in uppie met koptelefoon op:p

Nee, we hebben een complete homegym, dus dat is echt ideaal! We trainen eigenlijk altijd apart, want het is een kleine ruimte en de werkgewichten verschillen nogal, wel af en toe even aanmoedigen of de vorm beoordelen en dat soort dingen.

Nee, we hebben een complete homegym, dus dat is echt ideaal! We trainen eigenlijk altijd apart, want het is een kleine ruimte en de werkgewichten verschillen nogal, wel af en toe even aanmoedigen of de vorm beoordelen en dat soort dingen.
Ooww.. dat is inderdaad ideaal:p:D

Gisteren weer een eerste training opgepakt. Ook 1 van de meest zware training in tijden terwijl het nog relatief lage gewichten waren. Heb helaas een lichte griep opgelopen (denk lage weerstand nu door de spanning + weinig slaap). Volgende wedstrijd is het bijna zomer en plan dan mooi wat vrije dagen:)

Skwaats
10 x 20
10 x 40
5 x 50
3 x 60
Werksets
3 x 8 x 67.5 (hoge reps = rip nu)

Bench paused
10 x 20
5 x 30
3 x 40
Werksets
4 x 5 x 45

Hip thrusts
3 x 12 x 60

OHP
4 x 5 x 29

Dips bodyweight
2 x 8

Beterschap. Zware lifts kunnen er ook flink in hakken.
Toch mooie training neergezet.

Beterschap. Zware lifts kunnen er ook flink in hakken.
Toch mooie training neergezet.
Dankje! Ben wel aan het werk gegaan, maar voel me best wel lamlendig (koortsig). Toch maar iets eerder naar huis vandaag en t bed in duiken...

Jij was die lange meid op de meet?

En je vriend met dat grijze shirt?

Had volgens mij bij jou heel die rackhoogte helemaal verkeerd ingeschat vooraf. Hoe ging het opwarmen voor Squats eigenlijk? 2e groep ging wel heel moeizaam daarvoor namelijk
Geen idee, niks van gemerkt iig:p

Volgens mij wel goed verder. Wat ging er bij jullie moeizaam?

Geen idee, niks van gemerkt iig:p

Volgens mij wel goed verder. Wat ging er bij jullie moeizaam?
Bij Squat 2 rekken vrij maar niet genoeg gewicht dus ik was op midget hoogte aan het opwarmen maar voor de rest een heerlijk dagje.

Bij Squat 2 rekken vrij maar niet genoeg gewicht dus ik was op midget hoogte aan het opwarmen maar voor de rest een heerlijk dagje.
Meen je:p

Ik was met die meid aan het squaten die had gewonnen, maar die was ook nog wel stukje kleiner. Niet ideaal, maar met onze babyweights genoeg schijven voorradig. Was wel een probleem indd hoorde ik.

Laatst bewerkt:
Heb me gisteren toch maar ziek gemeld op werk. Ik had blijkbaar koorts toen ik thuis kwam dus logisch dat ik me zo belabberd voelde. Gisteren lekker niks gedaan (vooral op bed gelegen) en om de paar uur een g vitamine C genomen (serieus, dat spul verricht wonderen :p). Ik lag vroeg in bed en werd 10 uur later weer fris wakker haha:p

Heeft me goed gedaan blijkbaar want op een verkoudheid na voel ik me nu prima:)

Training van vanavond (ja noem me maar eigenwijs:p) en ook direct een voorproefje van m'n nieuwe schema
DL
5 x 60
3 x 70
3 x 80
1 x 90
1 x 100
Amrap 86% 4+
4 x 107,5 rpe 8 a 9 (denk nog 2 reps in de tank) E1rm 125-128
4 x 1 x 112,5
Ging lekker!!

Pullups
1 x 5 vpr (ben iets lichter nu)