AndroidHealthClinic

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL

Is niet eng joh! Is gaaf! :cool:
En kom gewoon maar hier leuren om wat schopjes voor motivatie hoor. ;) Helpen wij je wel mee als er dipjes zijn!
Op naar die gave tattoo! :D

BP komt ook wel weer terug. Je weet het zelf.. je bent er even uit en zakt terug.. maar je bent ook snel weer terug op je niveau!
Ik heb er alle vertrouwen in hoor. Jij dus ook he! ;)

Goeie vraag! Heb meer een beeld in mijn hoofd en niet zozeer een x %. Sowieso mag er wel een paar cm eraf (zal wel richting de 70-71 kg zijn gok ik).

Heb al wel een idee qua tat. Iig iets met bloemen en geometrische shapes.

Vind het zelf ook fijn om een x aantal weken/maanden aan te houden of door te gaan totdat je tevreden bent.

En nice, zijn dingen die ik zelf ook tof vind :D

Goeie vraag! Heb meer een beeld in mijn hoofd en niet zozeer een x %. Sowieso mag er wel een paar cm eraf (zal wel richting de 70-71 kg zijn gok ik).

Heb al wel een idee qua tat. Iig iets met bloemen en geometrische shapes.

Lol:p

Ik gok 20% nu (of iets meer)

ja kwakkel wel laatste tijd, maar wordt ook niet dood ziek zoals anderen om mij heen (iedereen is bij ons ziek!!!).. zoals nu ook weer, hele tijd hoofdpijn en moe/slapjes...

Ik slik wel extra vitamine, maar heb denk ik zon nodig!!

ja klopt. Heel veel zieken om mij heen op t moment. Ook beterschap!!!
Misschien eens zo'n lamp aanschaffen? Schijnt wel goed te helpen.

Extra vitamines moet toch ook al voldoende zijn imo.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.865
Is niet eng joh! Is gaaf! :cool:
En kom gewoon maar hier leuren om wat schopjes voor motivatie hoor. ;) Helpen wij je wel mee als er dipjes zijn!
Op naar die gave tattoo! :D

BP komt ook wel weer terug. Je weet het zelf.. je bent er even uit en zakt terug.. maar je bent ook snel weer terug op je niveau!
Ik heb er alle vertrouwen in hoor. Jij dus ook he! ;)
Ja is ook zo. Motivatie en energie is weer terug dus de rest volgt wel!

Ik ga volgende maand naar de shop om een afspraak in te plannen.. ben heel benieuwd! Ik zal vandaag ergens wel mn pinterest mapje posten

Vind het zelf ook fijn om een x aantal weken/maanden aan te houden of door te gaan totdat je tevreden bent.

En nice, zijn dingen die ik zelf ook tof vind :D
Ja dat sowieso!! Ik reken minstens op 6 weken, daarna door of op onderhoud tot de zomer. Weer terug naar ayce is geen slim plan zoals adgelopen zomer, beetje zonde:p Nu ook meer tijd om eten te maken en macro's te tellen.

Misschien eens zo'n lamp aanschaffen? Schijnt wel goed te helpen.

Extra vitamines moet toch ook al voldoende zijn imo.
Met uvb bedoel je? Is wel een idee ja!

Beetje vitamine D supplementeren inderdaad?
Ik slik een multi met 100% vit d, lijkt me dat dat voldoende is! Ik slik wel extra magnesium (250) en vit c (500 mg). Ook visolie maar niet dagelijks.

• #1.866
Zondag weer gedeadlift. Damn wat was dat zwaar voor relatief lichte gewichten. Ook weer dikke eelt handen, maar de nieuwe reeva zijn binnen dus dat is naaiss:D

Ik zit eraan te denken om 100% over te gaan op blockpulls. 2 x p week 3x8-10 op 70% en 4x5+ op 80%(zoiets). Ik herstel wat sneler en kan meer volume draaien (wat in een cut wel handig is). Ik vind het ook leuker en merk meer glute-activatie tov gewone sumo (komt omdat ik mega lange stelten heb tov een kort romp en mijn sumo is daardoor net een conventional is qua rugpositie).

Sessie van zondag
SUMO DL
5X120
5X120
5X120
5X120

CHINS SS GHR/PULLTHROUGH/CLOSEGRIP PULLDOWN/TBARROWS
gewichten etc weet ik niet meer

gisteren heb ik delts+armen gedaan.. ook buik, maar kreeg buikkramp dus moest stoppen:/

• #1.867
Vandaag best wel zin om te squaten (ja en dat is best bijzonder), had mn vriend mijn sleeves nog in de tas!!!! Grrrrr

Squat zonder sleeves vind ik geen goed idee (ik krijg vrij snel last van mn knie), dus dacht dan maar boxsquat en dat is goed bevallen:) Legpress voelde ook lekker vandaag. Ik had gisteren nog spierpijn, maar was vandaag weg gelukkig (al vrees ik voor morgen met al dat volume)

Volgende week ga ik ff over op een andere split. Had het ook niet van tevoren bedacht om te benchen na een arm/delt dag en dat is ook geen goed idee:p
Wordt waarschijnlijk dag 1 chest/tri dag 2 back/bi dag 3 legs/delts (dat 2x p week dus 6 dagen)
Meer een bb-ish schema.

Cutten gaat lekker. Wel honger tussendoor, maar verder goed te doen. Scheelt dat ik het vrij basic heb gehouden. 4 grote maaltijden en 2000-2200 kcal. Eiwitten tussen de 150-175 g. Vandaag iig 74.6 kg

Treen van vandaag
BENCH
5X50
5X60
5X60
5X60
5X60

BOXSQUAT
5X110
5X120
5X120
5X120
5X120
(volgende week +2.5-5 kg.. was niet echt zwaar)

LEGPRESS
12X135
12X145
12x145
VPR?

STEPUPS MET BB
20 X
20 X
20 X
(volgende x 30 of 40 kg)

Laatst bewerkt:
Lekker getraind weer! :) :thumb:

Fijn dat het cutten vol te houden zal zijn. Prima kcals nog waar je op kan cutten vind ik.

Nu meer bodybuilding gericht door het gedoe met de fysio / operatie? Of was je dat sowieso al van plan?

• #1.870

Fijn dat het cutten vol te houden zal zijn. Prima kcals nog waar je op kan cutten vind ik.

Nu meer bodybuilding gericht door het gedoe met de fysio / operatie? Of was je dat sowieso al van plan?
Yup! Wel lager dan ik voorheen zou hebben gedaan, maar ik heb het idee dat ik vaak TE voorzichtig was met het schrappen (waardoor ik langer zou moeten cutten) en ik denk dat mijn behoefte iets lager ligt nu ik langer in mijn nest lig:p Aan de andere kant ga ik 6 x trainen per week (al is de trainingsduur iets korter) dus totaal 80 km fietsen per week + overige fiets activiteiten:p
Alsnog niet bizar weinig inderdaad:)

Hoop op ca 1% eraf p. week (0.5-1 kg vet)

Ja door gedoe met fysio/operatie indd. Ik vind powerlifting juist leuk om naar een piek toe te werken en wedstrijden te doen, nu dat weg valt wil ik me mooi op andere doelen richten.

Ach ooit ben ik begonnen met soort van powerbuilding dus die roots zoek ik nu weer op lol. Ik blijf wel zwaar squaten iig, die 150 blijft staan:p

Ja ik heb dat ook een beetje dat laatste keer cutten gehad. Ging niet helemaal naar wens en ben van plan de volgende cut iets harder te droppen en er dan relatief minder lang over te doen.
Denk echt dat het namelijk meevalt met hoeveel massa je verliest, je zal altijd wel wat verliezen. Als je intensiteit hoog blijft en je geen gekke cardiosessies ernaast doet blijft het beperkt denk ik, zelfs met een 600 deficit.
En mooie cijfers waar je op richt om mee af te vallen.

Klinkt goed :D
Je moet het interessant voor jezelf houden, en dat doe je.

Benieuwd hoe 6 dagen trainen en anders trainen je gaat bevallen. Helemaal gezien je klachten en het kwakkelen van de laatste tijd. En dan nog icm een cut?

Bedoel idd zo'n lamp. Gebruiken ze voor lichttherapie maar of dat voor jou geschikt is geen idee. Zie je vaak toch meer bij winterdip en depressie. Zou dan eerder kijken hoeveel vitamine d je neemt en dat verhogen.

Misschien slik je net te weinig vitamine D (<10 microgram). Dat is namelijk een prima hoeveelheid als je toch al tekort hebt in de niet-zon-maanden.
Bedoelde je trouwens alleen van de visolie dat je die niet dagelijks slikt of ook de multivitamine?

• #1.875
Ja ik heb dat ook een beetje dat laatste keer cutten gehad. Ging niet helemaal naar wens en ben van plan de volgende cut iets harder te droppen en er dan relatief minder lang over te doen.
Denk echt dat het namelijk meevalt met hoeveel massa je verliest, je zal altijd wel wat verliezen. Als je intensiteit hoog blijft en je geen gekke cardiosessies ernaast doet blijft het beperkt denk ik, zelfs met een 600 deficit.
En mooie cijfers waar je op richt om mee af te vallen.

Klinkt goed :D
Je moet het interessant voor jezelf houden, en dat doe je.
Klopt! Er zijn ook wel meer factoren van invloed (duur vd cut/vet% etc). Ach en dat verlies komt wel terug zodra je weer op onderhoud zit.

Benieuwd hoe 6 dagen trainen en anders trainen je gaat bevallen. Helemaal gezien je klachten en het kwakkelen van de laatste tijd. En dan nog icm een cut?

Bedoel idd zo'n lamp. Gebruiken ze voor lichttherapie maar of dat voor jou geschikt is geen idee. Zie je vaak toch meer bij winterdip en depressie. Zou dan eerder kijken hoeveel vitamine d je neemt en dat verhogen.
Denk wel goed, kortere sessies is wel fijn voor de verandering. Ben normaal 2 uur in de sportschool als ik bijv bp en sq op 1 dag heb. Heb dat elke winter weer, wordt bijna nooit ziek, maar wel vaak licht verkouden/keelpijn. Vooral als het weer omslaat.

Indd geen gek idee om eens alle vits te laten checken. Dan kan ik dat weg strepen. Zou zonde zijn als dat zo makkelijk te verhelpen is. Voel me momenteel iig erg fit, maar dat wil ik ook zo houden hehe.

De kwaliteit van mijn slaap kan ook wel wat beter (heb last van een snurkende partner:/).

Misschien slik je net te weinig vitamine D (<10 microgram). Dat is namelijk een prima hoeveelheid als je toch al tekort hebt in de niet-zon-maanden.
Bedoelde je trouwens alleen van de visolie dat je die niet dagelijks slikt of ook de multivitamine?
Multi wel, maar visolie niet dagelijks. Eerder 1 x p week, maar ik eet wel regelmatig omega 3 eieren en zo nu en dan rauwe zalm (sashimi of als sushi:p).
Ik schat wel in dat dat iets te weinig is, dus misschien moet ik dat weer trouw slikken. Beetje extra omega 3 is ook geen gek idee.

Volgens mij bevat mijn multi 10 mcg. Van de week maar ff naar de ha of een thuistest aanvragen.

Klopt! Er zijn ook wel meer factoren van invloed (duur vd cut/vet% etc). Ach en dat verlies komt wel terug zodra je weer op onderhoud zit.

Denk wel goed, kortere sessies is wel fijn voor de verandering. Ben normaal 2 uur in de sportschool als ik bijv bp en sq op 1 dag heb. Heb dat elke winter weer, wordt bijna nooit ziek, maar wel vaak licht verkouden/keelpijn. Vooral als het weer omslaat.

Indd geen gek idee om eens alle vits te laten checken. Dan kan ik dat weg strepen. Zou zonde zijn als dat zo makkelijk te verhelpen is. Voel me momenteel iig erg fit, maar dat wil ik ook zo houden hehe.

De kwaliteit van mijn slaap kan ook wel wat beter (heb last van een snurkende partner:/).

Multi wel, maar visolie niet dagelijks. Eerder 1 x p week, maar ik eet wel regelmatig omega 3 eieren en zo nu en dan rauwe zalm (sashimi of als sushi:p).
Ik schat wel in dat dat iets te weinig is, dus misschien moet ik dat weer trouw slikken. Beetje extra omega 3 is ook geen gek idee.

Volgens mij bevat mijn multi 10 mcg. Van de week maar ff naar de ha of een thuistest aanvragen.

Waar haal je zo'n thuistest? En is dat betrouwbaar?

Waarom een thuis test doen. Je betaalt wel eigen risico maar is niet zoveel. Had tijdje terug best uitgebreid laten testen en nog geen 50 euro. Dus alleen je vitamines zullen wel minder zijn.

Voor slapen zijn genoeg middeltjes te krijgen( niet alleen voor jou ook voor hem tegen snurken) en oordoppen gebruiken als je die nog niet hebt. :)

• #1.880
Waarom een thuis test doen. Je betaalt wel eigen risico maar is niet zoveel. Had tijdje terug best uitgebreid laten testen en nog geen 50 euro. Dus alleen je vitamines zullen wel minder zijn.
Dat valt mee dan in jou geval. Heb zelf 4 jaar terug alle vits laten testen bij de ha en toen iets van 130 euro betaald. Vind ik toch een hoop geld nog.

Nadeel is dat ik dan eerst naar de ha moet, dan naar het ziekenhuis waar het altijd belachelijk druk is. Dit gaat een stuk sneller iig.

Terug
Naar boven