Crakie
Huge Freak
- Waardering
- 2.529
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 89kg
Help me nog eens.... het goede was geloof ik dat je vet verloor maar nauwelijks spierkracht en spiermassa toch? En het vervelende dat het tempo van afvallen hier laag lag denk ik.
Geen kracht verloren inderdaad, dus vermoedelijk ook geen spiermassa. Het tempo van afvallen was heel normaal: gemiddeld 0,5 kilo per week. Geen cardio, alleen very low volume, high intensity (80-90%) krachttraining in ub/lb split. Ik deed ook nog IF, maar niet omdat het iets magisch is (zie hieronder). Het log kun je makkelijk terugvinden.
Dat is natuurlijk de spagaat, het toevoegen van cadio, of met cardio gelijk te stellen lage intensiteit training zorgen ervoor dat je calorie tekort flink oploopt en het afvallen sneller gaat, maar als je bloedsuiker onder een bepaalde waarde komt schiet je lichaam in een stress situatie en kan eiwitten (spieren) gaan consumeren en zowiezo komt er een geestelijke rem op je prestaties.
Cutten met een BF boven de tien procent behoeft geen enkele denkkracht IMO: creëer een deficit door je dieet, cardio of een combinatie daarvan. Eet veel eiwit (as usual). Intermittent fasting is optioneel: ik vind het fijner 2 redelijk normale maaltijden te eten dan 3 kleintjes. Done. Je lichaam is van nature zuinig op je spiermassa. Pas na dagen van eiwittekort begint het spiermassa aan te spreken.