XXL Nutrition

Stam's log - Time to get big

Stam

Competitive Bodybuilder
Waardering
136
Lengte
1m95
Massa
82kg
Beste DBB'ers

Stats:
19 jaar
1.95m
65 kilo

Intro:
Ik ben altijd al een lang en mager ventje geweest. Ik heb daar genoeg van, dus ben ik begonnen met krachttraining om ook breed te worden en ik vind het ook geweldig om te doen. Ik ben eigenlijk aardig nieuw tot bodybuilding. Ik zat al een tijdje filmpjes te kijken van bodybuilding, maar ik ben pas sinds kort bezig met trainen.

Ik train samen met Tymen [ hier van DBB ] in de garage van Tymen :D. Ik probeer nu 3x per week samen met Tymen te trainen.

Met het aantal kilo's bij oefeningen ben ik nog niet echt mee bezig, ik wil eerst de technieken kunnen beheersen voordat ik op de gewichten ga letten en dan zal ik de trainingslogs hier posten.

Tot nu toe vind ik krachttraining nog hardstikke leuk om te doen, en ik ben er genoeg voor gemotiveerd om alles er voor te geven om mijn doel te bereiken.

Doelen:
Mijn eind doel [ voor nu ] is dat ik tegen de 100 kilo aankom, maar dit doel kan altijd veranderen naar een groter doel, want ik ben niet van plan om onder dit doel te komen :lick:

Halverwege zomervakantie 2010: 65

Begonnen met trainen
Vrijdag: 17-09-2010: 68.1 kilo
dinsdag: 26-10-2010: 68.5 kilo
dinsdag: 30-10-2010: 68.7 kilo

PR momenteel ( Onder de 8 reps is voor mij geen PR :) ) :
BP 10*42
SQ: 10*50
DL: 10*72

Bijlagen

Laatst bewerkt:
-Wat voor trainings schema ga je volgen? --> als je 3 keer gaat, doe dan rippetoe of andere fullbody
-Voeding is niet goed genoeg. Meer eten, meer koolhydraten en eiwitten. Kwark sowieso iedere avond.
suc6

Eerste 4 maaltijden brood? Oke dat brood easy is op school, maar je ontbijt kan toch wat anders? havermout of brinta ofzo? En pak anders wat noten mee naar school voor je goede vetten, nu haal je bijna alles uit kaas en volle melk...

En zoals baksteen zegt sowieso elke dag kwark!

• Topic Starter Topic Starter
-Wat voor trainings schema ga je volgen? --> als je 3 keer gaat, doe dan rippetoe of andere fullbody
-Voeding is niet goed genoeg. Meer eten, meer koolhydraten en eiwitten. Kwark sowieso iedere avond.
suc6

Ik doe fullbody ;)
en ik zal kijken wat ik aan het schema kan veranderen :D

ahah mijn pupil heeft zich aangemeld :D

Ok hierbij trainingslog van vandaag :)

Deadlift:
15*45
12*50
8*55

Dumbbell press incline
12*6.5 [ ik denk 12, maar ben vergeten te tellen, sukkel :o ]
15*6.5
12*9

oefening dat je met je buik ligt en dat je de 2 dumbbells van de grond richting je borst doet [ weet naam niet :D ]
3*15*6.5

side raises
3x 15 zonder gewicht aan de DB

z raise
12*25
12*25
12*25
[ ik neem aan dat de z bar 15 kilo is? ]

en tot slot 5-10 minuten naar huis fietsen :rolleyes:

Tot zo ver mn 1e trainingslog, wees vrij om ideeen te uiten wat er veranderd kan worden :cool:

Vandaag 1e dag dat ik me vol prop

Maaltijd1 9:00
2 bammetjes kaas met jus d'orange

Maaltijd2 10:30
2 bammetjes met kaas met 0.5L volle melk

Maaltijd3 12:30
2 bammetjes met knakworsten

Maaltijd4 13:00 [ nja meer snacktijd ]
Yogoyogo
stroopwafel
2 plakken peperkoek

Maltijd5
Aardappels
stuk komkommer
zuurkool
rookworst
spekjes
bak yoghurt

Maaltijd6 20:00
met vrienden naar snackbar geweest
Blikje energydrank [ ja is slecht weet ik, ben er al aan t minderen (A) ]
2 frikandellen met

Maaltijd7 23:00
Ga ik nog doen voordat ik ga slapen

Morgen lange dag op school kijken of ik 10 bammetjes erin kan proppen :)

eet liever een 2e keer rijst, aardappelen of pasta ipv al dat brood. Maar het is iig een goed begin. 10 bammetjes is niet zoveel trouwens.
Niet te vaak junken

eet liever een 2e keer rijst, aardappelen of pasta ipv al dat brood. Maar het is iig een goed begin. 10 bammetjes is niet zoveel trouwens.
Niet te vaak junken

10 bammetjes is idd niet veel, maar ik ben 6 gewend mee naar school en stage, dus het is een begin
vandaag weer de 10 bammetjes op
2e keer rijst word moeilijk want ik zuig in koken en ben vooral op school dan :)

Junken valt nog wel mee :P

Vandaag ga ik alleen trainen, want tymen moet leren ;)
Ik wil gwoon weer fullbody, maar zonder oefeningen zonder bankdrukken want daar heb ik graag een spotter bij. Ik ga maar gwoon voor squats en de rest zie ik daar wel :rolleyes:

10 bammetjes is idd niet veel, maar ik ben 6 gewend mee naar school en stage, dus het is een begin
vandaag weer de 10 bammetjes op
2e keer rijst word moeilijk want ik zuig in koken en ben vooral op school dan :)

Junken valt nog wel mee :P

Vandaag ga ik alleen trainen, want tymen moet leren ;)
Ik wil gwoon weer fullbody, maar zonder oefeningen zonder bankdrukken want daar heb ik graag een spotter bij. Ik ga maar gwoon voor squats en de rest zie ik daar wel :rolleyes:

Idd brood wat minderen. Voeg wat volkoren pasta toe, want die rijst wordt je snel beu;).

Je hebt echt niets te vrezen bij het benchen als je met zo'n gewichten bezig bent. Heb al meermaals moeten afrollen, vind ik niet erg. Zelfs mensen die 100kg benchen hier zijn niet bang om af te rollen:).

Veel succes met je trainingen!

Deadlift
15*45
15*50
11*55
8*60 [ eerste keer in de 60 :P ]

Pullover
15*7
15*9.5
15*9.5

Zelfde oefening als eerst, weet naam nog steeds niet >.<, lig je op een bankje met incline en dan van dumbbell van onder naar je borst
3*15*7

Side raises
3*15*2kilo

Skull crushers
15*15
15*20
15*20

z bar raise
15*25
12*30
10*30

bedoel je deze oefening?

Weer wat geleerd vandaag, bedankt ;)

Hey Stam, wat betreft je voeding; volgens mij krijg je echt veel te weinig eiwit binnen. Daarnaast weet ik niet of je die knakworstjes elke dag (en if so, hoeveel per dag?) want die shit is echt waardeloos in terms of voedingswaarde; 293 kcal, 11g eiwit, 2.5 koolhydraten, 27g vet per 100g.

Heb je trouwens een vast schema of is het zo dat je van dag tot dag totaal wat anders drinkt?

PS: Heb op het moment geen Excel op deze computer, zou je een screenshotje van dat spreadsheetje kunnen posten?

Laatst bewerkt:
Hey Stam, wat betreft je voeding; volgens mij krijg je echt veel te weinig eiwit binnen. Daarnaast weet ik niet of je die knakworstjes elke dag (en if so, hoeveel per dag?) want die shit is echt waardeloos in terms of voedingswaarde; 293 kcal, 11g eiwit, 2.5 koolhydraten, 27g vet per 100g.

Heb je trouwens een vast schema of is het zo dat je van dag tot dag totaal wat anders drinkt?

PS: Heb op het moment geen Excel op deze computer, zou je een screenshotje van dat spreadsheetje kunnen posten?

melk is hele tijd op :mad:
screenshotje post ik morgen ander kom ik zo te laat op school ;)
ik probeer me steeds beter aan schema houden.
Na de training, ( ik probeer elke dag eingelijk ) vreet ik nog een bak kwark :o

Edit: Schema plaatje :)

schema.jpg

training van de ochtend:

DL:
15*45
2*8*50

BP:
15*25
12*30
8*30

side raises:
Gwoon weer
3*15*stang

z-raise:
3*12*25

skullcrushers
15*stang
12*2*22.5 kilo totaal

Training ging totaal niet lekker
Ik kon minder halingen maken, en minder gewicht waar ik best van baal, omdat het er gewoon niet in zat :(

beter eten, beter slapen = beter trainen :)

Ok ff een updateje hoe het nu gaat:

ff niet getraint sinds dinsdag :(, we zijn weer van plan elke ma - wo - vrijdag weer bezig te gaan
Eten tijdens school gaat aardig alleen in het weekend schiet het niet op? Iemand tips daarvoor? :)

Morgen komt nieuw logje ;)

edit: Ik ben nog niet echt aangekomen qua gewicht :(, dus moet nog meer eten, vooral in weekenden

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven