AndroidHealthClinic

Starters 2008 Log: Curlz & Abz, **** Trapz

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Pak een zware schouder oefening na de ME-UB max oefening.
Je gaat wel erg zwaar op een BP variant de eerste oefening maar veel energie kost het niet,
dit is voor mij dan ook goed te combineren met een OHP.

• Topic Starter Topic Starter
Persoonlijke merkte ik weinig van DE dag...kortom knikker DE bench er ff uit en gebruik je DE dag als overhead + assisntence

goed idee ;) maar hoe bedoel je dat je er weinig van merkte? je hebt het toch pas 2 x gedaan ofzo? :p (of heb ik niet opgelet)

Pak een zware schouder oefening na de ME-UB max oefening.
Je gaat wel erg zwaar op een BP variant de eerste oefening maar veel energie kost het niet,
dit is voor mij dan ook goed te combineren met een OHP.

njah vrijdag doe ik me bench, me deads, heavy lat werk en heavy triceps ass. en aangezien die toko altijd 9 uur sluit ben ik dan altijd bijna door me tijd heen. ik ga eerst ff op maandag dat OH volume verhogen en DE bench 2 weekjes laten zitten

Training vandaag:

30cm Box Squats
5x50
5x70
5x90
3x110
1x130
1x150 NIEUW PR (nog redelijk easy)
1x150 (zwaarder)
1x150 (heel zwaar)
1x150 (allout)
1x120

conclusie: zalig, ik voel echt wel een 160+ aankomen very soon.. streven was 3 tot 5 singles, de 5e durfde ik echt niet meer aan na die 4e, dat was echt all out!

Speed squats
1x2 30 cm box + 70kilo + small bands
1x2 30 cm box + 80kilo + small bands
8x2 30 cm box + 90kilo + small bands (whehehe)

conclusie: naar mate de de set hoeveelheid omhoog ging, ging de snelheid er steeds meer uit, het laatste setje viel eerder onder ME dan DE werk :D

Hanging Leg Raises
3x6 Strict met rechte benen
2x6 Strict met gebogen benen

Rolling Thunder
1x31 R&L
3x41 R&L
1x56 R, L Fail.. te idioot voor woorden
3x51 R&L PR
3x51 R, 2x50 L (damn gaar :P)
2x51 R&L
1x53,5 R&L
1x53,5 R ,L fail
1x51 R&L
1x41 R&L zo lang mogelijk beet houden

conclusie: links is zoveel zwakker.. heel vervelend.. 60 had er denk ik met rechts ook nog wel ingezeten

Deftige box squat!:D

Zieke box squats kerel !

Brutal box squat beast.

Net hoor. Je hebt al een tijd geen normale squats gedaan he?

Net hoor. Je hebt al een tijd geen normale squats gedaan he?

klopt, 23 januari met box squats begonnen, en het mooie is dat dit de 2e keer is dat ik me een lange periode op box squats richt en wederom vliegen de gains om me oren... box squats zijn voor mij gewoon echt een hele goede oefening om men squat omhoog te krikken.. voorgaande keer kon ik na een lange periode van box squatten met een PL squat 10 kilo meer doen dan men 1rm @ the box.. als dat nu weer zo zou zijn ga ik dikke pr's shatteren man... ik ben gewoon verliefd @ the box op dit moment :o

Haha dat wou ik al zeggen. Je houdt van je box.:D
Dan zou je nu theoretisch op een 160 squat zitten. Mooi man.

toch weer 5kg op die box squat! + meerdere singles :thumb:

Shit, jij beest! Die boxsquat gaat echt als een speer!

Mooi pr!
Vraag me wel af met welke gedachte je explosiviteit na maximale kracht denkt te kunnen gaan trainen?!!

goed idee ;) maar hoe bedoel je dat je er weinig van merkte? je hebt het toch pas 2 x gedaan ofzo? :p (of heb ik niet opgelet)

njah vrijdag doe ik me bench, me deads, heavy lat werk en heavy triceps ass. en aangezien die toko altijd 9 uur sluit ben ik dan altijd bijna door me tijd heen. ik ga eerst ff op maandag dat OH volume verhogen en DE bench 2 weekjes laten zitten

Training vandaag:

30cm Box Squats
5x50
5x70
5x90
3x110
1x130
1x150 NIEUW PR (nog redelijk easy)
1x150 (zwaarder)
1x150 (heel zwaar)
1x150 (allout)
1x120

conclusie: zalig, ik voel echt wel een 160+ aankomen very soon.. streven was 3 tot 5 singles, de 5e durfde ik echt niet meer aan na die 4e, dat was echt all out!

Speed squats
1x2 30 cm box + 70kilo + small bands
1x2 30 cm box + 80kilo + small bands
8x2 30 cm box + 90kilo + small bands (whehehe)

conclusie: naar mate de de set hoeveelheid omhoog ging, ging de snelheid er steeds meer uit, het laatste setje viel eerder onder ME dan DE werk :D

Hanging Leg Raises
3x6 Strict met rechte benen
2x6 Strict met gebogen benen

Rolling Thunder
1x31 R&L
3x41 R&L
1x56 R, L Fail.. te idioot voor woorden
3x51 R&L PR
3x51 R, 2x50 L (damn gaar :P)
2x51 R&L
1x53,5 R&L
1x53,5 R ,L fail
1x51 R&L
1x41 R&L zo lang mogelijk beet houden

conclusie: links is zoveel zwakker.. heel vervelend.. 60 had er denk ik met rechts ook nog wel ingezeten
Heb een tijd geleden DE bench gedaan, wel zonder bands...
Deed toen speed bench met 90kg op een 1rm van 142.5
Die 90kg ging zo hard dat ik mezelf los benchde van het bankje, maar voor me 1 rm deed het geen ruk...
Nu ik een schema hanteer afgekeken van Tom en Steven (lanfeust en locust). Squat dag, bench dag, dl dag en overhead dag gaat ik gewoon beter kwa kracht. Terwijl de trainings invulling op wsb lijkt...Me oef(1,2,3 of 5rm), assist work, lat work en core work.

toch weer 5kg op die box squat! + meerdere singles :thumb:

Shit, jij beest! Die boxsquat gaat echt als een speer!

thnx gasten

+1

Je bent wel een beetje verslaafd aan box squats en rolling thunders he :P

ja! het werkt voor de 2e keer goed voor me, dus ik hou ze voorlopig ff aan... ik maak er veel betere progressie mee dan normale/full squats

:D

Mooi pr!
Vraag me wel af met welke gedachte je explosiviteit na maximale kracht denkt te kunnen gaan trainen?!!

geen, in principe als ik 70-80 kilo had gehanteerd was de explosiviteit nog steeds dik aanwezig geweest, ik wilde nu alleen even kijken waar jij het mee deed :o 90 voor mij word gewoon ME werk op den duur

Waarom draai je het niet om... gebruik je de speed SQ naast explosiviteit als warmingup voor je box SQ!

klopt, ben ik deels met je eens.. maar ik heb dat 4 weken gedaan en die speed squat er voor doen is meer dan warming up, het is een enorme voorvermoeier... daarna was ME werk aan de ene kant oke omdat de gewichten opeens als een veertje in je nek voelde, maar aan de andere kant was het ook gewoon ruk omdat als ik er fris aan begin het me veel beter afgaat

voor beide is dus wel wat te zeggen, maar feit is dat ik ze op 1 dag doe en ze dus zal roteren, ik train nou eenmaal geen 4 dagen in de week dus dat belemmert de verdeling ietwat

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven