AndroidHealthClinic

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.761
Filmpje nog van de boxdeads

Had al last voor het benchen, dus vandaar dat ik dacht dat t door het tekenen kwam (ook weer meer last van mn rechterschouderblad...). 50 kg voelde al loeizwaar dus dat is meestal geen goed teken:p Of miss dat het squaten het triggert, kan ook nog!

Wel gek dat het na 1 nacht slapen alweer weg is, iig blij mee:)

Wel raar, en tegelijkertijd fijn, dat het zo snel ook weer weg is ja!

• #1.763
Heb de uitslag vd MRI binnen.

Er is een stukje losgeraakt bij de schouderkom en dat heeft een stukje bot met zich meegenomen. Ik vroeg om de naam en toen kreeg ik een extreem lange latijnsebenaming en daarachter ligament... duuss ik denk dat het gene wat is gescheurd een ligament is.. het stuk wat zich aanhecht aan de schouderblad dus vermoedelijk komen daar alle klachten vandaan.

Nu is de enige optie opereren (was makkelijk te verhelpen zei hij).

Ik heb dus ook direct gevraagd wat ik nog kan doen qua sport. Dit kwam neer op niet maxen. Bepaalde schouderposities worden nu afgeraden (waaronder ohp, super incl dbpress mag wel). Chinups geen volledige rom etc (doe laatste tijd ook niet omdat dat niet goed voelde).

Alleen dat niet maxen.... ik vind dat super lastig. Ik heb verder geen pijn namelijk muv linkerschouder (aan de voorzijde waar de rotatorcuff aanhecht), maar niets aan de rechterzijde (waar de MRI Van is gemaakt).

Ik vond het wel jammer dat ze niet beidde schouders hebben gedaan, maar goed, ik weet iig wat meer nu!

Zag het al op je insta voorbij komen.
Best kloten maar in ieder geval weet je nu wat het is en dat het gefixt kan worden.

Hoe kom je btw aan zoiets? Moet je toch eens gevoeld hebben?

Weet je al wanneer je onder t mes moet en hoe snel herstel zal zijn?

• #1.765
Zag het al op je insta voorbij komen.
Best kloten maar in ieder geval weet je nu wat het is en dat het gefixt kan worden.

Hoe kom je btw aan zoiets? Moet je toch eens gevoeld hebben?

Weet je al wanneer je onder t mes moet en hoe snel herstel zal zijn?
Ja ik weet iig wat meer! Ook waarom muiswerk ervoor zorgt dat alles overbelast raakt.

Ik heb serieus geen idee. Ik voel ook niets op die plek vreemd genoeg. Komt voor bij mensen die zijn gevallen en schouder uit de kom hebben gehad, maar ook bij bepaalde sporten. Zal misschien hebben overbelast of gewoon dom pech!

Voor de rest zit ik ook nog met een heleboel vragen!

Gelukkig zag verder alles er goed uit. Maarja, dit is niet niks:/ Zie nogal op tegen een vermoedelijk lang herstel.

Hoe gaan ze het herstellen dan??En waarom laat je niet als nog even een scan van je andere
schouder maken, als je daar nog zo'n last van hebt.

Altijd kut zoiets, je bent altijd zou goed bezig.

En je kunt altijd been oefening doen zonder druk op schouder he', met een legpress en isolatie oefeningen
kom je een eind:cool:

Fijn dat je weet wat er aan de hand is!
Volgens mij verlopen die operaties vrij soepel, collega van me heeft het in beide schouders gehad.

Wanneer heb je de eerste vervolgafspraak?

• #1.768
Hoe gaan ze het herstellen dan??En waarom laat je niet als nog even een scan van je andere
schouder maken, als je daar nog zo'n last van hebt.

Altijd kut zoiets, je bent altijd zou goed bezig.

En je kunt altijd been oefening doen zonder druk op schouder he', met een legpress en isolatie oefeningen
kom je een eind:cool:
Heb heel eerlijk geen idee. Dat hoor ik nog.

Ja is een beetje pech hebben, maar kan altijd iets gebeuren. Het is niet anders!

Indd ook mijn gedachte. Als ik na de operatie mijn schouder niet kan gebruiken dan heel veel been dingen indd. Ghr/bandedhipthrusts/safetybarsquats etc.. niet trainen is geen optie:)

Fijn dat je weet wat er aan de hand is!
Volgens mij verlopen die operaties vrij soepel, collega van me heeft het in beide schouders gehad.

Wanneer heb je de eerste vervolgafspraak?
Ja eindelijk meer duidelijkheid, alleen jammer dat ik geopereerd moet worden.

Vervolgafspraak hoor ik nog.

Jammer dat ik nu niet heb onthouden wat het precies is:p

Wel fijn dat je nu in ieder geval wat weet. OPlossing is er in ieder geval ook voor alleen herstellen duurt inderdaad altijd te lang....
Maar er zijn opties met trainen dat zie je zelf ook al. Stilzitten kan niet he :D

Ben benieuwd wanneer je terecht kan. Zijn er lange wachtlijsten?

• #1.770
Wel fijn dat je nu in ieder geval wat weet. OPlossing is er in ieder geval ook voor alleen herstellen duurt inderdaad altijd te lang....
Maar er zijn opties met trainen dat zie je zelf ook al. Stilzitten kan niet he :D

Ben benieuwd wanneer je terecht kan. Zijn er lange wachtlijsten?
Ben indd blij dat er iets is gevonden en wat vrij gemakkelijk te verhelpen is.

Stil zitten is nooit een optie haha. Enige wat me vreselijk lijkt als ik niet mag deadliften.

Heb geen idee eigenlijk.

Ergens wil ik nog heeeeel graag 1 x een meet doen voor ik onder het mes ga, maar ja verstandig is het wellicht niet.

Nu iig wel duidelijk verhaal waarom ik bij de fysio geen steek verder kwam. Is maar goed dat ik nogmaals naar de HA ben gegaan

Je mag niet 1rm maxen?

Als de rest nog wel prima lukt, kan je nog genoeg progressie maken met bv 3x3 of 5x5 maximaal.

Aaa fijn een stapje dichterbij met de resultaten van de MRI. Zo'n operatie lijkt mij ook best wel kak (ben zelf nog nooit onder het mes gegaan). Maar ik kan mij ook best voorstellen dat je hoopt dat het snel plaats kan gaan vinden.

Hopelijk neemt het ziekenhuis snel contact op voor de rest:)

Je mag niet 1rm maxen?

Als de rest nog wel prima lukt, kan je nog genoeg progressie maken met bv 3x3 of 5x5 maximaal.
Ik denk eerder dat je in RPE termen moet denken: tot RPE 7 of 8 ofzo. Ofwel zo rond de 70-80% gaan zitten. Daar kan je wel gewoon prima kracht mee bouwen inderdaad met 5-jes, 4-tjes en 3-tjes.

Ben indd blij dat er iets is gevonden en wat vrij gemakkelijk te verhelpen is.

Stil zitten is nooit een optie haha. Enige wat me vreselijk lijkt als ik niet mag deadliften.

Heb geen idee eigenlijk.

Ergens wil ik nog heeeeel graag 1 x een meet doen voor ik onder het mes ga, maar ja verstandig is het wellicht niet.

Nu iig wel duidelijk verhaal waarom ik bij de fysio geen steek verder kwam. Is maar goed dat ik nogmaals naar de HA ben gegaan
Wel goed dat je nu weet wat het is en dat het relatief gemakkelijk te opereren is. Gewoon zo goed mogelijk herstellen daarna en je staat waarschijnlijk al redelijk snel weer te liften. Een meet zou ik zelf niet doen, lijkt me niet goed om een al beschadigde schouder onder extreme druk te zetten.

Is het iets met corpus liberum? Dat is iets als een zwevend stukje bot.

• #1.775
Je mag niet 1rm maxen?

Nouja, niet dat hij zei dat het niet mag, maar leek hem niet verstandig. Ik mag gelukkig nog gewoon blijven trainen, maar aangepast.

Aaa fijn een stapje dichterbij met de resultaten van de MRI. Zo'n operatie lijkt mij ook best wel kak (ben zelf nog nooit onder het mes gegaan). Maar ik kan mij ook best voorstellen dat je hoopt dat het snel plaats kan gaan vinden.

Hopelijk neemt het ziekenhuis snel contact op voor de rest:)
yup weer een stapje dichterbij!

Hoop ergens snel, maar ergens ook niet:p

Ik denk eerder dat je in RPE termen moet denken: tot RPE 7 of 8 ofzo. Ofwel zo rond de 70-80% gaan zitten. Daar kan je wel gewoon prima kracht mee bouwen inderdaad met 5-jes, 4-tjes en 3-tjes.

Wel goed dat je nu weet wat het is en dat het relatief gemakkelijk te opereren is. Gewoon zo goed mogelijk herstellen daarna en je staat waarschijnlijk al redelijk snel weer te liften. Een meet zou ik zelf niet doen, lijkt me niet goed om een al beschadigde schouder onder extreme druk te zetten.
Klopt, scheelt dat ik nooit hele zware sets doe (qua rpe).

De spieren verder + cuffs zijn allemaal in orde. Ik denk, maar weet het niet zeker, dat deadlift wellicht niet zo'n impact heeft op dat deel. Bench denk ik dan nog het meest gok ik zo, ook qua stabiliteit. Als ik een meet zou doen dan zou ik alsnog niet tot mijn absolute max gaan.

Is het iets met corpus liberum? Dat is iets als een zwevend stukje bot.
Ga ff kijken wat dat is:p

Je kan best een meet doen op minder dan max . Alleen weet je zelf ook wel hoe dat gaat en het vast 99.9% zeker is dat je t toch wel doet. Hehe.

Zou je voor een kwalificatie nk 2019 gaan dan of alleen om een meet gedaan te hebben?

Ik merk wel dat je heel positief in de wereld staat en je weet nu dat ze het kunnen fixxen,
Dat is het belangrijkste, komt goed:thumbs:

• #1.778
Je kan best een meet doen op minder dan max . Alleen weet je zelf ook wel hoe dat gaat en het vast 99.9% zeker is dat je t toch wel doet. Hehe.

Zou je voor een kwalificatie nk 2019 gaan dan of alleen om een meet gedaan te hebben?
Ik vind het niet erg om bijv voor bench een conservatieve max te doen, maar deadlift zou ik graag een keer allout willen gaan want dat heb ik tot dusver nog steeds niet gedaan! Maarrr ik heb volgende week een afspraak dus wellicht kan ik dat aangeven. Ik wil graag weten wat mijn risico zijn, ik train nu ook niet super licht met % tussen de 75-85%

Ligt dus ook nog even aan wanneer de operatie is:)

Ik merk wel dat je heel positief in de wereld staat en je weet nu dat ze het kunnen fixxen,
Dat is het belangrijkste, komt goed:thumbs:
Absoluut:)
Yes gaat goed komen:)

• #1.779
Volgende week donderdag hoor ik meer, ik heb dan weer een afspraak met de assistent physician:)

Ik heb door (weers) omstandigheden mijn maandag training op dinsdag gedaan. Niet echt fit deze week (verkouden etc), dus ging minder lekker dan gehoopt.
Wel alle sets kunnen doen! 6x3x66kg benchpress en 6x3x107.5kg squat
Gisteren ook niet kunnen trainen, dus vandaag pas weer deads. Niet ideaal, maar ik schuif alles maar op voor nu.

• #1.780
Treen van gisteren. Ook geen top training, maar merk ook dat ik in de ochtend na 1 miezerig ontbijtje niet echt in staat ben om een lekkere training neer te zetten:p Gedaan wat moest!

DEADS
3 x 132.5
3 x 132.5
2 x 140
2 x 140
Laatste set zwaaide de bar naar voren, geen idee waarom. Startpositie wellicht niet goed, of geen spanning/energie meer.
1e set wel easy reps
Foon was uit dus geen video ter referentie

BENCH
3 X 60
3 x 60
3 X 62.5
3 X 62.5
(Ipv 4x3x57.5 want loop al 2 dagen achter)
2 X 67.5
2 X 67.5
Bench ging mooi!

LEGPRESS
10 X 135
10 X 135
10 X 135

PULL THROUGH
15 X 57
12 X 62?
12 X 62

GHR
12 X
12 X
12 X

+ ARMEN(bicurl/tripushdown)/DELTS (facepull/reardeltflys)

Terug
Naar boven