AndroidHealthClinic

Starx Log: Returning to Greyskull

Thanks! Greyskull is meer een algemeen krachtopbouwprogramma. Er zijn wel allerlei "plug-ins" en variaties voor, bijv. sportspecifiek, voor massa, conditie etc. Laatste set is idd altijd AMRAP, waardoor je bij een reset altijd weer VPR's kunt maken. Deze keer geen echte AMRAP set gedaan op squats (waren er anders waarschijnlijk ook iets van 15 geworden), want wilde nog een beetje overhouden voor de zware conditioning.
"Moet" je niet ook stoppen bij 10? In mijn herinnering schrijft het programma dat voor.
EDIT: nee, dit klopt niet, zie een latere post.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.023
Kom nu maar gewoon uit de kast, ouwe crossfitter :trollface:
Mijn trainingen zijn nog net wat te gestructureerd om het predicaat "crossfit" te verdienen...

@neet61: Als het leuk is dan moet er een schepje bovenop!

Hahaha, hij slaat lekker door hè, het wachten is op z'n scores van Cindy en z'n andere biatches! Zelf droom ik van het huwelijk van Murph & Cindy, dus ik kan hier alleen maar van genieten.

Lekker bezig @Starx6673, goede conditie is ook lekker in het dagelijks leven! Heel sterk zijn, maar na een paar treden op de trap staan te hijgen is ook niet alles.
Ja, ik ben vooral veel conditiewerk gaan doen door Brian Alsruhe en dat is gewoon een strongman.

Is dit niet standaard zo dan ? :fuu:
Nee! Hijgen als een postpaard na een trappetje lopen is niet OK!

"Moet" je niet ook stoppen bij 10? In mijn herinnering schrijft het programma dat voor.
Zou ik even na moeten lezen, maar wilde even zien in hoeverre gewoon benchen had geleden na het 2 maanden niet gedaan te hebben. Viel me best mee. Ben benieuwd naar deadlifts, die heb ik ook al een tijd niet gedaan.

Mijn trainingen zijn nog net wat te gestructureerd om het predicaat "crossfit" te verdienen...

Ja, ik ben vooral veel conditiewerk gaan doen door Brian Alsruhe en dat is gewoon een strongman.

Nee! Hijgen als een postpaard na een trappetje lopen is niet OK!

Zou ik even na moeten lezen, maar wilde even zien in hoeverre gewoon benchen had geleden na het 2 maanden niet gedaan te hebben. Viel me best mee. Ben benieuwd naar deadlifts, die heb ik ook al een tijd niet gedaan.
Ik had t bijna goed, er is wel iets met >10 reps, dan verdubbel je de verhoging voor de volgende keer. Als je GSlp strikt volgt.

• #2.025
Ik had t bijna goed, er is wel iets met >10 reps, dan verdubbel je de verhoging voor de volgende keer. Als je GSlp strikt volgt.
Ja, daar kan je dan inderdaad voor kiezen. Aangezien ik nog steeds in een cut zit en ook nog conditiewerk erbij doe kies ik maar voor een gewone verhoging.

Train van vandaag:

Drop Snatch
3x3x20 (lege oly bar)

OHP
5x20
5x30
5x40
5x40
11x40

Deadlift
5x60
5x80
3x100
10x110

EZ Bar Curl
8x18
3x8x30

Conditioning:

Burpees
3x12 in 40-45 seconden met 1 minuut rust

Kettlebell Swings
50x32

Phew!

lekkere repouts. :thumbup:
hoe verloopt het cutten? komt je doel al een beetje in zicht?

• #2.027
lekkere repouts. :thumbup:
hoe verloopt het cutten? komt je doel al een beetje in zicht?
Ja, er zaten nog wel 5 of 6 reps in de tank, maar wilde ook niet te gek doen.

Ik zit nu steeds rond de 94. Maar ik merk wel dat mijn buik veel minder is geworden. Wil nog wel steeds de 90 aantikken. :)

Ben je niet bang voor de combinatie cutten met zware cardio (spierafbraak)?

• #2.029
Ben je niet bang voor de combinatie cutten met zware cardio (spierafbraak)?
Neuh op dit moment niet, het krachtwerk is echt behoorlijk omlaag geschroefd in volume en ik eet op trainingsdagen wel meer. Het lijkt te werken tot zover.

Edit: Bovendien denk ik dat bijvoorbeeld zware KB swings en pushups zelfs wat extra massa opleveren.

Ik zit nu steeds rond de 94. Maar ik merk wel dat mijn buik veel minder is geworden. Wil nog wel steeds de 90 aantikken. :)

Hoeveel is eraf dan? Ik geloof niet dat buiken krimpen zonder af te vallen. Recompen is bullshit, tenzij chemisch ondersteund.

• #2.031
Hoeveel is eraf dan? Ik geloof niet dat buiken krimpen zonder af te vallen. Recompen is bullshit, tenzij chemisch ondersteund.
Ik begon na mijn vakantie weer op c.a. 97, dus er is wel weer 3 kg af. Op dit moment zit ik dus rond de 94 en blijf daar een beetje hangen. Mijn buik is dus in ieder geval al minder geworden van 97 naar 94. Zit nu alweer 2 weken rond de 94 en buik lijkt echt wel minder te zijn. Misschien dat ik elders meer vocht vasthoud omdat ik inmiddels weer met creatine begonnen ben? Dan is het een tijdelijk effect.

Ik begon na mijn vakantie weer op c.a. 97, dus er is wel weer 3 kg af. Op dit moment zit ik dus rond de 94 en blijf daar een beetje hangen. Mijn buik is dus in ieder geval al minder geworden van 97 naar 94. Zit nu alweer 2 weken rond de 94 en buik lijkt echt wel minder te zijn. Misschien dat ik elders meer vocht vasthoud omdat ik inmiddels weer met creatine begonnen ben? Dan is het een tijdelijk effect.

Ik kan erover meepraten dat een paar cm hier of daar zo erbij of eraf, al probeer je nog zo goed te meten, maar toch hou ik meer van harde data dan subjectieve inschattingen.

• #2.033
Ik kan erover meepraten dat een paar cm hier of daar zo erbij of eraf, al probeer je nog zo goed te meten, maar toch hou ik meer van harde data dan subjectieve inschattingen.
Nou ja, als ik maar weer richting die 90 ga vind ik het wel goed allemaal.

Vandaag nog burpees:

3 sets van 10 reps in een halve minuut, bijna niet meer hijgen na iedere set, conditie wordt steeds wat beter.

Je trackt je voeding wel Star ?

• #2.035
Je trackt je voeding wel Star ?
Momenteel niet, ik houd wel een vast patroon aan qua voeding (voedselselectie en porties). Zolang ik afval en me sterk blijf voelen gaat het prima zo. Mocht het nodig zijn dan heb ik nog een heel mooi voedingsschema klaarliggen.

Momenteel niet, ik houd wel een vast patroon aan qua voeding (voedselselectie en porties). Zolang ik afval en me sterk blijf voelen gaat het prima zo. Mocht het nodig zijn dan heb ik nog een heel mooi voedingsschema klaarliggen.

Wow, ik zou het wel weten als ik jou maten had.

Kilo of 10 eraf (flink blijven trainen) et voila, strak, gestroomlijnd en buff :D

• #2.038
Wow, ik zou het wel weten als ik jou maten had.

Kilo of 10 eraf (flink blijven trainen) et voila, strak, gestroomlijnd en buff :D
Een walvis is ook mooi gestroomlijnd.:p Ik hou teveel van het goede leven om zo'n fysiek year round vol te houden. Bovendien vind ik het veel leuker om te trainen op prestatie dan puur op fysiek. Ik vind het doen van oly lifts een stuk leuker dan bicep curls bijvoorbeeld.

Nou, gestroomlijnd ben ik zeker! :D

Minder luchtweerstand met liften :p

• #2.040
Vanmorgen 2x20 pushups

Vanmiddag Oly lifts gedaan bij Sportquest

Heel veel herhalingen op partials en aan het eind een berg powerclean en jerks.

Nu lekker eten!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven