MuscleMeat

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.562
Treen van vandaag..

BENCH T&G
5 X 60
6 X 65 VPR @9.5
5 X 60
5 X 60

SLINGSHOT BP
5 X 75 PR @9
5 X 75

SQUAT
3 X 100
3 X 105
3 X 110
3 X 112.5 @7.5

BLOCKPULL (NIET SUMO) ipv rdls.. focus op techniek / langzaam zakken etc
8 x 100
8 x 100
8 x 100
Ivm weinig tijd 1-2 min rust.. cardiooo

Had nog ghr/chins/abs willen doen maar Tijd was om en was er al bijna 2 uur O.O Duurt zolang elke x om op te warmen (log dat niet verder, maar die meestal 3-4 wu sets), rek opbouwen, gewichten opbouwen, knee sleeves aan etc..
Grootste nadeel van pl vind ik:p Volgende x moet ik 10 uur die kant op ipv half 11

Laatst bewerkt:
Vind dat ook wel een nadeel van het trainen...
Als ik soms wat sneller wil zijn doe ik in de rust van m'n opwarmsetjes (een deel van) m'n rek- en strekoefeningen.
En rusttijden doe ik altijd opgevoel, time jij ze normaal gesproken?

Rust je tussen werk sets 5 minuten dan?

Bedoel, wacht je net zolang tot adem normaal is?

Als ik soms wat sneller wil zijn doe ik in de rust van m'n opwarmsetjes (een deel van) m'n rek- en strekoefeningen.

Ben jij zo 1 die tijdens rust selfies neemt? :p

• #1.567
Wat ik wel doe is isolatiewerk supersetten, maar al het pl spul kost veel tijd. In de nieuwe gym moet ik vaak nog het rek instellen en bankjes verslepen.

Ik time mn werksets wel. Wu sets ga ik wel vrij vlug doorheen, ca halve min rust.

Rust je tussen werk sets 5 minuten dan?

Bedoel, wacht je net zolang tot adem normaal is?
3-5 meestal.. 5 reppers dl op 80% heb ik echt wel de volle 5 min nodig:p Bp is meestal 2-3 min, maar hangt van de rpe af

• #1.569
Rug is weer helemaal hersteld. Maandag al dus was gelukkig niet veel bijzonders. Denk toch wat te hebben verdraaid vorige week vrijdag.

Vanavond weer een zware train. Zware deads, paused bench, volume squats en schouder db press + ass

Maandag had ik een mega lichte treen (armen/delts/fysio oefeningen) en gisteren rust. Hopelijk vanavond een goede dl sessie, iig tijd geleden dat ik in de avond heb gedeadlift (ben meestal sterker in de avond). Kijk er naar uit iig!

Succes vanaaf!

Jaaa alles kapot!:wl: Ik hoop dat je lekker hebt kunnen knallen!

• #1.573
Zo ff een update.

Opzich wel goede trainingen gehad, maar merk ook dat ik moeilijk herstel. Zal deels komen doordat ik niet zo goed slaap en deels doordat ik nog steeds veel aan het klussen ben. Ook zijn de gewichten een stuk hoger dus dat is allemaal vrij logisch.

Laatste week tot 3x137.5 kg gedeadlift rpe 8.5, blockpull tot 5x145 @ rpe 8, bench tot 3x70 @ rpe 8, slingshot bench 5x75 @8 en squat tot 3x112.5 @ rpe 8

Vooral bench gaat goed nu ik eindelijk in een gym kan benchen met fatsoenlijke bankjes. Op dit moment weer mn favo oefening.

Filmpjes van afgelopen week

Wat mij opvalt bij je bench is dat je ellebogen maximaal naar buiten 'flaren' en er onderin totaal geen spanning is. Is er een reden dat je zo bencht?

• #1.575
Wat mij opvalt bij je bench is dat je ellebogen maximaal naar buiten 'flaren' en er onderin totaal geen spanning is. Is er een reden dat je zo bencht?
Wat bedoel je precies met geen spanning? Ben wel anders gaan benchen. Bench is nu veel stabieler en rom kleiner. Ben indd meer gaan "flaren" en mijn grip is ook vrij breed (middelvinger op de buitenste ring).

• #1.576
ter vergelijking deze.. kan natuurlijk altijd nog beter.

Laatst bewerkt:
Lekker bezig!

• #1.579
Laatste set gisteren t&g bench 7x60

Bench nu afwisselend met en zonder foamrol. Heb nog steeds een baby arch, maar ben nu wel elke dag aan het stretchen om de chest nog net iets hoger te krijgen.

Merk dat ik aanzienlijk minder spierpijn krijg in de borst op deze manier wat simpelweg betekent dat ik vaker kan benchen en meer volume kan draaien.

Om deze zelfde reden doe ik nu ook boxdeads en boxsquats. Herstel daar sneller van en kan meer volume draaien.

Laatst bewerkt:
Goeie Bench hoor SP, leuk ook altijd die filmpjes.
Maakt het net wat interessanter :thumbs:

Terug
Naar boven