Fitness Seller

Starters 2008 Log: Curlz & Abz, **** Trapz

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Nette training. En mooie PR op BW :D

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
thnx gozer

dat zie je wel goed opzich, hoewel ik 3 weken terug geloof ik 2x70 als pr had gezet.. ik denk dat ik wat meer volume moet draaien op die shit... wilde vandaag ook 6x3 doen met 65, maar ja kwas eigenwijs :P

BTW ik had vandaag een BW PR van 88,0 kilo :cool: nog 2 kilo en dan gaan we er vet afschrapen
Misschien wat vaker pushpresses en strikte OH's afwisselen? Aangezien je die 72.5 wel langs je hoofd kreeg? ;)

Overhead reageert helaas heel goed op volume 5-10 triples oid.

Hoog volume lijkt over het algemeen goed te werken voor OH. Give it a try.

:rolleyes:

Zoals ik gisteren tegen je zei.. Het is nu wel een mooi moment om wat meer aan je overhead te werken en even te minderen met speed bench. Je gewrichten komen even tot rust en je kan je overhead kracht wat verbeteren.

5-10 triples zoals Jesaja zegt is een goede optie. Ook kan je beginnen met 10 reppers mp.. 5 sets minimaal en gewoon elke week 2,5 erop gooien. Steeds streven naar 10 reps, maar wanneer je dat niet meer red.. gewoon blijven adden. Als je uiteindelijk nog maar 3 reps kan maken kan je overgaan op push press of maxen. Zoiets ben ik zelf ook van plan.

Werk er in ieder geval aan. Het is vrij beschamend als SanderG en ik straks met de strongman trainingen meer overhead pressen dan jij! :D

Triples werken het beste. Hammer grip DB presses voor high reps schijnen wel goede assistance te zijn.

Direct veel volume op schouders red je meestal niet.. beter eerst ff veel reps maken een paar weken en steeds het volume opbouwen en 't aantal reps per set afbouwen.

Bladiebla.. als hij volume aankan op de bench kan hji ook volume aan op zn overhead press..

Okee, huge animal, wat jij wil.

:orly: Door wie dan?

Grootste gedeelte van die WSB gasten (de goede benchers iig) trainen niet zo heel veel overhead omdat hun schouders dat niet trekken.

Jim Wendler zei:
Shoulders – this is similar to the triceps in that there is a high intensity and low intensity day. The high intensity day is technically not high intensity, but high stress. In this category, I would put dumbbell bench press, dumbbell incline presses, military presses (with dumbbells or a straight bar) and dumbbell floor presses. In the low stress category, front raises, side raises and rear raises are good choices. Again, you can choose which day to put them on, but I liked putting the high stress shoulder training on dynamic bench day.

Definitie van zwaar kan nog weleens verschillen natuurlijk. :p

Wat ik heb gelezen van veel van die gasten is dat ze heel veel raises doen.. maar amper tot nooit presses. Maarja.. dat zal ook wel verschillen per persoon.

Wat ik heb gelezen van veel van die gasten is dat ze heel veel raises doen.. maar amper tot nooit presses.

Ow? Nou ben ik wel benieuwd waar je dat gelezen hebt dan. Ik denk overigens dat het wel veel zal verschillen per persoon. Bovenstaande persoon verteld juist dat hij nooit side raises e.d doet.. alleen presses (oh, dumbbells enfin, staat hier boven ook al vermeld) en pulls (hang cleans, upright rows) voor zijn schouders.

Op dit punt in de discussie vraag ik me altijd af waarom ik erover ben begonnen :roflol: Het zal me namelijk een rotzorg zijn :o

8x3 triples voor strict presses !

• Topic Starter Topic Starter
Misschien wat vaker pushpresses en strikte OH's afwisselen? Aangezien je die 72.5 wel langs je hoofd kreeg? ;)

mwah persoonlijk merk ik vrijwel geen progressie op mp als men pushpress omhoog gaat.

5-10 triples zoals Jesaja zegt is een goede optie.
:D

maandag ga ik gewoon voor 10x3 kijk wel waar dat op uit loopt... feit is inderdaad dat ik zere polsen en handen kreeg tijdens het speed benchen de laatste paar keer. dave tate zei al dat je MAX 4 weken aan 1 volgend met bands mag benchen voor je gewrichten, ik was eigenwijs maar volgens mij heeft de man dus weer eens gelijk. ff 2 weken dik volume pakken op OH

Direct veel volume op schouders red je meestal niet.. beter eerst ff veel reps maken een paar weken en steeds het volume opbouwen en 't aantal reps per set afbouwen.

we shall see mate ;) thnx voor de bezorgheid sowieso :p

Persoonlijke merkte ik weinig van DE dag...kortom knikker DE bench er ff uit en gebruik je DE dag als overhead + assisntence

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven