- Waardering
- 7.244
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 96kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb gemerkt dat het in ieder geval twee dingen heeft gefixed: na/tijdens overhead presses had ik eerst vaak nekpijn, dat is nu helemaal weg. En ik heb eigenlijk nooit meer last van een stijve nek, wat ik eerst wel erg vaak had.Waarvoor doe jij eigenlijk nek training? Heeft dat enig effect t.o.v. training?
Ik heb gemerkt dat het in ieder geval twee dingen heeft gefixed: na/tijdens overhead presses had ik eerst vaak nekpijn, dat is nu helemaal weg. En ik heb eigenlijk nooit meer last van een stijve nek, wat ik eerst wel erg vaak had.
Verder kan een sterke nek nooit kwaad en een bredere nek staat ook wel mannig.
. Misschien wel altijd iets te overwegen aangezien het wel een spier is die vaak gewoon NIET getraind word.Gewoon goed stretchen van tevoren en progressief laden. Het zijn gewoon spieren en een dikke nek kan best wat doen voor je postuur, maar ik denk dat ik zo'n beetje de enige op het forum ben die ze traint. Mijn kuiten train ik dan bijvoorbeeld weer niet...Ik vind het juist eerder klinken als iets wat zou zorgen voor een super stijve nek. Misschien wel altijd iets te overwegen aangezien het wel een spier is die vaak gewoon NIET getraind word.

Gewoon goed stretchen van tevoren en progressief laden. Het zijn gewoon spieren en een dikke nek kan best wat doen voor je postuur, maar ik denk dat ik zo'n beetje de enige op het forum ben die ze traint. Mijn kuiten train ik dan bijvoorbeeld weer niet...![]()
.Mijn wekelijkse portie nek training weer en stretchen:
Neck Curls
20x2,5
20x5
20x10
20x11,25
Neck Extensions
20x2,5
20x5
20x10
20x15
Als je met 4G door een bocht moet racen dan heeft het wel meerwaarde. Maar verder hoeft het ding toch alleen je hoofd statisch omhoog te houden.Gewoon goed stretchen van tevoren en progressief laden. Het zijn gewoon spieren en een dikke nek kan best wat doen voor je postuur, maar ik denk dat ik zo'n beetje de enige op het forum ben die ze traint. Mijn kuiten train ik dan bijvoorbeeld weer niet...![]()
Dat is wel een punt. Heb een tijdje last van m'n nek gehad, tot ik er achter kwam dat ik naar boven keek tijdens het dippen. Niet doen....Ik weet in ieder geval wel dat je met de oefeningen een chin tuck moet gebruiken omdat je anders je hele nek kan verneuken. Dat was ook een beetje de reden waarom ik ernaar ging vragen, nog nooit eerder gezien op het forum.

Filmpje op Youtube gekeken en ik dacht: waarom niet eens proberen. Qua tijd kost het echt bijna niets, je bent in 5-10 minuten klaar.Dat is weer eens wat anders, hoe kom je op het idee ?
Ja, ik heb een homegym, dan gaat het allemaal wat gemakkelijker. Volgens mij liet Brian in een filmpje zien dat hij gewoon de barbell van de benchpress trok om ermee te gaan rowen.Die Brian is wel een baas, leuk dat je zijn schema volgt. Dit ga ik eens volgen.
Als ik het ooit zou willen doen in de sportschool moet ik dat logistiek (drukte en spullen) wel ff goed plannen.
Wat mij niet helemaal duidelijk is is of je de eerste oefening uit de eerste twee giant sets nu ook doet in dezelfde rep. ranges?
Met BB-rows zie ik het dan weer sneller gebeuren dan met Weighted pull ups dan met KB-swings.
Doe je ook zijn WU ervoor? (jump-burpees, spiderman push ups)
Misschien als ik (over)moedig word dat ik het Giant Set-prinicpe eens loslaat op GZCL(p) oid.
Tja, volgens die logica zou dan hetzelfde gelden voor je overige lichaamsdelen, je benen hoeven je toch ook alleen maar te dragen? En je armen zijn sterk genoeg om de toetsen op het keyboard aan te slaan en je koffiemok te liften. En je borst heb je al helemaal niet echt nodig.Als je met 4G door een bocht moet racen dan heeft het wel meerwaarde. Maar verder hoeft het ding toch alleen je hoofd statisch omhoog te houden.
Neuj... met je benen moet je skwattenTja, volgens die logica zou dan hetzelfde gelden voor je overige lichaamsdelen, je benen hoeven je toch ook alleen maar te dragen? En je armen zijn sterk genoeg om de toetsen op het keyboard aan te slaan en je koffiemok te liften. En je borst heb je al helemaal niet echt nodig.

Nou vooruit, daar kan ik mee leven. Benen zijn gemaakt om te skwaaten!
.Hm, nektraining wordt ook wel eens blowjob training genoemd, ook handig in de gevangenis!Nektraining zie je ook wel bij vechtsporters en atleten.
Op de site van Greyskull hebben ze het er ook vaak over, maar daar zullen ze dat ongetwijfeld associëren met het voorkomen van prison rape, dat doen ze daar immers met alles.![]()

Helemaal waar, mijn postuur is gewoon beter geworden. En ja, alles is verbonden en je traps profiteren ook een beetje mee van je nektrainingen.Als je een beetje forward head posture hebt kun je door het trainen van nekspieren wel zorgen dat die het gewicht beter aankunnen, je hoofd kan soms zwaar zijn hoor.
En verder is toch alles uiteindelijk wel weer wat met elkaar verbonden, maar hier kan ik je natuurlijk niet zoveel over vertellen want ik heb dat ook maar gewoon gelezen.
@neet61
Hm, nektraining wordt ook wel eens blowjob training genoemd, ook handig in de gevangenis!![]()

Ik heb ze wel eens een tijdje getraind, tot mijn nek harnas de geest gafGewoon goed stretchen van tevoren en progressief laden. Het zijn gewoon spieren en een dikke nek kan best wat doen voor je postuur, maar ik denk dat ik zo'n beetje de enige op het forum ben die ze traint. Mijn kuiten train ik dan bijvoorbeeld weer niet...![]()

Ik zet gewoon een muts op en leg de plaat op mijn hoofd, werkt prima. Maar ik overweeg wel een nek harnas idd.Ik heb ze wel eens een tijdje getraind, tot mijn nek harnas de geest gaf![]()
Lekkere training, Brian would approve!Hm, nektraining wordt ook wel eens blowjob training genoemd, ook handig in de gevangenis!
Helemaal waar, mijn postuur is gewoon beter geworden. En ja, alles is verbonden en je traps profiteren ook een beetje mee van je nektrainingen.
Deadlifts vandaag:
Speciaal voor @Mentat een soort dynamische warmup!
Warmup:
10 spiderman pushups
10 longjumps
Zit wat in. Hoewel ik denk dat je die forward posture beter kan oplossen door je schouders en schouderbladen mooi recht te houden, dan door met nekspieren te gaan trekken.Als je een beetje forward head posture hebt kun je door het trainen van nekspieren wel zorgen dat die het gewicht beter aankunnen, je hoofd kan soms zwaar zijn hoor.
En verder is toch alles uiteindelijk wel weer wat met elkaar verbonden, maar hier kan ik je natuurlijk niet zoveel over vertellen want ik heb dat ook maar gewoon gelezen.
@neet61