XXL Nutrition

Starx Log: Returning to Greyskull

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.661
Geen kettlebells dit keer?

Naar mijn gevoel gaat mijn conditie van 20 rep squats echt super snel omhoog. Waar ik vorige week na 20 reps (30 KG) echt kapot was, ben ik nu na 20 reps (70KG) veel minder kapot (sneller hersteld van hartslag en ademhaling).

Squats zijn toch wel leuke cardio :p.

• #1.665
Naar mijn gevoel gaat mijn conditie van 20 rep squats echt super snel omhoog. Waar ik vorige week na 20 reps (30 KG) echt kapot was, ben ik nu na 20 reps (70KG) veel minder kapot (sneller hersteld van hartslag en ademhaling).

Squats zijn toch wel leuke cardio :p.
Ik heb ook wel 20 reppers op squats gedaan en het helpt best aardig voor je conditie inderdaad. Je wordt er uiteindelijk ook wel heel efficiënt in. Bij sommigen hier zou 10 reps al een vorm van cardio zijn volgens mij. :D

Toch is het lang niet zo slopend als 10 minuten zware conditioning. Het zijn absoluut geen leuke 10 minuten, maar het helpt als een malle.

Lekker geswkat mate!

Ik heb ook wel 20 reppers op squats gedaan en het helpt best aardig voor je conditie inderdaad. Je wordt er uiteindelijk ook wel heel efficiënt in. Bij sommigen hier zou 10 reps al een vorm van cardio zijn volgens mij. :D

Toch is het lang niet zo slopend als 10 minuten zware conditioning. Het zijn absoluut geen leuke 10 minuten, maar het helpt als een malle.

Ja zo was ik eerst ook, 10 reppers waren voor mij al cardio haha! Alhoewel ik wel een keer een pr met 8 reps had gezet en dit nog best te doen was.
Daar ben ik het zeker mee eens. Heb gisteren ook weer eens even cardio gedaan op de loopband 15 incline en 3.2 speed, lekker rustig aan maar laatste 5 minuten even 0 incline en 10 speed (in totaal 15 minuten).

conditie- exercises behoort toch wel in elk programma...wel een onderschat concept

je kan dezelfde of betere prestatie leveren met een "rustige" hartslag

Vraagje uit interesse aangezien ik dit topic regelmatig lees:

Wat zijn nu je exacte doelen, werken naar 1RM?

Voor elke dicipline in de sport is conditie wel een vereiste...
Of bedoel je dat niet?

• #1.671
conditie- exercises behoort toch wel in elk programma...wel een onderschat concept

je kan dezelfde of betere prestatie leveren met een "rustige" hartslag
Ja, maar de meesten vermijden het als de pest! Het is niet leuk en na een zware squatsessie is lekker uitblazen veel verleidelijker dan 10 minuten je longen uit je lijf fietsen. :p

Vraagje uit interesse aangezien ik dit topic regelmatig lees:

Wat zijn nu je exacte doelen, werken naar 1RM?

Op dit moment zijn mijn doelen vooral om sterker te worden op de main compounds en daarbij lichamelijk heel te blijven. En verder mijn conditie veel beter maken en BW droppen. Vanaf volgende week 4 weken ramping sets met 5x5 in plaats van 4x8, dus we gaan weer wat zwaarder.

• #1.672
Benchen vandaag.

Main Giant Set:

One arm Landmine Row

4x8x37,5

Bench
8x50
8x55
8x60
8x67,5

Landmine Obliques
4x8x37,5

Secondary Giant Set:

Band Face Pull

4x10

CGBP
8x40
8x45
8x50
8x57,5

Bicycle Crunches
4x10

Practice:

Negative Pullups met 10 KG extra, 10 singles

Rustige training, heel veel gelopen vandaag en zelfs een aantal sprintjes getrokken.

Bicycle crunches :heart:

Ondertussen al fan van de landmines? Ik moet ze binnenkort ook weer eens doen denk ik. Doe nu cable crunches en knee raises, maar landmines vind ik eigenlijjk ook wel erg chill :D

• #1.678
Ondertussen al fan van de landmines? Ik moet ze binnenkort ook weer eens doen denk ik. Doe nu cable crunches en knee raises, maar landmines vind ik eigenlijjk ook wel erg chill :D
Ja, topoefening, ik duw de stang gewoon in een hoekje op een dikke rubberen tegel en een handdoek en gaan met die banaan.

Train van vandaag. Laatste in de 4x8 cyclus! Op naar 5x5... Alleen de main giant set gedaan met conditioning en nek/biceps. Leuke training geworden in een heel warm trainingshok.

Main Giant Set

KB Swings
4x10x24

Deadlift
8x70
8x80
8x90
8x100

Hanging Leg Raises
4x8

Conditioning

5 rounds:
10 Kettlebell Swings 32 KG
10 Renegade Rows
10 Hanging Leg Raises
10 tellen rust

Neck&Biceps Giant Set

Kettlebell Towel Curls 3x12x24
Neck Curls 3x20x5,10,10
Neck Extensions 3x20x5,10,15

8x 100kg DL is ook conditioning hoor :)
Je gaat best zwaar met die kettlebells.

• #1.680
8x 100kg DL is ook conditioning hoor :)
Je gaat best zwaar met die kettlebells.
Nou, dat is dus net het punt: door de vrij harde conditioning en het effect van de giantsets met korte rust voelen die 8x100kg eigenlijk echt heel gemakkelijk. Je werkcapaciteit gaat serieus omhoog.
En tja, binnenkort komt de 40 KG kanonskogel weer tevoorschijn! :D

Terug
Naar boven