Fitness Seller

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL

Had dr nog nooit van gehoord, vervelend zeg. Juist onbekende dingen zijn nog wat irritanter. Moet je zelf gaan kiezen of je de operatie wilt, of staat dat eigenlijk al een soort van vast?

Kon alleen de abstract en de eerste pagina van de "full text" lezen. Beetje kortzichtig vind ik om conclusies te trekken uit één casus.

Hmmm... je weet nu wel wat het is.. Maar terug naar de fysio zal wel weer een langere weg zijn neem ik aan?

Ik hoop dat de fysio je iig wel duidelijkheid kan geven over wat je wel en niet kan doen.
En uiteraard dat hij kan helpen om de pijnklachten te verminderen.

Nou terug van het ziekenhuis. Niet heel veel opgeschoten. De orthopeed was er nu bij en die zag mij liever eerst weer terug bij de fysio:/ Wel een andere fysio (1 van het ziekenhuis die dus nauw samenwerkt met oa de orthopeed), maar het voelt wel een beetje als uitstel van executie nu. Maar goed, ik ga dit wel aangeven bij de fysio.

Ik heb wel meer duidelijkheid over de OP. Herstel duurt een jaar. Het stukje kapsel dat is afgescheurd is de humeral avulsion glenohumeral ligament. Afgekort HAGHL.

Het is vrij zeldzaam en vraag me dus ook echt af hoe ik hier aan kom. Ik vraag me nu ook af of ik dit niet al heel lang heb, dat gedoe met mijn schouderblad zou later pas kunnen zijn ontstaan. Ik kan iig wel bij de fysio achter komen wat ik precies nu wel en niet mag. Sowieso heb ik links wel pijnklachten dus hopelijk kan hij daar ook iets mee + mn vastzittende nek links

Jammer zeg dat het zo is tegengevallen!
Zou het zeker aankaarten.
Is een operatie helemaal geen optie op korte termijn of hebben ze verder niet gezegd wat de bedoeling zal zijn?

Apart is het zeker en helemaal dat je niet weet hoe het komt. Moest je zoiets niet eens gevoeld hebben?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.804
Had dr nog nooit van gehoord, vervelend zeg. Juist onbekende dingen zijn nog wat irritanter. Moet je zelf gaan kiezen of je de operatie wilt, of staat dat eigenlijk al een soort van vast?

Kon alleen de abstract en de eerste pagina van de "full text" lezen. Beetje kortzichtig vind ik om conclusies te trekken uit één casus.
Nee is alleen gezegd dat als de fysio niet verder komt dat ze dan voor een OP gaan. Als laatste redmiddel zeg maar.

Had de volledige al elders gelezen, maar daar moet je inloggen. Is ook de enige waar ik iets kon vinden waar herstel heeft plaatst gevonden zonder OP. Voor de rest lees ik juist dat dit bij sporters altijd geopereerd moet worden. In mijn eigen geval lijkt dat me sowieso omdat er een stukje bot zit wat er niet hoort, maarja ik ben ook geen arts:p

Hmmm... je weet nu wel wat het is.. Maar terug naar de fysio zal wel weer een langere weg zijn neem ik aan?

Ik hoop dat de fysio je iig wel duidelijkheid kan geven over wat je wel en niet kan doen.
En uiteraard dat hij kan helpen om de pijnklachten te verminderen.
Ja een langere weg met een naar mijn idee kleine kans op herstel. Dan wel indd meer duidelijkheid, want ik kan zelf weinig aan voelen omdat ik geen pijn ervaar als ik zwaar train.

Jammer zeg dat het zo is tegengevallen!
Zou het zeker aankaarten.
Is een operatie helemaal geen optie op korte termijn of hebben ze verder niet gezegd wat de bedoeling zal zijn?

Apart is het zeker en helemaal dat je niet weet hoe het komt. Moest je zoiets niet eens gevoeld hebben?
In de eerste instantie wou de assistent physician en de sportarts mij liever laten opereren en daarna fysio inplannen. Nu wil de orthopeed mij liever nog bij de fysio laten lopen nu ze weten wat het is en daarna opereren als de fysio niet verder komt. Ik heb zelf het idee dat de AP daar niet achter stond, maar helaas heeft hij het niet voor het zeggen.

Heb wel wat pijntjes gehad in mijn schouder, maar op dit moment eigenlijk alleen links last aan de voorzijde.

Jeetje enerzijds wel wat meer duidelijkheid maar toch ook weer niet. Wie weet gaan die fysio-behandelingen iets opleveren. Scheelt het toch weer een jaar aan herstel van de operatie.

Maar aan de andere kant, als die operatie alles ineens oplost dan heb ik er wel een jaar aan herstel voor over. Maar dan moet je weer wachten op wat de fysio zegt...:o

Moeilijk moeilijk moeilijk die onwetendheid:(

• #1.806
Jeetje enerzijds wel wat meer duidelijkheid maar toch ook weer niet. Wie weet gaan die fysio-behandelingen iets opleveren. Scheelt het toch weer een jaar aan herstel van de operatie.

Maar aan de andere kant, als die operatie alles ineens oplost dan heb ik er wel een jaar aan herstel voor over. Maar dan moet je weer wachten op wat de fysio zegt...:o

Moeilijk moeilijk moeilijk die onwetendheid:(
Ja indd, het is de onwetentheid die het zo vervelend maakt. Heb nog ff flink lopen googlen en ik heb nog wel iets kunnen vinden waarbij een week een sling werd gedragen vervolgd door 12 weken fysio met volledig herstel.

Hoe dan ook lig ik er ff uit, maar hopelijk is een OP niet nodig dan. Gelukkig heeft deze fysio nauw contact met het team dus dat geeft mij wel meer vertrouwen in zijn bekwaamheid.
Het blijft natte vinger werk ergens, daarom ben ik nu ook heel blij dat ik de MRI heb gehad:)

Misschien heb je hier wat aan, ook even de bij de link kijken van de Bankart lesion.

Wat je leest bij die Bankart lesion is het dus goed te fixen via operatie, wat ik zo lees.
Succes in ieder geval
Lekker makelijk, wel de link toevoegen
Humeral avulsion of the glenohumeral ligament - Wikipedia

• #1.808
Misschien heb je hier wat aan, ook even de bij de link kijken van de Bankart lesion.

Wat je leest bij die Bankart lesion is het dus goed te fixen via operatie, wat ik zo lees.
Succes in ieder geval
Lekker makelijk, wel de link toevoegen
Humeral avulsion of the glenohumeral ligament - Wikipedia
Thnx voor de info. Is ook goed te fixen, alleen herstel is laaanngg.

Ik denk dat er om die reden is gekozen om eerst fysio te doen en toch niet meteen een OP

Maar op zich is lang herstellen niet erg... als het goed hersteld.
Maar met een fysio ben je vaak ook heel lang bezig... en heb je mogelijk ook kans dat het niet werkt of dat het terug komt/niet goed genoeg hersteld oid.

Dus wat is lang... en is er echt zoveel verschil in herstel tijd tussen de operatie en de fysio?

• #1.810
Maar op zich is lang herstellen niet erg... als het goed hersteld.
Maar met een fysio ben je vaak ook heel lang bezig... en heb je mogelijk ook kans dat het niet werkt of dat het terug komt/niet goed genoeg hersteld oid.

Dus wat is lang... en is er echt zoveel verschil in herstel tijd tussen de operatie en de fysio?
Dat zijn indd vragen die ik aan de fysio wil stellen. Ik wil wel echt concreet weten goe lang het duurt voordat ze toch besluiten te opereren. Heb niet zo'n zin in een half jaar fysio en dan alsnog een operatie.

Nog ff snel je zorg verzekering aanpassen dus ;)

• #1.812
Eindelijk een goede squatdag vandaag:) Kiddo was al eerder vrij gisteren en geen oppas dus had een extra rustdag. Mijn lichaam voelde goed vandaag, dus had het blijkbaar ook nodig.

Laatste tijd ben ik nogal aan het sleutelen met mijn squat. Eerder dit jaar was mijn stance vrij breed en toen ook nog op squatschoenen. Na de vakantie ging ik verder op platte schoenen wat mij toch beter beviel

Vandaag ben ik nog smaller gaan staan en mijn knie anders neergezet (minder graden dan normaal).

Viel mij vandaag op dat ik veel makkelijker uit de hole kom op deze manier. Laatste stukje langzamer, maar die kan ik ook easy grinden vanaf daar. Het voelde een heel stuk lichter zo dus ik ga mooi op deze manier verder!!

SQUATS
5 X 100
5 X 110
5 X 110
6 X 110 VPR (filmpje)
3 x 115 VPR (omdat het kan:p)
Diepte niet elke keer on point maar ach.. waarsch. heel lang geen meet zoals t nu lijkt:/

BENCH
6 X 60
6 X 60
6 X 60

LEGPRESS
8 X 155
8 X 155
8 X 155

+
ARMEN (totaal 12 sets)

morgen deads/rug/delts/abs

Was je tijdens het 65+ rondje aan het trainen?
Die muziek... Gelukkig had je headphones op :o

Ik snap dat je meer duidelijkheid wil van je fysio... want een half jaar aanrommelen en dan nog een operatie moeten kost erg veel extra tijd.

Traning ging lekker! Maar inderdaad die muziek :roflol:
Lang leve de oortjes he! ;)

• #1.818
Was je tijdens het 65+ rondje aan het trainen?
Die muziek... Gelukkig had je headphones op :o
Whaha wel een 65+ achter de bar:p

Had helaas geen koptelefoon:( Die is een tijdje terug overleden, maar gelukkig is er een nieuwe onderweg (uit china dus duurt ff)

Ik snap dat je meer duidelijkheid wil van je fysio... want een half jaar aanrommelen en dan nog een operatie moeten kost erg veel extra tijd.

Traning ging lekker! Maar inderdaad die muziek :roflol:
Lang leve de oortjes he! ;)
Thnx!
Ja te erg:p

Gelukkig staat er meestal alternative radio op.. al mag dat voor mij wel wat harder hehe

Eindelijk een goede squatdag vandaag:) Kiddo was al eerder vrij gisteren en geen oppas dus had een extra rustdag. Mijn lichaam voelde goed vandaag, dus had het blijkbaar ook nodig.

Laatste tijd ben ik nogal aan het sleutelen met mijn squat. Eerder dit jaar was mijn stance vrij breed en toen ook nog op squatschoenen. Na de vakantie ging ik verder op platte schoenen wat mij toch beter beviel

Vandaag ben ik nog smaller gaan staan en mijn knie anders neergezet (minder graden dan normaal).

Viel mij vandaag op dat ik veel makkelijker uit de hole kom op deze manier. Laatste stukje langzamer, maar die kan ik ook easy grinden vanaf daar. Het voelde een heel stuk lichter zo dus ik ga mooi op deze manier verder!!

SQUATS
5 X 100
5 X 110
5 X 110
6 X 110 VPR (filmpje)
3 x 115 VPR (omdat het kan:p)
Diepte niet elke keer on point maar ach.. waarsch. heel lang geen meet zoals t nu lijkt:/

BENCH
6 X 60
6 X 60
6 X 60

LEGPRESS
8 X 155
8 X 155
8 X 155

+
ARMEN (totaal 12 sets)

morgen deads/rug/delts/abs

Jij hebt ook best lange benen tov je bovenlichaam of niet? En je squat low bar?
Ik heb een beetje dezelfde lichaamsbouw. Ik vind mijn squats er zo raar uitzien tov andere mensen die kleiner zijn...Heb jij dat ook?

Terug
Naar boven