MuscleMeat

Starx Log: Returning to Greyskull

Als ik op mijn 18e als was begonnen met serieus te liften in plaats van op mijn 41e, dan was ik een stuk sterker geweest. Aan de andere kant had dat misschien ook wel weer een wissel getrokken op mijn lijf.

Er zijn nog wel wat lifting goals die ik wil halen, maar het belangrijkste vind ik dat ik redelijk sterk en atletisch ben, met voldoende mobiliteit en zonder noemenswaardige blessures. Ik wil best eens die 200 DL aantikken bijvoorbeeld, maar niet ten koste van al het andere en in mijn eigen tempo. En met gezellige stapavondjes zo nu en dan!
Amen :bow:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.985
Train van vandaag:

Squat
5x20
5x40
3x60
3x80
3x4x97,5

Dips
5xBW
3xBW+10
3x5xBW+15

Hammer Chinups
2x3xBW
5xBW+10 (soort singles, chins zuigen nog steeds)
3x3xBW

KB Row
3x8x32

KB Farmer walk
3x30secx80 (2x KB 40kg)

Band Pull Apart
3x10

EZ-Bar Curls
10x18
2x10x28

Conditioning:

6 rounds:
500 m bike sprint heavy resistance (3 km totaal)
7 barbell clean & press 30 kg (42 reps totaal)
15 Ab Mat Situps (90 reps totaal)

Zweten als een postpaard! :p

Laatst bewerkt:
Goeie cross-fit!

Ja hard gewerkt Star!!

die conditie komt wel goed zo
best veel werk zo

Wat is er nou eigenlijk tegen om even te gaan staan tussen reps bij chins/pullups? Het equivalent van Pendlay rows eigenlijk. Zijn gewoon verschillende varianten.

• #1.990

die conditie komt wel goed zo
best veel werk zo
Dank, mannen!

Wat is er nou eigenlijk tegen om even te gaan staan tussen reps bij chins/pullups? Het equivalent van Pendlay rows eigenlijk. Zijn gewoon verschillende varianten.
Wat mij betreft niets, met de weighted versie lukken meerdere herhalingen nu gewoon niet, maar ik bouw er op deze manier wel kracht mee op geloof ik.

• #1.991
Train van vandaag. Vrijdag flink wezen stappen en afgelopen nacht klote geslapen. Toch prima getraind. :p

OH Squat
3x3x20

High Bar Squat
5x40
5x60
3x80
3x6x95

OHP
5x20
5x30
3x40
3x3x47,5
2x8x37,5

Giant Set:
DB Side Raises: 3x8x8
Band Tricep Pushdown: 3x12
Ab Mat Situps: 3x15xBW
Band Face Pulls: 3x15

Conditioning:

EMOM 12 minuten:
- 10 BW Squats (120 totaal)
- 5 Pushups (60 totaal)
- 3 Burpees (36 totaal)

Lekkere late avond training!

Goed zo. Niks mis met een beetje stappen, tenzij je training er onder lijdt....
Hoe gaat die OH squat bij jou? Ik vind het wel een opgave de schoudergordel zo recht te houden (voor je gevoel naar achteren) dat het gewicht mooi boven zwaartepunt blijft.

• #1.993
Goed zo. Niks mis met een beetje stappen, tenzij je training er onder lijdt....
Hoe gaat die OH squat bij jou? Ik vind het wel een opgave de schoudergordel zo recht te houden (voor je gevoel naar achteren) dat het gewicht mooi boven zwaartepunt blijft.
Het was een ouderwets avondje, echt top.

De bar moet echt boven het midden van je voet blijven, dit kan je het best in de staande positie vast proberen te stellen. Schouders naar achteren (alsof je ze in je kontzakken stopt) en de hele lift op spanning houden en ellebogen naar buiten draaien (alsof je de stang uit elkaar trekt). Core aanspannen en echt ATG squaten waarbij je je knieën voortdurend naar buiten blijft drukken. Het kan wat oncomfortabel voelen in het begin, maar het went gauw.

Het was een ouderwets avondje, echt top.

De bar moet echt boven het midden van je voet blijven, dit kan je het best in de staande positie vast proberen te stellen. Schouders naar achteren (alsof je ze in je kontzakken stopt) en de hele lift op spanning houden en ellebogen naar buiten draaien (alsof je de stang uit elkaar trekt). Core aanspannen en echt ATG squaten waarbij je je knieën voortdurend naar buiten blijft drukken. Het kan wat oncomfortabel voelen in het begin, maar het went gauw.
Is ook wel ongeveer wat ik doe. Zal extra letten op knieen naar buiten drukken, thnx. Ik doe ze met DB's dus stang uit elkaar trekken gaat niet....

• #1.995
Pff, weinig tijd en een beetje futloos vandaag, drukke dagen en weinig dagen om te kunnen trainen. Volgende wordt pas zaterdag.

Drop Snatch
3x3x20

High Bar Squat
5x20
5x60
3x80
3x5x102,5
2x10x82,5

OH Press
5x20
5x30
3x40
1x45
3x2x51

RDL
5x60
3x10x85

Ab Wheel
3x15xBW

Conditioning 8 minuten:

2x tabata protocol 8 rondes 20 seconden beuken, 10 seconden rust, dus in totaal 4 minuten per tabata.

Tabata 1: KB Swings met 32 KG (Damn, glutes en hammies on fire! Circa 90-100 reps in 4 minuten tijd)
Tabata 2: Bike Sprints (8x20 sec voluit)

Leeg!

Goeie afmaker die tabata's aan het einde. Je zal wel een stijve reet hebben morgen :)

Gaan die tabata je niet in de weg zitten met je KT Star

Of doe je die 1-2x/wk?

Terug
Naar boven