MuscleMeat

sriel's squats and milk log

• Topic Starter Topic Starter
Workout 6

20r breathing squat...............77,5 kg

In circuit (1 min rust):

Incline dumbbell press..............22,5 kg reps: 10, 10
Dumbbel row..........................27,5 kg reps: 10, 10

15 minuten crosstrainer

Squats lopen nog steeds lekker, is wel al de 2de keer dat ik hoofdpijn heb bij de laatste paar reps die na afloop nog een paar minuutjes aanhoudt (achterzijde hoofd).

Schouder heb ik geen last meer van dus voorzichtig weer begonnen met upperbody.

Workout 7

20r breathing squat...............80 kg

Circuit (1 minuut rust):

3x Pullups - Dips - Decline situp

Helemaal wasted na de squats, hoofdpijn en misselijk. Ik was echt helemaal leeg, het circuitje ging daardoor slecht. Maarja, wel de squats gehaald :hedbang: en daar gaat het om.

1 keer 20repsx80kg ? :)

Workout 7

20r breathing squat...............82,5 kg

10 minuten rustig wandelen

Deadlift..................................1 x 150 kg

Deze keer eens een andere ademhalig toegepast, eerdere workouts ging ik pas tussendoor ademhalen vanaf het moment dat ik niet meer normaal kon squatten. Dan liep ik op een gegeven moment tegen een muur op zeg maar.

Deze keer meer "preventief" ademhalen:
5 reps, ademhalen
4 reps, "
3 reps, "
2 reps, "
1 rep, "
enz.

Geen hoofdpijn achteraf :)

+ Deadlift PR

Dat jij nog relatief zwaar kan deadliften na zo'n set squatten, is je onderrug dan niet te vermoeid in vergelijking met een training dat je begint met deadliften? heb ik altijd wel iig

Heeft met verschillende dingen te maken denk ik.

Na het squatten heb ik een flinke pomp in mijn onderrug, als ik daarna wil deadliften ga ik eerst 10 min rustig lopen, daarna is de ergste vermoeidheid weg, pomp voel ik nog steeds.

Deadlift voelt zeer natuurlijk aan voor mij en het is toch een andere belasting dan high rep squatten. Bovendien gebruik ik pas sinds kort mixed grip waardoor het opeens ook gemakkelijker gaat.

Ik was niet eens van plan te maxen deze keer maar na 2x130 voelde ik me zo goed dat ik toch maar 20 erbij heb gedaan (vorige pr was 140)

Je houdt goed vol sriel, mooi man. Je zult zien hoe ongegeneerd lomp je straks over je 5RM heen gaat.
Doable, ik merk wel dat vooral mijn onderrug het zwaar te verduren heeft.
Dat had ik ook in het begin. Ik merkte dat dat kwam doordat ik na 10 herhalingen uit vermoeidheid meer uit mijn rug ging trekken (kont eerst omhoog, dan een halve goodmorning). Daarna ben ik meer uit de benen gaan buigen, veel minder last gehad. Tegen het eind van het programma weer wel, want hoe ik dan ook uit de benen boog, de rug verzuurde evengoed ;).

Die neiging kan ik goed onderdrukken. Wat ik wel heb is dat ik halverwege de set de stang wat hoger op mijn schouders wil leggen, echt een vreemde gewoonte. Dan begint het flink pijn te doen en ga je dat soort gekke dingen doen om het zwaartepunt wat te verschuiven ofzo ???

succes nog met je doel. zal het in de gaten houden.

Workout 7

20r breathing squat...............85 kg

Circuit (1 minuut rust):

3x Pullups - Dips - Legraise
Wilde eigenlijk dumbbell bench en rows doen maar was handdoek vergeten, beetje aso om met mijn liters zweet de bankjes te bevochtigen.

Squats beginnen flink pittig te worden, tijdens de set voel ik me de hele tijd :fuu:
Maar na afloop voel ik me supermachtig :D

20r breathing squat...............85 kg

Circuit (1 minuut rust):

3x Pullups - Dips - Legraise
Wilde eigenlijk dumbbell bench en rows doen maar was handdoek vergeten, beetje aso om met mijn liters zweet de bankjes te bevochtigen.

Squats beginnen flink pittig te worden, tijdens de set voel ik me de hele tijd :fuu:
Maar na afloop voel ik me supermachtig :D

****ed up voelen, zo hoort het :D goed bezig! Waardeer het trouwens dat er nog wel mensen zijn die aan anderen denken, houden zo.

Workout 8

20r breathing squat............87,5 kg
(geen rust)
20r pullovers.........................15 kg

Circuit (1 min rust):

Dumbbell row........................32,5 kg, 9, 8, 6 reps
Incline dumbbell bench............22,5 kg 10, 8, 7 reps

Bodyweight 20r squats, weer een mijlpaal bereikt :D
Vorig jaar kon ik die niet eens 1x squatten.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: 046
Workout 9

20r breathing squat...............90 kg

Pushpress................................50 kg, 7, 6, 4 reps

Korte training, ik zit tussen 2 nachtdiensten in voelde me een beetje gaar.
Tijdens de warmup een walkout gedaan met 110 kg, voelde erg intimiderend aan, kan me nog steeds niet voorstellen dat ik die 20x ga squatten.

Laatst bewerkt:
Workout 10

20r breathing squat...............92,5 kg

Weining tijd vandaag. Is wel een apart gevoel, naar de gym gaan voor 1 werkset. Totaal iets van 25 minuten binnen geweest inclusief warmup en cooldown.

:fuu:knape progressie!

Thnx, kan je wel zeggen dat de interne strijd steeds heftiger wordt, steeds harder vechten tegen de pijnprikkels en vermoeidheid. Elke rep lijkt exponentieel zwaarder dan de vorige.

Gewoon door blijven rammen. Iedereen heeft zo zijn dipjes.

Workout 11

20r breathing squat...............95 kg
(geen rust)
20r pullovers............................15 kg

In circuit (1 minuut rust):
3x pullups - dips - decline situps

Tsja, wat moet ik zeggen. Halverwege dacht ik dat ik het niet ging redden, toch gehaald, helemaal kapot achteraf. Andere oefening daarna gingen waardeloos maar dat was te verwachten en zeker geen zin meer in cardio.

Wow nice man 20x95, moet er niet aandenken :bow:

Terug
Naar boven