Fitness Seller

Starx Log: Returning to Greyskull

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.541
Is dat niet een of andere yoga beweging ?

zou me niet verbazen, gezien de ietwat truttige naam :D

Is inderdaad een yoga oefening, ooit eens bij een fysio geleerd en gewoon blijven doen. Heel efficiënt: Je stretched er vrijwel alles mee, ik voeg zelf alleen nog wat heupwerk toe. Verder weet ik helemaal niets van yoga, maar denk dat het wel goed zou zijn voor de flexibiliteit. Maar goed, naast het liften zit ik liever op het terras met een kouwe kletser dan mezelf dubbel te vouwen in een hip yogaklasje. :cool:

• #1.546
En we gaan weer serieus aan de gang met loggen. Lekker basis kracht en massa opbouwen met een lineair programma. Ik heb gekozen voor de opzet van Brian Alsruhe, uitgelegd in het filmpje. Dat scheelt want dan hoef ik het zelf niet te doen!

OH Pressday:

Tier 1: Giantset met inverted rows, OH press en band oblique twist

Inverted Row
4x8xBW

OHP
8x20
8x32,5
8x35
8x37,5

Band Oblique Twist

4x8xband

Tier 2: Giantset met DB Rows, Z-presses en band oblique twist

DB Row
4x8x27,5

Z-Press
8x25
8x27x5
8x30
8x32,5

Band Oblique Twist
4x8xband

Tier 3: Giantset met band facepulls, DB side lateral raises en band tricep pushdowns

Band Facepull
4x20

DB Side Lateral Raises
2x10x8
2x10x6

Band Tricep Pushdown
4x25? (Heel veel...)

Conditioning
6 minuten KB swings

Ziet er goed uit. Die Brian Alsruhe denkt er wel goed over na volgens mij....

Woei, welcome back!

• #1.549
Video niet bekeken, maar dit riekt naar crossfit!

• #1.551
  • #1.553
Squats vandaag! Lang niet gedaan, dus niet teveel gewicht erop. Alles weer met giantsets met 90 seconden rust. Zweten als een postpaard dus! Bij de 3e giantset is de oefeningkeuze lekker vrij en heb ik er weer nekwerk bijgedaan.

Tier 1: Giantset met box jumps, squats en ab wheel rollouts

Box Jumps
4x8xBW

Squat
8x20
8x40
8x50
8x55
8x60

Ab Wheel
4x10xBW

Tier 2: Giantset met box jumps, frontsquats en ab wheel rollouts

Box Jumps
4x8xBW

Front Squat
8x30
8x35
8x40
8x45

Ab Wheel
4x10xBW

Tier 3: Giantset met band goodmornings, neck curls en neck extensions

Band Goodmornings
4x15

Neck Curl
4x15x2,5

Neck Extensions
4x15x5

Klaar! Damn, uiteindelijk doe je zo haast ongemerkt naast de squats een berg aan ab wheel rollouts en boxjumps.

Nice, weer een training hier. Die ab wheels en box jumps zullen toch niet helemaal vanzelf zijn gegaan :)

• #1.555
Nice, weer een training hier. Die ab wheels en box jumps zullen toch niet helemaal vanzelf zijn gegaan :)
Nee, maar je merkt helemaal niet dat je uiteindelijk 80 rollouts en 72 jumps doet in totaal. Ook helemaal geen last van bij het squaten.

Dat is weer eens een keer wat anders. Heb het filmpje niet gekeken.
Maar je stapt laag in neem ik aan, (ivm overload) ik ben tenminste forse getallen van jou gewend.

• #1.557
Dat is weer eens een keer wat anders. Heb het filmpje niet gekeken.
Maar je stapt laag in neem ik aan, (ivm overload) ik ben tenminste forse getallen van jou gewend.
Ja, dit is allemaal heel licht. Laag instappen doe ik om een aantal redenen: ik kom net uit een nare rugblessure, gewenning aan het volume en inderdaad ruimte overhouden de komende 3 maanden lineair te blijven verhogen.

De lol zit niet in het gewicht, maar in het feit dat het een hoger gewicht is dan vorige week/maand/jaar :)

Hoe vaak en waar is precies dry-needling bij jou toegepast?

Ga jou ook maar weer even volgen :).

• #1.560
Terug
Naar boven