MuscleMeat

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL

Nice om zo het jaar af te sluiten! :D :thumb:

Op naar een goed 2018! Fijne jaarwisseling en heel veel geluk succes en gezondheid!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.842
  • #1.843
Ben aan het nadenken over mijn trainingsplannen voor aankomend jaar. Zonder doel trainen is niet bepaald mijn ding en maxen zit er even niet in...maaarrrr... ik bedacht mij dat ik nu eens de tijd heb om mijn squat flink op te krikken. 150 kg squat lijkt mij een super mooi 2018 doel! Klinkt veel vind ik, maar niet onrealistisch lijkt me (helemaal als ik gas terug neem op het dl-en).

Op het moment is mijn squat geschat 135, dit wil ik binnenkort testen dus zal aankomende weken naar een piek toewerken. Daarna wil ik een squatprogramma doen. Geen idee welke, maar mag intens zijn.

Voor de rest is natuurlijk alles afhankelijk van mijn schouder OP. Ik gok dat ik minstens 2-3 maanden bij de fysio moet lopen nog.

• #1.844
Oja en alvast de beste wensen :D

Prima plan toch voor aankomend jaar en een heel mooi doel is die 150 kg squat!
Ik zweer (al helemaal voor squats) echt bij Sheiko. Meer mensen gesproken die het met me eens zijn dat je squat ermee omhoog schiet.
Je techniek is al zichtbaar positief veranderd, dus lekker doorpakken zo :)

En jij ook nogmaals!

Jij ook de beste wensen! OP naar nieuwe doelen in 2018! :D

• #1.848
Prima plan toch voor aankomend jaar en een heel mooi doel is die 150 kg squat!
Ik zweer (al helemaal voor squats) echt bij Sheiko. Meer mensen gesproken die het met me eens zijn dat je squat ermee omhoog schiet.
Je techniek is al zichtbaar positief veranderd, dus lekker doorpakken zo :)

En jij ook nogmaals!
Uhu sheiko is indd een goede wbt squats. Heb inmiddels ook het 4 dagen schema in mijn spreadsheet app dus wie weet! Enige minpunt is dat ik 25 min moet fietsen (heen en terug bijna een uur) en dan echt gigantisch lang aan het trainen ben. Ik zou dan eerder als er bijv 4x2 staat 2x4 doen (mits het qua rpe niet boven de 8-9 komt).

Thanks! Ik merk dat ik squats al wat leuker begin te vinden, maar dat is meestal afhankelijk van hoe goed een lift gaat bij mij:p

Jij ook de beste wensen! OP naar nieuwe doelen in 2018! :D
Yes!!
Gelukkig nieuwjaar!
Dat is toch wel een heel gaaf doel ja!:clap: Hopen dat je schouder je niet in de weg gaat zitten.
Jij ook een gelukkig nieuw jaar!

Is nu de enige pl lift waar ik er zeker van ben dat ik gewoon tot mijn max kan gaan, niet mijn favo lift maar wie weet gaat dat nu ook veranderen:)

Laatst bewerkt:
Uhu sheiko is indd een goede wbt squats. Heb inmiddels ook het 4 dagen schema in mijn spreadsheet app dus wie weet! Enige minpunt is dat ik 25 min moet fietsen (heen en terug bijna een uur) en dan echt gigantisch lang aan het trainen ben. Ik zou dan eerder als er bijv 4x2 staat 2x4 doen (mits het qua rpe niet boven de 8-9 komt).

Thanks! Ik merk dat ik squats al wat leuker begin te vinden, maar dat is meestal afhankelijk van hoe goed een lift gaat bij mij:p

Je kan het inderdaad wel een beetje naar je eigen hand zetten, al helemaal als je grotendeels op RPE wilt gaan trainen. Maar toch is 4-daags een stuk korter per dag dan 3-daags. Dus ik gok dat dat wel los zal lopen.
En als je alleen de squats van Sheiko pakt, kan je de rest zo vormgeven zoals je wilt. Voor een 150 squat moet je veel gaan squatten dus zit je daar toch snel aan :p
De deadlifts ga je denk ik met een lagere intensiteit op hoger volume pakken, en dat scheelt vaak ook al tijd omdat je minder totale rust nodig hebt (minder sets om na te moeten rusten).

Ik heb dat ook haha. Of als ik veel techniek aan wil/moet passen gaat het me ook vaak tegenstaan, dan ben je zoveel bezig elke set en rep met bijstellen :o

• #1.850
Je kan het inderdaad wel een beetje naar je eigen hand zetten, al helemaal als je grotendeels op RPE wilt gaan trainen. Maar toch is 4-daags een stuk korter per dag dan 3-daags. Dus ik gok dat dat wel los zal lopen.
En als je alleen de squats van Sheiko pakt, kan je de rest zo vormgeven zoals je wilt. Voor een 150 squat moet je veel gaan squatten dus zit je daar toch snel aan :p
De deadlifts ga je denk ik met een lagere intensiteit op hoger volume pakken, en dat scheelt vaak ook al tijd omdat je minder totale rust nodig hebt (minder sets om na te moeten rusten).

Ik heb dat ook haha. Of als ik veel techniek aan wil/moet passen gaat het me ook vaak tegenstaan, dan ben je zoveel bezig elke set en rep met bijstellen :o
Klopt. Moet er nog ff goed naar kijken:)

• #1.851
Laatste dagen ziek (vooral hoofdpijn:/) dus nog steeds geen nieuwejaars training. Voel me nog niet helemaal top, maar ik wil vandaag weer trainen! Ook besloten om te cutten. Gewoon kcal tellen, want dat werkt toch het beste (hele plan is al uitgestippeld, tot op de gram)

Ik zou deze maand een nieuwe tatt laten zetten, maar ik wist nog niet waar (dacht aan zijkant arm..)). Nu stoor ik me eigenlijk al tijden aan mijn buik litteken en dat ziet er minder fraai uit naar mate ik meer vet heb (komt omdat de onderkant super strak is). Ook zit er nog wat striae op de buik dus dat is ook mooi daarmee te camoufleren.

Oftewel, ik ga eindelijk voor een mega tattoo op de onderbuik! Met als doel alles inclusief litteken bij de navel/buik/striae te camoufleren.

huidige stats.

75.5 kg
Taille 71.3
Buik 85.5
Bil 101.5
Been 63
Supra 6.5 mm

Succes met de cut! Tot waar wil je gaan?

En vet van je tattoo dat je er letterlijk wat aan hebt zeg! Heb je al een ontwerp klaarstaan?

Mooie camouflage van je scar :D

images.png

Cutten op 17%?

Wel veel ziekjes steeds. Slechte weerstand?

Benieuwd naar wat je laat zetten en hoe groot het gaat worden.

Je bent niet de enige die ziek is, flinke epidemie op het moment. Ben zelf ook al een paar dagen ziek thuis, beterschap iig en je plan ziet er goed uit!

• #1.857
Succes met de cut! Tot waar wil je gaan?

En vet van je tattoo dat je er letterlijk wat aan hebt zeg! Heb je al een ontwerp klaarstaan?
Goeie vraag! Heb meer een beeld in mijn hoofd en niet zozeer een x %. Sowieso mag er wel een paar cm eraf (zal wel richting de 70-71 kg zijn gok ik).

Heb al wel een idee qua tat. Iig iets met bloemen en geometrische shapes.

Mooie camouflage van je scar :D

images.png
Lol:p

Ik gok 20% nu (of iets meer)

Wel veel ziekjes steeds. Slechte weerstand?

Benieuwd naar wat je laat zetten en hoe groot het gaat worden.
ja kwakkel wel laatste tijd, maar wordt ook niet dood ziek zoals anderen om mij heen (iedereen is bij ons ziek!!!).. zoals nu ook weer, hele tijd hoofdpijn en moe/slapjes...

Ik slik wel extra vitamine, maar heb denk ik zon nodig!!

Je bent niet de enige die ziek is, flinke epidemie op het moment. Ben zelf ook al een paar dagen ziek thuis, beterschap iig en je plan ziet er goed uit!
ja klopt. Heel veel zieken om mij heen op t moment. Ook beterschap!!!

• #1.858
Vandaag weer wezen trainen. Hoofdpijn is weg thank god, alleen conditie is nog ruk. Uiteindelijk dus van ma-vr niet getraind en dat was te merken.

Voeding is iig on point! Riem zat alweer losser tov vorige week dus dat is fijn:)

SQUATS
7X100 @7
4X110
4X110
4X110 @7
conditioneel gezien zwaar na elke set:p

BENCH
5x60
5x60
5x60
5x60

TRIPUSHDOWN
18x42
18x42
18x42

BICURL CABLE
12x35
12x35
12x35

REARDELTFLYS
18x2x6
18x2x6
18x2x6

Fijn dat je weer wat bent opgeknapt! Er zijn inderdaad veel zieken en nu nog.
Gaaf van je tattoo! :D heb even een tijdje niet zoveel gelezen maar het klinkt wel onwijs cool :cool:

Lekker dat je het trainen weer op kan pakken. Conditie komt wel weer terug! Dat gaat echht geen problemen geven. Eenmaal weer op dreef is dat er snel genoeg weer hoor. :)

Begint al goed me de lossere riem :thumb:
lekker weer oppakken en opbouwen!

• #1.860
Fijn dat je weer wat bent opgeknapt! Er zijn inderdaad veel zieken en nu nog.
Gaaf van je tattoo! :D heb even een tijdje niet zoveel gelezen maar het klinkt wel onwijs cool :cool:

Lekker dat je het trainen weer op kan pakken. Conditie komt wel weer terug! Dat gaat echht geen problemen geven. Eenmaal weer op dreef is dat er snel genoeg weer hoor. :)

Begint al goed me de lossere riem :thumb:
lekker weer oppakken en opbouwen!
Ja wou het al heeeeel lang, alleen ergens ook eng (omdat het op de onderbuik is en vrij groot). Nu ook extra motivatie om te cutten, want daar ontbrak het me al tijden aan.

Yes conditie etc komt wel weer terug. Vooral bench ging moeizaam, maar komt ook wel weer goed.

Terug
Naar boven