MuscleMeat

SP'S powerlifting & building log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ff een weer een overzicht. Lastig om hier conclusies uit te trekken, dus dat gaat ik ook niet doen. Obv het wekelijks gemiddelde is er een kilo bij (en vermoedelijk voornamelijk vocht). Mn vet was zaterdag gemeten en niet gestegen, al voel ik me wel vetter (vooral de lovehandles, dus hopelijk gewoon vocht).

Vrijdag 29 jan. ga ik 1 week cutten (op 2300 kcal) om vervolgens weer 3 weken te bulken.

Mn voeding is aardig constant muv het chinezen van het weekend:p

gewicht 17 dec tot 19 jan.jpg

voeding 17 dec - 18 jan.jpg
 
Zal idd voornamelijk vocht zijn. Ziet echt een uitschieter. Chinees eten en menstruatie dragen natuurlijk niet bij aan een juist beeld:D
 
Zal idd voornamelijk vocht zijn. Ziet echt een uitschieter. Chinees eten en menstruatie dragen natuurlijk niet bij aan een juist beeld:D
Nee indd, dat heeft heel veel invloed. Vandaag ook alweer een halve kilo gedropt, dus die trend zal zich nu wel voortzetten gok ik.

Heb iig wel een volle maand in kaart gebracht haha.
 
Ja je bent het ook vrij snel weer kwijt.
Weeg nu zelf zo'n 1x in de week en wil % 2x per maand doen eerste tijd.

Toch wel interessant om bij te houden. Al zal ik niet zo fanatiek worden als jou daarin:P en ben ik niet bezig met oestrogeen pieken etc. Hihi.

Merk wel dat bijhouden wel motiveert als je alles naast elkaar legt en de vooruitgang kunt zien. Zie je het niet zo zeer in de spiegel dan daar wel.
 
Had zelf enorm veel last van lage rugpijn wanneer ik ongesteld was. Sinds ik de mirena heb word ik echter helemaal niet meer ongesteld en heb ik rond de tijd dat ik normaal zou menstrueren een nauwelijks merkbare rugpijn.. Weet wel dat de rugpijn die ik voorheen had echt in de weg zat bij het trainen, dus 'give yourself some slag' wanneer het weer zover is.. :)
Ben benieuwd wat voor resultaat het gaat opleveren, een week cutten en dan weer 3 weken bulken.. Denk dat je in een week cutten ook daadwerkelijk vet kunt verliezen en niet alleen voornamelijk vocht?
 
Ja je bent het ook vrij snel weer kwijt.
Weeg nu zelf zo'n 1x in de week en wil % 2x per maand doen eerste tijd.

Toch wel interessant om bij te houden. Al zal ik niet zo fanatiek worden als jou daarin:P en ben ik niet bezig met oestrogeen pieken etc. Hihi.

Merk wel dat bijhouden wel motiveert als je alles naast elkaar legt en de vooruitgang kunt zien. Zie je het niet zo zeer in de spiegel dan daar wel.
Ik was zelf heel erg benieuwd wat de invloed van voeding was en mn cyclus. Mn voeding lijkt nauwelijks invloed te hebben op hoeveel ik weeg, maar dat komt ook omdat ik altijd veel carbs en natrium binnen krijg nu. Tijdens een cut zal dat wel een groot verschil zijn.
Had zelf enorm veel last van lage rugpijn wanneer ik ongesteld was. Sinds ik de mirena heb word ik echter helemaal niet meer ongesteld en heb ik rond de tijd dat ik normaal zou menstrueren een nauwelijks merkbare rugpijn.. Weet wel dat de rugpijn die ik voorheen had echt in de weg zat bij het trainen, dus 'give yourself some slag' wanneer het weer zover is.. :)
Ben benieuwd wat voor resultaat het gaat opleveren, een week cutten en dan weer 3 weken bulken.. Denk dat je in een week cutten ook daadwerkelijk vet kunt verliezen en niet alleen voornamelijk vocht?

Het was veeel erger, maar het is nog wel licht aanwezig. Merk het wel met het deadliften dat t wat zwakker is tov normaal. Gelukkig is mn menstruatie echt mega kort door de mirena:)

Doel is in die week 5 ons te verliezen (puur vet). Ik stel mn voeding in op -500 kcal voor 7 dagen. Het enige wat ik mij nog af vraag is in hoeverre mn lijf zich aanpast aan die inname omdat ik de week erop weer de kcal flink omhoog gooi (het zou kunnen dan ik mn kcal per dag moet verhogen ipv in 1 x, maar dat ga ik vanzelf ondervinden)
 
fullbody (recovery) training van vandaag.

SQ
8 x 40
5 x 45
8 x 50
8 x 50
8 x 50
ging ekker:) Mooi netjes en voelde vrij licht tov vorige week

Sumo DL
8 x 60
8 x 60
rug gefrituurd
Ik had verwacht met sumo minder rug te pakken, maar dat viel tegen nu (normaal voel ik meer mn benen met sumo namelijk). Ik ga zodra dat met mn buik kan deze vervangen voor heavy hip thrusts

BP
8 x 30
8 x 40
8 x 40
8 x 40

low pully bent over rope rows
12 x 54
12 x 64
12 x 64
13 x 64

Bent over rear delt flys seated
19 x 2 x 6
6 x 5 myoreps

Lateral raises m.
18 x 18
2 x 4 myoreps

Bicep preacher m.
18 x 18
4 x 4 myoreps

Tricep rope pushdown (rug onderst)
19 x 9
4 x 5 myoreps
 
1 week cutten om vocht te droppen?
 
Heb je een filmpje of iets dergelijks van low pully bent over rope rows? Klinkt erg interessant maar heb er totaal geen beeld bij :p
 
Heb je een filmpje of iets dergelijks van low pully bent over rope rows? Klinkt erg interessant maar heb er totaal geen beeld bij :p
ja heb ik:)

YouTube

Ik vind deze oefening echt zoveel fijner tov barbell rows. Vooral omdat ik geen last van mn pols krijg en ik voel mn lats + onderste traps veel beter
 
doel is halve kilo vet, maar carbs gaan iets naar beneden dus zal ook vocht af gaan.
Wat pillz ook zegt lijkt mij voornamelijk vocht. Ben heel benieuwd hoeveel vet je ook daadwerkelijk gaat verliezen en wat er uiteindelijk weer aankomt wanneer je weer verhoogd. Zeker interessant om te volgen. :engel:
 
Wat pillz ook zegt lijkt mij voornamelijk vocht. Ben heel benieuwd hoeveel vet je ook daadwerkelijk gaat verliezen en wat er uiteindelijk weer aankomt wanneer je weer verhoogd. Zeker interessant om te volgen. :engel:
Het is een experimentje dus het kan nog alle kanten op. Ik ben ook wel benieuwd hoe dit gaat verlopen.
 
Het is een experimentje dus het kan nog alle kanten op. Ik ben ook wel benieuwd hoe dit gaat verlopen.

Kg vet moet je al paar 1000 kcal extra voor verbranden of minder eten. Vandaar;)
Je hebt het ook gehad over 2 weken cut toch?

Ga je het trouwens alleen met minder kcal doen of ook cardio toevoegen die week?
 
Kg vet moet je al paar 1000 kcal extra voor verbranden of minder eten. Vandaar;)
Je hebt het ook gehad over 2 weken cut toch?

Ga je het trouwens alleen met minder kcal doen of ook cardio toevoegen die week?
Ja je hebt meerdere varianten. 6 weken bulk, 2 weken cut of 2-3 weken bulken en 1 week cutten. Ik heb in feite al paar maanden gebulkt dus ik test eerst de korte variant.

In 1 week zou ik 3500 kcal extra moeten verbranden. Ik ga het in de eerste instantie zonder cardio doen. Heel basic dus mn behoefte minus 500 voor 7 dagen.

Voor meer uitleg:
http://www.muscleandfitness.com/nutrition/gain-mass/7-steps-cyclical-bulking
Is nog wel meer over te vinden, oa layne norton werkt ermee..
 
Half kilootje vet moet lukken in een week als je niet al te gek doet. Zal alleen het vocht niet juist weer snel terugkeren als je klaar bent met die week cutten? Dat is natuurlijk mindere zaak maar lijkt me dat het vochtverlies niet je hoofddoel is?
 
Half kilootje vet moet lukken in een week als je niet al te gek doet. Zal alleen het vocht niet juist weer snel terugkeren als je klaar bent met die week cutten? Dat is natuurlijk mindere zaak maar lijkt me dat het vochtverlies niet je hoofddoel is?
Ik denk eigenlijk überhaupt dat ik niet zoveel vocht ga verliezen. Mn koolhydraten gaan maar iets naar beneden (scheelt hooguit een paar ons) en mn zoutinname blijft ongeveer gelijk. Dat is mijn doel ook niet indd, want dat zit er na paar dagen weer aan.

Ik hou meestal vocht vast door mn hormoonhuishouding, mn lijf reageerd minder sterk op voeding (tenzij ik echt extreem zout heb gegeten).
 
Je lijf reageert minder op voeding?
Dat hang wel af van hoeveel je boven/onder je behoefte zit.

Ga maar eens een weekje 1000 onder je bheoefte zitten en direct erna 1000 erboven ;)

Dan ben je nog vochtiger dan een vrouw als ze mij zien :cool:
 
Je lijf reageert minder op voeding?

Dat hang wel af van hoeveel je boven/onder je behoefte zit.


Ga maar eens een weekje 1000 onder je bheoefte zitten en direct erna 1000 erboven


Dan ben je nog vochtiger dan een vrouw als ze mij zien

Minder sterk zei ik he (in verhouding tot mn hormoonhuishouding) met de kerstdagen viel ik juist flink veel af en heb toch echt lopen vreten als een malle Ook tijdens mn cut was ik niet echt zwaarder na een junkdag. Hooguit paar ons.


Maakt natuurlijk wel uit als je echt ruim onder je onderhoud zit en een dag ruim boven je onderhoud gaat zitten. Alleen op echt heel zout reageer ik wel sterk maar dan moet ik ook echt heel veel zout eten want ik zit nu min. sowieso op 6 g per dag.
Gisteren niet getraind. Ik had keel en oorpijn dus ik ben maar vroeg naar bed gegaan en heb 2 g vit c genomen. Vandaag ondanks een fikse verkoudheid al stukken beter.

Training van vanmorgen ging lekker:D

bp 5+ 3x3
12 x 20
10 x 30
5 x 40
3 x 45
7 x 50 zonder spot vpr!:D
3 x 3 x 50 ging easy

Shoulder DP seated (10-12)
10 x 2 x 12
10 x 2 x 12
12 x 2 x 12
+2 reps

Overhead extension seated (12-15)
14 x 14
13 x 14
14 x 14
+ 1 rep

SQ 5+ 3x3
15 x 20
8 x 40
5 x 50
3 x 60
6 x 67.5 +2.5 kg
3 x 67.5
3 x 67.5
3 x 67.5

leg extension
15 x 50
15 x 50
16 x 50 rpe 10
+ 3 reps

Ab cable rotation stand 10
15 x 14 per kant
15 x 14 per kant
15 x 14 per kant
+9 reps

Calve raises smith (4 tellen heen 4 tellen terug)
20 x
? x 10
14 x 10
 
Laatst bewerkt:
Bp kon wel zwaarder zo te zien
 
Back
Naar boven