AndroidHealthClinic

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL

Good luck

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.202
Kort verslagje:)

Squat ging k*t (werd misselijk van te weinig eten en zenuwen), alleen 120 opener gehaald en 125 afgekeurd op diepte. Bench ging beter dan verwacht, 70 ging nog redelijk vlot voor een 3e beurt en geen last gehad van mijn pols! Deadlift gestart met een baggere opener (daardoor 2e beurt geen 150 gedaan maar 145), wel geeindigd met een vlotte 150. Wel meet prs, maar verder geen prs helaas.

Uiteindelijk 2e geworden in de -84 (met maar 73.7 kg) en kwalificatie binnen dus dat is super!

Met 6/9 gehaald niet echt tevreden, maar besef mij ook heel goed dat elke meet weer anders gaat. Belt ging stuk dus heb de hele meet met een kapotte belt gelift:p (hoezo timing :/)

Top resultaat toch 2 de! Gefeliciteerd!
Het is elke keer anders en het blijven momentopnames he. Maar je mag zeker niet klagen :D

• #1.204
Top resultaat toch 2 de! Gefeliciteerd!
Het is elke keer anders en het blijven momentopnames he. Maar je mag zeker niet klagen :D
Ja dat is het zeker! Bench en dl voelde veeell makkelijker dan in de gym, squat juist veel zwaarder. Ook echt kut geslapen vannacht (hard bed en teveel licht) dus dat soort dingen zijn zo anders dan in de sportschool. Ik zal niet klagen verder, tis wat het is:p

Goed gedaan hoor.
NK in de pocket.
Nu daar naartoe werken.
Je hebt nu wat meer ervaring, dus NK zal alles vast stuk 'smoother' gaan.

Ze waren heel streng op diepte vandaag. Heel veel waren afgekeurd.

Hoe kan zo'n dure riem kapot gaan? Is er iets afgebroken?

Kloten van je belt ook!

Leuk je even gezien te hebben ook al was het kort:p

Gefeliciteerd. Shar is tweede geworden toch? Die valt niet zo makkelijk te verslaan volgens mij :P

Wat was er mis met je belt?

Je kwalificatie is binnen én tweede geworden! Ondanks die kleine dingetjes zoals dat met je belt is het dan toch helemaal top joh!:)

Gefeliciteerd met je 2de plaats.

Diepte is en blijft een dingetje met powerliften. Om die reden deden de westside gasten toch altijd low box squats om consequent op de juiste diepte te komen? Nu zijn mijn squats heel anders met gewichtheffen (altijd full), maar is het voor powerlifters echt zo erg om 5cm dieper te gaan standaard om dat soort afgekeurde beurten te voorkomen?

Of faalt je techniek op zo'n moment gewoon waardoor je als lifter je diepte niet goed haalt (uit je "groove").

• #1.211
Goed gedaan hoor.
NK in de pocket.
Nu daar naartoe werken.
Je hebt nu wat meer ervaring, dus NK zal alles vast stuk 'smoother' gaan.

Ze waren heel streng op diepte vandaag. Heel veel waren afgekeurd.

Hoe kan zo'n dure riem kapot gaan? Is er iets afgebroken?
Yep indd! NK kwalificatie is gelukt en indd weer een ervaring rijker. Zoveel dingen weer die beter kunnen!

Diepte is normaal geen probleem, maar sqrek staat voor een spiegel dus had moeite om de juiste diepte te vinden (in de wu al). Straks mooi naar een nieuwe gym, zou binnen paar weken open moeten gaan (4 squat platforms dus echt super nice!). Niet meer squatten voor een spiegel dus:p

Belt is niet gebroken, maar het metalen stuk zat los O.o Hij ging knikken zodra ik hem om deed. Die van strengthshop is blijkbaar niet goed genoeg, toch maar een betere aanschaffen (sbd ofzo).

Kloten van je belt ook!

Leuk je even gezien te hebben ook al was het kort:p
Yup is balen, maar ding was al lam:p Jammer dat ie net tijdens de meet los ging zitten O.o

Ja vond ik ook:)

Gefeliciteerd. Shar is tweede geworden toch? Die valt niet zo makkelijk te verslaan volgens mij :P

Wat was er mis met je belt?
Thnx!!
Shar was 1e en zit een klasse lager qua gewicht. De sterkere dames in mijn klasse zijn ook echt niet te verslaan:p Hoop gewoon elke meet voor mijzelf een beter totaal te kunnen neerzetten, daar doen we het voor!!

Je kwalificatie is binnen én tweede geworden! Ondanks die kleine dingetjes zoals dat met je belt is het dan toch helemaal top joh!:)
Dank:)
Eigenlijk was ik niet eens heel blij met de 2e plek, blijkbaar boeit het me meer om goede lifts neer te zetten en dat is niet gelukt. Tenminste, niet helemaal. Al met al een mooie ervaring en veel kunnen leren weer! Veel strenger weer dan de beginners meet!

Gefeliciteerd met je 2de plaats.
Dankjuh:)

• #1.212
Ben alle filmpjes na gaan lopen en dan zie je al zoveel dingen wat ik anders had willen doen.

Ik lift door de zenuwen en adrenaline compleet anders!! Squat werkt voor mij beter als ik relaxed ben. Niet te snel zakken, want dan kan ik mijn quads niet meer gebruiken en faal ik vanwege een goodmorning. Dit ging tijdens de meet dus niet goed. Ook onvoldoende spanning. De afgekeurde lift op diepte is op vid niet echt te zien.
Squat
120/125 fail /125 afgekeurd op diepte

Bench ging beter door de liftoff en betere bench!! Kon veel beter spanning zetten omdat het bankje breder is. Erg fijn dus:) 2e beurt was de barpad niet goed en lag ook niet top dus die ging niet strak. 3e beurt heb ik geen vid van, maar die voelde iig erg goed! Niet heel zwaar:) Press commando ging vrij vlot gelukkig
Bp 62.5/67.5/70

Deadlift leek totaal niet op de gym dl. Door de adrenaline trok ik het gewicht veel te hard omhoog, de 1e beurt kwam het gewicht weer iets omlaag.
Techniek was ver te zoeken iig:p Ik was te bang om te falen dus dan maar zsm naar lockout. Jammer, want dat maakt de lockout veel lastiger. Bar kwam elke lift naar voren dus ik kwam blijkbaar niet in de juiste positie (te gehaast alles).

Ik had heel eerlijk liever een vieze laatste grinder gedaan:p
Dl 140 fail / 145 / 145

6/9 gehaald

3e beurt dl

Afgekeurde sq op diepte
Screenshot_20170611-092927.png

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd!

Diepte is en blijft een dingetje met powerliften. Om die reden deden de westside gasten toch altijd low box squats om consequent op de juiste diepte te komen? Nu zijn mijn squats heel anders met gewichtheffen (altijd full), maar is het voor powerlifters echt zo erg om 5cm dieper te gaan standaard om dat soort afgekeurde beurten te voorkomen?

Of faalt je techniek op zo'n moment gewoon waardoor je als lifter je diepte niet goed haalt (uit je "groove").

Ben zelfs sterker voor Mn gevoel als er meer diepte in komt dan paralell (stretch reflex).

Ben alle filmpjes na gaan lopen en dan zie je al zoveel dingen wat ik anders had willen doen.

Ik lift door de zenuwen en adrenaline compleet anders!! Squat werkt voor mij beter als ik relaxed ben. Niet te snel zakken, want dan kan ik mijn quads niet meer gebruiken en faal ik vanwege een goodmorning. Dit ging tijdens de meet dus niet goed. Ook onvoldoende spanning. De afgekeurde lift op diepte is op vid niet echt te zien.
Squat
120/125 fail /125 afgekeurd op diepte

Bench ging beter door de liftoff en betere bench!! Kon veel beter spanning zetten omdat het bankje breder is. Erg fijn dus:) 2e beurt was de barpad niet goed en lag ook niet top dus die ging niet strak. 3e beurt heb ik geen vid van, maar die voelde iig erg goed! Niet heel zwaar:) Press commando ging vrij vlot gelukkig
Bp 62.5/67.5/70

Deadlift leek totaal niet op de gym dl. Door de adrenaline trok ik het gewicht veel te hard omhoog, de 1e beurt kwam het gewicht weer iets omlaag.
Techniek was ver te zoeken iig:p Ik was te bang om te falen dus dan maar zsm naar lockout. Jammer, want dat maakt de lockout veel lastiger. Bar kwam elke lift naar voren dus ik kwam blijkbaar niet in de juiste positie (te gehaast alles).

Ik had heel eerlijk liever een vieze laatste grinder gedaan:p
Dl 140 fail / 145 / 145

6/9 gehaald

3e beurt dl

Afgekeurde sq op diepte
Screenshot_20170611-092927.png

Ben niet eens met afkeuring! Imo lager dan paralell

• #1.215

Je post kwam nog net voor mn eigen post zie ik!

Ik film zelf altijd mn squats en heb nooit moiite met de diepte, maar probleem.is dat ik met een spiegel squat dus dat moet ik echt niet meer doen!

Ik ben vanwege mn bouw (mega lange benen tov een kort romp) iig geen diepe squatter. Zonder sqschoenen blijf ik op par hangen. Small stance gaat dan beter, maar dan wordt ik helemaal dubbel gevouwen:p

• #1.216
Je post kwam nog net voor mn eigen post zie ik!

Ik film zelf altijd mn squats en heb nooit moiite met de diepte, maar probleem.is dat ik met een spiegel squat dus dat moet ik echt niet meer doen!

Ik ben vanwege mn bouw (mega lange benen tov een kort romp) iig geen diepe squatter. Zonder sqschoenen blijf ik op par hangen. Small stance gaat dan beter, maar dan wordt ik helemaal dubbel gevouwen:p
Waarom niet met een spiegel meer?

• #1.218
Mooie lifts, in!

• #1.220
Ik ga verder met de contestlog dus daar zal ik de rest vd trainingen posten. Deze duurt tot eind juli.

Dit is iig versie 2 van mn schema. Gewichten zijn nog een beetje gegokt.

Screenshot_20170611-103220.jpg

Terug
Naar boven