MuscleMeat

Starters 2008 Log: Curlz & Abz, **** Trapz

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
BP gaat goed vooruit. Volhouden zo

• Topic Starter Topic Starter
ja maar das met pak hé.. maarja tuurlyk hoger is altyd goed haha :P maar ik bedoel ik heb nog een lange weg te gaan om dat te bereiken :P

nee man, ik bedoel een pak meer als in een stuk meer ;) er zijn er werkelijk een hele hoop die gewoon veel meer dan dit verplaatsen dan dit, maar ik begrijp wel wat je bedoeld, thnx sowieso

Niet om starter20 te dissen maar er zijn mensen op 't forum die 220kg benchen zonder "pak".

precies, my point exactly ;)

ja oke dat bestaat natuurlyk ook .. maar ik wil het een beetje binnen mijn grenzen houden haha :P dus vandaar dat ik 3x 102.5 ook al denderend vind

grenzen bestaan niet echt volgens mij, met hard trainen blijft het uiteindelijk toch allemaal wel stijgen, tenzij je zelf niet met regelmaat meer gewicht aan de stang hangt ;)

dank je Avec "Trilband"

Doet die trainingspartner nu al 225.:eek: 5 Maandjes bezig toch?

haha ja... euuh vanaf begin september 2007. :o

BP gaat goed vooruit. Volhouden zo

dank je wel man

Laatst bewerkt:
Goeie PR's, vooral goeie rackpulls, 3x180 :eek:

thnx man :)

zojuist COC 2 gesloten met men rechterhand, na dik 2 weken geen coc's meer aangeraakt te hebben omdat ik telkens een zere hand kreeg als ik er mee bezig was geweest.

volgende keer een filmpje maken ofzo

Rackpull is kleinere ROM, dus snap dan niet dat je dan minder zou pakken dan met een normale deadlift.

Natuurlijk kan dat. Bij een volledige ROM kan je door je sticking point heen trekken als je genoeg beginsnelheid hebt.

Hier ook nog een leuk stukje:

The Deadlift Paradox

Have you asked yourself, why many lifters can pull the bar relatively easily half way up but cannot lock out? Do you think rack pulls from the sticking point are the solution? -Wrong! You are just too weak off the platform so you have no momentum to go through your sticking point. And your strength does not have the endurance to strain through the sticking point.

These problems can be overcome with extended deadlifts; standing on an elevation. Pulling the bar through a greater range of motion teaches your body to produce force for a longer period time. Give your muscles time to adapt to this movement. Increase the height of the elevation very slowly. And pay attention to the correct technique no matter weight is on the bar.

Heb nog nooit iemand gezien hier die op rackpulls minder pakt dan met een reguliere deadlift.

Volgens mij komt dat meer omdat de meeste 'rackpulls' hier meer DL-lockouts van boven de knie zijn :D.

Rackpull is kleinere ROM, dus snap dan niet dat je dan minder zou pakken dan met een normale deadlift.

ben niet de enige hoor ;) maar ik denk dat tripax het antwoord al geeft... mijn weakness is het uitlocken van het gewicht, tot boven men knie kom ik altijd wel... zoals ik al eerder poste ik heb nog nooit gefailt als in het gewicht niet los kunnen krijgen van de grond. hoe hoger je begint hoe minder ik dus profijt heb van dat begin stukje waar ik normaal veel snelheid op kan bouwen. in mijn geval is het dus helemaal niet zo raar ;)

wat ik al eerder poste mijn trainingsmaatje heeft dus wel problemen met de grond af kijken en niet met zen lock out, waarschijnlijk trok ik daarom dus wel 195 staande op een 8cm dik platform (met een 1rm van 205 destijds) en hij niet (met een 1rm van 225 destijds)

Strict OH Press
10x 30
6x 40
5x 50
3x 62,5
3x 62,5
3x 62,5
3x 62,5
3x 62,5
3x 62,5
3x 62,5
3x 62,5
3x 62,5
3x 62,5

conclusie: whehehehe eindelijk is volume gedraaid op OH press... to be honoust vond ik het best saai op den duur :o laatste 5 setjes waren wel flink pittig, met name de laatste 3 waren de laatste reps echt persen

Pendlay Rows
10x 60
5x 80
3x 100
3x 100
3x 100
3x 100
3x 100

conclusie: laatste setje was met behoorlijke 'cheat'

Superset dumbbell jm presses/Cable scarecrows
2x20/5x20
5x18/8x20
3x18/8x20
3x18/8x20
2x18/8x20

Hanging Leg Raises
3x6

Full contact twists
1x10 10 kilo op bovenkant
1x10 12,5 kilo op bovenkant
1x14 15 kilo op bovenkant

conclusie: damnnnnn gruwelijk zwaar, eerste keer, maar dit is echt wel een core builder! deed ze met OL barbell, voor de mensen die het niet kennen zoek op youtube ;)

Biceps
zware cable preacher curls & high rep dumbbell curls :cool:

Goede rows, die jm presses gaan ook nog steeds vooruit he.

netjes die triples op je presses en pendlays :)

Nice training, zoals gewoonlijk.

"Cable scarecrows" moest ik even googelen:p

Netjes die rows en presses.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven