XXL Nutrition

Starx Log: Returning to Greyskull

DOMS na een maandje stilliggen kan ik nu over meepraten :haar:
Ik voel me als een vijftiger :p

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.023
Training van vandaag Week 2 Day 2:

Paused Front Squat (3 sec. pause, beltless)
10x20
5x40
3x55
3x65
3x75

High Bar Squat (Beltless)
6x100
6x100
6x100

Dumbbell Lunges
10x8
10x8
10x8

Zercher Lifts off Pins
10x60
10x70
10x75

Ab Wheel
10xBW
10xBW
10xBW

Lekkere training. Nu alweer zin in de training van morgen.

Nice maat!!

Lekkere training! Hoe doe je die Ab Wheels? Vanuit staande positie en tot gestrekt en met/zonder knieën op de grond?

• #4.027
Thanks buddy!

Lekkere training! Hoe doe je die Ab Wheels? Vanuit staande positie en tot gestrekt en met/zonder knieën op de grond?
Thanks. Ab wheel gewoon vanaf de knietjes. Gecontroleerd rollen en constant spanning op je core houden. Meer dan genoeg om ook die diepe buikspieren goed te pakken. Ga ze wel weighted doen binnenkort.

uhu, op naar de tempo squats van morgen :D
zijn toch wel ernstig pittig, front squats met 3 sec doodzit.
Morgen lekker ekte upperbody bro training! Ze blijven inderdaad zwaar die paused frontsquats, maar merk dat mijn core serieus sterker wordt.

Thanks. Ab wheel gewoon vanaf de knietjes. Gecontroleerd rollen en constant spanning op je core houden. Meer dan genoeg om ook die diepe buikspieren goed te pakken. Ga ze wel weighted doen binnenkort.
I.p.v. weighted zou ik ze 'gewoon' niet met knieën doen (waarom 'gewoon':P?) en dan langzaam aan proberen ze geheel vanuit stand tot aan gestrekt te doen. Het zal wel even duren voordat je dat goed onder de knie heb. Als ik mijn knieën gebruik, voel ik er echt geen reet van. Net zoiets als opdrukken met je knieën op de grond.

• #4.029
I.p.v. weighted zou ik ze 'gewoon' niet met knieën doen (waarom 'gewoon':P?) en dan langzaam aan proberen ze geheel vanuit stand tot aan gestrekt te doen. Het zal wel even duren voordat je dat goed onder de knie heb. Als ik mijn knieën gebruik, voel ik er echt geen reet van. Net zoiets als opdrukken met je knieën op de grond.
Ik zal het eens proberen. Als ik maar niet met mijn kin op grond klap! Maar goed, mijn core is al aardig aangesproken na alle paused frontsquats, gewone squats en zerchers zonder belt, dus hoop dat me dan nog lukt.

• Like
Waarderingen: BB_
Ik zal het eens proberen. Als ik maar niet met mijn kin op grond klap!
Om dat te voorkomen, kan je een blok tegen de muur leggen aan het einde van je uitslag. Dan wordt je altijd door het blok gestopt als je het niet meer zelf kan houden aan het eind.

Om dat te voorkomen, kan je een blok tegen de muur leggen aan het einde van je uitslag. Dan wordt je altijd door het blok gestopt als je het niet meer zelf kan houden aan het eind.
Precies. Met je kin tegen de grond klappen zal overigens echt niet gebeuren. Ik heb deze oefening een tijdje gedaan (momenteel al lang niet meer) en rolde tot aan de muur en probeerde iedere week wat verder te komen. Helemaal gestrekt gaan zonder muur, is echt heavy en lukte met nooit.

• #4.033
Aye Aye!

Dat is wel een goeie denk ik, heb geen zin om met elastieken te klooien.

Precies. Met je kin tegen de grond klappen zal overigens echt niet gebeuren. Ik heb deze oefening een tijdje gedaan (momenteel al lang niet meer) en rolde tot aan de muur en probeerde iedere week wat verder te komen. Helemaal gestrekt gaan zonder muur, is echt heavy en lukte met nooit.
Ik zal eens kijken hoe ver ik kom! Ga jij ook weer beginnen dan? :P

Bro training van vandaag:

Seated Strict Press
10x20
10x30
10x42,5
10x42,5
10x42,5
10x40

Incline Bench Press
10x50
10x50
10x50
10x50

Incline Dumbbell Row
10x22,5
10x22,5
10x22,5
10x22,5

Incline Hammer Curl
12x8
12x8
12x8

Dumbbell Shrugs
12x35
12x35
12x35

Tricep Push Down
15x
15x
15x

Klaar, zaterdag weer deadliftdag!

Ik prefereer op dit moment even andere buikspieroefeningen en mijn focus ligt elders; ik pak hooguit wat Leg Raises of Machine Abs op het einde van mijn training; voel ik goed genoeg.

Ik heb speciaal voor jou die ab roll-outs weer eens geprobeerd. Eerst zonder knieën, wel met ondersteuning van de muur (anders kan ik niet gestrekt gaan) en daarna gedropt met knieën om nog even leeg te gaan. Ik weet gelijk weer waarom ik deze oefening niet meer pak. Als ik al anderhalf uur aan het trainen ben, heb ik niet genoeg concentratie en coördinatie meer. Dit is wel nodig als ik niet deze oefening zonder knieën wil pakken. Met knieën kan ik lang doorgaan, maar voel ik niet veel.
Ik ga dan liever voor andere oefeningen (Leg Raises, Machine, oefeningen op een bankje) waarbij ik gewoon snel leeg kan gaan en m'n abs goed voel branden.

• #4.036
Ik heb speciaal voor jou die ab roll-outs weer eens geprobeerd. Eerst zonder knieën, wel met ondersteuning van de muur (anders kan ik niet gestrekt gaan) en daarna gedropt met knieën om nog even leeg te gaan. Ik weet gelijk weer waarom ik deze oefening niet meer pak. Als ik al anderhalf uur aan het trainen ben, heb ik niet genoeg concentratie en coördinatie meer. Dit is wel nodig als ik niet deze oefening zonder knieën wil pakken. Met knieën kan ik lang doorgaan, maar voel ik niet veel.
Ik ga dan liever voor andere oefeningen (Leg Raises, Machine, oefeningen op een bankje) waarbij ik gewoon snel leeg kan gaan en m'n abs goed voel branden.
Ja, dat is ook een beetje mijn probleem. Na een vracht aan zware squats, deadlifts, Zercher lifts en loaded carries is mijn core meestal al vermoeid. Zelfs de ab wheel vanaf de knieën voel ik al behoorlijk, terwijl ik er een tijdje terug gemakkelijk 40 achter elkaar deed. En dat terwijl mijn core juist sterker is dan ooit. Blijf toch maar even op knieën voorlopig in dit schema.

• Like
Waarderingen: BB_
  • #4.037
Training van vandaag met deze keer deficit deadlifts. Heb ik in eeuwen niet gedaan dus wel meteen PR's kunnen maken!

W2D4:

Deficit Deadlift
5x60
5x100
2x120
2x140
2x140 PR
2x140
2x140
2x140
2x140 VPR

Dumbbell Farmerwalks
35kgx40m
35kgx40m
35kgx40m

1 arm Dumbbell Row
15x35
15x25

Stiff Legged Deadlift
8x85
8x85
8x85

Dead Bugs
8xBW
8xBW
8xBW

Deficit deadlifts pakken je glutes en hammies flink aan. Grip was weer helemaal op na de farmerwalks en eerste setje dumbbell rows. Wel weer heerlijke training zo!

hoeveel lager pak je die deadlift dan? echt veel lager dan normaal of maar cm-tjes

wel mooi pr btw

• #4.040
Training van vandaag:

Strict Press
5x20
5x30
5x40
5x45
5x50
5x55

Chinups