XXL Nutrition

SP'S powerlifting & building log

Bezoekers in dit topic

Te diep squatten bestaa niet ;)
ik krijg een buttwink als ik te diep ga, net onder paralel is voldoende voor mijn doel:)

Whuuut, 13 reps, talking 'bout mindblock :p.
Lekkere training, ondanks dat je een beetje gaar was ;).
duurde ff voor ik op gang kwam:p Uiteindelijk was het geen slechte training, m
mentaal was ik er niet helemaal bij alleen

Vind maar vreemd die repouts. Je setjes al gedaan en dan nog ff 13 eruit knallen. Als dat kan train je imo te licht. Of zie ik dat verkeerd.
Nee zie je niet verkeerd.

Bij 5 x 40 dacht ik dat ik absoluut geen 5 x 5 x 45 ging redden (pols voelde klote en ging zwaarder dan normaal). Achteraf had ik het wel kunnen halen waarschijnlijk, had me dus gewoon aan mn schema moeten houden.

Volgende week ga ik wel voor de 45 en de incline gp op 35.
 
Zag de repouts vaker voorbij komen vandaar dat ik het me afvroeg;)
 
Ook hier maar ff de laatste meetresultaten
tricep 7 mm
bicep 2 mm
supra 6 mm
rug 7 mm
15.3 % 66.6 kg
ik hou lekker veel vocht vast na dat chinezuh van gisteren:p

Wel ff wennen om weer zo "zwaar" te zijn
 
Laatst bewerkt:
Ik besloten mijn schema iets bij te stellen. Ik heb het % voor de volume dag van 79% (8rm) naar 76% (9rm) gezet. Ik zat nog te twijfelen om het aantal sets te verlagen naar 3 of 4 sets, maar ik wil in de eerste instantie meer volume draaien zodat ik meer ruimte heb technisch beter te worden.

Ik heb mijn rpe tabel verder aangepast en het is nu een stuk makkelijker om af te lezen welk gewicht ik moet pakken obv van mijn submax test elke week.

Mn DL sessie verhoog ik naar 81% omdat ik 3 sets doe en geen 5.

Zie de bijlage ter illustratie

ps. wie belang heeft bij de tabel moet maar ff zeggen..

rpe omrekentabel.jpg
 
die percentages zijn van een geschat 1 rm of heb je ze allemaal getest?
 
Geen pl wedstrijd ambities?
 
die percentages zijn van een geschat 1 rm of heb je ze allemaal getest?
De percentages komen van het rpe tabel van mike tuchscherer. Het enige wat ik heb gedaan is alles automatiseren en ik heb de repranges toegevoegd. 100% accuraat is het nooit, maar het is een mooie richtlijn. Tot dusver klopt het aardig. Je 1rm verschilt per dag dus de amrap sets geven wel aardig aan of het veel te licht of veel te zwaar was (en zorgt ook voor een stukje autoregulatie).

Geen pl wedstrijd ambities?

Ja die heb ik wel:)
 
Wou net zeggen.

iedereen heeft slechte/goede dagen wat echt kilo's kan schelen.

Maar test je zo je max niet te vaak?

De pl-ers doen dat maar heel erg weinig volgens mij.
 
QUOTE="Pillz, post: 9380122, member: 142090"]Wou net zeggen.

iedereen heeft slechte/goede dagen wat echt kilo's kan schelen.

Maar test je zo je max niet te vaak?

De pl-ers doen dat maar heel erg weinig volgens mij.[/QUOTE]

Het is een submax test (5 rm of meer) en geen absolute max (dus wel met vormbehoud en geen grinders:P)

Maar indd, 1 nacht slecht slapen en je verliest zo een paar kg.

De BP is trouwens wel een absolute max, daar ga ik wel tot failure (mits ik een spotter heb)[.
 
Kun je log niet beter in pl plaatsen zodat je vanuit daar ook meer tips kunt krijgen?
 
Kun je log niet beter in pl plaatsen zodat je vanuit daar ook meer tips kunt krijgen?
Ja zat ik wel aan te denken. Dan wel puur als trainingslog met filmpjes en zonder alle ramblings :P
 
ik had over sub heen gelezen.

Als je sterker kan worden en vp laag kan houden heb je veel voordeel bij PL wedstrijd.
Mooi weinig lichaamsgewicht wat je kansen alleen maar vergroot.
 
ik had over sub heen gelezen.

Als je sterker kan worden en vp laag kan houden heb je veel voordeel bij PL wedstrijd.
Mooi weinig lichaamsgewicht wat je kansen alleen maar vergroot.
Onder de 63 kg lukt me nu nog wel, dan ben ik vermoedelijk wel de langste:P
 
Ja zat ik wel aan te denken. Dan wel puur als trainingslog met filmpjes en zonder alle ramblings :P

Haha. Of gewoon in een spoiler droppen:P
 
Onder de 63 kg lukt me nu nog wel, dan ben ik vermoedelijk wel de langste:P
Heb je al wat op het oog voor in de planning qua wedstrijden of meets?
 
Heb je al wat op het oog voor in de planning qua wedstrijden of meets?
Ik zit eraan te denken om mee te doen aan de drc cup in juni. Ik ben pas net begonnen met een pl schema dus ik zie nog wel even waar het schip strand.
 
Nu snap ik wel waarom ik mij crappy voelde en zoveel vocht aan het vasthouden was. De rode vlag hangt weer uit. Hebben jullie dan ook last van de rug? Heb t sinds ik bevallen ben echt heel erg. DLen is dan eigenlijk gekkenwerk:p

Het ging best ok naar omstandigheden. Vannacht was mn dochter ziek dus heb amper geslapen. Gaat allemaal dubbelop nu.

Heb wel veel om moeten gooien omdat t rete druk was:/

DL
werksets
5 x 85 kg
5 x 85 kg
5 x 85 kg

Glute kickback in de smith
3 sets per been

Legcurl seated
20? x 50
myoreps

Low seated cable rows
8 x 54 kg
8 x 54 kg
8 x 54 kg rpe 10

Straight pulldown
12 x 27 kg
12 x 27 kg
12 x 27 kg rpe 10

rope curl
18 x 18 kg
5 x 4 myoreps (10 sec rust)

One arm lateral raise
18 x 8 kg per kant
3 x 4 myoreps

Reardelt facepull
17 x 14 kg
5 x 4 myoreps

myoreps = sets x reps
 
Das ruk dingen om moeten gooien.

Heb altijd buikpijn en last van mijn rug. Nou ja sinds een jaar of 2 weer. Door de pil voorheen niet . Maar vandaag met trainen ging juist erg goed. Dus geen idee waar die pijn nu van komt:roflol:

Je hoort ook wel eens dat trainen dan juist goed gaat bij sommige vrouwen.
 
Das ruk dingen om moeten gooien.

Heb altijd buikpijn en last van mijn rug. Nou ja sinds een jaar of 2 weer. Door de pil voorheen niet . Maar vandaag met trainen ging juist erg goed. Dus geen idee waar die pijn nu van komt:roflol:

Je hoort ook wel eens dat trainen dan juist goed gaat bij sommige vrouwen.
het is al veeel beter dan eerder (en door de mirena gelukkig geen buikpijn), maar mn rug zeurt nog wel wat.

Meestal voel ik me mentaal wel echt direct beter:p De dagen ervoor is alleen drama
 
Apart ja. Zo zie je maar weer bij ieder werkt het weer anders.
 
Back
Naar boven