MuscleMeat

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL

Vervelend van je schouderblad... Weet je nu op voorhand al wat de oorzaak is?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.282
Balen van je schouderblad, hopelijk heeft de fysio wat mooie trucjes voor je om het op te lossen:)
Desondanks nog een prima treen toch?:)
Thnx
yup is zeker balen.. heb er nu al maanden last van, tijdens de vakantie wel stuk minder

misschien wat band pull aparts erin gooie voor je schouderblad?
Doe die al standaard tussen mn benchsets.. helpt hier helaas niet voor
komt schouder mayb van benchen?

Door het archen/bracen?
Oorzaak is een beetje giswerk. Enige wat vast is gesteld is dat ik hypermobiel ben (niet overal overigens). Het voelt alsof alles verkeerd zit.. knakt ook constant tijdens t bewegen.. stretchen helpt tijdelijk, net als de spierknopen masseren.. vooral landurig zitten is killing, ook verven kwam ik vandaag achter:(

Vervelend van je schouderblad... Weet je nu op voorhand al wat de oorzaak is?
Nee nog niet. Fysio was op vakantie:(

Nu wel op zn ergst na wat uurtjes te hebben geverfd:s

• #1.283
Treen van gisteren..

CHINS 75 KG (ja aangekomen, vreetweek dit)
5 X
5 X
5 X @9

OHP voor t eerst weer!
5 x 30
5 x 30
8 x 30 @9

BOR MET CABLE
10 X 64
10 X 64
10 X 64

UPRIGHT ROWS
10 X 36
10 X 36
10 X 36

LATERAL RAISE SEATED
17 X 2 X 6
17 X 2 X 6
17 X 2 X 6 @10

BENCH PUSHUPS
8 X
8 X
8 X @7

KNEE RAISES
10 X
10 X
10 X

BI + TRI

• #1.284
SUMO DL HEAVY
6 X 11P
6 X 110
6 X 110 @7
volgende week 115 kg

REGULIERE DEADS
8 X 80
8 X 80
8 X 80

SQUAT LIGHT
3 X 100
3 X 100
3 X 100 @7

LEGPRESS
8 X 190
8 X 190
8 X 190

REV HYPERS
15 X
15 X
15 X

Ga je wel met regelmaat naar de fysio voor deze klacht of alleen wanneer het weet erger wordt?

• #1.286
Ga je wel met regelmaat naar de fysio voor deze klacht of alleen wanneer het weet erger wordt?
Nee eigenlijk alleen wanneer ik serieus veel pijn heb. Had ook maar 9 behandelingen en die zijn al op:/ Heb ff de mazzel dat mn fysio een uitzondering voor me wil maken en de resterende uren op die van mn dochter wil gooien. Niet netjes, maar moet toch wat.

Inmiddels weer wat minder last, maar gaat ook met pieken en dalen.

• #1.287
Gisteren best een fijne training gehad.

CHINS
4 x
4 x
4 x

BENCH WIDEGRIP
6 x 55
6 x 55
9 x 55 amrap tot fail

BOR cable
12 x 64
10 x 74
10 x 74

CLOSEGRIP PUSHUPS
10 x
10 x
10 x

SEATED LAT RAISES
13 x 2 x 8
13 x 2 x 8
13 x 2 x 8

BICEP CURL CROSSBODY
10 x 2 x 10
10 x 2 x 10
10 x 2 x 10

REAR FLYS 2.5 kg schijfjes SS HANGING KNEE RAISE
18 x / 10 x
18 x / 10 x
18 x / 10 x

ONE ARM CABLE CURL SS ONE ARM CABLE TRI KICKBACKS
10 x 14 / 10 x 14
10 x 14 / 10 x 14
10 x 14 / 10 x 14

Nee eigenlijk alleen wanneer ik serieus veel pijn heb. Had ook maar 9 behandelingen en die zijn al op:/ Heb ff de mazzel dat mn fysio een uitzondering voor me wil maken en de resterende uren op die van mn dochter wil gooien. Niet netjes, maar moet toch wat.

Inmiddels weer wat minder last, maar gaat ook met pieken en dalen.

Da's wel jammer zo weinig behandelingen.
Hopenlijk kom je er eens af.

• #1.290
Treen van vanavond.. best zwaar:p

SKWAATS
3 X 105 @7.5
3 X 105
3 X 105 @9
hier merk ik wel dat de boksschoenen niet stabiel genoeg zijn, maar opzich ging t wel

2 PLATEN SUMO BLOCKPULL
6 X 120 @6
6 X 125 @7
6 X 125 @8

LEGPRESS 45 GRADEN
12 X 150
12 X 150
15 X 150 AMRAP @9

REV HYPER SS KNEE RAISE
17 X / 10 X
17 X / 10 X
17 X / 10 X

• #1.291
Uppertrain

BP WIDEGRIP
5 x 55
5 x 55
9 x 55 @10
Easy:)
Volgende week 57.5 kg
Ben benieuwd wat er gebeurd als ik weer terug ga na een medium grip...

VBAR PULLDOWN
8 X 41
8 X 45
8 X 50
8 X 54 @9

BOR CABLE
8 X 74
9 X 74
8 X 74

CLOSEGRIP BENCH PUSHUPS (VOOR OA TRI'S, DUS ARMEN LANGS T LICHAAM)
10 X
10 X
10 X

LATERAL RAISE SEATED
13 X 2 X 8
13 X 2 X 8
13 X 2 X 8

TRI PUSHDOWN SS CABLE CURL
12 X 45 / 10 X 32
12 X 45 / 10 X 32
12 X 45 / 10 X 32

CROSSBODY SB CURL
8 X 2 X 10
8 X 2 X 10
8 X 2 X 10

trainingen gaan lekker. Verder blessurevrij, erg fijj:) Freq iets minder weer omdat we t huis opknappen (wel 4 x p week upper/lower) + ben met wat hobby projecten bezig. Ook niet strak op schema verder, dus klein beetje freewheelen.

Voeding is mega slecht. Na dag werken+klussen heb ik echt 0% zin om na te denken over eten. Ook flink aangekomen, maar ja so be it.

Ben deze week de muren aan t wit verven (na 9 jaar nu was het toch niet zo wit meer:p) en de blokhut wordt leeg gehaald + weg gehaald want er komt een nieuwe schutting en dat ding is verrot! Gelukkig gaat mn buuf die zetten met een team handige mannen:) Nieuwe vloer is al gekocht dus die zal over enkele weken worden gelegd (daarom wordt nu alles ook geverfd, ben niet zo netjes met verven:p).

Daarna ga ik met de trap bezig en de badkamer wordt gerenoveerd... dan nog de rest van de muren verven + buiten dus nog laaangg niet klaar hehe.

Je hebt het er maar druk mee met al dat klussen/verbouwen. Maar ben je nu niet bang dat dit een negatieve invloed heeft op je prestaties bij het nk?

• #1.293
Je hebt het er maar druk mee met al dat klussen/verbouwen. Maar ben je nu niet bang dat dit een negatieve invloed heeft op je prestaties bij het nk?
Haha nee. Ik vind pl leuk, maar het is "maar" een hobby. Wel een serieuze hobby:)

De weken voor het NK is een ander verhaal, maar zo zwaar lift ik nu niet.

Haha nee. Ik vind pl leuk, maar het is "maar" een hobby. Wel een serieuze hobby:)

Heb je al een kwalificatie gekregen op de SBD cup vorige keer? Hoe heette jij ook alweer, had vorige keer wel gekeken maar alleen maar bench press gezien voor een deel :D.

• #1.295

Dat heb ik ook van "het is maar een hobby." Maar toch zet ik wel heel veel dingen ervoor opzij.
Die laatste paar weken is het wel verstandig dat je je volop focust op je meet.

Is wel flinke cardio dat klussen aan huis, dus dat is dan wel een mooie compensatie voor al het eten :p

Vanwaar ga je van wide grip over op medium grip? Breder ben je doorgaans wel sterker heb ik gemerkt. Of zit dan anders bij jou?

• #1.300
Dat heb ik ook van "het is maar een hobby." Maar toch zet ik wel heel veel dingen ervoor opzij.
Die laatste paar weken is het wel verstandig dat je je volop focust op je meet.
Hehe klopt. Heb al heel erg vaak dingen voor aan de kant gezet.. kon bijna nooit met vrienden weg omdat ik 6 x per week aan t trainen was, naast een gezin + werk. Ik probeer daar nu meer balans tussen te vinden en dat lijkt te lukken! Heb nu ook meer plezier in t trainen:) Iets minder moeten...

Dan heb ik jou volgens mij net weer gemist op die stream :P.
Haha dan volgende x op NK maar ff kijken (en dan hopen dat ik allemaal goede beurten heb:p)

Is wel flinke cardio dat klussen aan huis, dus dat is dan wel een mooie compensatie voor al het eten :p

Vanwaar ga je van wide grip over op medium grip? Breder ben je doorgaans wel sterker heb ik gemerkt. Of zit dan anders bij jou?
Haha klopt!! Dat scheelt dan wel weer

Heb geen flauw idee!! Ik was smaller altijd sterker, maar daarom ff weer eens testen. Opzich bevalt dit me wel (scheelt ook maar paar cm)

Box schoenen zijn om te boxen...waarom sta jij daar nou weer op te squaten? :p
Mn sq schoenen bevallen me niet zo meer:p Krijg veel meer een goodmorning squat voor mn gevoel (zit miss tussen de oren hoor)
Ik zoek nu naar stabiele schoenen met een lage hak of geen hak.

Terug
Naar boven