MuscleMeat

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.301
Pff zware train.. echt kapot nu

SUMO DL HEAVY
5 X 115
5 X 115
10 X 115 AMRAP (niet alles op ig) VPR

SQUATS LIGHT
3 X 100
3 X 100
3 X 100

CONV DEADS
12 X 80
12 X 80
12 X 80

LEGPRESS 45 GRADEN
8 X 190
8 X 190
13 X 190 AMRAP VPR

REV HYPER SS KNEE RAISE

Mn sq schoenen bevallen me niet zo meer:p Krijg veel meer een goodmorning squat voor mn gevoel (zit miss tussen de oren hoor)
Ik zoek nu naar stabiele schoenen met een lage hak of geen hak.
Ik doe alles highbar, dus ik ben niet heel bekend met de bekende goodmorning squats, zal wel meer een low bar ding zijn. Ondanks dat ik een goeie mobiliteit heb zou ik echt niet zonder mijn Powerperfects 2 kunnen!

• #1.303
Ik doe alles highbar, dus ik ben niet heel bekend met de bekende goodmorning squats, zal wel meer een low bar ding zijn. Ondanks dat ik een goeie mobiliteit heb zou ik echt niet zonder mijn Powerperfects 2 kunnen!
Ik heb highbar nog wel geprobeerd, maar lukt me niet meer:p

Combi van lowbar en lange stelten is niet zo handig. Heb gelukkig een goede enkel mobiliteit en heupen ook (alleen weer niet voor sumo). Closestance squat op platte schoenen gaat ook prima.

Ik heb trouwens adipower.

• #1.304
Had gisteren een discussie met mn vriend. Die vind namelijk dat mn armen al wat aan de grote kant zijn. Ben ik het totaal niet mee eens dus hij vind nu dat ik spieranorexia heb :roflol:

Ik vind dat hij wel wat meer mag trainen zodat ik weer "klein" oog..

Beetje rare discussie dit natuurlijk:p Wil nog steeds meer schouders eigenlijk hehe

Had gisteren een discussie met mn vriend. Die vind namelijk dat mn armen al wat aan de grote kant zijn. Ben ik het totaal niet mee eens dus hij vind nu dat ik spieranorexia heb :roflol:

Beetje rare discussie dit natuurlijk:p Wil nog steeds meer schouders eigenlijk hehe

Als je nou een vergelijkingsfoto post, van jouw arm naast die van hem...dan kunnen wij oordelen of jij spieranorexia hebt :D

Is dat nou bij een BigGym?

Maar wie is er nu buffer, jij of je vriend?:burns:

• #1.308
Als je nou een vergelijkingsfoto post, van jouw arm naast die van hem...dan kunnen wij oordelen of jij spieranorexia hebt :D
Haha dat zou hij nooit toelaten:p

Nee f4f

Maar wie is er nu buffer, jij of je vriend?:burns:
Hij is geen ecto dus hij is wel buffer, maar z'n armen zijn in verhouding dun:p (gelukkig leest hij niet mee:roflol:)

Hij is gewoon hartstikke jaloers joh :D

• #1.311
Gisteren behandeling gehad bij de fysio. Weer zo'n fijne triggerpoint therapie.

Opzich ging het al een stuk beter aangezien mn kerel toen het op z'n ergst was ook dezelfde punten heeft behandeld en dat in combi met pijnstilling. Pijn zorgt weer voor spanning dus daarom zal ik ook wel baat hebben gehad bij de pijnstillers.

Dat geknak/gekraak komt doordat mn schouderblad door die verhoogde spanning naar beneden wordt getrokken. Dit viel me al op tijdens bepaalde oefeningen zials chins en bp.

Mijn wervels zijn verder goed! Heb ook op de verhoogde spanning na geen blessures.

Ik heb nog wel getraind gisteren, maar niet optimaal (de helft voor de ft sessie en de helft erna). Had ook nog wel wat spierpijn her en der van t deadliften en was niet fit. Ging allemaal moeizaam.

CLOSEGRIP LAT PD
8 X 41
8 X 45
8 X 50
8 X 54 @10

INCLINE BP (BP HELE TIJD BEZET:/)
15 X 20
8 X 40
8 X 40

BENCH WIDEGRIP
5 X 50
5 X 60
toen naar fysio...

BOR (kabelstation)
12 X 64
12 X 64
12 X 64

SEATED LATERAL RAISE
15 X 2 X 6
15 X 2 X 6
15 X 2 X 6

CROSSBODY CURLS
10 X 2 X 8
10 X 2 X 8
10 X 2 X 8

ONE ARM TRI CABLE PUSHDOWN SS ONE ARM CABLE CURLS
(alles was bezet verder.. opzich ook wel fijn alles met 1 arm)
12 X 14 / 10 X 14
10 X 18 / 10 X 14
10 X 18 / 10 X 14

• #1.312
Oja wat betreft mijn wilksdoel. Inmiddels 72.5 kg weer (nuchter). Voor mijn wilksdoel moet ik of 20 kg meer liften dan tijdens de DRC of afvallen naar 66.5 kg.

Of 15 kg meer dan mijn huidige PRS met een vergelijkbaar bw (72 kg).

Denk dat dat laatste realistischer is (en leuker).

Hoop tijdens het NK mn BP pr te evenaren, 10 kg erbij op mn DL en 10 kg erbij op mn SQ (5 KG op mn pr).

Merk dat de motivatie nu ook weer groter wordt, vooral nu ik weer in een blok zit met minder reps:)

Ik ben geen kenner misschien maar ik heb de Powerperfect weer in de kast gegooid voor mijn lowbar squat. Kreeg ook veel meer een goodmorning gevoel en begon op mijn tenen te leunen. Moest mezelf echt forceren om naar achter te leunen waardoor ik juist instabiel stond. Weer terug naar mijn zaalvoetbalschoentjes en heb weer volle tractie met mijn voet (en hak). Kan ook beneden parallel komen zonder moeite. Ik vraag me echt af wat het nut is van een verhoogde hak met een lowbar backsquat.

Dat zijn mooie doelen die je hebt gesteld! Zou wel erg gaaf zijn een wilks van 350 en is zeker haalbaar lijkt me.

Fijn die checkup bij de fysio :)

• #1.315
Ik ben geen kenner misschien maar ik heb de Powerperfect weer in de kast gegooid voor mijn lowbar squat. Kreeg ook veel meer een goodmorning gevoel en begon op mijn tenen te leunen. Moest mezelf echt forceren om naar achter te leunen waardoor ik juist instabiel stond. Weer terug naar mijn zaalvoetbalschoentjes en heb weer volle tractie met mijn voet (en hak). Kan ook beneden parallel komen zonder moeite. Ik vraag me echt af wat het nut is van een verhoogde hak met een lowbar backsquat.
Ja ik ervaar precies datzelfde. Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van je bouw en je mobiliteit.

Dat zijn mooie doelen die je hebt gesteld! Zou wel erg gaaf zijn een wilks van 350 en is zeker haalbaar lijkt me.

Fijn die checkup bij de fysio :)
Zou zeker gaaf zijn:) Ben met elke PR blij hoor, maar 350 wilks is wel een mooi doel!

• #1.316
Train ging erg lekker:) RSI gaat het goed mee ivm andere werkzaamheden op werk en minder uren. Merk dat mn grip flink vooruit is gegaan dus dat zou zeker kunnen helpen.

Gisteren ook voor mn train fysio behandeling. Er zit nog wat spanning in, maar tov 2 weken terug is het denk ik wel de helft minder. Doel van de fysio is om dit maar nul terug te brengen, daarom nu eerst 2 x week heen.

Motivatie voor het NK wordt steeds groter nu ik steeds zwaarder weer lift en merk nu ook een verschil tov voor de drc dus zit zeker progressie in.

SQUAT 3X3-5+
(had achteraf ook 3x5+ kunnen doen, maar nu dus hetzelfde gedaan als vorige week + een amrap set)
3 X 105
3 X 105
8 X 105 (faalde keihard op conditie :roflol:)
@10 op conditie @8.5 op kracht
Laatste reps steeds lelijker, want kon onmogelijk bracen:p
Volgende week naar de 110, lichte dag nu 3x3x105

BOX DL
5 x 130
5 x 130
8 x 130 @ 7.5
Volgende week 135
Echt heerlijk deze oefening, had ik maar kabouter benen :D

LEGPRESS 45 GRADEN
15 X 170
15 X 170
15 X 170 @RPe 7

PULL THROUGH
15 X 50
15 X 50
15 X 50
RPE 6

Die muziek ook hahah. Nette gewichten wel!

• #1.319
Vraagje, merken jullie ook zo'n aanzienlijk verschil in de blockpull (in mijn geval 2 platen hoog) tov een dl van de vloer? Ik heb het idee dat ik ruim 10% meer kan tillen.

Terug
Naar boven