AndroidHealthClinic

Starx Log: Returning to Greyskull

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.641
Zit wat in. Hoewel ik denk dat je die forward posture beter kan oplossen door je schouders en schouderbladen mooi recht te houden, dan door met nekspieren te gaan trekken.

Vooral je borst naar voren duwen. Maar schouders werken ook mee, inderdaad. Heb de laatste tijd veel scapular push ups gedaan, hoor mijn thoracic spine kraken ;)

Zit wat in. Hoewel ik denk dat je die forward posture beter kan oplossen door je schouders en schouderbladen mooi recht te houden, dan door met nekspieren te gaan trekken.
Werkte dat maar zo dan had niemand meer last van pijntjes in zijn/haar lichaam. Dit probleem is mega complex omdat het voort komt uit structurele problemen (stacking joints) die elkaar 'negatief' beïnvloeden. Ik publiceer daar binnenkort nog een uitgebreide analyse over wanneer de rust thuis wederkeert.

Vooral je borst naar voren duwen. Maar schouders werken ook mee, inderdaad. Heb de laatste tijd veel scapular push ups gedaan, hoor mijn thoracic spine kraken ;)
Dit idd. Je kan die wervels ook nog extra kraken met een dunne foamroll of een peanut. Helpt ook allemaal bij het bracen van de schouderbladen bij bench, pullups en rows.

Werkte dat maar zo dan had niemand meer last van pijntjes in zijn/haar lichaam. Dit probleem is mega complex omdat het voort komt uit structurele problemen (stacking joints) die elkaar 'negatief' beïnvloeden. Ik publiceer daar binnenkort nog een uitgebreide analyse over wanneer de rust thuis wederkeert.
Ben benieuwd naar de stacking joints theorie. Welke rust? Of wil ik dat niet weten :)

Oh lol, nee geen drama maar letterlijk te druk thuis en met het werk om tijd vrij te maken om het uit te schrijven.

• #1.648
Training van vandaag. Presses gingen niet best, slecht geslapen, slecht gegeten en werd wakker net een stijve en pijnlijke schouder, waarschijnlijk gek gelegen.

Toch maar gaan trainen dus...

Main Giant Set:

Inverted Ring Rows
4x8xBW

OHP
8x30
8x35
8x40
8x45 (niet van harte dus allemaal...laatste waren grinders)

Bicycle Crunches
4x10

Secondary Giant Set:

Chin Ups
4x5xBW

Z-Press
4x8x30

Bicycle Crunches
4x10

Assistance Giant Set:

DB Rear Delt Flyes
3x15x10

DB Side Lateral Raises
2x15x8
15x6

Band Tricep Pushdown
3x20

Practice:

Negative Pullups met 10 KG extra, 10 singles

Als het maar niet iedere keer grinders zijn.... dat is slecht voor je herstel.
Negatieve pullups: moet ik dat zien als een sprongetje maken en dan langzaam eccentrisch laten zakken?

toch nog wel een leuke serie op de ohp gedaan toch, ondanks schouder.
beetje grinder mag wel hoor, als dan de vorm maar goed blijft

• #1.653
Als het maar niet iedere keer grinders zijn.... dat is slecht voor je herstel.
Negatieve pullups: moet ik dat zien als een sprongetje maken en dan langzaam eccentrisch laten zakken?
Nee, lag echt even aan mijn gestel. 42,5 ging gemakkelijk vorige week. En ja sprongetje vanaf de plyobox en rustig laten zakken.
toch nog wel een leuke serie op de ohp gedaan toch, ondanks schouder.
beetje grinder mag wel hoor, als dan de vorm maar goed blijft
Thanks, ja ik had geen vormverlies!

• #1.654
Gelukkig weer een lekkere training vandaag. Skwaats! En ondanks dat ik vanmorgen al zware spullen had lopen sjouwen ging het prima. Alle giantsets weer met 90 seconden rust.

Main Giant Set

Tuck Jumps
4x4

Squat
8x50
8x60
8x70
8x80

Weighted Crunches
4x10xBW+5kg

Secondary Giant Set

Tuck Jumps
4x4

Front Squat
8x40
8x45
8x50
8x55

Weighted Crunches
4x10xBW+5kg

Practice

Plate Bear Hug 1 minute
3x30 kg (20+10 kg oly plates)

Conditioning

Speedbike
10 minuten tabata protocol (10 seconden rustig en 20 seconden volle sprint, 18 sprints voor de snelle rekenaar)

Wow! 10 minuten tabata zijn pittig, maar gewoon gehaald, conditie schiet echt omhoog. Nice!

Netjes man ...jonge god ben je...

Goeie keus het wordt er vaak niet beter op
Ik ga morgen ook weer n mm-coop halen...

Gelukkig weer een lekkere training vandaag. Skwaats! En ondanks dat ik vanmorgen al zware spullen had lopen sjouwen ging het prima. Alle giantsets weer met 90 seconden rust.

Main Giant Set

Tuck Jumps
4x4

Squat
8x50
8x60
8x70
8x80

Weighted Crunches
4x10xBW+5kg

Secondary Giant Set

Tuck Jumps
4x4

Front Squat
8x40
8x45
8x50
8x55

Weighted Crunches
4x10xBW+5kg

Practice

Plate Bear Hug 1 minute
3x30 kg (20+10 kg oly plates)

Conditioning

Speedbike
10 minuten tabata protocol (10 seconden rustig en 20 seconden volle sprint, 18 sprints voor de snelle rekenaar)

Wow! 10 minuten tabata zijn pittig, maar gewoon gehaald, conditie schiet echt omhoog. Nice!
Mooie training weer!
't Is nog altijd meer training dan ik doe, maar geen AGS?

Terug
Naar boven