XXL Nutrition

Starx Log: Returning to Greyskull

Rust roest inderdaad misschien ook eens je onderrug/bekken laten onderzoeken bij een fysio op triggerpoints. Die dingen kunnen namelijk je trainingen flink omzeep helpen, en je rug ook. ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.503
misschien mooi moment om je Bench extra aandacht te geven met een 2x/wk benchprogramma
Ik bench al 2x per week. :p

Rust roest inderdaad misschien ook eens je onderrug/bekken laten onderzoeken bij een fysio op triggerpoints. Die dingen kunnen namelijk je trainingen flink omzeep helpen, en je rug ook. ;)
Ik heb geen idee hoe dat aan zou moeten voelen. Wel flink mijn linkerbil gefoamrolled, want daar lijkt een pijnlijke plek in te zitten.

Blijft het bij je linkerbil hangen of trekt het verder door naar je been?

Daar heb je ervaring voor nodig, voorheen voelde ik het ook niet en nu voel ik zo de spierstrengen zitten. Als je in je bil bepaalde verhardingen voelt die in de richting van de spiervezels lopen dan heb je een streng te pakken. In die streng zitten gevoelige plekjes, dat zijn de triggerpoints. Gebruik een harde bal hiervoor en geen foamroller daar heb je niks aan.

Maar daar heb je een fysio voor, deze zou triggerpoints dmv palpatie moeten vinden en kunnen behandelen.

Oeps, ik dat je rug over was.... blijkbaar toch niet. Kunnen we elkaar een handje geven :)

I hate to be that guy... maar toen je na je korte Sheiko-uitspatting toch iets anders wilde omdat je je zo goed voelde, suggereerde ik dat dat mischien zo was omdat je niet zo zwaar trainde. En inderdaad kamp je nu weer met probleempjes.

Zeg niet dat je terug naar Sheiko moet, maar misschien moet je wel meer tijd inruimen om aan een bepaalde belasting te wennen.

• #1.510
I hate to be that guy... maar toen je na je korte Sheiko-uitspatting toch iets anders wilde omdat je je zo goed voelde, suggereerde ik dat dat mischien zo was omdat je niet zo zwaar trainde. En inderdaad kamp je nu weer met probleempjes.

Zeg niet dat je terug naar Sheiko moet, maar misschien moet je wel meer tijd inruimen om aan een bepaalde belasting te wennen.
Eens, het volume moet ik langzamer opbouwe en ik vind het sons heel moeilijk in te schatten hoeveel reps ik in de tank heb, wat vrij belangrijk is bij RP, dus ben geneigd om snel te veel te doen.

Eens, het volume moet ik langzamer opbouwe en ik vind het sons heel moeilijk in te schatten hoeveel reps ik in de tank heb, wat vrij belangrijk is bij RP, dus ben geneigd om snel te veel te doen.

Ik zeg het nog een keer: luister voortaan nou maar meteen naar mij :D Ik wil best je held zijn hoor, je hoeft het maar te vragen :D :D

P.S. Aan rpe waag ik me ook niet. Gelukkig kun je ook anders autoreguleren.

• #1.512
Ik zeg het nog een keer: luister voortaan nou maar meteen naar mij :D Ik wil best je held zijn hoor, je hoeft het maar te vragen :D :D

P.S. Aan rpe waag ik me ook niet. Gelukkig kun je ook anders autoreguleren.
Komt wel goed, ik kom er wel uit. Ben iets te enthousiast van start gegaan, volgende week is een deload week, daarna weer een krachtbouwfase.

Anyway, bro train van vandaag:

Bench
10x20
5x40
3x60
8x70
8x70
7x70
7x70
6x70

Band Face Pulls
3x10

DB Side Raises
8x8
2x8x10

Ook nog helpen verhuizen dit weekend. Yay!

Misschien ga ik ook nog zoiets doen vandaag.... mild voor de rug iig :)
Rustig aan met dat verhuizen he?

Verhuizen, altijd goed voor de cardio. Balen van de rugpijntjes nog steeds. Hopelijk snel weer hersteld!

En? Heb je in je eentje de wasmachine de trap op getild en lig je nu plat?

• #1.516
Misschien ga ik ook nog zoiets doen vandaag.... mild voor de rug iig :)
Rustig aan met dat verhuizen he?
Heb ik gedaan!

Verhuizen, altijd goed voor de cardio. Balen van de rugpijntjes nog steeds. Hopelijk snel weer hersteld!
Volgens mij gaat het wel weer, morgen deload traininkje. Verder ook erg druk met andere dingen.

En? Heb je in je eentje de wasmachine de trap op getild en lig je nu plat?
Nee, dat heb ik deze keer mooi af kunnen wimpelen. Kon hem uit de vrachtwagen halen en afgeven aan de voordeur. :D

• #1.517
Lichte deload training. Totaal geen last meer van mijn rug gehad. Weinig bijzonders verder.

Bench
10x20
5x40
5x65
5x65

Squat
10x20
5x60
5x80
5x105
5x105

Kettlebell Row
5x16
5x24
5x32
5x32

Weighted Crunches
2x20xBW+10

Neck Curls
15x5
2x15x10

Neck Extensions
15x5
2x15x10

Geen bijzonderheden is goed :)

Hoe gaat het hier dan? Pijntjes in de rug voorbij of weer vol aan de bak?

Terug
Naar boven