Fitness Seller

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL

Oh my

i-just-came-thumb.jpg

De triggerpoints zelf zijn het niet.. het zit nog veel dieper. Heel diep inademen nog het meeste pijn.
Kan best een triggerpoint zijn waar je zelf niet goed bij kunt;)

Zag nog je antwoord op stretchen waar ik nog niet op terug gereageerd had. Je zegt soms even tussendoor te stretchen maar niet voor en of na trainen? (Lijkt mij niet heel veel nut hebben na div oefeningen behalve dat het even fijn voelt) goed bijhoudt kan het je klachten zeker verminderen en bijdragen aan je lifts;) (flexibiliteit )

• Topic Starter Topic Starter
Doe anders eens (licht) bench bb stijl zonder arch. Kijken hoe dat voelt.

Sowieso trai je dan eens je pecs goed

:trollface: pl-ers?? :D

Haha:p Mijn ROM is nog steeds gigantisch door mijn lange armen lol:p

Kan wel ff kijken hoe dat gaat indd

Kan best een triggerpoint zijn waar je zelf niet goed bij kunt;)

Zag nog je antwoord op stretchen waar ik nog niet op terug gereageerd had. Je zegt soms even tussendoor te stretchen maar niet voor en of na trainen? (Lijkt mij niet heel veel nut hebben na div oefeningen behalve dat het even fijn voelt) goed bijhoudt kan het je klachten zeker verminderen en bijdragen aan je lifts;) (flexibiliteit )
Is sowieso geen triggerpoint ondat die regelmatig worden gemasseert. Ik weet die ook precies te vinden en dit zit erg diep (de triggerpoints zijn ook niet pijnlijk met normale bewegingen).

Qua flexibiliteit zou ik vooral mijn onderrug moeten strechen. Die is mega stijf en daar doe ik (nog) niks mee qua oefeningen, maar ik verwacht dat de fysio daar morgen wel mee komt. Dat zal mn bench ook wel ten goede komen.

That reminds me..
Heb afgelopen jaar een rugblessure gehad waar je 'u' tegen zegt (heb 4 dagen lang letterlijk alleen maar plat kunnen liggen, bewegen ging gewoonweg niet, amper zo'n verschrikkelijke pijn gehad), en heb toen ook op een gegeven moment oefeningen meegekregen. Dacht altijd dat het niet veel verschil kon uitmaken, maar dus wel degelijk!
Benieuwd wat je fysio je hebt mee kunnen geven. Ben ervan overtuigd wanneer je de oefeningen trouw doet, je vanzelf de vruchten er van zal plukken.

Heb mn squat volume dag om moeten gooien voor een sq intensiteitsdag. Za ga ik zwaar deadliften en Zo weer een lowerbody dag met volume squats.

Heb in 1 week weer 2 kg bij gegeten. Hou ook veel vocht vast, maar heb veel meer gegeten dan gepland:/ Heb ook constant honger, daar heb ik normaliter nooit last van! Ik geef de hormonen maar de schuld lol:p

Nu maar weer ff normaal doen en aan mijn macro's houden.

Lowerbodytreen
Squats
3x90
2x100
2x105
2x107.5 @9 (zwaar)
1x112.5 (grinder:/)
Voelde allemaal wat instabiel (miss door die rechtgezette bekken??).
Kon mn belt net vast klikken (met pijn en moeite) maar kon niet meer bracen:roflol:
In de ochtend gaat het nog wel, maar na het avond eten echt niet meer:p
Dat zou ook kunnen verklaren waarom dit zo idioot zwaar ging en ik nam 3 min rust ipv 5 min.. had haast. Van het weekend beter:) Alsnog niet ontevreden verder! Ik sta iig een stuk zelfverzekerder onder de bar en kan mn rust ook pakken.

Smith stance squats. Vorige week overgeslagen ivm tijd, maar vibd hem wel belangrijk om te blijven doen. Deze oefening elimineert volledig het stretch reflex, ontlast mijn rug en ik kan volledig op mijn quads focussen (mijn lowbar sq is altijd een beetje een goodmorning).
8 x 80
8 x 80
8 x 80

Pull through
12 x 54
12 x 60
12 x 60
Volgende x ff meer verhogen.

Leg extension
10 x 91
10 x 91
10 x 91
10 x 91 @10
Laatste rep moest ik een paar sec pauzeren

Daarna naar de fysio, bekken staan nog goed volgens hem. Pijn in de rug is waarschijnlijk een spiertje tussen de ribben. Zodra ik weer veel pijn heb moet ik direct naar hem toe.

We hebben wat oefeningen gedaan voor de rug. Wat voel je je dan slap zeg:p

1 oefening waarbij ik mn ruggengraat beetje bij beetje omhoog moest halen (in de glute ham raise ding). Alles begon te verzuren (glutes, hams, rug). Daarna nog wat core stability oefeningen (bak ik ook niks van). Ook nog een seated row waar ik mn rug moest stabiliseren (dus de beweging doen zonder dat je bovenlichaam beweegt.. best moeilijk!).

Na de meet is het misschien geen gek idee om meer te focussen op mobiliteit en stabiliteit.

Laatst bewerkt:
That reminds me..
Heb afgelopen jaar een rugblessure gehad waar je 'u' tegen zegt (heb 4 dagen lang letterlijk alleen maar plat kunnen liggen, bewegen ging gewoonweg niet, amper zo'n verschrikkelijke pijn gehad), en heb toen ook op een gegeven moment oefeningen meegekregen. Dacht altijd dat het niet veel verschil kon uitmaken, maar dus wel degelijk!
Benieuwd wat je fysio je hebt mee kunnen geven. Ben ervan overtuigd wanneer je de oefeningen trouw doet, je vanzelf de vruchten er van zal plukken.
Ik was al bezig update te schrijven lol, maar zag nu ineens jou reactie:p Fysio is best streng. Moet nu 2 x in de week langskomen ook al is dit buiten zijn normale werktijd.. is maar goed ook want als hij zei kom maar over 4 weken terug dan doe ik het waarschijnlijk maar 1 x:p

Training 27-01
---------

Bench paused
5 x 55
5 x 55
5 x 55 @8

Chinups
4x3

Closegrip bench paused
5 x 50
5 x 50
5 x 50 @7.5

Pulldown widegrip
8 x 45
8 x 50
8 x 50
8 x 50

Db press seated
8 x 2 x 14 @6
8 x 2 x 16 @8.5
7 x 2 x 16 @9

Closegrip bench pushups
10 x
10 x

Ab rotation
10 x 18 (per kant)
10 x 18

Lekker he, die bench pushups. Zelf vind ik ze op kettlebels ook erg chill, heb je net een wat grotere rom en is daardoor ook een stuk zwaarder.

Lekker he, die bench pushups. Zelf vind ik ze op kettlebels ook erg chill, heb je net een wat grotere rom en is daardoor ook een stuk zwaarder.
Dit is al zwaar zat haha. Helemaal aan het einde vd training. Ook wel een idee indd om op kettlebells te doen:)

Gisteren wou ik deadliften, maar ik kreeg weer fikse pijn in mijn rug toen ik het gewicht ging verslepen :( Voelde het pas bij het neerzetten van het gewicht. Het was nog niet weg, maar ook niet echt pijnlijk meer. Daarna was het pijnlijker dan het uberhaupt is geweest. Echt zo'n smerige zenuwpijn. Ook alleen bij bepaalde bewegingen of diep uitademen (met name het laatste stukje).
Fysio is er niet op zondag dus ik baalde behoorlijk. Vanavond heb ik sowieso een afspraak.
80 kg deadliften ging al niet dus ik baalde zo erg. Misschien ook door hormonen, maar trok het emotioneel gezien gisteren niet. Ik wil zo graag de meet doen :( Niet dat dit een belangrijke meet is, maar heb mij er wel op voorbereid en op verheugd!

Vandaag is de pijn weer bijna weg. Gisteren was het af en toe een 8 op schaal van 0-10. Vandaag eerder een 1. Maar goed, dat was het afgelopen keer ook toen ik bij de fysio was. Het is in ieder geval niet goed.

Als de fysio er niets mee kan dan ga ik naar de HA.

bench push up heb je je voeten op de bench neem ik aan en je handen op de grond?

Heb je al foto/scna laten maken van je rug?

Ugh, het wil allemaal niet bepaald meezitten.. "Gelukkig" kreeg je pijn bij het verslepen van het gewicht, en niet tijdens het liften zelf, voor je het weet gebeurt er iets terwijl je 100+ kg aan je lijf hebt hangen. Hopelijk kan de fysio vanavond wat voor je betekenen..

Balen zeg... Kan begrijpen dat de meet niet als een dikke mijlpaal gezien wordt door je, maar dat het toch een doel is waar je al een tijd naartoe werkt. Dan is het gewoon jammer als zoiets dat wellicht moet doorbreken. Maar meets en wedstrijden komen nog 100x langs, je hebt helaas maar 1 rug waar je het altijd mee moet doen...

Waarom weer een zware sq dag etc als het net allemaal weer goed zit? Vraag je op t moment niet teveel van jezelf? Je loopt al geruime tijd met diverse klachten valt me op in je logs etc....
En zeker kijk je uit naar een meet etc maar je hebt maar lichaam en het is geen officiële kkwalificatie meet.
Doen wat je zelf wilt offcourse maar zal meer balen zijn wanneer je de officiële wedstrijd niet mee kunt doen of 100% kunt meedoen.

bench push up heb je je voeten op de bench neem ik aan en je handen op de grond?

Heb je al foto/scna laten maken van je rug?
Nee handen op de achterkant van het bankje

Ja scan was al gemaakt. Daar was goed te zien dat de wervels teveel graden van elkaar afwijken. Maar goed, daarom is de bekken rechtgezet dus die zou als het goed is nu beter moeten zijn.

Ugh, het wil allemaal niet bepaald meezitten.. "Gelukkig" kreeg je pijn bij het verslepen van het gewicht, en niet tijdens het liften zelf, voor je het weet gebeurt er iets terwijl je 100+ kg aan je lijf hebt hangen. Hopelijk kan de fysio vanavond wat voor je betekenen..
Tihdens het liften zelf heb ik uberhaupt geen last. Alleen kleine handelingen als omdraaien, iets vastgrijpen etc. Maarrr de rest staat in mn update:)

Balen zeg... Kan begrijpen dat de meet niet als een dikke mijlpaal gezien wordt door je, maar dat het toch een doel is waar je al een tijd naartoe werkt. Dan is het gewoon jammer als zoiets dat wellicht moet doorbreken. Maar meets en wedstrijden komen nog 100x langs, je hebt helaas maar 1 rug waar je het altijd mee moet doen...
Ja dat is helemaal waar. Mentaal ben je er wel veel mee bezig.

Waarom weer een zware sq dag etc als het net allemaal weer goed zit? Vraag je op t moment niet teveel van jezelf? Je loopt al geruime tijd met diverse klachten valt me op in je logs etc....
En zeker kijk je uit naar een meet etc maar je hebt maar lichaam en het is geen officiële kkwalificatie meet.
Doen wat je zelf wilt offcourse maar zal meer balen zijn wanneer je de officiële wedstrijd niet mee kunt doen of 100% kunt meedoen.
Inderdaad werkt mn lijf niet 100% mee de laatste tijd. Ik weet nu in ieder geval bepaalde klachten vandaan komen.

Goed gisteravond naar de fysio.
Trainen.ging prima. Het irritantje pijntje zat er nog (overigens een pijncijfer 1.. terwijl dat eregisteren af en toe en sec een 7 of 8 was), maar met trainen niet meer of minder last.

Aan het einde ben ik gaan deadliften met 80 kg, even kijken of de pijn erger zou worden.
Maar nee dus. Ik begreep er zelf op dat moment niks van.

Goed door naar de fysio. Daar is dat stuk onder de rechterschouderblad behandeld. En f*k.. dat was ff flink pijnlijk. Wat ik begreep is dat er een tussenribspier moeilijk loopt te doen. Ik kan dit wel gewoon belasten (maar gecontroleerd). Dat zou kunnen verklaren waarom ik vooral pijn ervaar als ik ongecontroleerd een beweging maak (toen ik bijv samen met iemand gewicht ging verslepen) en ook met inademen. Ik was wel ontzettend verkouden een paar weken terug (nog steeds een beetje) en ik was toen de hele dag aan het niezen. Wellicht heeft dit iets er iets mee te maken.

Ik mag gewoon blijven deadliften. 1e dag op 90%, daarna weer volle bak.

Treen van vandaag ging goed:)! Lijkt wel alsof alles soepeler loopt dus misschien heeft de behandeling van de fysio wel wat geholpen.

Bench paused
5 x 55 @6
4 x 57.5 @7
3 x 60 (vpr) @ rpe 8.5
3 x 60 @ rpe 9.5
4 x 57.5 @8

Incline bench paused
6 x 40
6 x 40
6 x 40 @7 eassyy

Db shoulder press
8 x 2 x 14
8 x 2 x 16
8 x 2 x 14
8 x 2 x 14

Closegrip pushups
8 x bw
8 x bw

Overhead extension
8 x 32
8 x 32
8 x 32
10 x 32 @9

Tricep pushdown
10 x 32
10 x 32
10 x 32
10 x 32

---

Ligt ff aan hoe alles gaat, maar ik denk dat 60 kg mijn bench opener gaat worden

Nette benches hoor, zelfs paused!

Terug
Naar boven