AndroidHealthClinic

Starters 2008 Log: Curlz & Abz, **** Trapz

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Heb een tijd geleden DE bench gedaan, wel zonder bands...
Deed toen speed bench met 90kg op een 1rm van 142.5
Die 90kg ging zo hard dat ik mezelf los benchde van het bankje, maar voor me 1 rm deed het geen ruk...
Nu ik een schema hanteer afgekeken van Tom en Steven (lanfeust en locust). Squat dag, bench dag, dl dag en overhead dag gaat ik gewoon beter kwa kracht. Terwijl de trainings invulling op wsb lijkt...Me oef(1,2,3 of 5rm), assist work, lat work en core work.

true, maar DE Werk zonder bands is ook gewoon extreem klote... dat heb ik ook een periode van 8 weken gedaan en toen deed het ook helemaal niks voor mij. ik denk dat we gewoon de conclusie kunnen trekken dat DE benchen zonder bands nergens over gaat

Eensch :P

MAar goed zoals je zelf zegt er word aangeraden maximaal 4-6wkn met bands te trainen, dan een periode zonder, wat je kan doen is dus in de periode zonder DE bench er uit knallen en er een overhead dag van maken en dan als je weer DE doet overhead vervangen voor front raise als assistence...

jep, dat is inderdaad de bedoeling :D

alleen tijdens de DE periode doe ik liever gewoon OH werk er nog bij (al is het maar op onderhoud op een laag volume) ik heb echt een afkeer voor raises, op zen tijd een side raise is nog wel oke..

Ach gevalletje persoonlijke voorkeur...kwa nut kan het beiden...doel is sterke schouders en dat kan je ook krijgen van front raise (ja echt!)

Sarcasme?
Dat je nu geen 100kg kan frontraise, wilt nog niet zeggen dat het een slechte oefening is...

Echte mannen krijgen sterke schouders door zieke overhead presses.. niet door gaye raises.

true, maar DE Werk zonder bands is ook gewoon extreem klote... dat heb ik ook een periode van 8 weken gedaan en toen deed het ook helemaal niks voor mij. ik denk dat we gewoon de conclusie kunnen trekken dat DE benchen zonder bands nergens over gaat

+1 Bovendien voelt het zeer blessuregevoelig!

Op youtube staan wel filmpjes van gevorderden en pro's die ook wel speedbenchen zonder bands. Maargoed, dat moeten zij weten. Blijf bij mijn mening.

Bench Press
10x50
5x 70
3x 90
3x 102,5 PR
2x 102,5
2x 102,5 (toen ging de spotter eraan zitten en zei ik "laat maar" :mad:)
2x 102,5 (wel zelf)
5x 90 (toen ging de spotter weeer der aan zitten.. hatelijk)

conclusie: benchen ging ubersoepel vandaag, had beter 105 erop kunnen slingeren

Pronated Rack pulls van onder men knie
10x 70
5x 100
5x 120
3x 150
1x 170 (straps vanaf hier)
0x 190 (damn, not doable)
3x 180 PR
1x 170

conclusie: 1e keer, erg wennen wel leuk om te doen.. kreeg alleen een gigantische pomp in men onderrug na die 3x180

Speed Deads
3x3 140 (banging speed, maar ook banging onderrug pomp)

/\-handle pullups
8x BW PR
4x5 BW

conclusie: zware shit :P

Superset incline dumbbell press/standing french press
3x8 30/3x8 30

Superset triceps pulldowns/verschillende biceps oefeningen
high reps

Haha wat een leuke spotter. Gewoon iemand van de gym ofzo?
Dacht; zo dikke grip met je 3x180 pronated. Staat er straps bij. :P Rackpulls vallen nog wel tegen tov. je deadlift. Maar t is je eerste keer.

Hoe komt 't dat bij sommige mensen de rackpull lager is dan je deadlift? Bij mij is die echt veeeel hoger. Ik kan onderin geen snelheid maken maar als ik 'em tot net onder m'n knie krijg is de rest makkelijk.

Hoe komt 't dat bij sommige mensen de rackpull lager is dan je deadlift? Bij mij is die echt veeeel hoger. Ik kan onderin geen snelheid maken maar als ik 'em tot net onder m'n knie krijg is de rest makkelijk.
Dat heb ik idd ook. Veel hebben bovenin moeite.

ben jaloers op je bench echt nice man .. die 3x 102.5 goed bezig !

Haha wat een leuke spotter. Gewoon iemand van de gym ofzo?
Dacht; zo dikke grip met je 3x180 pronated. Staat er straps bij. :P Rackpulls vallen nog wel tegen tov. je deadlift. Maar t is je eerste keer.

ja een dude die "vroegah sterrekstuh man heb getréént"

nou ik heb juist altijd kk veel moeite met het uitlocken, das echt hoerezwaar... ik heb nog nooit gehad dat ik een dead niet van de grond kreeg (behalve na ziek te zijn geweest)

los komen doet het altijd wel bij mij, die 210 kwam ook met bad ass snelheid los (misschien te wijten aan de vele box squats) en waarschijnlijk verklaart dat ook waarom ik 195 staande op een 8cm blok wel kan liften en men trainingsmaatje niet terwijl die een 1rm van 225 heeft

dave tate zegt in die westside seminar dat iedereen verschillende strength curves heeft, en daar zal het dus aan te wijten zijn ;)

ben jaloers op je bench echt nice man .. die 3x 102.5 goed bezig !

thnx man, maar der zijn zat jongens hier die een pak meer benchen, mijne mag nog een stuk hoger komen dan dit

ja maar das met pak hé.. maarja tuurlyk hoger is altyd goed haha :P maar ik bedoel ik heb nog een lange weg te gaan om dat te bereiken :P

ja oke dat bestaat natuurlyk ook .. maar ik wil het een beetje binnen mijn grenzen houden haha :P dus vandaar dat ik 3x 102.5 ook al denderend vind

Doet die trainingspartner nu al 225.:eek: 5 Maandjes bezig toch?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven