AndroidHealthClinic

SQUAT - stijve heupen

freecycle

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m98
Massa
96kg
Ik begin nu ik wat hoger ga in gewicht last te krijgen van mijn heupen ( Ze doen niet echt pijn maar ze voelen echt enorm stroef).

Ik weet dat de fysio als kind al zei dat ik extreem stijve heupen/bekken heb.
Hoe kan ik dit trachten wat te verhelpen?

De enige manier dat ik kan squatten is door enorm breed te gaan staan ( maar daardoor voel ik mijn heupen dus extra hard).
Verder dan parallel kom ik sowieso niet want dan begint mijn rug te bollen ( instant pijnscheut in de wervelkolom: dus daar blijf ik maar lekker weg).

mvg

Ik heb een beetje hetzelfde probleem als dat jij hebt.
Foam Roller voor de training heeft mij al een stuk soepeler gemaakt. Ik heb zelf ook last van quad dominantie wat voor een inbalans in het lichaam zorgt. Mocht je dit gevoel ook hebben kan je rekoefeningen doen voor je quads en hip flexors en meer nadruk leggen op de hamstrings en vooral achterwerk.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb inderdaad sterk dominante quads! :) ( vermoedelijk van het extra draagwerk van toen ik nog moddervet was)
Ik ben een aantal rekoefeningen aan het opzoeken. Maar welke doe jij zoal?
En die foam roller, doe je dat dan thuis? Ik kan me niet inbeelden dat ik me op mijn gemak voel als ik dat in het midden va de sportschool ga doen.

Bij onze sportschool zie ik regelmatig mensen foamrollen. Niks raars aan dus.

Dan kan je het beste daar eerst de focus op leggen voordat je nog zwaarder gaat sqautten wat het alleen maar in stand zal houden. Probeer de romanian deadlift toe te voegen en de weighted bridge. Ik doe eigenlijk maar 3 rekken gewoon elke avond even:
- [Afbeelding niet meer beschikbaar]
-
Quadriceps-Stretch-Side-Lying-WEB.jpg
-[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Foam rollen in de sportschool is hartstikke normaal, ben gemiddeld 20 a 25 min bezig voordat ik met mijn training begin. Eerst 5 minuten roeien of fietsen zodat je spieren warm zijn. Heb hier zelf erg goede resultaten mee behaald.

Volgens mij heb je de flexibiliteit van een baksteen.

Mensen met slechte mobiliteit vluchten vaak naar een heel brede stand. Dat je heupen heel stijf worden kan/is ws ook een gevolg van je brede stand, wat zwaar voor je heupen is.

Paar x per dag je heupen goed oprekken kan al een wereld van verschil maken. Maar ik denk dat je best allround mobiliteit moet proberen te verbeteren.

Daarom dat ik hier om hulp kom vragen hé ;)
mijn all-round mobiliteit verbeteren klinkt overigens heerlijk! weet je misschien ook hoe?

Spieren foamrollen, massagebal. Probleemgebieden regelmatig stretchen. Mobiliteitoefeningen.
Het is nogal uitgebreid dus ik denk dat je best zelf wat inleest, daar ga je meer aanhebben. Gewoon googlen op mobility of flexibility en je krijgt een heleboel goed info.

Terug
Naar boven